انهدام ۲۶ باند کلاهبرداری رایانه ای در پوشش بازارهای آنلاین

گروه اجتماعی الف،   4010330062

رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا فراجا از شناسایی و انهدام تعداد ۲۶ فقره پرونده مربوط به مجرمان حرفه ای فعال در زمینه کلاهبرداری رایانه ای در بستر بازارهای آنلاین و شبکه های اجتماعی و پلتفرم های خارجی با ارزش ریالی بیش از ۶۰۷ میلیارد ریال طی ماه اخیر خبر داد.

انهدام ۲۶ باند کلاهبرداری رایانه ای در پوشش بازارهای آنلاین

به گزارش ایسنا سرهنگ مصطفی نوروزی، دراین باره اظهار کرد: با وصول پرونده های متعددی به پلیس فتا در یکی از استان های شمالی کشور با موضوع کلاهبرداری در قالب درج آگهی های جعلی در سایت های آگهی محور، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت. 

رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا فراجا گفت: متهم پرونده با درج و انتشار آگهی های جعلی در قالب کار در منزل، بسته بندی، محصولات آرایشی و بهداشتی، فروش املاک و غیره اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرده است. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا سرهنگ نوروزی ادامه داد: با بررسی های تخصصی و اقدامات فنی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا در نهایت متهمین اصلی پرونده در یکی از استان های شمال شرق کشور شناسایی و پس از اخذ مجوزهای قضایی دستگیر شدند.

وی گفت: متهمین دستگیر شده در بازجویی های صورت گرفته به کلاهبرداری با شیوه ذکر شده اعتراف کردند و در بررسی مخفیگاهشان،  ادله مرتبط با پرونده شامل ۱۴ عدد سیم کارت مجرمانه، ۶۳ عدد کارت بانکی و سه دستگاه تلفن همراه هوشمند کشف و ضبط شد و در بررسی تجهیزات رایانه ای و هوشمند ایشان تعداد قریب به ۵۰۰ فقره سابقه تماس شهروندان استخراج شد.

این مسئول سایبری با بیان اینکه تعداد پرونده های متشکله در این خصوص تاکنون ۱۸۰ فقره با ارزش ریالی بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال بوده است، افزود: برابر اقدامات فنی و تخصصی صورت گرفته از سوی واحدهای پلیس فتا استان ها، طی یک ماه اخیر تعداد ۲۶ فقره باند و مجرم حرفه ای فعال در زمینه کلاهبرداری رایانه ای در بستر بازارهای آنلاین و شبکه های اجتماعی و پلتفرم های خارجی با ارزش ریالی بیش از ۶۰۷ میلیارد ریال شناسایی و منهدم شدند که در این رابطه ۴۴ نفر دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده است. 

رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا در توصیه به شهروندان گفت: با توجه به استفاده مجرمین از شگرد درج آگهی های جعلی در بستر بازارهای آنلاین و اخذ مبالغی از شهروندان تحت عنوان بیعانه و کلاهبرداری با این شیوه، اکیداً توصیه می کنیم قبل از ملاقات حضوری با درج کننده آگهی و اطمینان از صحت موضوع و وجود کالا، به هیچ عنوان اقدام به واریز وجه تحت عنوان بیعانه یا پرداخت کل مبلغ کالا به حساب های معرفی شده نکنند. 

وی ضمن بیان سوابق متعددی از سوء استفاده از شهروندان متقاضی کار در منزل یا استخدام از سوی مجرمین، از عموم مردم خواست تا در صورت درخواست آگهی دهنده مبنی بر ارسال مدارک هویتی از طریق شبکه های اجتماعی و یا ارائه شماره کارت و حساب های بانکی و یا درخواست ثبت نام در سایت های خرید و فروش ارز دیجیتال و تقاضای خرید رمزارز، به هیچ عنوان توجه ننموده و مراتب را سریعاً از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir گزارش کنند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین