خداحافظی با گود مخوف برج میلاد

گروه اجتماعی الف،   4010406001 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

گود برج میلاد حدود ۹ سال رها شده بود. هر بار مسوولان در این زمینه صحبت های می کردند.معاون پیشگیری و کاهش خطر سازمان مدیریت بحران شهر تهران می گوید: ایمن سازی گود آغاز شده و کار حدود یک سال طول می کشد.

خداحافظی با گود مخوف برج میلاد
 

به گزارش فارس، در خرداد سال جاری ساختمان مترو پل فروریخت و تعدادی از هموطنان جان خود را از دست دادند.

بعد از وقوع این حادثه مسوولان در خصوص ایمن سازی ساختمان های پرخطر و همچنین گودهای رها شده شهر موضوعاتی مطرح کردند و قرار شد در این زمینه اقداماتی صورت گیرد.

قرار است گود پر خطر برج میلاد که سال ها بلاتکلیف مانده ایمن سازی شود و در این باره جلساتی برگزار شد.

یکی از گودهای پر خطر شهر تهران،گود برج میلاد بود که در کنار مرکز همایش و پارکینگ قرارداشت که به دلیل مشکل حقوقی بین شهرداری و شریکش سال‌ها رها شده بود. وضعیت گود برج میلاد به‌گونه‌ای است که  اعضای شورای شهر در این باره صحبت های کردند.

گود برج میلاد میراث مدیران قبلی برای شهرداری/کار به شهرداری تهران واگذار شد

اسماعیل سلیمی معاون پیشگیری و کاهش خطر سازمان مدیریت بحران شهر تهران در این باره به خبرنگار فارس گفت: گود برج میلاد از سال 92 ایجاد شده و یک میراثی است که از دوره گذشته به ما رسیده است. این گود از سال 94 جزو گودهای رها شده محسوب می‌شد. البته در برخی مواقع آیتم‌سازی‌هایی برای پایدارسازی صورت گرفته است و چندین مرتبه پایدارسازی انجام شده است.

وی در خصوص رها شدن گود برج میلاد گفت: شرکتی قرار بود این کار را انجام دهد. نقشه‌ها تغییر کرد و کار به تعویق افتاد. 

وی تأکید کرد: در دوره جدید مدیریت شهری براساس مصوبه شورای عالی معماری شهرسازی کشور تعیین‌تکلیف بارگذاری صورت گرفت و کار به شهرداری تهران واگذار شد. شهرداری هم شورای راهبردی در این زمینه تشکیل داد و کل مالکیت گود برج میلاد به شهرداری بازگشت داده شد. 

 ایمن‌سازی گود برج میلاد آغاز شده است/کار یک سال طول می کشد

وی ادامه داد: ارتفاع کار در این پروژه کاهش می‌یابد و هم ارتفاع مرکز همایش‌ها می‌شود. قبلا قرار بود برج‌سازی صورت گیرد و دو برج دوقلو و بلندمرتبه ساخته شود، اما حال ارتفاع کمتر می‌شود و یک ساختمان فرهنگی، اجتماعی و تجاری و... ساخته می‌شود. البته سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری تهران هم آیتم‌هایی در این زمینه دارد.

وی با تأکید بر این موضوع که ایمن‌سازی گود برج میلاد آغاز شده است گفت: براساس برنامه زمانبندی ارائه شده ایمن‌سازی یک سال زمان می‌برد.

گودهای رها شده می تواند خطراتی برای فضاهای اطراف خود ایجاد کند مثل ریزش ماننده ریزش ساختمان های جانبی. 

عزم مسئولین و اقدامات به سمت ایمن‌سازی گود برج میلاد حرکت می‌کند

سعید بشیری، معاون عمرانی فرمانداری تهران در این باره می گوید: عزم مسئولین و اقدامات به سمت ایمن‌سازی گود برج میلاد حرکت می‌کند. ما نیز در فرمانداری تهران تلاش خواهیم کرد اگر در ارتباط با این موضوع مصوبه‌ای ارسال شود پروسه بررسی آن در کمترین زمان ممکن انجام شود.

وی ادامه داد: بی‌تردید باید موضوعات مربوط به آبیاری فضای سبز مجاورت این گود با حساسیت بالا و در نظر گرفتن نکات ایمنی مورد توجه قرار گیرد و اگر نیاز است نسبت به اعمال محدودیت‌ها تصمیم‌گیری شود تا در نهایت با تسریع در فرآیند ایمن‌سازی دغدغه شهروندان حل و فصل شود.

حساسیت شورای شهر تهران برای ساماندهی و پایدارسازی همه گودهای شهر تهران  وجود دارد

ایمن سازی گودهای پرخطر در دستور کارمدیریت شهری قرار گرفته و قرار است پایدار سازی جداره ها صورت گیرد.پرویز سروری نایب رئیس شورای شهر تهران در این باره می گوید:حساسیت شورای شهر تهران برای ساماندهی و پایدارسازی همه گودهای شهر تهران  وجود دارد و  پایدارسازی و تعیین تکلیف گود برج میلاد موضوعی است  که بسیار حائز اهمیت است.

عضو شورای شهر تهران گفت: برای کاهش دغدغه های موجود در خصوص ایمنی گود  اقداماتی صورت گرفته است.

وی ابراز امیدواری کار با حرکت جهادگونه مدیریت شهری بتوان هرچه سریعتر مشکل گود برج میلاد را برطرف کرده و شورای انقلابی نیز مصمم است تا نقش شتاب دهنده را در خصوص حل مشکلات شهروندان در شهر به دور از هرگونه مسائل حاشیه ای ایفا کند. 

سال هاست که گود پرخطر برج میلاد به حال خود رها شده است. ایمن سازی در این دوره آغاز شده و قرار است که کار سرعت بیشتری بگیرد.

 هادی حق‌بین سرپرست سازمان عمرانی مناطق در این باره می گوید:  مدتهاست این گود رها شده بوده و زمان زیادی از دست رفته است. اما درحال حاضر در دو بخش عملیات اجرایی ایمن‌سازی آن آغاز شده و امیدواریم ظرف دو هفته آینده به عملیات سرعت دهیم تا بتوانیم تا پایان سال جاری ایمن‌سازی گود را انجام دهیم.

وی اضافه کرد: ایمن‌سازی این گود حدود ۱۵۰ میلیارد تومان برآورد اولیه مالی دارد که تصور می‌کنم در تامین اعتبار آن مشکلی وجود نداشته باشد.

حق‌پرست بیان کرد: با همکاری سازمان مشاور اقدامات پیگیری خواهد شد و به صورت روزانه رفتار گود رصد می‌شود و به محض ایجاد مشکل اطلاع‌رسانی انجام خواهد شد. همچنین در سازه برج نیز هیچ مشکلی ایجاد نشده است.

در 2.5 سال گذشته به دلیل شیوع کرونا فعالیت بسیاری از مراکز کم شد و برج میلاد تهران هم از این دست مجموعه ها بود. اما دوباره فعالیت ها آغاز شد و باید فکری هم برای ایمن سازی گود موجود در کنار سالن همایش ها کرد. 

حیدری مدیرعامل برج میلاد تهران در این باره می گوید: پس از پایان کرونا و بازگشایی مجموعه‌های فرهنگی، برج میلاد فعالیت خود را آغاز کرده است.

 در برج میلاد همکاری همه‌جانبه‌ای برای تحقق ایمنی‌ داریم

وی ادامه داد: گود برج میلاد در همسایگی این مجموعه قرار گرفته است که از ابتدای دوره مدیریت شهری جدید به عنوان یک دغدغه مورد توجه قرار گرفت تا در سریع‌ترین زمان ممکن تعیین تکلیف شود در حال حاضر بحث ایمن‌سازی گود آغاز شده و ما در برج میلاد همکاری همه‌جانبه‌ای برای تحقق این ایمنی‌ در دستور کار خود قرار داده‌ایم تاکنون برای محدودیت منع خدمات ما موضوعی اعلام نشده است.

باید گودهای مخاطره آمیز شهر تعیین تکلیف شود و برخی از این گودها قبلا هم حادثه ساز شده است.

مهدی عباسی، عضو شورای شهر و رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در این باره می گوید: گودهای رها شده در شهر تهران می توانند مخاطره ساز شوند. در شهر تهران  220 گود رها شده وجود دارد که  برخی از آنها  در سنوات گذشته حادثه ساز شده اند که این گودها مستقیم با جان انسان ها در ارتباط است  و گاهی خسارات ناشی از آن جبران ناپذیر است.

در شهر تهران  220 گود رها شده وجود دارد که  برخی از آنها  در سنوات گذشته حادثه ساز شده اند

وی بیان کرد: در منطقه 17  تجربه ریزش گودی تقریبا بزرگ را داشتیم و متاسفانه ساختمان های مجاور آسیب دیدند و خسارات فراوانی به بار آورد، لذا درخواست دارم این است که شهرداری به طور خاص موارد را دنبال کنند.

به گفته این عضو شورای شهر، البته در سنوات گذشته شهرداری کارهای خوبی انجام داده و قوانین و مصوبات به اندازه کافی وجود دارد.

بر اساس این گزارش، ایمن سازی گود برج میلاد آغاز شده است و قرر است ظرف یک سال این کار صورت گیرد. در خصوص سایر گودهای پرخطر هم شنیده که مدیریت شهری برنامه دارد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۵۶۲۲۵۰۰۶:۱۵:۴۹ ۱۴۰۱/۴/۶
اینهمه ضررر برا پر کردن این چاله ؟!!!!!!!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین