چرا ائتلاف‌ صهیونیستی علیه ایران شکست می خورد؟

گروه سیاسی الف،   4010330048 ۳۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

اگر توافق هسته‌ای ایران احیا شود این کشور از فشار تحریم‌های اقتصادی آمریکا بیرون می‌آید و  و اگر احیا نشود ممکن است ایرانی‌ها به غنی سازی اورانیوم تا ۹۰ درصد نیز روی بیاوردند. به همین دلیل اسرائیل دقیقا نمی‌داند که چه موضعی باید در قبال این توافق پیش بگیرد.

چرا ائتلاف‌ صهیونیستی علیه ایران شکست می خورد؟

به گزارش الف، رژیم صهیونیستی بعد از ناکامی در پرونده هسته‌ای ایران و شکست در مقابله با نفوذ کشورمان در منطقه، مجددا بحث تشکیل یک ائتلاف منطقه‌ای علیه تهران را پیش کشیده که اما و اگرهای زیادی در آن وجود دارد. بعد از اعترافات متعدد کارشناسان و محافل صهیونیستی و همچنین مقامات ارتش این رژیم از جمله «آویو کوخاوی» رئیس ستاد ارتش اسرائیل درباره تهدیدهای استراتژیک پیش روی  تل‌آویو در هر جنگ آینده ، اطلاعات و شاخص‌ها نشان می‌دهد که صهیونیست‌ها در صدد تشکیل یک ائتلاف منطقه‌ای برای مقابله با ایران و تضعیف نفوذ آن در منطقه هستند. البته تشکیل ائتلاف علیه ایران در منطقه یکی از اهداف طولانی رژیم صهیونیستی بوده که در ضمن توافق‌های عادی‌سازی آن با برخی کشورهای عربی قرار دارد؛ اما تاکنون به این هدف دست نیافته است.

در همین چارچوب اخیرا «بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش این رژیم به شکل علنی درخواست تشکیل یک ائتلاف منطقه‌ای با مشارکت کشورهای عربی علیه ایران را داده‌اند و از دولت آمریکا خواسته‌اند گزینه نظامی علیه ایران را روی میز قرار دهد؛ به ویژه در شرایطی که مسئله توافق هسته‌ای در مذاکرات وین به بن بست خورده است. 

 بنابراین اسرائیلی‌ها تصور می‌کنند که چه توافق هسته‌ای ایران احیا شود و چه نشود اسرائیل در معرض خطر قرار می‌گیرد. «عاموس یادلین» رئیس  مرکز مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در این زمینه معتقد است اگر توافق هسته‌ای ایران احیا شود این کشور از فشار تحریم‌های اقتصادی آمریکا بیرون می‌آید و  و اگر احیا نشود ممکن است ایرانی‌ها به غنی سازی اورانیوم تا ۹۰ درصد نیز روی بیاوردند. به همین دلیل اسرائیل دقیقا نمی‌داند که چه موضعی باید در قبال این توافق پیش بگیرد.

بر همین اساس رژیم صهیونیستی به این نتیجه رسیده که باید یک اقدام جدی برای مقابله با توسعه برنامه هسته‌ای ایران انجام دهد اما به تنهایی قادر به این کار نیست.  از طرف دیگر همه تلاش‌هایی که اسرائیل برای مقابله با نفوذ ایران در منطقه انجام داده به نتیجه نرسیده است و بنابراین تصور می‌کند که  اگر در شرایط فعلی بیکار بنشیند برایش گران تمام خواهد شد.

همچنین در حالی که آمریکا و اروپا درخواست‌های اسرائیل را در رابطه با پرونده هسته‌ای ایران اجابت نمی‌کنند، تل‌آویو تصور می‌کند که بهترین گزینه در مرحله کنونی تشکیل یک ائتلاف منطقه‌ای علیه تهران است که ارکان اصلی آن کشورهای سازشکار یعنی امارات و بحرین باشند.   به عبارت دیگر اسرائیل برای تضمین منافع و رسیدن به اهداف خود در منطقه در صدد سوءاستفاده از کشورهای عربی است.

از طرف دیگر در مقابل لفاظی‌های «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و بنی گانتس و سایر سرکردگان صهیونیست علیه ایران، تهران نیز با یک موضع گیری قاطع  تاکید کرده که اگر اسرائیل  حماقتی علیه ایران مرتکب شود تل آویو و حیفا با خاک یکسان خواهند شد.

با توجه به تشدید تهدیدات متقابل میان ایران و رژیم صهیونیستی این سوال مهم مطرح می‌شود که آیا احتمال وقوع یک جنگ نظامی در منطقه  وجود دارد و آیا جنگ  شش جانبه‌ای که صهیونیست‌ها از آن وحشت دارند اتفاق خواهد افتاد؟  نکته اولی که باید در این زمینه به آن توجه کرد این است که تشدید تحرکات متجاوزانه رژیم صهیونیستی  در منطقه و تهدیداتی که سرکردگان این رژیم علیه ایران مطرح می‌کنند به دلیل ناکامی اسرائیل در پرونده هسته‌ای تهران است و  همانطور که گفته شد صهیونیست‌ها همچنان درباره این پرونده در حالتی از سردرگمی به سر می‌برند.

مسئله دیگر مربوط به تشکیل ائتلاف منطقه‌ای رژیم صهیونیستی علیه ایران است. تل‌آویو به خوبی می‌داند که ایجاد چنین ائتلافی به معنای اعلان جنگ با تهران می‌باشد؛ چیزی که اسرائیلی‌ها اصلا در شرایط کنونی به دنبال آن نیستند و نمی‌توانند پیامدهای آن را تحمل کنند،  چرا که این جنگ کل منطقه را درگیر می‌کند و اسرائیل را در برابر همه گروه‌های مقاومت قرار می‌دهد.  همچنین شاخص‌ها نشان می‌دهد که کشورهای عربی  در صورت وقوع چنین جنگی  دست کم بی‌طرف خواهند بود و منافع خود را برای دفاع از اسرائیل به خطر نمی‌اندازند. این مسئله همچنین می‌تواند توافق‌های عادی سازی میان رژیم‌های عربی و تل آویو را نیز تحت تاثیر قرار  دهد.

بنابراین خود کارشناسان و محافل اسرائیلی نیز اعتراف دارند که تهدیدات این رژیم علیه ایران و یا کل محور مقاومت  غیر قابل اجراست.  به طور کلی شاخص‌ها نشان می‌دهد که یک جنگ منطقه‌ای میان مقاومت و رژیم صهیونیستی تنها مسئله زمان است؛ اما اسرائیلی‌ها می‌دانند که این جنگ فرسایشی نخواهد بود و می‌تواند به قیمت پایان موجودیت اسرائیل تمام شود. روزنامه صهیونیستی هاآرتص در این زمینه در گزارشی اعلام کرد که ارزیابی‌های امنیتی نشان می‌دهد اسرائیل حتی در سایه امضای توافقنامه‌های دفاعی و اتحاد مشترک با کشورهای خلیج فارس باز هم امنیت نخواهد داشت.

در نتیجه همانطور که اشاره شد به نظر می‌رسد که کشورهای عربی همچون امارات یا حتی عربستان که  نشانه‌هایی از تمایل آن برای سازش با صهیونیست‌ها وجود دارد  نمی‌خواهند با ورود به یک ائتلاف منطقه‌ای علیه ایران وارد یک بحران دیگر بعد از جنگ فرسایشی یمن شوند. بنابراین اگر اسرائیل تصور می‌کرد که می‌تواند در جنگ با ایران و محور مقاومت به پیروزی برسد حتی یک دقیقه نیز در ورود به این جنگ تاخیر نمی‌کرد اما می‌داند حتی توافق‌های سازشی که  با برخی کشورهای عربی امضا کرده شکننده است و هرگونه شرط بندی روی آن‌ها  می‌تواند اسرائیل را به سمت سناریوهای نامعلوم بکشاند.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۵۵۵۹۸۱۰۶:۱۰:۰۰ ۱۴۰۱/۴/۱
غنی سازی 90 درصد فقط برای ساخت سلاح هسته ای است. بر فرض ایران سلاح هسته ای هم بسازد، با آن می خواهد چه کار کند؟؟!
ناشناس۲۵۵۶۵۳۰۱۱:۵۳:۵۱ ۱۴۰۱/۴/۱
مثلاً می گوید اگر به من نزدیک شوید از آن استفاده می کنم. خوب این سیاست چه فایده ای دارد؟ فقط باعث انزوای بیشتر ایران در جهان می شود.
ناشناس۲۵۵۶۸۳۸۱۴:۳۰:۴۱ ۱۴۰۱/۴/۱
اولا برای سوخت کشتی هم هست دوم هم دوست داریم اصلا بمب بسازیم به شماهایی که بمب اتم دارید ربطی ندارد
ناشناس۲۵۵۷۰۱۲۱۶:۲۷:۳۶ ۱۴۰۱/۴/۱
شما اول کشتی و پیشران اتمی بساز بعداً در مورد اورانیوم 90% صحبت کن.
ناشناس۲۵۵۷۲۶۵۲۰:۱۵:۲۳ ۱۴۰۱/۴/۱
محض اطلاع، کره شمالی و پاکستان هم بمب اتم دارند.
یوسف۲۵۵۶۹۷۱۱۵:۵۶:۲۸ ۱۴۰۱/۴/۱
سلاح هسته ای بازدارنده است و تولید آن برای شلیک نکردن است هند و پاکستان هم دارند، اما استفاده نمی کنند
ناشناس۲۵۵۷۰۱۴۱۶:۲۸:۵۴ ۱۴۰۱/۴/۱
هند و پاکستان هیچگاه زیر بار تحریم های کمر شکن نرفته و خرج ساخت بمب اتمی و غنی سازی نکردند.
ناشناس۲۵۵۷۰۱۵۱۶:۲۹:۲۷ ۱۴۰۱/۴/۱
هند و پاکستان معیشت مردمشان را به هسته ای گره نزدند.
ناشناس۲۵۵۷۱۷۱۱۸:۲۲:۰۶ ۱۴۰۱/۴/۱
اینقدر به مغزت فشار نیار، آسیب می‌بینه یهو!! دانشمند، ۹۰ درصد ادعای اسرائیل بوده نه اعلام ایران
ناشناس۲۵۵۷۴۸۵۰۰:۲۶:۲۶ ۱۴۰۱/۴/۲
همون کاری که کشورهای قلدر انجام میدن - هنوز خیلی جوونی
ناشناس۲۵۵۵۹۸۴۰۶:۱۳:۴۹ ۱۴۰۱/۴/۱
آمریکا و بخصوص کنگره آمریکا لغو تحریم ها را منوط به تعدیل سیاست خارجی ایران در منطقه و شفافیت کامل برنامه هسته ای تحت نظر کامل آژانس بین المللی انرژی هسته ای عنوان کرده است.
ناشناس۲۵۵۶۶۱۳۱۲:۴۲:۳۰ ۱۴۰۱/۴/۱
فقط قوانین آمریکا رو با دقت می‌خونی یا قانون مجلس ایران درباره لغو تحریمها رو هم خوندی!؟
ناشناس۲۵۵۵۹۸۵۰۶:۱۵:۲۱ ۱۴۰۱/۴/۱
یکی از اهداف سفر قریب الوقوع بایدن به خاورمیانه، تشکیل یک اتحاد جدید شامل آمریکا، کشورهای منطقه و اسراییل علیه ایران است.
ناشناس۲۵۵۶۶۱۵۱۲:۴۳:۲۵ ۱۴۰۱/۴/۱
یعنی با یه سفر چند ساعته می‌خواد اینهمه اتحاد برقرار کنه!؟
ناشناس۲۵۵۶۹۰۹۱۵:۱۳:۱۳ ۱۴۰۱/۴/۱
کارها را کارشناسان انجام می دهند، سران اسناد را امضا می کنند.
ناشناس۲۵۵۶۶۲۴۱۲:۴۹:۲۴ ۱۴۰۱/۴/۱
عربستان و امارات و آمریکا و اسرائیل از پس یمن که از همه طرف محاصره بود برنیومدن و الان یمنیها به مراتب قویتر از اول جنگ هستن، اونوقت ایران ....
ناشناس۲۵۵۶۶۳۴۱۲:۵۵:۰۸ ۱۴۰۱/۴/۱
آمریکا با اینهمه ادعای دموکراسی و گسترش دموکراسی پس چرا همش دنبال ائتلاف با دیکتاتورهاست!؟
ناشناس۲۵۵۶۶۷۳۱۳:۱۰:۳۶ ۱۴۰۱/۴/۱
بایدن که هیچ، خود ترامپ هم بیاد نمیتونه کاری از پیش ببره!
ناشناس۲۵۵۵۹۸۷۰۶:۱۷:۱۵ ۱۴۰۱/۴/۱
دیروز شورای اتحادیه اروپا سند مشارکت راهبردی با شورای همکاری خلیج فارس را تصویب کرد. در این سند از ایران به عنوان عامل بی‌ثباتی منطقه یاد شده است!
ناشناس۲۵۵۶۶۴۰۱۲:۵۶:۲۵ ۱۴۰۱/۴/۱
از این سندها زیاد امضا شده اما اراده مردم منطقه چیز دیگه‌ایه!!
ناشناس۲۵۵۵۹۸۹۰۶:۲۰:۵۲ ۱۴۰۱/۴/۱
آمریکا حاضر شده با سفر آتی بایدن به عربستان ناز بن سلمان را بخرد تا صادرات نفت این کشور افزایش یابد. حتی آمریکا به ونزوئلا اجازه صادرات نفت قانونی و آشکار به اروپا را داده است. اما آمریکا همچنان تحریم های نفتی ایران را حفظ کرده است!
ناشناس۲۵۵۵۹۹۵۰۶:۲۵:۵۴ ۱۴۰۱/۴/۱
دیروز سوریه و لبنان و مصر قرارداد مشترک صدور گاز مصر به لبنان را امضا کردند.هم سوریه و هم لبنان برای بازسازی نیاز به پول دارند. مطمئناً این دو کشور در آینده نزدیک به عربستان، مصر، قطر، امارات.... نزدیکتر خواهند شد.
ناشناس۲۵۵۶۶۱۸۱۲:۴۵:۳۳ ۱۴۰۱/۴/۱
سوریه اگر می‌خواست به امارات نزدیک بشه که ۸سال تن به جنگ نمی‌داد، از همون اول می‌رفت سراغ امارات که اصلا کشورش تخریب نشه!!!
ناشناس۲۵۵۶۰۱۴۰۷:۰۲:۳۸ ۱۴۰۱/۴/۱
قبلاً نظر دوستان این بود که احیا برجام هیچ دستاوردی برای ایران ندارد اینجا اما چیز دیگه ای گفته شده است
ناشناس۲۵۵۶۰۱۵۰۷:۰۳:۰۴ ۱۴۰۱/۴/۱
اداره کل سرمایه‌گذاری و مناطق آزاد مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که عربستان سعودی و مصر دیروز ۱۴ قرارداد به ارزش ۷.۷ میلیارد دلار امضا کردند.
ناشناس۲۵۵۶۶۲۶۱۲:۵۲:۰۶ ۱۴۰۱/۴/۱
چقدر زیاد!!! روسای جمهور تاجیکستان، قزقیزستان، ترکمنستان، ونزوئلا در چند روز پیاپی به ایران اومدن و قراردادهای مهمی امضا شد.
ناشناس۲۵۵۶۶۲۸۱۲:۵۳:۲۴ ۱۴۰۱/۴/۱
یکیشون کودتاچیه، یکیشون موروثیه، یه انتخابات برگزار کنن ببینیم نظر مردم چیه!!
ناشناس۲۵۵۶۰۹۹۰۸:۲۹:۳۷ ۱۴۰۱/۴/۱
ایران با توجه به اینهمه تهدید های امنیتی منطقه ای باید ناچار بطور نامتعارف قدرت یابد
ناشناس۲۵۵۶۱۴۹۰۹:۱۲:۵۳ ۱۴۰۱/۴/۱
ورشکسته ها هنوز دنبال جلوی ایران را می خواهند بگیرند خخخخخه
ناشناس۲۵۵۶۳۳۵۱۰:۲۹:۵۹ ۱۴۰۱/۴/۱
از فعالان در امارات بپرسید تا متوجه شوید که شرکت های اسرائیلی مثل قارچ سر در آورده اند شرکت های کوچک اما تعداد زیاد اگثرا در انفورماتیک . رادار های اسرائیل را چه کسانی اداره میکنند ؟ بهتر است اسمش را بگذاریم پایگاه نظامی اسرائیل .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    15. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    16. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    17. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    18. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    19. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    20. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    21. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    22. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    23. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    24. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    25. اظهارات پزشکیان درباره رئیس احتمالی مجلس آینده

    آخرین عناوین