درخواست رییس سازمان مدیریت بحران از سازمان ملل

گروه اجتماعی الف،   4010330072

رییس سازمان مدیریت بحران کشور از سازمان ملل خواست که در شرایط اعمال تحریم‌ علیه کشورمان برای تهیه تجهیزات تخصصی مدیریت بحران به ایران کمک کند.

درخواست رییس سازمان مدیریت بحران از سازمان ملل

به گزارش ایسنا، محمد حسن نامی، در نشست تمرین آمادگی در برابر زمین لرزه که صبح امروز با همکاری دفتر هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد در ایران و سازمان مدیریت بحران برگزار شد، گفت:‌ از توجه دفتر سازمان ملل ایران به موضوع کمک‌رسانی بین‌المللی به ایران در مواقع بحران‌ها تشکر می‌کنم. همکاری‌های بشر دوستانه در مواقع بحران‌ها و مخاطرات طبیعی یک موضوع دو طرفه است و جمهوری اسلامی ایران نیز برای کمک‌رسانی به کشورهای آسیب‌دیده دیگر همواره پیش‌قدم بوده و آمادگی خود را اعلام کرده است.

نامی با بیان اینکه نوع‌دوستی در ذات ایرانیان وجود دارد و مردم ایران با این ویژگی شناخته می‌شوند، گفت: چندین قرن پیش سعدی، شعر بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند را سرود که موید همین ویژگی نوع‌دوستی در ایرانیان است.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: این یک حقیقت است که تمامی مردم دنیا باید در مواقع بحران و مخاطرات به یکدیگر کمک کنند. برگزاری چنین نشست‌های چند جانبه‌ای می‌تواند زیرساخت و مقدمات این همکاری‌ها را افزایش دهد. در این خصوص می‌توان از ظرفیت تفاهم و گفت‌وگو نیز بهره ببریم.

نامی با اشاره به زلزله‌خیزی کشور ایران گفت: زلزله یک پدیده طبیعی است، اما می‌تواند مزایایی نیز برای بشر داشته باشد. از جمله این مزایا می‌توان به توجه به ایمن‌سازی، ساخت‌وساز اصولی و ... اشاره کرد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور همچنین بر لزوم توسعه فناوری‌های نوین در حوزه صنعت ساختمان برای مقابله با زلزله و افزایش مقاوم‌سازی در این حوزه تاکید کرد.

وی خواستار تشکیل ۱۳ کارگروه تخصصی مشترک با دفاتر داخلی و منطقه‌ای سازمان ملل و وزارت امور خارجه در راستای تقویت زیر ساخت‌ها و همکاری‌های بین‌المللی شد و گفت:‌ لازم است تمرین‌ها و مانورهای مختلف در راستای آمادگی به پاسخ به بحران‌های مختلف و همچنین تشکیل کارگروه‌های مختلف در سطوح دفتر داخلی ایران و دفاتر منطقه‌ای سازمان ملل برگزار شود.

نامی به وضع تحریم‌های یک‌طرفه آمریکا علیه کشورمان نیز اشاره کرد و گفت:‌ با توجه به این تحریم‌ها از نماینده سازمان ملل می‌خواهم که برای تامین تجهیزات مدیریت بحران برای کشور با ما همکاری کند. در این حوزه سازمان ملل متحد نقش و جایگاهی کلیدی دارد و امیدوارم که شرایط فراهم شود تا جمهوری اسلامی ایران بتواند با کمک سازمان ملل نسبت به تامین تجهیزات تخصصی مدیریت بحران اقدام کند.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور در ادامه گفت: باتوجه بر تغییرات اقلیمی و گرمایش جهانی گسترده که در سراسر جهان در حال وقوع است نقش سازمان ملل و دیگر سازمان‌های تاثیرگذار در جلوگیری از فعالیت‌های مخاطره‌آمیز کشورها نیز بسیار حائز اهمیت است.

 نامی با اشاره به اقدامات نظامی مخرب آمریکا در تغییرات اقلیمی و جوی گفت:‌ تابش امواج الکترومغناطیس از سوی آمریکا به لایه‌های جوی که با اهداف نظامی انجام می‌شود، سبب بازتاب امواج ‌تشدید گازهای گلخانه‌ای به عنوان عامل اصلی گرمایش جهانی است. از سازمان ملل و دیگر دستگاه‌های فعال در این حوزه می‌خواهم که برخورد قاطعانه و پیشگیرانه‌ای با این اقدام داشته باشد. 

وی با اشاره به اثر کاهش مساحت جنگل‌ها و فضای سبز بر افزایش گرمای زمین و تغییرات اقلیمی نیز گفت:‌ گسترش فضای سبز و کشت درختان و درختچه‌ها برای جذب دی اکسیدکربن مهمترین و بهترین راهکار خنثی کردن آسیب‌های انتشار گازهای گلخانه‌ای و مقابله با تغییرات اقلیمی است و تمامی کشورها باید به صورت همکاری‌های بین‌المللی در این راستا گام بردارند.

اشتفان پریزنر، نماینده هماهنگ کننده دفتر سازمان ملل متحد در ایران نیز در این نشست بر اهمیت هماهنگی در پاسخ به بحران در هفت روز اول هر سانحه، تقویت ظرفیت‌های امدادرسانی کمک‌های بشر دوستانه و بین‌المللی، پشتیبانی روحی بازماندگان و آسیب‌دیدگان و ... تاکید کرد و با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی برای مقابله با مخاطرات طبیعی در ایران وجود دارد، گفت:‌ سازمان ملل از تمامی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود برای کمک به کشور ایران استفاده خواهد کرد و ما در این راستا می‌توانیم با افزایش عملکرد عملیاتی و ارتقا ایمنی در بخش‌های تخصصی همکاری مثبتی داشته باشیم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین