وزیر علوم از روند برگزاری کنکور ۱۴۰۱ بازدید کرد

گروه اجتماعی الف،   4010408024

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در اولین روز از برگزاری آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ در دانشگاه صنعتی امیرکبیر از روند برگزاری کنکور بازدید کرد.

وزیر علوم از روند برگزاری کنکور ۱۴۰۱ بازدید کرد

به گزارش ایرنا، محمدعلی زلفی گل امروز (چهارشنبه)  ضمن بازدید در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درمورد برگزاری آزمون سراسری سال آینده اظهار داشت: این وزارتخانه درمورد کنکور ۱۴۰۲ منتظر تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

وی در مورد شیوه برگزاری کنکور ۱۴۰۲ گفت: ما فقط مجری برگزاری آزمون سراسری هستیم و سیاست گذاری توسط مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام می‌شود.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: سیاست گذاری برای کنکور توسط مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت می گیرد، ما نمی توانیم برای این دو نهاد تعیین تکلیف کنیم و فقط مجری هستیم، وزارت علوم با دقت سیاست ها و قوانین و مقررات را اجرا می کند.

زلفی گل درمورد کم بودن زمان برای تغییر شیوه اجرای کنکور ۱۴۰۲ هم توضیح داد: اگرچه بر اساس قانون قانون باید یک سال زودتر شیوه برگزاری آزمون سراسری را ابلاغ و اعلام کنیم اما با کمی انعطاف پذیری و آمادگی سعی می کنیم سیاست ها را اجرایی کنیم.

وی درمورد حذف دروس عمومی در کنکور ۱۴۰۲ در صورت ابلاغ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی از سوی رییس جمهور و حذف درس زبان فارسی با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر پاسداشت زبان فارسی گفت: مرجع  سیاست گذاری برای کنکور شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی است، وزارت علوم هم اگر نظر کارشناسی داشته باشد، ‌در صحن علنی جلسه شورا ارایه می دهد. اجازه نداریم برای این دو نهاد تعیین تکلیف کنیم.

وزیر علوم همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در مورد دستور جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو که هفته اخیر در وزارت علوم برگزار شد و تاثیر آن در کنکور ۱۴۰۲ اظهار داشت: در این جلسه تغییرات برخی زیرگروه ها مشخص شد و کنکور سال آینده در صورتی که مصوبه جدیدی نداشته باشیم بر اساس شیوه فعلی برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، پنجاه و دومین آزمون سراسری برای پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، نوبت دوم شبانه، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و موسسات‌ آموزش‌ عالی، دانشگاه‌ پیام‌ نور و موسسات‌ آموزش‌ عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی با رقابت یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ نفر داوطلب از امروز (چهارشنبه، هشتم تیر) آغاز شد و تا شنبه (یازدهم تیر) ادامه دارد.

داوطلبان گروه آزمایشی هنر امروز آغازگر این رقابت بودند. داوطلبان ‌گروه های آزمایشی علوم انسانی و  علوم ریاضی و فنی نیز فردا (پنجشنبه، نهم تیر) و داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی فردا (جمعه، دهم تیر) و داوطلبان گروه آزمایشی زبان های خارجی هم پایان بخش این رقابت (شنبه، یازدهم تیر) هستند.  

بر اساس آخرین آمارها، داوطلبان آزمون سراسری امسال نسبت به سال قبل حدود ۶۳ هزار نفر افزایش تعداد دارد اما با توجه به اینکه داوطلبان می توانند علاوه بر گروه اصلی در گروه های هنر و زبان های خارجی هم شرکت کنند، در کل تعداد ۱۲۰ هزار شرکت کننده آزمون سال ۱۴۰۱ بیش تر از سال قبل است و بیشتر این افزایش در گروه علوم انسانی و ۴۲ هزار و ۱۸ نفر است.

داوطلبان در آزمون امسال برخلاف آزمون سال ۱۴۰۰ که پنج دفترچه و پنج پاسخنامه داشتند،  ۱۴ دفترچه و پاسخنامه دارند. برای گروه‌های آزمایشی انسانی، علوم ریاضی و فنی و علوم تجربی دو دفترچه و دو پاسخنامه برای دروس اختصاصی اما برای گروه تجربی یک دفترچه و یک پاسخنامه اضافه هم برای متقاضیان سهمیه بهیاری و برای آزمون‌های هنر و زبان نیز هر کدام یک دفترچه و یک پاسخنامه طراحی شده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین