وزیر بهداشت در حاشیه جلسه دولت خبر داد الزام استفاده از ماسک در مکان‌های باز برداشته شد

گروه اجتماعی الف،   4010408099

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که در ستاد کرونا به این جمع بندی رسیدیم که الزام استفاده از ماسک در مکان‌های باز برداشته شود، اما در مکان‌هایی که سربسته است و تهویه ندارد به ویژه در وسایل نقلیه عمومی باید هم چنان استفاده شود.

الزام استفاده از ماسک در مکان‌های باز برداشته شد

به گزارش ایسنا، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: یکی از بزرگترین موفقیت‌های ایران در زمینه کرونا بوده است؛ چرا که واکسیناسیون در حجم وسیع و در زمان کوتاه انجام شد. ما از واکسن‌های موثر هم استفاده کردیم و از شهریور 1400 واکسن را با حجم زیاد وارد کردیم و تا امروز 150 میلیون دوز واکسن وارد کردیم. البته از دی ماه 1400 ورود واکسن متوقف شد و تولید داخلی انجام شد. ما در شش مرکز تولید واکسن داشتیم.

وی تاکید کرد: این حجم زیاد باعث شد ایمنی مردم بالا برود و در اجلاسی که در ژنو داشتیم جزو چند کشور موفق در کنترل بیماری کرونا بودیم و با توجه به این که در خرداد کلا رقم مرگ ناشی از کرونا تک رقمی بود در ستاد کرونا به این نتیجه رسیدم که در فضای باز استفاده از ماسک الزامی نیست و در جاهایی که بسته است و تهویه ندارد و به ویژه در وسایل نقلیه عمومی باید استفاده شود.

عین‌اللهی گفت: بیماری کرونا به طور کلی از بین نمی‌رود، مثل آنفولانزا می شود. بعد از مرحله همه گیری به مرحله آندمی و تک گیری می رسد. از این رو توصیه می شود سالی یک بار واکسیناسیون انجام شود و با توجه به اینکه هنوز خطر کرونا در دنیا از بین نرفته است، توصیه می کنیم کسانی که شش ماه از تزریق آخرشان انجام شده، یک نوبت تزریق انجام دهند و در سال‌های بعد با توجه به شرایط بین المللی این واکسن را در اختیار داروخانه ها قرار می‌دهیم.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی درباره شیوع وبا در کشور نیز اعلام کرد: بیماری وبا هنوز آمار قابل توجهی نداریم و 40 مورد گزارش شده و در مناطق مرزی این خطر وجود دارد و سعی داریم کنترل کنیم، اما مهم است که شستشوی خوب سبزیجات را مدنظر قرار دهیم چون از این راه منتقل می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا گزارش عملکردی درباره قانون جوانی جمعیت داشتید گفت: ما از وزارت خانه‌های پیش‌رو هستیم و سه چهار ماه پیش قرارگاه جوانی جمعیت را راه اندازی کردیم و تمام معاونت‌ها موظف هستند گزارش دهند و فکر می کنیم از قانون هم جلوتر هستیم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین