کمک «میدان» به «دیپلماسی» موجب شد نفت سرقت‌ شده خود را پس بگیریم

گروه سیاسی الف،   4010329001

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: وقتی نفت کش ما را دزدیدند میدان به کمک به دیپلماسی آمد و توانستیم با قدرت عمل کنیم و نفت خود را پس بگیریم.

کمک «میدان» به «دیپلماسی» موجب شد نفت سرقت‌ شده خود را پس بگیریم

به گزارش فارس، سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در برنامه تلویزیونی کنکاش که با موضوع عملکرد یکساله دولت روی آنتن شبکه جام جم رفت، گفت: دولت در ابتدایی که کار را تحویل گرفت مشکلات بسیاری در کشور وجود داشت از وجود نقدینگی بی سابقه و بالا گرفته تا مسایل و مشکلات اقتصادی که دولت سیزدهم از همان ابتدا تلاش کرد که این مشکلات را از میان بردارد.

وی ادامه داد: طبیعی است وقتی دولت دست به اصلاح می زند ممکن است مشکلاتی هم در آغاز کار ایجاد شود ولی در نهایت به این به نفع مردم تمام خواهد شد.

حسینی در ادامه با اشاره به سفرهای استانی رئیس جمهور و مسئولان دولت تصریح کرد: در سفرهای استانی تصمیمات بسیار خوبی گرفته می شود و اعتباراتی که مصوب می شود بلافاصله تخصیص پیدا می کند و معاون اجرایی رئیس جمهور هم مسئولیت دارد مصوبات را پیگیری کند. البته تمرکز دولت روی اتمام پروژه های نیمه تمام است.

معاون رئیس جمهور گفت: سفرهای استانی رئیس جمهور نقطه عطفی در استان ها است از این جهت نمایندگان استان و مردم پیگیر برگزاری این سفرها هستند و از دولت و آقای رئیس برای حضور در استان خود دعوت می کنند.

وی افزود: دولت نشان داده دولت اقدام و عمل است، برای نمونه بحث آزادسازی سواحل دیدیم به نفع مردم سواحل علیرغم اینکه برخی دستگاه ها هم مقاومت می کردند، آزادسازی شد.

حسینی در ادامه درباره برنامه دولت برای دانش بنیان ها هم گفت: دولت در بحث حمایت از دانش بنیان ها نگاه جدی دارد. از سویی هم در بحث تسهیل در صدور مجوز کسب و کارها اقدام خوبی با همکاری دولت و مجلس انجام شده است و الان زمینه آماده است تا شاهد یک جهش باشیم.

وی تاکید کرد: تاکید رهبر انقلاب این است که حمایت جدی تری از شرکت های دانش بنیان صورت گیرد، دولت هم باید زمینه را آماد ه کند، در سفرهای استانی هم می بینید رئیس جمهور از شرکت های دانش بنیان بازدید می کنند و نشست هایی با نخبگان و صاحبان شرکت های دانش بنیان دارند.

حسینی گفت: تولید داخلی برای دولت اهمیت بسیاری دارد اما برای برخی واردات سود بیشتری دارد برای همین نمی خواهند تولیدات داخلی پیشرفت کند. این در حالی است که با با تحریم هایی مواجه هستیم و اگر به فکر تولید نباشیم به مشکل خواهیم خورد، برای نمونه در بحث واکسن کرونا دیدیم حتی واکسن را هم به ما نمی دادند ولی وقتی به سمت تولید واکسن داخلی رفتیم به ما واکسن دادند.

معاون رئیس جمهور در ادامه درباره برنامه دولت برای حضور سرمایه گذاران ایرانی و خارجی در عرصه تولید داخل اظهار داشت: متاسفانه در سال های اخیر دچار یک رخوت و رکود بودیم و رشد اقتصادی نداشتیم، بنابراین دولت درصدد است رشد اقتصادی به 8 درصد برسد و لازمه آن سرمایه گذاری خارجی و داخلی است و دولت هم از این استقبال می کند و آمارها هم نشان می دهد وضعیت بهتر شده است.

وی افزود: در همین راستا بحث شورای عالی ایرانیان در دولت با قوت پیگیری می شود. رئیس جمهور نیز در سفرهای خارجی با تجار ایرانی و خارجی جلسات مختلفی می گذارند و برنامه ریزی هایی صورت می گیرد که بر همین اساس آینده روشنی در این حوزه دیده می شود.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به تعاملات دولت با کشورهای همسایه یادآور شد: در گذشته به دلیل ایران هراسی ای که برخی ایجاد کرده بودند و تحریم هایی که وجود داشت برخی از کشورهای همسایه تعاملات خوبی با کشور ما نداشتند و فکر می کردند ایران یک تهدید برای منطقه است ولی در دولت سیزدهم و با تحرکی که رئیس جمهور دارد بسیاری از کشورها امروز با ایران تعامل بسیار خوبی دارند.

حسینی تصریح کرد: تحرک و پویایی دولت در بحث سیاست خارجی توانسته جواب بدهد و ارتباطات خوبی با همسایگان شکل بگیرد، این در حالی است که در گذشته به نظر می رسد اهمیت ارتباط با همسایگان درک نشده بود ولی در این دولت با تلاش رئیس جمهور و مسئولان مربوطه برای ارتباط با همسایگان، اتفاقات بسیار بزرگی را رقم خورده است.

وی در ادامه با اشاره به رای منفی چین و روسیه به صدور قطعنامه ضد ایرانی آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: شما می بینید به دلیل تعاملاتی که ایجاد شده دو کشور بزرگ منطقه از ایران حمایت می کنند و حاضر نیستند به قطعنامه ضد ایرانی رای مثبت دهند.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به ترکمنستان گفت: ما اشتراکات بسیار زیادی با ترکمنستان داریم؛ خیلی از مردم ما ترکمن هستند اما در گذشته روابط با این کشور تعطیل شده بود و این موجب شده بود ترکمنستان با پیوستن ما به سازمان شانگهای مخالف باشد ولی امروز می بینیم چه ارتباط خوبی بین ایران و ترکمنستان به واسطه تلاش دولت ایجاد شده است.

حسینی همچنین با اشاره به سفرهای رئیس جمهور به کشورهای همسایه، تاکید کرد: در این 5 سفری که رئیس جمهور به کشورهای همسایه داشته توافق های بسیار خوبی صورت گرفته و روسای جمهور کشورها نیز متقابلا به ایران آمدند و سندهای خوبی برای همکاری امضا شد که بحث قرارداد سه جانبه بین ایران، ترکمنستان و آذربایجان برای بحث سوآپ گازی یکی از این اتفاقات است.

حسینی تصریح کرد: یک بازار 600 میلیونی اطراف ما وجود دارد که ما با وجود این ظرفیت عظیم می توانیم کارهای بزرگی را انجام دهیم و دولت در تلاش است از این ظرفیت استفاده کند.

معاون رئیس جمهور گفت: البته ارتباط با همسایگان به معنای این نیست که با کشورهای دیگر دنیا تعامل نداشته باشیم، برای نمونه ارتباط خوبی بین ایران و نزوئلا ایجاد شده و شما دیدید که رئیس جمهور ونزوئلا به ایران آمد.البته برخی گمان می کنند که ونزوئلا یک کشور فقیر است اما در این کشور ظرفیت های عظیمی وجود دارد.

وی در ادامه با اشاره به نقش میدان در عرصه سیاست خارجی گفت: وقتی میدان به کمک دیپلماسی بیاید اوضاع خیلی فرق می کند، برای نمونه دیدید که وقتی نفتکش ما را دزدیدند میدان به کمک به دیپلماسی آمد و توانستیم با قدرت عمل کنیم و نفت سرقت شده خود را پس بگیریم.

حسینی اظهار داشت: رئیس جمهور ما به صورت مداوم و منظم با کشورهای دیگر در ارتباط هستند و این پیگیری ها و ارتباطات موجب شده اتفاقات بسیار خوبی در حوزه سیاست خارجی شکل بگیرد.

وی با اشاره به تلاش آیت الله رئیسی برای حل مشکلات مردم گفت: امروز بسیاری از شوراهای تعطیل شده به همت آیت الله رئیسی مجددا راه اندازی شده و جلسات به صورت منظم برگزار می شود و انصافا رئیس جمهور با توان و قدرت پیگیر مسائل هستند.

حسینی تاکید کرد: در حوادثی مانند متروپل مردم دیدند دولتمردان پای کار هستند و مردم مسئولان دولت را در کنار خودشان دیدند که این موجب دلگرمی مردم خواهد شد.

وی درباره اصلاح ساختار بودجه افزود: دولت زمانی که کار خودش را شروع کرد فرصت زیادی برای اصلاح ساختار بودجه نداشت برای همین آنچه مطلوب دولت بود صورت نگرفت و دولت امسال مصصم است آنچه مدنظر رهبر معظم انقلاب در بحث اصلاح ساختار بودجه است محقق شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تاکید کرد: امیدواریم با تعامل و همراهی مجلس اتفاقات خوبی رخ دهد، ما یک مشکلاتی داریم که کمتر کسی حاضر بود برای حل آنها دست بکار شود ولی در این دولت بنا داریم این مشکلات را از میان برداریم.

حسینی گفت: آقای رئیسی اعتقاد دارند مدیران باید شبانه روز برای حل مشکلات تلاش کنند و از سویی با کسی عهد اخوت بسته نشده و اگر مدیران در کار جدی نباشند، قطعا کنار گذاشته خواهند شد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین