پیشنهاد سرپرست پژوهشگاه زلزله برای ساخت ۴ میلیون مسکن در ۴ سال

گروه اقتصادی الف،   4010408101

سرپرست پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله با اشاره به اجرای طرح ساخت ۴ میلیون مسکن در مدت ۴ سال در دولت، پیشنهاد کرد: ساختمانی از این پروژه در آزمایشگاه پیشرفته این پژوهشگاه مورد تست‌های مربوط به زلزله قرار گیرد و در صورت تایید در انبوه سازی به کار گرفته شود.

به گزارش ایسنا دکتر محمدحسن بازیار امروز در مراسم تودیع و معارفه سرپرست پژوهشگاه زلزله با تاکید بر بودجه‌های محدود پژوهشی و فناوری در کشور، افزود: بودجه پژوهشی در کشور محدود است ولی همان بودجه هم درست مصرف نمی شود. 

وی با بیان اینکه پژوهشگاه ها نسبت به دانشگاه‌ها به صنعت نزدیکتر هستنند، اظهار کرد: از این رو لازم است پژوهشگاه‌ها، مسایل را شناسایی و آنها را به پروژه‌های ریزتر تقسیم کنند و با واگذاری آن به سایر محققان، در نهایت باید نتیجه آن را به نهاد یا وزارتخانه مربوط ارائه دهند. 

وی تاکید کرد: تعداد زیادی از موضوعات تحقیقاتی در دانشگاه‌ها تکراری است و پیشنهاد می‌شود در هر زمینه ای یک پژوهشگاه محور قرار گیرد و موضوعات کلان را به صورت خرد به پژوهشگران ارائه دهند تا از اجرای تحقیقات تکراری جلوگیری شود. در این صورت نقش پژوهشگاه ها پررنگ تر خواهد شد.

بازیار تصریح کرد: اگر فرق دانشگاه و پژوهشگاه را ندانیم و در توزیع منابع تحقیقاتی و موضوعات تحقیقی عدالت را رعایت نکنیم، شاهد اجرای تحقیقات تکراری خواهیم بود.

 
وی به نقش پژوهشگاه زلزله در ساخت و ساز ایمن اشاره کرد و گفت: در حال حاضر دولت ساخت ۴ میلیون مسکن در ۴ سال را در دستور کار دارد و آزمایشگاه پیشرفته زلزله این پژوهشگاه می تواند فرصت مناسبی در این زمینه باشد.


سرپرست پژوهشگاه زلزله در این باره توضیح داد: ساخت این مسکن به صورت سری سازی است و صرفه جویی در مصرف مصالح، منابع مالی زیادی را برای کشور حفظ می کند. از این رو سازندگان می توانند یک نمونه از ساختمان ها را در آزمایشگاه پیشرفته زلزله ما بسازند و مورد آزمایش قرار دهند و در صورت رسیدن به طراحی بهینه همان را به صورت انبوه، اجرایی کنند. 

جعفری اضافه کرد: البته ممکن است در دسته اول پروژه ها که سال اول ساخته می شوند، به دلیل عقب افتادگی بخش مسکن در ۸ سال گذشته، ممکن نباشد، ولی در پروژه های سال بعد ممکن است.

وی تاکید کرد: تولیدات پژوهشی داخلی ایران در خارج بسیار خریدار دارد، چرا نتوانیم از این دستاوردها برای بهبود زندگی مردم کشور استفاده کنیم؟


بازیار یادآور شد: چرا تجربیات مهندسان ما در آبادان به صورت متروپل بروز می کند، ولی همین مهندسان در بسیاری کشورها موفق هستند؟ این نشان می دهد مشکل در سیستم آموزشی کشور نیست.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین