سیدجلال حسینی از فوتبال خداحافظی کرد

گروه ورزشی الف،   4010410042

کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس در سن ۴۰ سالگی کفش‌های خود را آویزان کرد.

سیدجلال حسینی از فوتبال خداحافظی کرد

به گزارش ایسنا، سید جلال حسینی با انتشار متنی در صفحه شخصی خود، رسما از دنیای بازیگری فوتبال خداحافظی کرد.

او در حالی در سن ۴۰ سالگی این تصمیم را گرفت که با پایان قراردادش، حرف‌ و حدیث‌های زیادی درباره ادامه‌ همکاری‌اش با پرسپولیس مطرح شده بود. با توجه به تصمیم مدیران باشگاه پرسپولیس، حسینی احتمالا به کادر فنی پرسپولیس اضافه خواهد شد.

لیگ بیست‌ویکم درحالی برای فوتبال دوستان ایرانی به پایان رسید که شایعه خداحافظی سیدجلال حسینی بیش از همیشه دهان به دهان می‌چرخید. کاپیتان پرسپولیس که در سن ۴۰ سالگی از بازیکنان آماده پرسپولیس محسوب می‌شد، پس از پایان فصل در مصاحبه‌ای شایعه‌های خداحافظی‌اش از فوتبال را رد کرد اما حالا با انتشار متنی رسما کفش‌های خود را آویخت تا این‌گونه از مستطیل سبز رسما خداحافظی کند.

حسینی سال ۱۳۸۱ با تیم ملوان رسما فوتبال حرفه‌ای را آغاز کرد  بعد از سه سال، از این تیم راهی سایپا شد. پیراهن نارنجی برای حسینی جوان خوش‌یمن بود و سال ۱۳۸۶ همراه با این تیم نخسین جام لیگ برتر را بالای سر برد تا این‌گونه پروژه قهرمانی سیدجلال آغاز شود.

او در ادامه سال ۸۸ راهی اصفهان شد تا با پوشیدن پیراهن سپاهان فصل جدیدی را در فوتبال خود آغاز کند و با کسب سه جام دیگر در لیگ برتر، موزه افتخارات خود را ارزشمندتر کند. او در سال ۹۱ به پرسپولیس آمد و بعد از دو سال پرسپولیس را ترک کرد و راهی الاهلی قطر شد.

حسینی در روزهایی از قطر به ایران بازگشت که برانکو ایوانکوویچ هدایت پرسپولیس را برعهده داشت و با مخالفت او جایی در جمع سرخ‌ها پیدا نکرد تا راهی نفت تهران شود. بعد از یک فصل پوشدن پیراهن این تیم نفتی، حسینی سال ۹۵ بالاخره به پرسپولیس بازگشت تا روزهای رویایی خود را دوباره آغاز کند. پرسپولیس همراه با کاپیتانی حسینی، پنج دوره پیاپی به قهرمانی لیگ برتر رسید و دو بار هم تا فینال لیگ قهرمانان آسیا پیش رفت اما دستش از رسیدن به جام آسیایی کوتاه ماند. با این حال کسب یک جام حذفی و سه سوپرجام ویترین افتخارات حسینی را پربارتر کرد.

شاید بتوان گفت یکی از روزهای تلخ حسینی در این سال‌ها کنار گذاشته شدن از تیم ملی توسط کی‌روش بود. او که در حضور مربی پرتغالی از یاران اصلی تیم ملی بود و نقش بسیار مهمی در صعود تیم ملی به جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه ایفا کرده بود، نامش در آخرین لیست تیم ملی جایی نداشت تا همین امر موجب ایجاد حواشی عجیب برای این بازیکن و پرسپولیس شود. با این حال او آذر ۹۷ در یک نشست خبری رسما از تیم ملی خداحافظی کرد تا این‌گونه دست مربی تیم ملی برای جام‌ملت‌های ۲۰۱۹ باز باشد.

حسینی که در این سال‌ها نقش بی‌بدیلی در موفقیت‌های پرسپولیس ایفا کرده، لقب جالبی را هم از تن‌کاته، مربی هلندی گرفته است. این مربی هلندی که زمانی سرمربی الجزیره امارات بود، پیش از دیدار تیمش برابر پرسپولیس در نشست خبری در پاسخ به این سوال که حسینی در بازی رفت غایب بود و حالا می‌تواند به میدان برود، درباره نقش حسینی گفته بود: «مگر او سوپرمن است؟» پرسپولیس همان بازی را با گل سید جلال حسینی با پیروزی پشت سر گذاشت تا همین جمله تن‌کاته، هواداران پرسپولیس را مجاب کند که به کاپیتان تیم‌شان لقب «سوپرمن» بدهند.

حالا حسینی کفش‌های خود را آویخت اما به احتمال فراوان او به زودی به کادر فنی پرسپولیس اضافه می‌شود تا تجربیات خود را به بازیکنان جوان منتقل کند. او که تا سن ۴۰ سالگی از آمادگی بالایی برخوردار بود، نماد فوتبالیستی بود که سالم و به دور از حواشی زندگی کرد و صرفا به فوتبال پرداخت. شاید اگر فوتبالیست‌های جوان همین یک قلم را از حسینی بیاموزند، در آینده فوتبالیست‌های موفق‌تری شوند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین