فناوری «واقعیت افزوده» در پرس تی وی

گروه فرهنگی الف،   4010408070

مدیر امور هنری پرس تی وی درباره فعالیت های جدید هنری این شبکه اظهار داشت: بر استفاده از فناوری «واقعیت افزوده» و توسعه آن در برنامه ها و اخبار پرس تی وی تمرکز داریم.

فناوری «واقعیت افزوده» در پرس تی وی

 محمدعلی قاسمی مدیر امور هنری پرس تی وی تصریح کرد: رویکرد نوین ما با آنالیز گرافیک شبکه های مهم دنیا و هویت بصری آنها هم از منظر سخت افزاری هم به لحاظ نرم افزاری شروع شد و در حال حاضر در واحد هنری، بازتولید برندسازی خود شبکه را نهایی می کنیم که کار مطالعات آن را پشت سرگذاشتیم. 
قاسمی تاکید کرد: روش ها و سیستم ها و فناوری های جدید را بررسی کرده ایم تا بسیاری از فعالیت ها را به صورت رایانه ای و اتوماسیون انجام دهیم. در این مسیر فقط افرادی که خلاقیت بالایی به ویژه در تولید محتوا دارند به عنوان نیروی انسانی مورد به همکاری دعوت می شوند.
وی با بیان مهم بودن جایگاه گرافیک در هویت صوتی و بصری یک تلویزیون بین المللی گفت: هر شبکه ای که بخواهد در عرصه بین الملل مطرح و مورد توجه باشد باید یک هویت هنری خاص خود بسازد که مشتمل بر هویت صوتی و بصری است از این رو ما نیز در پرس تی وی این تولید هنری را با الگوی ایده محور انجام دادیم.
مدیر هنری پرس تی وی در توضیح هویت بصری تصریح کرد: قالب و چارچوب گرافیکی یک شبکه خبری را واحد هنری آن رسانه تهیه می کند و هدف این است که محتوای عرضه شده در شبکه بهتر دیده شود. در مورد هویت صوتی هم به همین شکل است و به نحوی باید این هویت مجزا و البته مشخص باشد که وقتی مخاطب مثلا آهنگ پخش اخبار شبکه را می شنود به سهولت به یاد همین رسانه بیافتد. همچنین برندینگ این شبکه موجب می شود که این رسانه از سایر شبکه ها مجزا گردد. 
قاسمی افزود: استفاده از «واقعیت افزوده» جایگزین طراحی دکورهای فیزیکی می شود چون ساخت دکورهای برنامه و موادی که در آن به کار می رود بسیار گران است. 
وی تصریح کرد: واقعیت مجازی پیرامون مجری و کارشناس برنامه، در داخل همان استودیو انجام می شود برای مثال استفاده از  ِالمان های گرافیکی جذاب که پیام را دقیق به مخاطب معرفی می کند یکی از این موارد است حتی می توان وضعیت ناشی از طوفان را در هنگام پخش اخبار در استودیو شبیه سازی کرد که گویی همان آثار در استودیو آمده است.  
مدیر هنری پرس تی وی گفت: واقعیت افزوده ای که مهندسان ایرانی ساخته اند و طراحی آن را واحد هنری پرس تی وی انجام داده در زمان انتخابات 1400 اجرا شد که حتی مورد تقدیر ریاست سازمان صداسیما هم قرار گرفت و جایزه ای از دست رئیس سازمان دریافت کردیم. 
قاسمی در پایان خاطرنشان کرد؛ پرس تی وی یکی از کاربردی ترین ابزارهای دیپلماسی عمومی برای ایران در تمامی حوزه هاست و چنانچه مسئولین آنچنان که باید به آن توجه کنند به نتایج بسیار بهتری خواهیم رسید. این در حالی است که بسیاری از کشورها آرزوی داشتن شبکه ای در حد پرس تی وی را دارند تا بتوانند بدون واسطه با مردم جهان صحبت کنند. از این رو خوب است که قدر این دارایی را بدانیم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین