نکات مهم گرفتن وکیل در هنگام جدایی زوجین چیست؟

گزارش بازرگانی،   4010408057

بدون شک یکی از مشکلات زندگی‌های خانوادگی این است که یکی از طرفین یا هر دو بعد از مدتی تصمیم به طلاق می‌گیرند. این پروسه در صورتی که هر دو نفر هم رضایت داشته باشند، بازهم طولانی و کمی پیچیده است. این بین اگر یکی از طرفین به خصوص مرد تمایلی به طلاق نداشته باشد، مشکلات بسیاری پیش می‌آید.

بنابراین ضرورت حضور یک وکیل طلاق اینجا خود را نشان می‌دهد. یک وکیل باتجربه که در زمینه امور خانوادگی تخصص داشته باشد، می‌تواند با معرفی راه حل‌های مختلف به پیگیری هرچه سریع‌تر پرونده کمک کند. اگر شما هم به دنبال یک وکیل خانم برای طلاق هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

ضرورت حضور وکیل طلاق در پرونده

شاید از خود بپرسید که با روشن بودن همه چیز، چرا به حضور وکیل در فرآیند طلاق نیاز است. مساله اینجا بوده که روند حقوقی و قانونی طلاق فقط در صورتی مشکل ساز نیست که هر دو طرف به جدایی رضایت داشته باشند. اگر هریک از طرفین به خصوص مرد، تمایلی به طلاق نداشته باشد؛ اصلا پرونده راحتی نخواهد بود.

براساس قوانین، حق طلاق با مرد بوده و اگر زن اولین نفری باشد که درخواست طلاق می‌دهد طرف مقابل می‌تواند با آن مخالفت کند. این مخالفت چون یک نوع سند محسوب می‌شود، پس عملا فرآیند طلاق متوقف خواهد شد. با این حال اگر شما یک وکیل طلاق باتجربه استخدام کرده باشید، می‌تواند راهکارهایی ارائه دهد که شخص مقابل را به طلاق راضی کند.

وکیل متخصص در امور طلاق سال‌ها تجربه و فعالیت مرتبط داشته و به صورت تخصصی می‌تواند پرونده شما را پیگیری کند. همانطور که برای حل مشکلات دندان به سراغ دندانپزشک می‌روید، برای حل پرونده‌های خانوادگی هم باید حتما به یک وکیل در امور طلاق مراجعه کنید.

درنتیجه یک وکیل متبحر در امور طلاق و زندگی خانوادگی می‌تواند از اهرم‌های قانونی استفاده کرده تا حق موکل خود را پس بگیرد. البته ممکن است استخدام وکیل برای بسیاری از افراد هزینه‌بر باشد اما موضوع مهمی که نباید آن را فراموش کنید این است که بدون حضور وکیل این پروسه در لحظه متوقف خواهد شد.



اهمیت انتخاب وکیل طلاق خوب چیست؟

هر وکیلی طی سال‌ها فعالیت خود، یک زمینه تخصصی را برای فعالیتش انتخاب می‌کند. وکیل متخصص در امور طلاق‌ هم سال‌ها تجربه، مطالعه و تلاش در زمینه امور خانوادگی دارد. به همین علت از گره‌های قانونی به خوبی اطلاع داشته و می‌تواند شخصیت بسیار ضروری در روند پرونده باشد.

از طرفی وکیلی که برای طلاق انتخاب می‌کنید باید مورد اعتماد باشد، زیرا قرار است از شخصی‌ترین بخش‌های زندگی شما مطلع باشد. شما باید بتوانید به وکیل یا تیم وکلای او اعتماد کرده و در مورد زندگی خود صحبت کنید. هرچقدر که جزئیات بیشتری در این زمینه مطرح شود، احتمال حل کردن پرونده بیشتر خواهد بود.

برای پیدا کردن یک وکیل خانم برای طلاق لازم است تا با موسسات حقوقی مختلف صحبت کنید. با این حال جلسات زیاد هم هزینه زیادی برای شما داشته و هم زمان زیادی را به خود اختصاص می‌دهد. بنابراین، اگر از همان ابتدا به سراغ یک موسسه شناخته شده بروید بهتر است. اگر وکیل انتخابی شما تجربه کافی داشته باشد می‌تواند پرونده را به سمتی ببرد که نتیجه پایانی برای شما خوشایندتر باشد.



وظایف یک وکیل طلاق چیست؟

یک وکیل طلاق باید براساس قانون عمل کرده و در همان حد و حدودی اختیار دارد که موکل درخواست کرده است. به عنوان مثال وکیل شما می‌تواند از جانب شما دادخواست طلاق داده و در صورت نیاز در جلسات دادگاه حضور پیدا کند. همچنین در جلسات مذاکره با طرف مقابل برای بخشیدن یا گرفتن برخی حقوق، می‌تواند به جای شما حضور پیدا کند.

البته در ابتدای همه این وظایف، مشاوره قرار دارد. شما در قدم اول نیاز دارید تا برای پرونده خود با یک متخصص مشورت کنید. یک وکیل باتجربه در امور حقوقی می‌تواند این کار را برای شما انجام دهد. تنظیم دادخواست و هرگونه شکوائیه نیز از جانب وکیل شما صورت می‌گیرد.

برای پیشبرد پرونده لازم است تا در مراجع قضایی مختلف حاضر شده و گاهی به رای‌های صادر شده اعتراض کنید. در صورتی که به هیچ عنوان علاقه‌ای به حضور در هیچ یک از این موقعیت‌ها نداشته باشید وکیل شما می‌تواند آن‌ها را انجام دهد.



چگونه می‌توانیم یک وکیل طلاق خوب انتخاب کنیم؟

یکی از دغدغه‌های همه افرادی که درگیر مسائل حقوقی هستند این است که بتوانند یک وکیل مناسب برای کارهای خود پیدا کنند. انتخاب این وکیل مناسب در بین هزاران وکلایی که در شهر مشغول به کار هستند کار بسیار سختی است. با این حال راه‌ هایی وجود دارد که کار را برای شما ساده‌تر می‌کند.

یکی از روش‌های پیدا کردن یک وکیل کاربلد این است که به سراغ موسسات حقوقی معتبر و شناخته شده بروید. این موسسات نه فقط یک وکیل، بلکه تیم وکلایی دارند که هرکدام در زمینه‌های مختلف متخصص هستند. از طرفی شرایط ورود به این موسسات سخت بوده پس افراد کاملا بااستعداد و تجربه در آن حضور دارند.

راه دیگری که پیش روی شما قرار دارد این است که به سراغ مطالعه نقدهای دیگر مراجعان بروید. اگر وکیل یا موسسه‌ای به خوبی در حوزه فعالیت خود تخصص داشته باشد، حتما نتایج خوب و پرونده‌های موفق زیادی خواهد داشت. این روش شما را مطمئن می‌کند که مسیر درستی را انتخاب کرده‌اید.

سخن پایانی

همانطور که در ابتدای متن هم به این موضوع اشاره کردیم، طلاق حتی به صورت توافقی هم روند طولانی و پیچیده‌ای دارد که نیاز به حضور یک وکیل طلاق توافقی را الزامی می‌کند. پس باید از همین لحظه به دنبال وکلای مناسب و موسسات حقوقی باشید.

موسسه حقوقی عدل ایرانیان در تمام مراحل این موضوع مهم در کنار شما بوده و با ارائه وکیل پایه یک دادگستری به شما کمک خواهد کرد. اگر نیاز به مشاوره فوری هم داشته باشید، با شماره تلفن 02147783 تماس گرفته و در سریع‌ترین زمان ممکن با یک وکیل صحبت کنید. همچنین تا پایان پرونده و دستیابی به نتیجه مناسب، این تیم دست از پیگیری‌های خود برنخواهد داشت.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین