آشنایی با بهترین نرم افزار فروشگاهی حسابداری

گزارش بازرگانی،   4010401045

یکی از دغدغه های امروزی کسب و کارهای کوچک و بزرگ، حسابداری و بررسی موارد مالی است تا در آخر ماه و همچنین آخر سال با مشکل مالی مواجه نشوند. برای کسب و کارهای کوچک این امکان وجود ندارد که شخصی را به عنوان حسابدار استخدام کنند و حقوقی را برای او در نظر بگیرند تا کارهای حسابداری آنها را انجام دهد. در این صورت خیلی از صاحبین کسب و کار تصمیم می گیرند خودشان کارهای مالی را انجام دهند. اما در این راه ممکن است به علت نابلدی موارد حسابداری و مهارت نداشتن در این زمینه با مشکلات زیادی مواجه شوند. در این صورت است که استفاده از یک نرم افزار حسابداری فروشگاهی برای نظم بخشیدن به حساب و کتاب و همچنین ثبت دقیق دریافتی و پرداختی، لازم و ضروری است.

اما خیلی از مشاغل بر این باورند که نرم افزار حسابداری مناسب برای کسب و کار آنها نیست و به همان روش های سنتی حسابداری کار خود را ادامه می دهند. در ادامه به بررسی کامل تر اهمیت استفاده از نرم افزار حسابداری و همچنین مشاغل نیازمند به آن می پردازیم.

نرم افزار حسابداری مناسب برای تمامی فروشگاه ها

صاحبین فروشگاه ها برای مدیریت دقیق موجودی کالاها و محصولات، چاپ فاکتور مشتری و فروشنده و همچنین گزارش گیری از فاکتورها، مدیریت صندوق ها و .. لازم است از یک نرم افزار دقیق و کارآمد استفاده کنند. نرم افزار فروشگاهی صنوبر یکی از چندین نرم افزار حسابداری فروشگاهی موجود در بازار است که متناسب با نیاز این مشاغل طراحی شده و توسعه پیدا کرده است. همچنین از قابلیت های ویژه ی این نرم افزار، می توان اتصال به بارکد خوان برای ثبت محصولات و همچنین مدیریت میزان فروش را نام برد. امکان گزارش گیری دقیق به صورت ماهانه و سالانه، مدیریت انبار و انبارداری، ثبت و مدیریت مشتریان برای تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ و ... از دیگر قابلیت های ویژه ی این نرم افزار کاربردی است.

نرم افزار مناسب برای انواع رستوران ها

یکی دیگر از مشاغل که استفاده از نرم افزار حسابداری برای آنها دارای اهمیت است، انواع رستوران و کافه ها هستند. نرم افزار حسابداری رستوران این امکان را به رستوران داران می دهد تا فاکتورهای مجزا برای مشتری ایجاد کنند و مدیریتی دقیق در سفارش گیری داشته باشند. همچنین سرویس بیرون بر و پیک برای ارسال نیز به وسیله ی این نرم افزار به آسانی انجام می شود. مدیریت موجودی مواد اولیه و غذایی هایی که ارائه می شود نیز توسط این نرم افزار امکان پذیر است. از قابلیت های ویژه ی دیگری که هر رستورانی به آن نیاز دارد، امکان رزرو میز ومدیریت وضعیت میزها از لحاظ پر، خالی و یا رزرو شده است، می باشد.

نرم افزار مناسب برای انواع سوپرمارکت ها

سوپرمارکت از جمله فروشگاه هایی است که به علت تنوع و تعداد بالا ی محصولات، مدیریت موجودی و همچنین قیمت گذاری کار دشواری است به همین خاطر استفاده از نرم افزار حسابداری سوپرمارکت بسیار ضروری است. به وسیله ی این نرم افزار می توانید تمامی کالاها و محصولات را بارکد گذاری کنید تا کنترلی دقیق بر روی موجودی آنها داشته باشید و به موقع محصول جدید سفارش دهید. همچنین صاحب سوپرمارکت می تواند کنترل دقیقی بر میزان فروش صندوق ها داشته باشد و گزارش گیری را به صورت روزانه، ماهانه و یا سالانه انجام دهد.

همان طور که اشاره کردیم، در بازار امروز انواع مختلفی از نرم افزار حسابداری فروشگاهی با نام های مختلف وجود دارند که هر کدام قابلیت و ویژگی های متنوعی دارند. اما لازم است قبل از خرید به صورت کامل این نرم افزارها را بررسی کنید تا انتخاب مناسبی داشته باشید زیرا در برخی موارد پس کار را با این نرم افزار ها به علت توسعه ضعیف، امکان مهاجرت به نرم افزار دیگری وجود ندارد. پس تصمیم درست در ابتدای کار بسیار مهم است. نرم افزار لازم است به آسانی نصب شود (نیازی به تخصص و مهارت برای نصب نداشته باشد و هر فرد عادی هم بتواند آن را نصب کند)، فایل آن قابل دانلود باشد (نیازی به داشتن سخت افزاری برای استفاده از فایل نباشد) و همچنین هر فردی بتواند به آسانی با آن کار کند. نرم افزار صنوبر به خاطر داشتن این ویژگی ها است که از خیلی نرم افزارهای دیگر پیشی گرفته و محبوبیت پیدا کرده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  5. این صدای اقتدار ایران است ...

  6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  8. وحدت ملی با وعده صادق

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. کمی دیر نیست؟

  16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

آخرین عناوین