آغاز فرایند استیضاح فاطمی امین/ توضیحات خطیب‌زاده درباره سرنوشت مذاکرات وین/ تحلیل باهنر از رفتار سیاسی احمدی‌نژاد

گروه سیاسی الف،   4010330074 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

آغاز فرایند استیضاح فاطمی امین/ توضیحات خطیب‌زاده درباره سرنوشت مذاکرات وین/ تحلیل باهنر از رفتار سیاسی احمدی‌نژاد

آمار کرونا در ایران

بنابر اعلام وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ۳۰ خردادماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۳۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۴۳ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۳۴ هزار و ۹۸۸ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۱ هزار و ۳۶۶ نفر رسید.

آمار واکسیناسیون در ایران

بنابر اعلام وزارت بهداشت، تاکنون ۶۴ میلیون و ۶۱۰ هزار و ۸۴۴ نفر دُز اول، ۵۷ میلیون و ۹۵۳ هزار و ۱۲ نفر دُز دوم و ۲۷ میلیون و ۶۷۷ هزار و ۵۰۲ نفر نیز دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۰ میلیون و ۲۴۱ هزار و ۳۵۸ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۱۹ هزار و ۳۹۴ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

***

آغاز فرایند استیضاح فاطمی امین

به گزارش ایرنا، سیدنظام الدین موسوی سخنگوی هیات رئیسه مجلس در توضیح جزییات جلسه شب گذشته هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: در این جلسه و طبق زمان بندی ثبت درخواست‌ها برای استیضاح، طرح استیضاح سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام وصول و برای بررسی به کمیسیون تخصصی آن ارسال شد.

سخنگوی هیات رییسه مجلس افزود: درخواست های مختلفی برای استیضاح برخی وزرا به هیات رئیسه ارسال شده است که بررسی می شود.

پیش از این و در  نشست علنی ۲۴ خرداد مجلس شورای اسلامی سؤال محمد وحیدی نماینده مردم بجنورد در مورد افزایش قیمت کالاها و نرخ تورم از سید رضا فاطمی امین در دستور کار قرار گرفت که پس از سخنان نماینده سوال کننده، ‌ موافقان و مخالفان و پاسخ های وزیر صنعت، معدن و تجارت، نمایندگان از پاسخ‌های فاطمی امین قانع نشدند.

اما یک عضو دیگر از هیئت رئیسه درباره استیضاح فاطمی امین توضیحات دیگری ارائه داد. علیرضا سلیمی در گفتگو با ایرنا با اشاره به جلسه روز گذشته هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه هیات رییسه مجلس با به جریان افتادن استیضاح فاطمی امین وزیر صنعت، معدن، تجارت موافقت شد.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق ایین نامه داخلی مجلس با موافقت هیات رییسه استیضاح وزرا به کمیسیون مربوطه ارسال می‌شود و وزیر و نمایندگان ۱۰ روز فرصت دارند در مورد موضوعات استیضاح بحث و گفت و گو کنند در صورتی که تعداد امضاهای استیضاح کاهش پیدا کند، استیضاح از دستور کار مجلس خارج خواهد شد.

وی ادامه داد: در غیر این صورت بعد از ۱۰ روز استیضاح در صحن علنی مجلس اعلام وصول خواهد شد و وزیر به مدت یک هفته فرصت دارد تا در صحن علنی مجلس برای بررسی استیضاح حضور یابد.

این اتفاق در حالی رخ داد که فاطمی امین شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی حضور یافت و گزارشی از عملکرد خویش ارائه داد. 

بیش بخوانید: جزئیات جدید از واردات خودرو/ افزایش قیمت لوازم خانگی قاچاق

***

مصائب شفافیت گزینشی در مجلس

فرهیختگان نوشت: «موضع انفعالی نمایندگان زمانی رخ‌نماتر می‌شود که آنها حتی از گزینه ممتنع نیز استفاده نکرده و با بی‌توجهی کامل حتی در رای گیری نیز شرکت نکنند.

بی‌توجهی تعداد زیادی از نمایندگان به مصوبات مجلس وضعیتی است که روز گذشته اعتراض محمدباقر قالیباف را نیز برانگیخت. در جریان بررسی طرح اصلاح قانون تشکیلات و آیین دیوان عدالت اداری، هنگام رای‌گیری درباره اصل ماده 11 این طرح 55 نفر از نمایندگان شرکت نکردند.

رئیس مجلس در واکنش به این رویکرد نمایندگان گفت: «لیست کسانی که در رای‌گیری شرکت نمی‌کنند در پایان هفته اعلام می‌شود.»...

اعلام اسامی شرکت‌کنندگان در رای گیری اگرچه می‌تواند آمار مشارکت حاضران را بالا ببرد اما از آنجا که نمایندگان برای اتخاذ رویکرد منفعلانه راه‌های جایگزینی همچون غیبت و رای ممتنع را نیز دارند، خیلی نمی‌تواند به پویاتر شدن فضای مجلس بینجامد.

شفافیت آرای نمایندگان بهترین راهی است که می‌تواند به پویایی فضای مجلس بینجامد؛ چراکه نماینده را در معرض پاسخگویی قرار داده و او را ملزم می‌کند تا برای دفاع از رای خود به‌کار کارشناسی روی آورده و در رای‌گیری‌ها نیز نظر خودش را مشخص کند. تحقق چنین امری از آنجا که فضای کارشناسی را بر خانه ملت حاکم می‌کند به‌مرور منجر به حذف نمایندگان سیاست‌زده از فضای مجلس شده و به‌مرور ظرفیت‌هایی را وارد بهارستان می‌کند که توانایی موضع‌گیری دقیق و پاسخگویی کارشناسی شده به افکار عمومی را داشته باشند.

قالیباف درحالی با تهدید نمایندگان به شفافیت اسامی افرادی که در رای‌گیری‌ها مشارکت نمی‌کنند، سعی دارد فضای بهارستان را از انفعال خارج کند که پیش از این نهاد تحت امرش طرح شفافیت آرای نمایندگان را رد کرده است.

اینکه مجلس برای شفافیت آرا خود تن به قانون‌نویسی نداده و بدون نوشتن هیچ قانونی قرار است صرفا اسامی افرادی منتشر شود که در رای‌دهی شرکت نمی‌کنند، نشان‌دهنده برخورد متناقض و گزینشی با شفافیت است؛ برخوردی که گاهی منجر به تصویب طرح شفافیت قوای سه‌گانه شده و عملا شفافیت آرا را ذبح می‌کند و گاهی نیز برای راحت‌تر شدن کار هیات‌رئیسه شفافیت اسامی افراد منفعل را جایز می‌داند.»

***

وزیر کشور تغییر معاونت سیاسی خود را تکذیب کرد

احمد وحیدی وزیر کشور در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در پاسخ به این سوال که زمزمه هایی برای تغییر معاونت سیاسی شما مطرح می‌شود آیا بنایی بر تغییر ایشان دارید؟ گفت: بحث جابه جایی مطرح نیست، معاونت سیاسی وزارت کشور مدتی است کسالت دارند ولی  به خاطر کسالت هایش تصور شده که فعالیت ندارند ولی ایشان به کار خود مشغولند ولی حضور شان به علت کسالت ها کم رنگ است.

***

تحلیل باهنر از رفتار سیاسی احمدی‌نژاد

محمرضا باهنر، فعال سیاسی اصولگرا و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با برنا درباره احتمال انتصاب دوباره احمدی نژاد در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: «احمدی نژاد حرفهایی که می زند خیلی مطابق با روال عادی سیاسیون کشور نیست.

یک زمانی یک خبرنگار از من پرسید که آقای احمدی نژاداین حرفها راکه می زند هنجارشکنی است این نظام نمی خواهد با او برخورد کند؟ پاسخ این است که بعضی وقتها بعضی از این آقایان دنبال این هستند که جنجال جدید اتفاق بیفتد واصلا دنبال این هستند که بیا من را بگیر و ببر، نظام اسلامی مدبرتر و شجاع تر از این است که بخواهد در بازی یک آدم قرار بگیرد.

خداوند، متعالی بگرداند درجات حضرت امام (ره) را یادم هست مجلس دوم یکی از بزرگان که مرحوم هم شدند، آن زمان حرف پشت سرش بسیار بود و شورای نگهبان هم صلاحیت او را رد کرد،  پیام از طرف حاج سید احمد آقا رسید که صلاحیت فلانی را تایید کنید،

این پیام به آقایان شورای نگهبان در آن زمان برخورد و گفتند که چرا ما صلاحیت ایشان را تایید کنیم وقتی که می دانیم ایشان صلاحیت ندارند جمله ای که حضرت آقا فرمودند مضمونش این بود که ایشان در مجلس باشد ضررش کمتر است تا بیرون مجلس و اینگونه اتفاقات هم می افتد.

بعضی وقتها بودن من در مجلس  یا مجمع و یا نبودن من در مجلس یک مصلحت کلی تری در آن وجود دارد که ممکن است این را ساده نتوانیم تحلیل کنیم.

اگر فردا اسم 40 نفر را در مجمع تشخیص اعلام کردند و اسم من را خط زدند، این طبیعی است و طلبی نداریم و تشکر داریم که همین سه دوره و چهار دوره بنده را لایق دانستند و اگر فردا اسم فلانی را خط زدند این تحلیل نشود که این آدم بدی بود خط خورد. می خواهم بگویم که آمدن در مجمع و نیامدن در مجمع را ساده تحلیل نکنیم ممکن است یک زمانی مصلحت های بزرگتری وجود داشته باشد...

تحلیل من این است که مجددا ریاست مجمع به آقای آملی سپرده خواهد شد و ایشان به عنوان رئیس مجمع و آقای ذوالقدر هم به عنوان دبیر می مانند.

البته ممکن است یک تغییرات نه خیلی زیاد در اعضای مجمع اتفاق بیفتد و این تغییرات طبیعی است.

مجمع تشخیص نیازمند آدمهای قدرتمند مجرب است وما در مجمع تشخیص سه چهار دیپلمات قدرتمند می خواهیم سه چهار اقتصاد دان و صاحب مکتب نیاز داریم، خلا وجود چند آدم فرهنگی قدرتمند مجرب احساس میشود، اینها اگر به مجمع تشخیص تزریق شوند خوب است.»

***

توضیحات خطیب‌زاده درباره سرنوشت مذاکرات وین

به گزارش ایرنا سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری درخصوص آخرین وضعیت مذاکرات وین گفت: ما همچنان در مسیر دیپلماسی حرکت می کنیم. به رغم تمامی بدعهدی‌های آمریکا و ادامه مسیر ترامپ، این قطار هنوز از ریل خود خارج نشده است. ما الان در این نقطه قرار داریم به خاطر اینکه آمریکا در سال ۲۰۱۸ به صورت یک طرفه و غیرقانونی از برجام خارج شد و فشار حداکثری را اعلام کرد که به تعبیر خودشان به یک شکست مفتضحانه منجر شد.

وی افزود: ما برای یک توافق خوب، پایدار و موثر آمادگی داریم و همه زمینه ها را نیز برای رسیدن به آن آماده می دانیم.

خطیب زاده در پاسخ به سوالی در مورد پیشنهادات ایران به آمریکا قبل از صدور قطعنامه در شورای حکام گفت: همانطور که آقای امیر عبداللهیان گفتند ایران قبل از صدور از قطعنامه تمام تلاشش این بود که مسیر توافق را هموار کند. قبل از اجلاس شورای حکام و صدور قطعنامه، ایران مجدداً تلاش کرد مسیر توافق را هموار کند. تلاش کردیم به‌رغم کارشکنی‌های آمریکا، با ابتکارات خود مسیر مذاکرات را جلو ببریم. قبل از اجلاس شورای حکام، ابتکاری را ارایه کردیم که مورد استقبال آقای بورل نیز قرار گرفت.

وی تاکید کرد:حتی برای اولین‌بار از طریق دو وزیر خارجه دیگر این ابتکار و پیشنهاد ایران منتقل شد و یک بازه زمانی طراحی و نقشه راهی داده شد ولی آمریکا مجدداً تصمیم گرفت تطویل ایجاد کرده و توافق را عقب بیندازد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: آمریکا با این برداشت غلط و توهم که اهرم‌سازی می‌کند، به شورای حکام رفت که البته پاسخ ایران قاطع و متناسب بود. الان مسیر همان مسیر دیپلماسی است. یک برهه‌ای مسیر اشتباهی را رفتند و سوءمحاسبه داشتند و پاسخ آن‌ها داده شد. مسیر توافق را از طریق بورل دنبال می‌کنیم.

خطیب زاده همچنین گفت: اگر آمریکا  تعهداتش ذیل برجام را انجام بدهد و تحریم ها علیه ملت ایران را لغو کند، براساس ابتکار ایران می‌توانیم توافق را نهایی کنیم.

وی در مورد استعفای آقای باقری گفت: اجازه بدهید در حد شایعات باقی بماند، کلیه اقدامات در وزارت خارجه انجام می‌شود و مذاکره کنندگان ما بی توجه به برخی از شایعات  که با هدف ساخته می شود کار خود را می‌کنند. درباره شایعات موضع رسمی گرفتن کمال بی انصافی است.

***

توضیحات رئیس دانشگاه امام حسین درباره شهادت کارمند وزارت دفاع

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان سردار سرتیپ پاسدار حسنی آهنگر فرمانده دانشگاه امام حسین در پنجمین جشنواره علمی سلمان فارسی گفت: حتما باید به قدرت بین المللی برسیم که راهش قدرت علمی است؛ دشمن در جنگ ترکیبی، با جنگ اقتصادی و مقابله با پیشرفت های علم و فناوری علیه ما عمل می کند.

فرمانده دانشگاه امام حسین با اشاره به پدیده مهاجرت نخبگان از کشور اظهار کرد: مهاجرت نخبگان در کشورهای دیگر هم وجود دارد، اما برنامه مهاجرت نخبگان برای آنها درآمد دارد که در ایران عکس این اتفاق میفتد.

حسنی آهنگر با اشاره به شهادت چند روز قبل یکی از کارمندان وزارت دفاع گفت که خطوط تولید ما هدف خرابکاری صنعتی قرار می گیرد؛ شهید وزارت دفاع خودش مورد هدف نبود اما تحت تأثیر یک خرابکاری صنعتی قرار گرفت. باید با روش های هوش مصنوعی از تهدیدها پیشگیری کنیم.

***

روایت خاندوزی از برخورد یک رانت خوار برای جلوگیری از حذف ارز ترجیحی

به گزارش فارس، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در همایش حکمرانی مردمی در گفتمان عدالت و جمهوریت، اظهار داشت: ما در پایان دهه ۱۳۹۰ به موقعیتی رسیدیم که بسیاری از مناسبات دولتی و عمومی‌ ما به دلایل مختلفی عملکرد قابل دفاعی نداشتند.

وی گفت: دولت سیزدهم در شرایطی که بر سر کار آمد، در نوع نگاه و انتخاب مدیران خود سعی کرد به شیوه‌ای عمل کند که بتواند چاره‌ای جدید و مسیرهای نو برای اقتصاد کشور بیاندیشیم. مسیر نو هم، نیازمند اشخاص جدید بود. انتخاب ستاد اقتصادی دولت این بود که به ثبات اقتصادی کلان نیازمندیم و تا پایان اسفند ماه نیز این سیاست مدنظر بود.

خاندوزی تاکید کرد: جهت گیری به سمت گروهایی بود که از اقتصاد ارتزاق می‌کردند اما منفعتی به جامعه نمی‌رساندند، و تلاش شد این روند را تغیییر دهیم.

خاندوزی افزود: یکی به آقایان وزرا گفته بود محال بود ارز ترجیحی را بردارید ما کلی تلاش نکردیم که شما بیایید بردارید، اما سازوکار به سمت دیگری پیش رفت. ما تلاش‌مان این است که از این چنبره‌ای که اقتصاد ایران دچارش شده بود رها شویم .

وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان داشت: اصل جهت گیری تغییر رویکرد است و مهم‌ترین اصل اقتصادی شدن مردم این است که آن‌های که سفره مردم را به واردات گره زده‌اند کنار بزنند.

وی گفت: اصل این مسیر و رویکرد با یکسری اقدامات پیشینی و پسینی، نه تنها جریان انحصار گر و واردات گر که هر دو باید نقش دیگری ایفا کنند. ما در برخی از جلسات ستاد اقتصادی دولت با آقایان وزرا این صحبت را می کنیم که هر کدام از کارآفرینان می‌توانند کار واردات را انجام دهند و مسیرهای کم هزینه را برای سایر اقدامات دولت پیدا کنیم.

***

 

دیدگاه کاربران

رضا۲۵۵۴۲۲۶۲۱:۴۷:۵۰ ۱۴۰۱/۳/۳۰
یکی از چنبره هایی که اقتصاد ایران به اون مبتلا هس نهادهای بسیار زیاد به اصطلاح فرهنگی که از بودجه پول بی حساب می‌گیرند، بسم الله بگید و اینا رو هم حذف کنید
ناشناس۲۵۵۴۲۵۸۲۲:۲۸:۱۲ ۱۴۰۱/۳/۳۰
استخرها قیمت مصوب ندارند و هر استخری یک قیمت دریافت می‌کند در ضمن قبلا بلیت استخر برای کودکان نصف بهاء بود ولی الان به دلیل عدم نظارت به طور کامل دریافت می‌شود.
ناشناس۲۵۵۴۴۳۴۰۵:۰۰:۲۳ ۱۴۰۱/۳/۳۱
عراق واردات مرغ و تخم‌مرغ از ایران را «ممنوع کرد»!!!
ناشناس۲۵۵۴۴۳۹۰۵:۱۶:۲۱ ۱۴۰۱/۳/۳۱
دستور وزیر کشور به استانداران: با نظارت دقیق میدانی قیمت‌ها کنترل شود!!!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. و ناگهان اخلاق!

  4. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  5. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  6. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  7. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  8. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  9. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  10. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  11. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  12. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  13. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  14. فریب نخوریم! 

  15. دبی؛ چند روز پس از سیل

  16. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  17. تصاویر اختصاصی شبکه پاکستانی از اسکورت جالب زمینی و هوایی رئیسی در لاهور

  18. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  19. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  3. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  4. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  5. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  6. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  7. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  8. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  9. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  10. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  11. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  13. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  15. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  16. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  17. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  18. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  19. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. واکنش احمدی‌نژاد به عملیات موشکی سپاه/ وعده زارع‌پور درباره افزایش سرعت اینترنت

  22. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  23. یک سیلی برای تنبیه

  24. بایدن: ایران به‌دنبال محو اسرائیل است

  25. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

آخرین عناوین