توصیه مصباحی‌مقدم به رئیسی / روایت خاندوزی از کاهش تورم / ماجرای تعمیر تاسیسات برق ونزوئلا با دستور سردار سلیمانی

گروه سیاسی الف،   4010331056 ۲۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

توصیه مصباحی‌مقدم به رئیسی / روایت خاندوزی از کاهش تورم / ماجرای تعمیر تاسیسات برق ونزوئلا با دستور سردار سلیمانی

آمار کرونا در ایران

بنابر اعلام وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ۳۱ خردادماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۸۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۳۸ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۳۵ هزار و ۱۷۵ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۱ هزار و ۳۷۰ نفر رسید.

آمار واکسیناسیون در ایران

بنابر اعلام وزارت بهداشت، تاکنون ۶۴ میلیون و ۶۱۵ هزار و ۹۷۵ نفر دُز اول، ۵۷ میلیون و ۹۵۹ هزار و ۲۸۱ نفر دُز دوم و ۲۷ میلیون و ۶۸۵ هزار و ۶۸۰ نفر نیز دُز سوم واکسن کرونا را در کشور تزریق کرده‌اند.

به این ترتیب مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۰ میلیون و ۲۶۰ هزار و ۹۳۶ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۱۹ هزار و ۵۷۸ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.



توصیه مصباحی‌مقدم به رئیسی

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم در گفتگو با فردا درباره اختلاف دولت و منتقدان در معرفی مسئول وضع موجود گفت: مشکلات کنونی ریشه در ساختارها دارد. هرچند انباشتگی مشکلات مربوط به یک یا دو دوره ریاست جمهوری نیست اما شاید بدترین شرایط اقتصادی را ما در دهه 90 داشتیم. به عبارت دیگر از نظر اقتصادی دهه 90 یک دهه تلف شده و هدر رفته است.

وی افزود: هر دولتی در این شرایط روی کار می آمد باید بسیار با صبر و حوصله و با اقدامات اساسی به اصلاح زیربناها و زیرساخت های اقتصادی می پرداخت. مهمترین زیرساخت اقتصادی که کشور را با مشکل روبرو کرده، بزرگی دولت است. هر سیاست‌گذاری هم برای کوچک سازی دولت انجام می شود که عملا این اتفاق نمی افتد چون مجلس و دولت تصمیماتی می گیرند که آن تصمیمات منجر به بزرگ تر شدن دولت می شود.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: بزرگی بدنه دولت به معنای آن است که دولت باید بیشترین هزینه را باید برای خودش انجام دهد و نتیجه اش این خواهد شد که امکان و فرصت خدمت به مردم را پیدا نمی کند.

وی ادامه داد: ما دچار یکسری مشکلات ساختاری هستیم که این مشکلات ساختاری مانع تحرک و اقدامات دولت شده است. اگر دولتی دلسوز و کارآمد بخواهد این مشکلات را برطرف و حل کند، حتما با چالش های بزرگی رو به رو می شود و به راحتی نمی تواند این کار را انجام دهد. البته دولت آقای رئیسی عزم حل این گونه مسائل را دارد و در چنین شرایطی باید به دولت فرصت داد.

این استاد دانشگاه بیان کرد: گرچه حق مطالبه را برای مردم نفی نمی کنیم اما اینکه ما دائم با اشاره به مشکلات مختلف، مردم را مطالبه گر کنیم و در حجم مطالبات آنها بدمیم، آیا امکان حل این مشکلات در کوتاه مدت وجود دارد؟ هر کارشناس منصفی می گوید خیر این امکان پذیر نیست. درآمد دولت باید افزایش و هزینه دولت باید کاهش پیدا کند تا بتواند کشور را اداره کند.

مصباحی مقدم تأکید کرد: مسائل اقتصادی پیچیده و درهم‌تنیده است. در این وضعیت نیاز است رئیس جمهور با مردم صحبت کند، بگوید چه مشکلاتی در مقابل دولت است و چگونه می خواهد این مشکلات را برطرف کند و مردم چه نوع همکاری هایی با دولت می توانند داشته باشند.

***

روایت خاندوزی از کاهش تورم در دولت سیزدهم

به گزارش تسنیم، سید احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت در نشست خبری با خبرنگاران، طی سخنانی اظهار داشت: برنامه ستاد اقتصادی دولت در ماه‌های گذشته بر مبنای دو دوره تثبیت اقتصاد کلان با توجه به متغیرهایی که ماه‌های ابتدایی دولت مواجه بودیم و تمهید مقدمات برای اعمال سیاست‌های اصلاحی برای رشد اقتصادی و اهداف توسعه ملی و آسیب‌ناپذیری در بخش اول تقریبا دوره شهریور تا اسفند سال گذشته را مصروف خود کرد تلاش دولت این بود ثبات اقتصاد کلان را به شرایط متعارف بازگرداند تا بتوانیم سال جاری را سالی رو به پیش داشته باشیم.

وی افزود: در شهریورماه طبق اعلام بانک مرکزی با نرخ تورم 12 ماهه حدود 59 مواجه بودیم و امروز این عدد به 46 درصد کاهش یافته و نرخ رشد اقتصادی سال 1400 با رشد 4.6 به پایان رساندیم که نرخ رشد بالاتری نسبت به 1399 بود و نرخ بیکاری هم با 9.4  در سال 1400 وضعیت مطلوب‌تری نسبت به سال 99 داشتیم.

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: در شهریور 1400 با شاخص بهای تولید 80 درصد مواجه بودیم و در پایان اردیبهشت‌ماه به 51 درصد کاهش یافته است. همچنان در سال 1401 سیاست مهار تورم از اولویت‌های ستاد اقتصادی دولت است و در ماه‌های نخست تمرکز بیشتر ما بر این بود که تلاشی که انجام شد، محقق شد. در هفت‌ماهه اول دولت بیش از آن چیزی که مد نظر بود به اهداف دست یافتیم.

خاندوزی هم‌چنین درباره تصمیم دولت برای بازتوزیع یارانه‌ها و زمان تکمیل کالابرگ الکترونیکی، گفت: در سیاست عادلانه کردن یارانه‌ها و ارز ترجیحی، دو ماه اول که پرداخت نقدی صورت گرفت نیاز به زمان داشتیم تا زیرساخت‌های فنی را آماده کرده و حکم بودجه 1401 را اجرا کنیم؛ با این پیگیری‌ها برای فراهم کردن زیرساخت برای کل کشور فراهم شود و امیدوارم تا پایان تیرماه زیرساخت‌ها آماده بشود و بعد از آن، همانطور که در موضوع آرد و نان این مسیر را می‌رویم، این مسأله در حوزه کالاهای اساسی شیوه متفاوتی دارد و پایان تیر ماه میزان پیشرفت را به آقای رییس‌جمهور اعلام خواهیم کرد و آن زمان توضیحات کافی داده خواهد شد.

***

دستگیری ۳ متهم جدید سرقت از بانک ملی

به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی رییس پلیس پایتخت در جمع خبرنگاران گفت: در مجموع بیش از ۹۰ کیلوگرم طلا و جواهرات سرقت شده از صندوق‌های امانات بانک ملی از متهمان دستگیر شده کشف شد که تمامی این اقلام به خزانه بانک ملی تحویل داده شد و مسئولان این بانک با هماهنگی دادستانی نسبت به تحویل اموال مسروقه مکشوفه به مالباختگان اقدام خواهند کرد.

وی از دستگیری سه متهم جدید در جریان این پرونده خبر داد و گفت:‌ این سه نفر علاوه بر آن ۱۰نفر دستگیر شده بوده و به تازگی دستگیر  شده‌اند. تحقیقات و بازجویی از این افراد در حال انجام است. همچنین سه متهمی هم که در خارج از کشور و یکی از کشورهای همسایه با همکاری اینترپل دستگیر شده بودند، در هفته جاری به کشور منتقل خواهند شد. در این خصوص رایزنی‌ها بین مقامات دو کشور انجام شده و تشریفات لازم برای استرداد متهمان انجام شده است.

رحیمی درباره اینکه آیا اموال قدیمی نیز در میان کشفیات وجود داشت یا خیر گفت:‌برخی از طلا و جواهرات کشف شده بسیار قدیمی بوده و قدمت بالایی دارند.

به گفته فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصاویر همه اشیا کشف شده در سامانه بانک ملی قرار گرفته و به زودی با حضور نماینده پلیس، نماینده دادستان تهران و نماینده بانک ملی اموال به مردم تحویل داده می‌شود.

***

انتقاد روزنامه دولت از استیضاح وزیر صمت

روزنامه ایران نوشت: «نمایندگان مجلس، در حالی وزیر صنعت، معدن و تجارت را مورد نقد و کم‌کاری قرار دادند که او سال گذشته یک وزارتخانه آشفته را تحویل گرفت. وزارتخانه‌ای که تنها اسم صنعت و تجارت را یدک می‌کشید و عملاً در تمام حوزه‌ها با چالش مواجه بود. یکی از بزرگترین پردردسرهای این حوزه، خودرو بود.

همین موضوعی که بارها پای فاطمی امین را به هرم سبز، (صحن علنی مجلس و کمیسیون صنایع و معادن) کشاند.قطعاً وزیر ابراهیم رئیسی چوب جادویی برای تغییر و حل مشکلات ندارد، لذا باید فرصت داد تا برنامه‌ها عملیاتی شود، از این‌رو اگر تمام بخش‌ها همراهی نکنند، فرق این دولت با دولت گذشته که به لجبازی گذشت، چیست؟

بهتر بود قبل از آنکه موضوع استیضاح مطرح شود، این سؤال پرسیده می‌شد که وزارت صمت و زیر مجموعه‌های آن سال گذشته چه شرایطی داشت؟»

استعفا پیش از استیضاح

اما صبح‌نو روزنامه نزدیک به قالیباف رویکرد متفاوتی نسبت به موضوع استیضاح فاطمی امین اتخاذ کرد و نوشت: «نمایندگان بارها به انحای مختلف تصریح کرده بودند که نیروهای ناکارآمد پیش از بازخواست ازسوی مجلس، خودشان عطای حضور در دولت را به لقایش ببخشند و بدین شکل، زحمت استیضاح به بهارستان‌نشینان ندهند.

سیاست «استعفا پیش از استیضاح» که نمایندگان مجلس طرفدار آن بوده و هستند، چند امتیاز بزرگ با خود دارد؛ اولا باعث درونزایی تغییرات در دولت می‌شود؛ به بیانی، نیروهای ناکارآمد کابینه وقتی پیش از به‌حداکثررسیدن فشارها از ترکیب دولت کنار می‌روند(مانند عبدالملکی)، سایر نیروهای ناکارآمد نیز بر آن خواهند شد تا عِرض خود نبرده و با اراده خویش، کنار بکشند.

ثانیا، استعفای نیروهای ناکارآمد دولتی(پیش از اجرایی شدن استیضاح)، حسن بزرگ دیگری نیز دارد و آن، جلوگیری از اتلاف وقت و انرژی نمایندگانی است که از مدت‌ها پیش، اعتراض خود نسبت‌به مدیریت برخی وزارتخانه‌ها را ابراز داشته‌اند.

ثالثا، تحقق سیاست «استعفا پیش از استیضاح» موجب خواهد شد تا جلوه و نمای همبسته دولت و مجلس مخدوش نشود و رسانه‌های مغرض داخلی و خارجی، پاستور و بهارستان را رودرروی یکدیگر فرض ندارند.

بنابراین اقوال، هدف نمایندگان مجلس از اعمال فشار بر رویه وزرای ناکارآمد صرفا تلاش برای افزایش کارآمدی دولت است که نتیجه آن، چیزی جز کاهش مشکلات مردم نخواهد بود.

علاوه‌بر فاطمی‌امین که ماجرای استیضاح او بسیار داغ می‌نماید، شنیده‌ها حاکی از آن است که برخی وزرای کابینه ازجمله نیز روی لبه تیغ تغییر و تحول ازسوی مجلس قرار دارند.»

***

انتقاد رهبری از صداوسیما در ماجرای سرقت بانک ملی

آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب در بخشی از بیانات در دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدای جامعه عشایری کشور که در تاریخ 22خرداد ماه بیان شده و امروز منتشر شده است گفتند: «امروز سعی دشمن این است که ایمان دینی را تضعیف کند، امید را تضعیف کند، خوش‌بینی به آینده و به مدیریّت کشور را تضعیف کند؛ اینها چیزهایی است که روی آن دارند برنامه‌ریزی میکنند، روی آن برنامه‌ریزی میشود.

[مثلاً] چه کار کنند که عقیده‌ی مردم این بشود که آینده‌ای ندارند، آینده بن‌بست است و در کوچه‌ی بن‌بست قرار دارد؛ روی این برنامه‌ریزی میکنند، برنامه‌سازی میکنند، در فضای مجازی و گاهی متأسّفانه در فضاهای رسمیِ خودِ ما اینها را بین مردم جوری پخش میکنند که مردم به این نتیجه برسند که راه‌ها بن‌بست است، راه‌ها خطا است یا به این نتیجه برسند که مسئولین کشور، مدیریّت کشور، بلد نیستند کشور را اداره کنند.

این همه زحمت دارد کشیده میشود، این همه تلاش میشود، در مقابلِ این تلاشها این جوری [برخورد میشود]. حالا فرض بفرمایید، مِن باب مثال نیروی انتظامی کشور مثلاً یک تعدادی دزد را ظرف ۴۸ ساعت بعد از دزدی دستگیر میکنند؛ خب باید تشویق بشوند، [امّا] در رسانه‌ی ملّی خود ما جوری حرف زده میشود که به جای تشویق، کأنّه سرزنش میشوند! عمدی که نیست ــ مسلّم است که عمدی نیست ــ امّا غفلت است؛ این غفلتها به سود دشمن تمام میشود.

هر کسی که مردم را از آینده ناامید کند برای دشمن دارد کار میکند؛ چه بداند، چه نداند. هر کسی ایمانهای مردم را تضعیف کند به سود دشمن دارد کار میکند؛ چه بداند، چه نداند. هر کسی مردم را نسبت به فعّالیّت و تلاش و برنامه‌ریزی‌های مسئولین کشور بی‌اعتقاد و بدبین بکند، دارد به سود دشمن کار میکند؛ چه بداند، چه نداند.»

***

آخرین وضعیت اعلام اموال مسئولان

به گزارش ایسنا، مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره  آخرین وضعیت اعلام اموال مسئولان گفت: قانون اساسی فصل الخطاب است و تأخیر برای اجرای آن دلیلی ندارد. در راستای تحقق اصل مربوط به اعلام اموال مسئولان، دفتری ویژه برای پیگیری این موضوع اختصاص یافته است. آنچه که ماحصل قوه قضائیه است، ۸۰ درصد اموال اعلام شده است و روند مثبت ارزیابی می‌شود اما در حوزه اجرا، مطالبه ما جدی تر است. آقایان مخبر و اسماعیلی از دولت با ابلاغ بخشنامه‌ای در این رابطه، خواستار تسریع این روند هستند.

***

وحیدی: پرونده «متروپل» بسته شده است

احمد وحیدی وزیر کشور در گفتگو با مهر در رابطه با اینکه آیا گزارش جدیدی از متروپل به دولت ارائه شده یا گزارش در این زمینه خاتمه پیدا کرده است؟ اظهار کرد: کار متروپل از باب یک موضوع بحرانی خاتمه پیدا کرد و پرونده آن بسته شده است.

وی عنوان کرد: متروپل در حال حاضر به یک مجموعه تحویل داده شده تا کارهای تخریب ساختمان را انجام دهند و از حیث فیزیکی، ماجرا به عنوان یک طرح عادی دنبال خواهد شد.

وزیر کشور با بیان اینکه حادثه متروپل نقطه شروعی بود برای اینکه سراغ تمام سازه‌های ناپایدار دیگر برویم و رسیدگی به آن‌ها را سرعت ببخشیم، گفت: ابلاغ‌هایی در این حوزه‌ها صورت گرفته، همچنین دستوراتی از سوی رهبر معظم انقلاب وجود داشته و منجر به تحرک در سطح شهرداری‌ها، نظام مهندسی و دیگران شده است تا آنها بتوانند روشن‌تر و قاطع‌تر با این موضوع برخورد کنند.

وحیدی تصریح کرد: گزارش تخلفات در کمیته‌ای که مأمور بررسی این موارد شده، مطرح خواهد شد و ابعاد آن روشن و گزارش داده شد.

***

ماجرای تعمیر تاسیسات برق ونزوئلا با دستور سردار سلیمانی

نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا در سفر به ایران در بهشی از گفتگو با پایگاه دفتر رهبری درباره شهید سلیمانی گفت: من در ماه مارس و آوریل ۲۰۱۹ از نزدیک با سردار سلیمانی آشنا شدم. او زمانی به ونزوئلا آمد که ما از حملات سایبری علیه تأسیسات برق رنج می‌بردیم؛ حملاتی که از داخل خاک ایالات متحده آمریکا انجام می‌شد. من واقعاً نمی‌دانستم که او چقدر عالی است، اما صحبتی که با او داشتم بسیار دل‌نشین بود؛ گفت‌وگویی بود که در آن همه موضوعات را مرور کردیم و بلافاصله او پیشنهاد کمک توسط کارشناسان ایرانی را داد. دو یا سه روز بعد از این پیشنهاد، کارشناسان ایرانی برای تعمیر خدمات و تأسیسات برق به ونزوئلا آمدند.

***

رئیسی شخصا باید مسئولیت مذاکرات را برعهده می‌گرفت

عباس سلیمی نمین فعال سیاسی درباره به همشهری آنلاین گفت: «برخی از اقداماتی که توسط آقای رئیسی با اتکا به سرمایه اجتماعی برخی اقدامات را صورت داد. بعد از انتخابات در شرایط کرونایی به دلیل مردم‌داری و توجه به مردم برای تقویت ارتباط خود را به خطر انداخت. در نتیجه تغییراتی در پایگاه اجتماعی ایشان به عمل آمد و قوت گرفت و بر اساس اعتبار این پایگاه اجتماعی دست به اصلاحات در عرصه اقتصادی زدند.

 آقای رئیسی بر اساس اعتبار پایگاه اجتماعی دست به اصلاحات در عرصه اقتصادی زدند اما به نظر من ایشان بیش از حد به این توان اعتماد کرد. اصلاحات اقتصادی باید مرحله به مرحله پیگیری می‌شد. یعنی به موازات تغییراتی در داخل، برخی مسائل را در سطح بین الملل به نتیجه می رساند. مثلا بحث ارتباطات با کشورهای همسایه و ارتباط با کشورهایی که ما می‌توانیم از طریق آنها تحریم‌ها را دور بزنیم را  باید تقویت می‌کرد.

حتی ایشان می توانست بر اساس سیاست نظام که مذاکرات صورت بگیرد و به نتیجه برسد، باید مذاکرات وین را به نتیجه می‌رساند.

اگر آقای رئیسی در این زمینه تلاش بیشتری صورت می‌داد و در این قضیه مسئولیت تصمیمات خود را برعهده می‌گرفت می‌توانست مذاکرات را به نتیجه برساند. البته هر نتیجه‌ای در مذاکرات گرفته می‌شد عده‌ای هستند که بگویند اگر ما جای آنها بودیم عملکرد بهتری داشتیم. در هر صورت آقای رئیسی باید مسئولیت این امر خطیر را شخصا بر عهده می‌گرفتند و مذاکرات را به نتیجه می‌رساندند.»

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۵۵۵۴۴۶۲۰:۵۴:۵۲ ۱۴۰۱/۳/۳۱
واقعا هنر میخواد مدیریت یک کشور با این همه ثروت نفت و گاز که مردمش در مشکلات اقتصادی نابود شدن ! دست مریزاد
ناشناس۲۵۵۵۴۵۲۲۰:۵۹:۲۹ ۱۴۰۱/۳/۳۱
خاندوزی را زودتر از وزیر صمت استیضاح کنید
ناشناس۲۵۵۶۱۹۰۰۹:۳۷:۵۹ ۱۴۰۱/۴/۱
از وزیر محترم اقتصاد جناب خاندوزی درخواست میشود به مسله پاداش های کلان مدیران بانک پ که در بسیاری از بنگاه های خودشان هن پست و سمت دارند ورود بفرمایند
ناشناس۲۵۵۶۲۲۲۰۹:۴۸:۰۳ ۱۴۰۱/۴/۱
خاندوزی با مالیات بر کسب و کارهای نو پا اینترنتی و مجبور کردن اونها به دریافت کد مالیاتی و قطع درگاه پرداخت همه اونها رو نابود کرد ! کسب و کار اینترنتی هنوز تست نشده و به درآمد نرسیده باید به آقایان مالیات هم می داد !
ناشناس۲۵۵۶۴۰۲۱۰:۵۱:۵۷ ۱۴۰۱/۴/۱
از این نگران هستید که برای اولین می خواهند اقتصاد را علمی اداره شود؟ البته اولش درد دارد برای علمی اداره کردن!
ناشناس۲۵۵۵۴۵۶۲۱:۰۳:۲۱ ۱۴۰۱/۳/۳۱
دولت های ما دائما در حال آزمون و خطا کردن هستند و ( بی وقفه اختراع چرخ را به روز رسانی می کنند ) . مثال : ارز تدریجی و حذف اون . مالیات بر مسکن خالی .... مصادره کردن املاک مردم توسط مستاجر ها و ..‌.
ناشناس۲۵۵۵۴۶۶۲۱:۱۲:۵۱ ۱۴۰۱/۳/۳۱
بزرگ‌ترین کار رییس جمهور اجرایی کردن قانون از کجا آورده ای می باشد
ناشناس۲۵۵۵۴۹۳۲۱:۴۰:۳۱ ۱۴۰۱/۳/۳۱
آقای خاندوزی! یه چیزی بگین که با عقل جور در بیاد. افزایش ۴۰۰ درصدی قیمت روغن نباتی، افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی قیمت میوه ها و گرانی و گرانیهای فزاینده ۹ ماه اخیر چیز دیگری میگند.
ناشناس۲۵۵۵۵۱۹۲۱:۵۷:۰۸ ۱۴۰۱/۳/۳۱
این دولت آمد که زیر ساخت های اقتصادی را اصلاح کندو از آنها می خواهیم از نفرت پراکنان نترسد و آن را اتمام کند
ناشناس۲۵۵۶۲۷۶۱۰:۰۶:۳۰ ۱۴۰۱/۴/۱
اصلاح شد تموم شد . كجاي كاري شما
بهرام شیرین نژاد۲۵۵۶۳۶۹۱۰:۴۰:۲۰ ۱۴۰۱/۴/۱
رئیسی میبایست ابتدا بجای اصلاح زیرساخت‌های اقتصادی میرفت زیر ساختهای سیاست خارجی را اصلاح میکرد سپس پله پله به اقتصاد داخلی می پرداخت
ناشناس۲۵۵۵۵۲۱۲۱:۵۹:۲۸ ۱۴۰۱/۳/۳۱
یکی از دلایل استیضاح وزرات صمت تورم هست آخه تورم چه ربطی به وزارت صمت دارد
ناشناس۲۵۵۵۵۶۸۲۲:۴۲:۴۹ ۱۴۰۱/۳/۳۱
دلاری کردن قیمت ها اسمش شده جراحی اقتصادی ! دلار باز بخاطر تحریم و چاپ اسکناس و فرار سرمایه از کشور می‌ره بالا بعد همه این جراحی های شما بی اثر میشه !
ناشناس۲۵۵۵۶۵۱۲۳:۳۹:۳۴ ۱۴۰۱/۳/۳۱
استیضاح کنندگان دنبال اهداف خاص و سیاسی هستند وگرنه معنا ندارد در این مدت کم و با این شرایطی که دولت دارد جراحی اقتصادی می کند این حرف ها پیش بکشانند
سید مجتبی حسینی۲۵۵۵۹۴۵۰۴:۲۱:۵۸ ۱۴۰۱/۴/۱
این آقایانی که اینقدر آتششان تنداست هشت سال گذشته کجابودن دولت بااین مدت کم فقط هزار کارخانه خوابیده رابتولید برگردانده شاید ده هزار نفر مشغول کارشدن وووو چندین وچندکارهای دیگر دولتی که تعطیل شده بود خزانه خالی وکلی بدهی گذاشته برای این دولت مطالبه گری خوب است نه اینسوری خلاص یاعلی مدد
ناشناس۲۵۵۵۹۵۵۰۵:۱۷:۱۰ ۱۴۰۱/۴/۱
چه کاهش تورمی که گرانی و بی بندوباری دربازار بیداد می‌کند...
ناشناس۲۵۵۶۰۴۳۰۷:۳۲:۱۵ ۱۴۰۱/۴/۱
وزیر اقتصاد تورم نزدیک 100 درصدی و افزایش حقوق10 درصدی اگر ظلم نیست چه میتواند باشد؟
میلاد۲۵۵۶۰۴۵۰۷:۳۳:۵۰ ۱۴۰۱/۴/۱
ما که کاهشی ندیدیم . شما دیدید سلام‌ما را برسونید .
ناشناس۲۵۵۶۲۳۳۰۹:۵۱:۱۷ ۱۴۰۱/۴/۱
هر کس مسکن اجاره داده دیگه این کار نکنه چون دولت املاک مردم رو تصرف کرده و جیب صاحبخانه بخشیده بجاش بیاد دلالی کنه هر روز قیمت برنج و شکر و خودرو رو بکشه بالا دولت هم لذت می‌بره ! دیگه نه استهلاک داره ، نه هزینه تعمیرات آسانسور داره نه نقاشی داره نه میخواد با مستاجر سر و کله بزنه ! راحت
ناشناس۲۵۵۶۲۶۳۱۰:۰۲:۵۰ ۱۴۰۱/۴/۱
بانک ملی وقتی اموال ماباختگانی را می دهد که کلیه اموال مسروقه برگردد! اگر کسی نیازمند مال خودش باشد چی؟ وقتی بانک نتوانسته از دارایی مردم مراقبت کند باید خسارت اضافی بدهد نه اینکه اموال را برای خودش نگه دارد!
ناشناس۲۵۵۶۴۳۸۱۱:۰۹:۱۴ ۱۴۰۱/۴/۱
ما که کاهش که ندیدیم هیچ تازه تورم صدبرابرهم شد بسه دیگه دست بردارید
ناشناس۲۵۵۶۴۶۲۱۱:۲۰:۳۵ ۱۴۰۱/۴/۱
چراازتورم حرف میزنید ماکه میبینیم قیمتهاسربفلک کشیده واقایان یاهیچ چیز نمیخرندیااینکه آنهاهم کاری از دستشان برنمی‌آید گناه این مردم چیست؟
000009999۲۵۵۶۴۹۴۱۱:۳۳:۳۰ ۱۴۰۱/۴/۱
والا من کارگر از وقتی اقای ریئسی شدن ریئس جمهور فقط یک چیز را خوب درک کردم ،هرروز گرونتر از دیروز
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین