نکات پر اهمیت ثبت شرکت و ثبت برند در سال ۱۴۰۱

گزارش بازرگانی،   4010408037 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

یکی از اولین و مهمترین اقدامات در جهت رشد و توسعه کسب و کار، ثبت شرکت و برند است. به طور کلی در صورتی که قصد داشته باشید تا جامعه هدف و مشتریان کسب و کار خودتان را افزایش داده و همچنین به صورت قانونی در سطح گسترده در زمینه فعالیتی خود مشغول به ارائه خدمات و فروش محصولات مختلف شوید، قطعاً ثبت برند و ثبت شرکت دو اقدام ضروری به حساب می‌آیند. در این مطلب قصد داریم دلایل اهمیت و مزایای ثبت انواع شرکت و برند را مورد بررسی قرار دهیم و همچنین در آخر قوانین جدید ثبت شرکت‌ها و علائم تجاری که در سال جدید یعنی ۱۴۰۱ تصویب شده‌اند را مرور خواهیم کرد.  



مزایای ثبت شرکت چیست؟!

ثبت شرکت همواره اهمیت زیادی داشته و مزیت‌های بسیاری را به همراه دارد که شاخص‌ترین آن‌ها عبارتند از:  



  • با ثبت شرکت می‌توانید به راحتی در حراج‌ها، مناقصه‌ها و مزایده‌های مختلف شرکت کنید و در جهت سودآوری بیشتر برای کسب و کار خود قدم بردارید.  
  • در هنگام ثبت شرکت اساسنامه شرکت هم در مرجع مربوطه ثبت خواهد شد. در اساسنامه هر شرکت میزان سرمایه و سهام، زمینه فعالیتی و مواردی از این قبیل قید شده است و به همین واسطه اگر هرگونه اختلاف یا مشکلی میان اعضای شرکت و اشخاص ثالث مثل مشتریان به وجود بیاید، با مراجعه به اساسنامه شرکت به راحتی می‌توانید مشکلات مربوطه را در سریعترین زمان حل کنید.
  • بعد از ثبت، اطلاعات مهم شرکت از قبیل نام، آدرس، زمینه فعالیتی و… در اختیار اشخاص ثالث مثل مشتریان قرار می‌گیرد. در نتیجه این شفافیت سبب افزایش اعتماد مشتریان به کسب و کار و در نتیجه افزایش اعتبار شرکت خواهد شد.  
  • ثبت شرکت باعث ایجاد یک شخصیت حقوقی می‌شود و شما در قالب کسب و کار خود با مشتریان مختلف در ارتباط خواهید بود. به همین واسطه می‌توانید در سطح گسترده‌تری به جذب مشتریان بیشتر و در نتیجه ارائه خدمات و فروش محصولات خود بپردازید.  
  • بعد از ثبت شرکت خود، در راستای گسترش و توسعه کسب و کار مربوطه می‌توانید اقدام به اخذ و اعطای نمایندگی‌های داخلی و خارجی نمایید.  
  • بعد از ثبت شرکت می‌توانید اقدام به اخذ کارت بازرگانی کرده و به واسطه آن در بازار‌های بین‌المللی در سطوح بالاتر نیز به فعالیت‌های تجاری خود بپردازید.  
  • تمام شرکت‌هایی که به صورت قانونی به ثبت رسیده باشند، می‌توانند از کمک‌های دولتی و تسهیلات بانکی در جهت رشد و توسعه کسب و کار خود بهره‌مند شوند.  



ثبت برند برای کسب و کارها چه اهمیتی دارد؟

دلایل اهمیت و مزایای ثبت برند شباهت زیادی به ثبت شرکت دارد؛ اما به طور کلی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:  



  • با ثبت برند شما برای ارگان‌های دولتی یک کسب و کار قانونی شناخته می‌شوید و حق برند شما محفوظ خواهد بود. پس در صورتی که فردی از برند شما سوء استفاده کند می‌توانید از آن شکایت کرده و طلب غرامت کنید.
  • با استفاده از برند و لوگوی کسب و کار خود می‌توانید در سطح گسترده و به صورت حرفه‌ای و اصولی به فعالیت‌های بازاریابی و جذب مشتری بپردازید.
  • وجود یک برند مشخص باعث می‌شود تا بتوانید در کنار رقبای اصلی حوزه فعالیتی خود قرار بگیرید و با آن‌ها به رقابت بپردازید.

 

  • ثبت برند برای کسب و کار‌ها باعث افزایش اعتبار آن و در نتیجه افزایش اعتماد مشتریان نسبت به ارائه‌دهنده خدمات یا فروشنده محصولات در زمینه‌های مختلف می‌شود.
  • باید بدانید که یک برند معتبر و مشهور خود به نوعی یک دارایی مهم برای هر کسب و کار به حساب می‌آید. در نتیجه شما به واسطه برند خود می‌توانید به فعالیت‌های تجاری مثل فرانچایز یا به عبارتی اعطای نمایندگی‌های مختلف به افراد دیگر پرداخته و همچنین در صورت تمایل برند خود را به فروش برسانید.
  • همانطور که در بخش قبل گفتیم یک برند به ثبت رسیده می‌تواند از تسهیلات بانکی و کمک‌های دولتی بهره‌مند شود. علاوه بر این مورد، شما با استفاده از برند خود می‌توانید سریع‌تر و در سطح گسترده‌تری سرمایه‌گذاران مختلف را جذب کسب و کار خود کنید.  



انواع شرکت‌ های قابل ثبت در ایران:  

به طور کلی در ایران ۸ نوع شرکت قابل ثبت است و شما باید بر اساس سطح نیاز و زمینه فعالیت خود هر یک از آن‌ها را برای ثبت انتخاب کنید.  

 این شرکت‌ها عبارتند از:  



  • شرکت سهامی عام 
  •  شرکت سهامی خاص 
  •  شرکت مختلط سهامی 
  •  شرکت مختلط غیر سهامی 
  • شرکت تضامنی 
  •  شرکت با مسئولیت محدود 
  • شرکت تعاونی 
  •  شرکت‌های نسبی 

 

همچنین به عنوان انواع شرکت‌های قابل ثبت می‌توانیم به شرکت‌های موضوعی نیز اشاره کنیم که در یک حوزه مشخص و واحد فعالیت کرده و قوانین خاص خود را دارند. شرکت‌های دارویی، تبلیغاتی، گردشگری و رایانه‌ای و مواردی از این قبیل همگی در دسته شرکت‌های موضوعی قرار می‌گیرند.  



انواع طبقات برندها:  

به طور کلی برند‌ها یا علائم تجاری دارای طبقات مختلفی هستند که هر کسب و کار باید بر اساس حوزه فعالیتی و سطح نیاز خود در هر یک از آن‌ها اقدام به ثبت برند خود نماید. هر یک از این طبقات شامل کسب و کار‌ها و صنایع مختلفی هستند که با یک سرچ ساده می‌توانید آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید و متوجه شوید که چه طبقه‌ای مناسب کسب و کار شما است.

برای مشاوره رایگان ثبت برند و ثبت شرکت چه باید کرد؟

به طور کلی فرآیند ثبت برند و ثبت شرکت می‌تواند پیچیده و با چالش‌های زیادی همراه باشد. شما باید تجربه و دانش کافی را در این زمینه داشته باشید و سپس اقدامات لازم را در جهت ثبت انواع شرکت‌ها و برند‌ها به عمل‌آورید. در صورتی که با این فرآیند آشنایی کافی ندارید و یا به دلیل محدودیت‌های زمانی و مواردی از این قبیل نمی‌توانید خودتان اقدامات مربوط به ثبت را انجام دهید، می‌توانید از خدمات مجموعه هایی که این خدمات را ارائه می‌دهند استفاده کنید.  

مجموعه ثبت اریکه یکی از شرکت هایی است که این ادعا را دارد انواع خدمات مربوط به ثبت شرکت، ثبت برند، دریافت کد اقتصادی و خدمات دیگر مرتبط با کسب و کارها را از صفر تا صد و در سریع‌ترین زمان به آن‌ها ارائه دهد! برای آشنایی بیشتر با ثبت اریکه و همینطور پاسخگویی به سوالات در مورد ثبت شرکت، ثبت برند و دریافت کد اقتصادی می‌توانید به وبسایت این مجموعه sabtarikeh.com مراجعه نمایید. نکته جالب در مورد ثبت اریکه این است که غیر از هزینه‌های رایج و ‌واریزی‌های دولتی به سامانه‌های مربوط به ثبت شرکت و برند که باید انجام شود، دستمزد ارائه خدمات مربوطه پس از اتمام فرآیند و در صورت رضایت کامل مشتری دریافت خواهد شد!

قوانین جدید ثبت برند در سال 1401: 

قوانین مربوط به ثبت انواع برند‌ها در سال ۱۴۰۱ تغییر محسوس و اساسی نداشته؛ اما با این حال در ادامه به قوانین کلی و مهم در ثبت برند اشاره می‌کنیم.  

مراحل ثبت برند در اریکه

مراحل ثبت برند در اریکه

  • یکی از قوانین مهمی که باید به آن توجه داشته باشید عدم شباهت زیاد برند شما از لحاظ نام و لوگو است. قبل از ثبت انواع برند برای کسب و کار خود باید در این زمینه تحقیق کرده و مطمئن شوید که برندی شبیه به برند مورد نظر شما به ثبت نرسیده باشد.  
  • در سال ۱۴۰۱ استفاده از اسامی خاص و همچنین اسامی مشاهیر در حوزه‌های مختلف و مناطق جغرافیایی در نام برند امکان‌پذیر نیست.  
  • نام برند و لوگو تجاری شما باید به خوبی بتواند زمینه فعالیت کسب و کار را به کاربران و مشتریان مختلف بشناساند.  
  • برای ثبت برند خود نباید از لوگو ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی استفاده کنید.  
  • نام برند شما نباید با شئونات اسلامی و قوانین کشور مغایرت داشتن باشد.  
  • نام برند می‌تواند به صورت لاتین یا فارسی همچنین ترکیبی از اعداد و حروف انگلیسی و فارسی باشد.

 

قوانین جدید ثبت شرکت در 1401: 

به طور معمول هر ساله قوانین جدیدی برای ثبت انواع شرکت‌ها وضع شده و همچنین قوانینی از مفاد مربوطه حذف می‌شوند. در ادامه به مهمترین قوانین جدید و تغییر یافته برای ثبت شرکت اشاره می‌کنیم.  

مراحل ثبت شرکت در اریکه

  • حداقل اعضای مورد نظر برای ثبت شرکت دو نفر در نظر گرفته شده و باید بدانید که یک فرد به تنهایی نمی‌تواند ثبت شرکت را انجام دهد.
  • قبل از اقدام برای ثبت شرکت برای تسریع فرآیند مربوطه حتماً موارد اولیه مثل نام شرکت که شامل پنج انتخاب است، حوزه فعالیتی و موضوع، میزان سرمایه اولیه و همچنین آدرس دقیق به همراه کد پستی شرکت را فراهم و در اختیار داشته باشید.
  • توجه داشته باشید برای شرکت در مناقصه‌های مختلف و دریافت پروژه از کارفرما‌های دولتی باید تحت عنوان شرکت یک شخص حقوقی اقدامات لازم را به عمل‌آورید و نمی‌توانید به عنوان یک شخص حقیقی پروژه‌ها را اخذ کنید.
  • در سال ۱۴۰۱ تغییرات خاصی در مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت اعمال نشده و می‌توانید طبق روال قبل با توجه به مدارک مورد نیاز به اقدامات لازم را به عمل‌آورید.
  • هزینه‌های دولتی و همچنین هزینه‌های مربوط به حق الزحمه کارشناس برای ثبت شرکت‌ها در سال ۱۴۰۱ افزایش یافته است.
  • توجه داشته باشید که مفاد مربوط به اساسنامه شرکت نیز همچنان تغییر پیدا نکرده‌اند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین