شجاعی در نامه‌ای به رئیس جمهور: ترتیبی اتخاذ کنید که مصوبه افزایش ظرفیت پذیرش دندانپزشکی اجرا شود

گروه سیاسی الف،   4010330028

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار اجرای مصوبه افزایش ظرفیت پذیرش پزشکی و دندانپزشکی به دور از فشارهای سیاسی و صنفی شد.

ترتیبی اتخاذ کنید که مصوبه افزایش ظرفیت پذیرش دندانپزشکی اجرا شود

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام حسن شجاعی رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی،آورده است: خواهشمند است ترتیبی اتخاذ فرمائید تا مصوبات شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به‌دور از فشارهای سیاسی و صنفی اجرا گردد و با افرادی که کم‌ترین توجهی به مصوبات عالی‌ترین نهادهای تصمیم‌گیری کشور ندارند، برخورد جدی صورت گیرد.

متن این نامه به شرح زیر است:

بسمه‌تعالی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر سید ابراهیم رئیسی

رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران و رئیس محترم شورای‌عالی انقلاب فرهنگی

سلام‌علیکم

احتراماً همان گونه که مستحضرید یکی از مهم‌ترین مشکلات و دغدغه‌های مردم و نمایندگان مجلس در حوزه سلامت، دسترسی به خدمات درمانی دندان‌پزشکی است. در این راستا شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسات شماره ۸۵۱ و ۸۵۲ این شورا، ماده‌واحده افزایش ظرفیت پذیرش پزشکی و دندانپزشکی را تصویب کرد.

همچنین وزارت بهداشت مکلف شد تا طرح افزایش ظرفیت در رشته دندان‌پزشکی عمومی را جهت تصویب در ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ارائه نماید.

ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور نیز پس از استماع نظرات کارشناسی در اقدامی انقلابی و در راستای منافع کشور افزایش ظرفیت پذیرش دندانپزشکی از سال ۱۴۰۱ به مدت حداقل چهار سال، در سال ۱۴۰۱، ۱۰ درصد نسبت به سال، در سال ۱۴۰۲، ۲۰ درصد نسبت به سال قبل و در سال‌های ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ هرکدام ۳۰ درصد نسبت به سال قبل را تصویب نمود.

گفتنی است، با توجه به اثراتی که افزایش ظرفیت رشته‌های دندانپزشکی می‌تواند در افزایش سرانه دندان‌پزشک به جمعیت و نزدیک شدن به کشورهای منطقه در این شاخص و در نهایت در افزایش محسوس دسترسی مردم خصوصاً مناطق کمتر برخوردار به دندانپزشک و عدم مشاهده تشکیل صف‌ها و مدت‌های انتظار طولانی برای مردم عزیز کشور، کاهش صف دانش‌آموزان مستعد پشت کنکور و اثرات مثبت دیگر داشته باشد، هم‌اکنون همگرایی قابل‌توجهی در بین عموم مردم، نخبگان و دلسوزان جامعه، و همچنین بین نهادهای حاکمیتی کشور از جمله شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی برای این موضوع مشاهده می‌شود.

با این حال گروهی از دندان پزشکان و برخی نهادهای صنفی جامعه دندان‌پزشکی مخالفت خود را با اقدام انقلابی ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در راستای اجرای مصوبه ابلاغ شده توسط حضرتعالی در خصوص افزایش ظرفیت پذیرش رشته دندانپزشکی اعلام نموده‌اند و ضمن سعی در کم‌رنگ جلوه دادن مشکل کمبود دندانپزشک، قصد ممانعت از اجرای آن را دارند.

جای بسی تعجب است که تعدادی از مسئولین وزارت بهداشت نیز با وجود مصوبه ابلاغ شده شورای‌عالی انقلاب فرهنگی توسط حضرتعالی در دی ماه ۱۴۰۰ و همچنین تاکید سند تحول دولت مردمی بر افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی تا رسیدن به سطح کشورهای هم‌تراز و توجه به نیازهای سالمندی جمعیت کشور هم‌صدا با نهادهای صنفی به مخالفت با اجرای این مصوبه پرداخته‌اند.

در نهایت ضمن تأکید مجدد بر لزوم افزایش قابل‌توجه ظرفیت رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی، خواهشمند است ترتیبی اتخاذ فرمائید تا مصوبات شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به‌دور از فشارهای سیاسی و صنفی اجرا گردد و با افرادی که کم‌ترین توجهی به مصوبات عالی‌ترین نهادهای تصمیم گیری کشور ندارند، برخورد جدی صورت گیرد.

ملت عزیز و صبور ایران اسلامی شایسته برخورداری از خدمات بهداشتی و درمانی در دسترس و با کیفیت هستند. از دولت انقلابی و مردمی سیزدهم که تحول‌خواهی، عدالت‌طلبی و حرکت در مسیر گام دوم انقلاب اسلامی و رسیدن به تمدن نوین را سرلوحه کار خود قرار داده و صراحتاً در برنامه اجرایی خود یعنی سند تحول دولت مردمی به افزایش دسترسی مردم به‌ویژه ساکنین مناطق محروم تاکید نموده است انتظار می‌رود در اجرای این تصمیم که بی‌شک در راستای تحول در عرصه سلامت و احقاق حق برخورداری آحاد جامعه ایران از خدمات در دسترس و با کیفیت بهداشتی و درمانی نیز انقلابی عمل نماید.

این کمیسیون پیگیری این موضوع که تقاضای واقعی مردم است را جز وظایف خود می‌داند و چنانچه به هر دلیل بخشی از بدنه دولت برخلاف مشی کلی دولت از اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی سرباز زند، کمیسیون اصل نود و مجلس شورای اسلامی از مسیرهای پیش‌بینی شده در قانون به وظیفه خود عمل می‌نماید.

به پیوست بیان مختصری از وضع موجود و ضرورت افزایش ظرفیت پذیرش رشته‌های پزشکی تقدیم می‌شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین