رئیس سازمان سینمایی: ۲۲۰ شهر بالای ۵۰ هزار نفر هیچ سالن سینمایی ندارند/ شورای عالی "سینما و هنر" احیا شد

گروه فرهنگی الف،   4010409096

رئیس سازمان سینمایی گفت: با توجه به جمعیت کشور به ۳ هزار سالن سینمایی نیازمند هستیم و ۲۲۰ شهر با جمعیت بالای ۵۰ هزار نفر داریم که هیچ سالن سینمایی ندارند.

رئیس سازمان سینمایی: ۲۲۰ شهر بالای ۵۰ هزار نفر هیچ سالن سینمایی ندارند/ شورای عالی "سینما و هنر" احیا شد

به گزارش تسنیم، محمد خزاعی معاون وزیر معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی ظهر امروز در نشست راهبردی سینمای استان کرمان که به ریاست محمدمهدی فداکار استاندارکرمان و جمعی از مسئولان در محل سالن پیامبر اعظم استانداری برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهید سپهبد قاسم سلیمانی اظهار داشت: استاندار کرمان در حوزه فرهنگ و هنر فعالیت داشته و در این زمینه تجربه و تسلط دارد.

وی با بیان اینکه دفاتر سینمای جوان کشور به همت آقای فداکار استاندار کرمان، تاسیس شد و اقدام بسیار خوبی برای توسعه فعالیت های سینمایی کشور شده است، گفت: شورای عالی سینما بعد از حدود 12 سال دوباره فعالیت خود را آغاز کرده و احیا شده است.

معاون وزیر معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه شورای هنر نیز تعطیل بود که امروز احیا شده است، بیان کرد: تجهیز استان‌های کم برخوردار در حوزه سینمایی در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی با بیان اینکه بازدید از استان‌ها و شنیدن صحبت‌های سینماگران را در برنامه قرار دادیم و در مرحله اول بازدید از 10 استان انجام می‌شود، افزود: 600 سینمای فعال در کشور داریم که تعداد مناسبی نیست و با توجه به جمعیت کشور به 3 هزار سالن سینمایی نیازمند هستیم.

خزائی با اشاره به اینکه 220 شهر با جمعیت بالای 50 هزار نفر داریم که هیچ سالن سینمایی ندارند، ادامه داد: استعدادهای شهرستانی بسیار خوب است که اگر امکانات داشته باشند مجبور به مهاجرت به تهران نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه استان کرمان در حوزه زیرساخت‌های فرهنگی مشکلات زیادی دارد، گفت: سالن سینما مخاطب نمی‌آورد اما به هر حال مطالبه عمومی استان وجود سالن‌های سینمایی است که مطالبه به حقی در حوزه زیرساختی است.

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به اینکه سینماهای استان کرمان باید با تجهیزات نوین به‌روز رسانی شود، افزود: دفتر سینمای جوان در جنوب استان کرمان نداریم که این دفتر در جیرفت راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه 380 میلیون تومان اعتبار در استان کرمان در حوزه فیلم کوتاه اختصاص داده شده است، گفت: به هر میزان اعتبار استانی گذاشته شود ما هم اعتبار خواهیم گذاشت.

خزائی با اشاره به اینکه با مشارکت استانداری آماده تولید یک فیلم برای شخصیت‌های برجسته استان کرمان هستیم، ادامه داد: کرمان سالن مدرن جدید سینمایی ندارد و نیاز است که یک سالن جدید مدرن سینمایی در کرمان احداث شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین