رونمایی از عکس دیده‌نشده‌ «شهید بهشتی»

گروه فرهنگی الف،   4010407083

  مراسم رونمایی عکس دیده‌نشده‌ای از شهید مظلوم دکتر بهشتی در سالروز فاجعه هفتم تیر توسط خانه عکاسان ایران در حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد.

رونمایی از عکس دیده‌نشده‌ «شهید بهشتی»

 

به گزارش ایسنا به نقل از روابط‌عمومی حوزه هنری، آیین رونمایی عکس دیده‌نشده از شهید مظلوم «دکتر بهشتی» از گنجینه خانه عکاسان ایران در سالروز فاجعه هفتم تیر، بعد از ظهر روز سه شنبه، ۷ تیر ماه ۱۴۰۱ با حضور مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه، ایمان شمسایی مدیرکل مطبوعات داخلی، مجدالدین معلمی معاون هنری حوزه هنری، کورش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری، سیداحسان باقری رئیس خانه عکاسان ایران در نگاه خانه حوزه هنری برگزار شد.

آیین رونمایی عکس دیده‌نشده از شهید مظلوم «دکتر بهشتی» با پخش آیاتی از قرآن کریم آغاز سپس سرود ملی جمهوری اسلامی پخش شد.

سیداحسان باقری به عنوان نخستین سخنران پشت تریبون قرار گرفت و گفت: «خانه عکاسان ایران از ابتدای تأسیس حوزه هنری در ابتدای انقلاب اسلامی، مرکزی به نام «عکس و اسلاید حوزه هنری» داشت که تا هم اکنون، بیش از ۷۰۰ هزار فریم عکس است و شامل نگاتیو، عکس سیاه و سفید، رنگی و غیره می‌شود.»

او اضافه کرد: «برخی عکس‌های موجود رونمایی می‌شود، بعضی عکس‌ها چاپ شدند و در اختیار مردم قرار داده شده است.»

او خاطرنشان کرد: «در واقع، حقوق برخی عکس‌ها متعلق به حوزه هنری است.»

باقری عنوان کرد: «بعضی عکس‌ها که دیده نشده‌اند؛ بنابراین، به بهانه‌های مختلف رونمایی می‌کنیم تا معرض دید مردم قرار بگیرد.»

او در توضیح عکس شهید دکتر بهشتی گفت: «این عکس یک نگاتیو از عکاسی ناشناس که از عکاسانی است که در حوزه هنری مشغول به فعالیت بودند. این نگاتیو تبدیل به نسخه دیجیتال و ترمیم شده است. گفتنی است؛ عکس فوق حد فاصل سالهای ۵۸ تا ۶۰ گرفته شده.»

او بیان کرد: «به مناسبت فاجعه هفتم تیر و هفته قوه قضاییه، عکس دیده نشده از دکتر شهید بهشتی را رونمایی می کنیم تا یادی کنیم از دکتر بهشتی چون هنوز سخنان و افکار ایشان با انقلاب اسلامی است و امید است رهروی راستینی برای ایشان باشیم.»

ایمان شمسایی، مسعود ستایشی، مجدالدین معلمی و محمدمهدی دادمان رونمایی از عکس دیده نشده از شهید دکتر بهشتی را انجام دادند.

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه دومین و آخرین بود که به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: «حیف است عکسی به نمایش گذاشته شود و یادی از شهید دکتر بهشتی نشود هرچند در طول هفته اخیر این موضوع بارها صورت گرفته است، پس خواستیم بار دیگر هم در این جلسه معنوی یادی از ایشان بکنیم. من فرازی را از عرایضم را می‌گویم که یادی از ایشان و شهدای هفتم تیر باشد سپس راجع به شرایط قوه قضاییه صحبت می کنم. امروز آخرین روز هفته قوه قضاییه و روز شهادت دکتر بهشتی و یاران باوفایش است. یاد و نام آنها را گرامی می‌داریم و به تمام خدمتگزاران خواهران و برادران تبریک می‌گویم که خدمتگزاری به مردم فرهیخته ایران را برگزیدند. امید است به برکت خون شهدا و زیر سایه حضرت امام خامنه‌ای عدالت را برقرار کنند.»

او شهید دکتر بهشتی را معمار بزرگ قوه قضاییه نامید و عنوان کرد: «ایشان خدمات وصف‌ناپذیری در حوزه قوه قضائیه انجام دادند که باعث شدند ما به همکاری در این حوزه افتخار کنیم. معماری، سازندگی و تحول کاری بود که ایشان انجام دادند. ایشان موسس نظام قضایی جدید پس از سرنگونی نظام منحوث قدیم بودند و نقشی بی‌بدیل در مجلس خبرگان قانون اساسی داشتند.»

او درباره‌ی جایگاه قانون اساسی در جمهوری اسلامی بیان کرد: «جایگاه قانون اساسی در مقررات نظام جمهوری اسلامی بالاترین است و ناظر بر سایر قوانین است؛ می‌توان این قانون را قانون برتر نامید که فصل الخطاب است. می‌خواهم بگویم ایشان برای تولید قانون اساسی که قانون بنیادی است و بحث حق، تکالیف و اختیارات را شامل می‌شود و همه به این قانون برمی‌گردد سهم بی‌بدیلی داشتند. مدیریت ایشان در بین سال‌های ۵۷ تا ۵۸ شورای انقلاب اسلامی بی‌نظیر بود و تصمیم‌های بهینه و موثری برای ساماندهی شرایط، ثبات و آرامش در آن شرایط خاص اتخاذ کردند.»

وی درباره دوره جدید قوه قضاییه عنوان کرد: «در دوره جدید هم تحول و تعالی داریم؛ تحولی که محکوم به تعالی است. نظام قوه قضاییه مبتنی بر قانون اساسی و قوانین دینی اسلامی است. در دوره جدید بحث سند تحول و تعالی مطرح است و تمام تلاشها در این سند با تمسک به مأموریت‌های این سند به شرح قانون اساسی و ابلاغ رئیس قوه قضاییه از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی این است که رضایتمندی مردم را به دست بیاوریم از این‌رو، رسیدگی‌های قوه قضاییه باید اطمینان‌ساز، به دور از شائبه و تردید باشد که برگرفته از استقلال قضات قوه قضاییه است.»

مسعود ستایشی درباره جایگاه مردم‌داری در نزد دکتر بهشتی گفت: «همچنین، دکتر بهشتی نگاهی به بحث تحزب داشتند که کم نظیر بود همانطور که جایگاه شهادت ایشان در مقر حزب جمهوری اسلامی بود که حکایت از توجه ویژه ایشان به بحث تحزب بود. ایشان مظلوم بود و بدون توجه به اتهاماتی که وارد می کردند با افتخار، محکم و استوار حضور داشتند و راه را ادامه می دادند. او به سخنان مقام معظم رهبری درباره دکتر بهشتی ارجاع دادند که فرموده بودند: شهید بهشتی خیلی خیلی بزرگ بود، مردم هنوز او را نشناختند و در آینده شناخته خواهند شد.»

او متذکر شد: «روزگار اقدامات و تصمیم‌های خردمندانه شهید دکتر بهشتی را گواهی خواهد داد.»

سخنگوی قوه قضاییه درباره مبارزه با فساد در قوه قضاییه عنوان کرد: «در سند گام دوم به بحث مبارزه با فساد اشاره شده است از این رو باید گلوگاه‌های وقوع فساد را قطع کنیم و بین سران قوا همدلی و همراهی وجود دارد که بتوانیم به این نتیجه برسیم.»

او درباره مردمی سازی در قوه قضاییه گفت: «آخرین کلام بحث مردمی سازی است و حقوق عامه باید استیفا شود. باید از حقوق مردم صیانت و حفاظت شود تا حقی از کسی در نظام جمهوری اسلامی تضییع نشود و حقوق عامه استیفا شود.»

آیین رونمایی عکس دیده نشده از شهید مظلوم «دکتر بهشتی» از گنجینه خانه عکاسان ایران در سالروز فاجعه هفتم تیر با عکس یادگاری مهمانان رویداد پایان گرفت.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین