پیش‌بینی رئیس بانک مرکزی درباره بازار ارز/ توضیحاتی درباره افزایش حقوق بازنشستگان

گروه سیاسی الف،   4010401073 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

پیش‌بینی رئیس بانک مرکزی درباره بازار ارز/ توضیحاتی درباره افزایش حقوق بازنشستگان

آمار کرونا در ایران

بنابر اعلام وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ۱ تیرماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۶۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۶۷ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۳۵ هزار و ۴۴۰ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۱ هزار و ۳۷۳ نفر رسید.

آمار واکسیناسیون در ایران

بنابر اعلام وزارت بهداشت، تاکنون ۶۴ میلیون و ۶۱۹ هزار و ۲۸۶ نفر دُز اول، ۵۷ میلیون و ۹۶۳ هزار و ۱۸۷ نفر دُز دوم و ۲۷ میلیون و ۶۹۰ هزار و ۶۷۸ نفر نیز دُز سوم واکسن کرونا را در کشور تزریق کرده‌اند.

مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۰ میلیون و ۲۷۳ هزار و ۱۵۱ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۱۲ هزار و ۲۱۵ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

***

توضیحات میرکاظمی درباره افزایش حقوق بازنشستگان

به گزارش تسنیم، سید مسعود میرکاظمی رییس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه جلسه دولت درباره سرانجام حقوق بازنشستگان در جمع خبرنگاران گفت: حقوق بازنشستگان را دولت باید تصویب کند که تصویب شده و هیات تطبیق مقررات هم باید نظر مشورتی به مجلس بدهد. جلسات درباره آن برگزار خواهد شد و نتیجه نیز اطلاع رسانی خواهد شد.

وی هم‌چنین درخصوص فروش نفت و تأمین منابع مالی کشور اظهار داشت: فروش نفت نسبت به دوره قبل بهتر شده و قیمت هم افزایش داشته و صادرات ما صعودی بوده و مقداری که روی آب بوده فروخته شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره پرداخت یارانه‌ها عنوان کرد: یارانه‌ها مرتب پرداخت می‌شود؛ البته درباره کسانی که اعتراض دارند هم رسیدگی باید صورت بگیرد و وزارت تعاون نیز اطلاعاتی دارد که باید تببین شود. اگر اشکالی هم وجود دارد اصلاح خواهد شد و مابه‌التفاوت به حساب ریخته می‌شود.

***

حمایت قالیباف از اصناف

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی گفت: فرا رسیدن روز ملی اصناف را به همه اصناف کشور تبریک و تهنیت عرض می کنم و به ویژه از شهدای اصناف کشور مخصوصا در دوران دفاع مقدس یادی کنیم که انصافا خوش درخشیدند و پشتیبانی های بسیار خوبی در زمینه های مختلف داشتند.

وی افزود: امروز هم اصناف با بیش از ۳ میلیون کارآفرین و سرمایه گذار و بیش از ۹ میلیون نفر اشتغال در کشور جزء سربازان و خط اول جبهه اقتصادی هستند. برای همه آنها آرزوی موفقیت داریم و ما هم به عنوان مجلس شورای اسلامی مخصوصا از اصناف تولیدی، توزیعی، خدماتی و خدمات فنی حمایت های لازم را خواهیم کرد.

روزنامه ایران نوشت: «با تکمیل اطلاعات سازمان امورمالیاتی برای تشخیص و تعیین مالیات بر عملکرد اصناف، شاهد تحول و تغییرات بزرگی دراین بخش هستیم. درحالی که در سال‌های قبل، ممیزان مالیاتی براساس مشاهدات و بررسی‌های میدانی اقدام به تعیین مالیات واحدهای صنفی می‌کردند، اما برای نخستین بار تعیین مالیات بر عملکرد سال 1400 اصناف برمبنای تراکنش‌های مالی آنها از طریق دستگاه‌های کارتخوان و سایر روش‌های جابه‌جایی پول صورت گرفته است.

برهمین اساس در روزهای ابتدایی برخی اصناف نسبت به این روش و افزایش قابل توجه مالیات‌ها انتقاد داشتند.

اما با بررسی جزئیات و ریز مالیات تعیین‌شده برای واحدهای صنفی می‌بینیم که کمتر از 2 درصد از اصناف بیش از 20 میلیون تومان مالیات باید بپردازند و بدین ترتیب 98 درصد از مشمولان تبصره ماده 100 مالیاتی کمتر از 20 میلیون تومان می‌پردازند که بیش از نیمی از آنها مشمول مالیات صفر هستند.

براساس تازه‌ترین آماری که ازسوی رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی درخصوص وضعیت دریافت فرم تبصره ۱۰۰ مشاغل و اصناف و دریافت اظهارنامه از صاحبان مشاغل، اعلام شده است، 963 هزار واحد صنفی از مجموع نزدیک به یک میلیون و 700 هزار واحد مشمول تبصره ماده 100 مالیات صفر درصد دارند.»

***

طرح بنزینی دولت، از اولویت خارج شد

سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در گفتگو با مهر در رابطه با آخرین وضعیت اجرای طرح واریز یارانه بنزین به حساب هر ایرانی، گفت: به جهت اینکه در دولت چند موضوعِ تصمیم گیری اقتصادی دیگر مدنظر بود این طرح فعلاً از اولویت خارج شده است تا دولت در مورد سیاست‌های اولویت دار تصمیم گیری کند و بعد پرونده جدید باز شود؛ بنابراین فعلاً اولویت تصمیم گیری و سیاست گذاری برای این طرح وجود ندارد.

وی با اشاره به اجرای طرح یارانه بنزین به صورت پایلوت در کیش و قشم، تصریح کرد: طرح پرداخت یارانه بنزین به صورت پایلوت در کیش و قشم انجام شده و اجرای این طرح در آن مناطق متوقف نمی‌شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه اجرای پایلوت طرح یارانه بنزین در کیش و قشم از آن جهت بود که مشکلات فنی این طرح احصاء شوند، گفت: در حال حاضر مشکلات فنی این طرح کاملاً شناسایی و مرتفع شدند.

خاندوزی در پایان گفت: باز پرداخت یارانه بنزین به بخش‌های فاقد خودرو در جزیره کیش هم انجام شده است اما به دلیل اینکه این طرح فعلاً در دستور کار توسعه نیست اجازه دهید هر زمانی که در مورد این موضوع تصمیم گیری شد جزئیات آن مطرح شود.

***

پیش‌بینی رئیس بانک مرکزی درباره بازار ارز

به گزارش فارس، علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با ساماندهی شرایط بازار ارز، اظهار داشت: بانک مرکزی از هفته گذشته در تعاملی که با کانون صرافی ها وصرافی های معتبر و صادر کنندگان داشته است به جمع بندی رسیده که بازار توافقی عرضه و تقاضای ارز را راه اندازی کند. 

وی ادامه داد: از هفته گذشته امکان معاملات توافقی ارز در صرافی ها فراهم شد و از دیروز هم دربازار متشکل ارزی این امکان فراهم شد.

رئیس بانک مرکزی گفت: زمانی که این امکان در بازار متشکل ارزی باشد چون عرضه و تقاضا در سامانه مشخص که در اختیار صرافی ها و بانک ها هم قرار می‌گیرد، طبعا عمق این بازار افزایش پیدا می‌کند و پیش‌بینی این است که صادر کنندگان متعددی که علاقه مند هستند ارزی وارد این سامانه کنند و با ما هم مذاکراتی داشته اند، ارز خود را در این سامانه عرضه کنند و خریداران هم‌می توانند خریداری کنند و قیمت ها در این بازار براساس مکانیسم عرضه و تقاضا خواهد بود.

صالح آبادی تصریح کرد:  لذا با عمقی که این بازار پیدا می‌کند می تواند تقاضاهای واقعی که در سطح بازار وجود دارد را به طور مناسب پوشش دهد و در تعادل  و آرامش بازار ارز نقش بسزایی داشته باشد.

وی در پایان افزود: پیش بینی من است که با توجه به این امکانی که فراهم شده و طبق گفته ی خیل عظیمی از صادر کنندگانی که با ما مذاکره کرده اند، در صورت  فراهم شدن این امکان حاضر هستند منابع قابل توجهی را عرضه کنند، این می تواند بازار را به آرامش و ثبات بیشتر برساند.

***

کلیات طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی تصویب شد

به گزارش فارس، کلیات طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی در مجلس شورای اسلامی تصویب شد.

نمایندگان مجلس از مجموع 216 رأی ماخوذه با 114 موافق، 97 مخالف و 5 ممتنع این طرح 2 فوریتی را به تصویب رساندند.

طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی برای بررسی جزییات به کمیسیون عمران ارجاع شد.

بر اساس طرح مذکور، مالکان واحدهای مسکونی مکلف می‌شوند هنگام تنظیم قرارداد اجاره، آن را در دفاتر اسناد رسمی یا در سامانه الکترونیک ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور که دلالان معاملات املاک اعم از مشاوران املاک و بنگاه‌های معاملات ملکی به آن متصل هستند به صورت رایگان درج کنند. 

همچنین طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی عنوان داشته است که چنانچه قرارداد اجاره با وساطت دلالان، مشاوران املاک و بنگاههای معاملات ملکی تنظیم شده باشد و در سامانه مذکور درج نشود، توسط شعب سازمان تعزیرات حکومتی، علاوه بر جریمه نقدی معادل  سه برابر حق الزحمه دریافتی، در مرتبه اوّل به محرومیت به مدت یک سال و در مرتبه دوم به محرومیت دائم محکوم می‌شوند.

***

زنگ خطر رواج «مدارس اسلامی»

جهان نیوز نوشت: « یکی از اتفاقاتی که در نظام آموزش و پرورش کشورمان جا باز کرده و در حال تبدیل به یک روند ثابت و افزایشی است، تأسیس مدارسی با رویکرد و یا نام «اسلامی» است.

شاید در نگاه اول این یک حُسن باشد که در جمهوری اسلامی، مدارسی وجود دارد و یا تأسیس می شوند که معطوف به دغدغه های دینی و سبک زندگی ایرانی اسلامی در حال آموزش دادن و رشد دانش آموزان هستند؛ اما حقیقت این است که چنین موضوعی اتفاقاً بیش از آنکه خوشحال کننده باشد، نگران کننده است!...

 پذیرفتن کلیدواژه «مدارس اسلامی» یا هر چیز دیگر شبیه به آن، خواسته یا ناخواسته یک پیام به مردم و یک پیام به مسئولین می دهد. برای مردم این ذهنیت را به وجود می آورد که سایر مدارس دغدغه اسلامی بودن و تعلیم و تربیت بر اساس تعالیم دین مبین اسلام را ندارند؛ آرمان ها و اهداف انقلاب اسلامی اهمیت چندانی برایشان ندارد. از همین رو عده ای که دغدغه دینی و انقلابی دارند و عده ای دیگر که بی تفاوت هستند، باید دو ساز و کار آموزشی جداگانه را انتخاب کنند.

به مسئولین هم این پیام را می دهد که خیلی هم وظیفه ندارند تا آموزش و پرورش را یکدست کرده و بر اساس فلسفه تشکیل حکومت اسلامی و اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی قدم بردارند. زیرا اگر کسی یا کسانی در این زمینه دغدغه دارند، خودشان باید پیش قدم شده و هزینه مالی و غیر مالی آن را به جان بخرند!...

شهریه مدارس اسلامی نیز خود موضوع جداگانه ای است که در حقیقت همان آسیب های همیشگی مدارس غیردولتی را دارد. در یک مملکت اسلامی، نباید وضعیت به گونه ای باشد که والدین دانش آموزان برای در امان ماندن آنها از انواع آسیب های آموزشی و غیرآموزشی، متحمل هزینه های سنگین شوند. اگر کسی توان پرداخت این هزینه ها را نداشته باشد، باید چه کاری انجام دهد؟»

***

انتقاد مجید انصاری از مصوبه جدید مجلس

مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره مصوبه اخیر مجلس در خصوص مستثنی کردن شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی از قلمرو نظارت دیوان عدالت اداری به جماران گفت: «مستثنی کردن شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی از صلاحیت رسیدگی دیوان عدالت اشکالات متعددی از حیث مغایرت با قانون اساسی، سیاست های کلی و مصالح عمومی مردم دارد. در حقیقت این مصوبه علاوه بر اینکه خلاف قانون اساسی هست، بر خلاف منافع و مصالح موکلینی است که نمایندگان را به مجلس فرستاده اند. چون بر اساس این مصوبه مردم نمی توانند از عملکرد و مصوبات این دو شورا به دیوان عدالت شکایت کنند.

این مسأله با اصل 34 قانون اساسی مغایرت دارد. از این جهت که این اصل دادخواهی را حق مسلم هر فرد دانسته و طبق این اصل هرکس می تواند به منظور دادخواهی به دادگاه صالح مراجع کند. به هر حال دیوان عدالت زیرمجموعه قوه قضائیه است و شعب و واحدهایی برای دادخواهی مردم دارد. مستثنی کردن این دو شورا از صلاحیت دیوان به این معنا خواهد بود که اگر به افرادی از رهگذر مصوبات این دو شورا ظلم شود، عملا حق دادخواهی از آنها سلب شده است. ما مرجع دیگری برای رسیدگی به تظلمات مردم از شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی نداریم.

و طبق اصل 173 قانون اساسی که به تشکیل دیوان عدالت مربوط می شود، تصریح دارد که «به منظور رسیدگی به شکایات، تظلمات و اعتراضات مردم نسبت به مأمورین یا واحدها با آیین‌ نامه‌ های دولتی و احقاق حقوق آنها، دیوانی به نام دیوان عدالت اداری زیر نظر رئیس قوه قضاییه تأسیس می ‌گردد». پس مستثنی کردن دیوان از صلاحیت رسیدگی به این دو شورا خلاف اصل 173 هم هست.»

جلال رشیدی کوچی، نماینده مرودشت درباره این مصوبه به عصرایران گفت: اینکه ما مصوبات این دو شورا را از بررسی دیوان عدالت خارج کنیم مصوبه جالبی نبود ما نباید استثنایی خارج از مسائل امنیتی قائل شویم. دیوان عدالت نهادی است که مردم می توانند شکایاتشان را آنجا ببرند و‌ درست نیست دست مردم را ببندیم. مجلس می توانست به این مسئله ورود نکند تا این حرف و حدیث ها نیز پشتش اتفاق نیفتد.

جلال رشیدی کوچی در پاسخ به این سوال که آیا مجلس هیجانی تصمیم گرفت یا قصد و نیتی پشت این مصوبات بوده است اظهار کرد: امیدوارم که این مصوبات هیجانی نباشد در برخی از رای گیری های که دیدم بعضی از همکاران آنگونه که باید دقت نظر ندارند و به محتوا و مفهومی که می خواهد رای گیری شود توجه ندارند؛ باید موقع رای گیری دقت زیادی شود و جوانب رایی که ما می دهیم در نظر گرفته شود. اینکه اثرات آن بر چه قشری است و پیامدهای آن را بررسی کنیم بعد رای بدهیم. صرف رای دادن یا شرکت نکردن در رای گیری ملاک نیست.

***

انتقاد آیت الله مکارم شیرازی از گرانی‌ها

آیت الله مکارم شیرازی در دیدار دکتر سید مسعود میرکاظمی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به گلایه های شدید مردم از گرانی ها فرمودند: امروز داد مردم از گرانی ها بلند است و می گویند که قیمت ها روز به روز افزایش می یابد.

ایشان در ادامه به ضرورت اقناع و تبیین برای مردم نسبت به گرانی های اخیر اشاره کرده و فرمودند: این گرانی های افسارگسیخته با وجود افزایش درآمدهای نفتی دولت به عنوان معمایی برای مردم شده که لازم است دولتمردان جواب قانع کننده ای برای آن داشته باشند.

آیت الله مکارم شیرازی به گرانی مسکن و اجاره بها اشاره کرده و فرمودند: اجاره بهای خانه ها غوغا می کند که باید برای آن تدبیری اندیشید.

وی افزود: در صنعت خودروسازی نیز دست های پشت پرده ای وجود دارد که از طرفی جلوی واردات صحیح خودرو را گرفته و از طرف دیگر هر قیمتی خواستند برای خودروها تعیین می کنند و هیچ کس نیز نمی تواند با آنها مقابله کند در حالی که قیمت مشابه خارجی، بسیار پایین تر از خودرو ایرانی است.

این مرجع تقلید در پایان این دیدار، با اشاره به گلایه های مردم از اینکه چرا مراجع نسبت به گرانی ها ساکت هستند و صحبت نمی کنند، افزودند: ما مکرر تذکر داده و می دهیم که مردم از دولت جدید انتظار دارند که نسبت به بهبود اوضاع تلاش کند و گرانی و تورم را مهار نماید، و می دانیم که دولت در این زمینه تلاش و کوشش می کند و امیدوار است و ما هم به امید جناب رئیس جمهور امیدواریم، اما اگر آثار و نتایج این برنامه ها در جامعه و زندگی مردم احساس نشود، می تواند سبب بی اعتمادی و ناامیدی از دولت گردد.

***

پرداخت یارانه نقدی همچنان ادامه خواهد داشت

به گزارش ایسنا، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در حاشیه نشست هیات دولت درباره یارانه ماههای آینده گفت: قانون گذار در بودجه برای پرداخت یارانه، روش کالا برگ الکترونیک را پیش‌بینی کرده است و دولت تلاش دارد برای این مساله زیرساخت لازم را فراهم کند به شیوه‌ای که بدون افزایش پرداخت از جیب مردم یارانه از طریق عابربانک‌ها به دست مردم برسد. طبیعتا تا وقتی زیرساخت فراهم نشود شیوه کنونی استمرار خواهد داشت.

سخنگوی دولت از زمان و شخص مدنظر رییس‌جمهور برای معرفی به مجلس شورای اسلامی به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار بی‌اطلاعی کرد.

وی در واکنش به استیضاح احتمالی وزیر صمت در مجلس گفت: پاسخ این سوال را از نمایندگان مجلس بخواهید.

بهادری جهرمی درباره نصب و راه‌اندازی کارت خوان‌ها در نانوایی‌های سراسر کشور، گفت: طبق زمان‌بندی قبلی این کار پیش می رود و دوباره  تاکید می‌کنم که تغییری در قیمت نان و بنزین نداریم. زیرساخت‌هایی در حوزه نان در حال اجراست و پس از فراهم شدن این زیرساخت‌ها هم، قرار نیست قیمت نان تغییری کند.

***

تحلیل لاریجانی از آینده تقابل ایران و اسرائیل

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی، در آیین رونمایی از کتاب «نبرد مخفی علیه ایران» نوشته رونن برگمن در کتابخانه ملی، با اشاره به نقد این کتاب گفت: اولین نکته‌ای که در این کتاب متوجه می‌شویم، منزلت انقلاب اسلامی است، برگمن مخالفت شفاف و صریحی با انقلاب دارد، اما به منزلت انقلاب اسلامی اذعان می‌کند.

وی ادامه داد: معارضه اسرائیل با ملت ایران به عمق مسئله استراتژیک روابط مربوط است.  برگمن هم در این کتاب به آن اذعان می‌کند و نتیجه‌اش این است که این مسئله با دیپلماسی قابل حل نیست. امام و انقلاب اسلامی حقیقتا نقشه خاورمیانه را متحول کردند و سخن برگمن هم این است که انقلاب اسلامی مانع بزرگ تحقق خواسته‌های آمریکا و اسرائیل در منطقه است.

رییس سابق مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پیشرفت امروز و فردای ما در گروی در میدان بودن است. هرچه مشارکت ملت در امور مختلف بیشتر باشد، این قدرت ملی تبلور بیشتری خواهد داشت و پیشرفت و عدالت واقعی محقق می‌شود و سد اصلی در برابر خواسته‌های دشمن خواهد بود.

لاریجانی با تاکید بر اینکه اسرائیل امروز دچار بحران موجودیت است، تاکید کرد: صهیونیست‌ها برای حل این بحران نیازمند ابهت‌سازی هستند که محتوای کتاب برگمن هم در راستای همین ابهت‌سازی تصنعی است.

وی در پایان گفت: الان هم در تحرکات منطقه‌ای که با چند کشور عربی رابطه برقرار کردند، به دنبال این هستند که برای خود یک سپهر سیاسی فراهم کند. البته به نظر من این دستاورد آنها ماندگار نخواهد بود. بعید نیست این چند کشور کوچک عربی با طغیان مسلمانان در برابر چنین رفتاری از سوی حاکمانشان مواجه شوند.

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۵۵۷۳۱۵۲۱:۲۳:۰۴ ۱۴۰۱/۴/۱
چرا پيش بيني هاي روساي بانك مركزي هيچوقت درست نيست؟ كاملا بعيد است كه واقعا از درك بازار و اقتصاد عاجز باشند. اگر هم با سفسطه ميخواهند جامعه را به سمت خاصي هدايت كنند كه گناه بزرگي بر گردنشان است. نميدانم چرا از مصاحبه امتناع نميكنند؟ يا با ارايه اطلاعات صحيح مردم را راهنمايي نميكنند!!!
ناشناس۲۵۵۷۳۱۹۲۱:۲۶:۱۸ ۱۴۰۱/۴/۱
سامان یافتن ارز یا در واقع اقتصاد با این تجربه های تکراری ناکار آمد تغییری نمیکند چون اگر قرار بر تحول بود در شرایط کنونی قرار نداشتیم
ناشناس۲۵۵۷۳۳۳۲۱:۴۰:۵۹ ۱۴۰۱/۴/۱
اسماعیل مرادیان، نائب رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی: خرید میوه ۳۰ درصد در این هفته کاهش داشته است!! زردآلو گرمسار کیلویی ۷۰ هزار تومان گیلاس لواسان کیلویی ۱۲۰ هزار تومان سیب‌زمینی کیلویی ۱۵ هزار تومان
بازنشسته کشوری۲۵۵۷۴۵۷۲۳:۵۹:۳۲ ۱۴۰۱/۴/۱
جناب میرکاظمی سلام. لطفا بفرمایید که مبنای تعیین ۱۰ درصدی افزایش حقوق، با توجه به تورم و گرانیهای کمرشکن، چیست؟
محمدعلی مرادی۲۵۵۷۹۰۹۱۱:۳۱:۲۲ ۱۴۰۱/۴/۲
ااقای میرکاظمی بوجه کم آورده میخواهد دست توی جیب بازنشستگان کند
ناشناس۲۵۵۸۱۱۶۱۴:۰۰:۳۱ ۱۴۰۱/۴/۲
پس چه شد همسان سازی بازنشستگان فرهنگی ، .
ناشناس۲۵۵۸۵۸۵۲۱:۰۵:۱۲ ۱۴۰۱/۴/۲
به قول استاد رائفي پور،شما راست ميگي!اما دلار چند؟پرايد چند؟برنج چند؟روغن چند؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    15. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    16. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    17. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    18. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    19. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    20. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    21. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    22. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    23. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    24. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    25. اظهارات پزشکیان درباره رئیس احتمالی مجلس آینده

    آخرین عناوین