بزرگترین مسابقه سفرنامه نویسی ایران با ۳۰۰ میلیون جایزه شروع شد

گزارش بازرگانی،   4010325029

تا قبل از پاندمی کرونا و رکود صنعت گردشگری در سراسر جهان، درست زمانی که سفر رونق فراوانی داشت، مسابقه سفرنامه نویسی لست سکند هر سال به طور مرتب برای عاشقان سفر برگزار می‌شد و برندگان این مسابقه جوایز نفیسی را بابت درج سفرنامه‌های خود در لست سکند دریافت می‌کردند. اما با ضربه‌ای که بیماری کرونا به صنعت گردشگری وارد کرد، سفرها به مدت زیادی تعطیل شدند و شوق سفر در دل‌ها از بین رفت. در همین راستا مسابقه سفرنامه نویسی لست سکند نیز در این ایام برگزار نشد و برای مدتی سکوت غم‌انگیزی قسمت سفرنامه سایت را فرا گرفت. سرانجام با انجام واکسیناسیون به صورت جهانی در اواخر سال گذشته، کم کم این ابر تیره از صنعت گردشگری کنار رفت و سفرها از سر گرفته شدند، البته این بار با لذتی بیشتر. با این اتفاق امید و انرژی یکباره به لست سکند بازگشت و برنامه‌‌ریزی مسابقات سفرنامه نویسی آغاز شد.

این بار همزمان با جشن تولد لست سکند، نهمین دوره مسابقات سفرنامه نویسی لست سکند نیز برگزار می‌شود، اما بسیار متفاوت‌تر و جذابتر از دوره‌های قبل. در این دوره لست سکند جوایز نفیسی را هم برای برندگان مسابقه و هم برای تمامی افرادی که سفرنامه‌های خود را در سایت ثبت می‌کنند، در نظر گرفته است. در ادامه قصد داریم جزئیات مسابقه سفرنامه نویسی لست سکند را به اطلاع سفردوستان برسانیم.

بخش‌های مسابقه بزرگ سفرنامه نویسی لست سکند

یکی از مقاصد اصلی برگزاری مسابقات سفرنامه نویسی لست سکند، به اشتراک گذاری تجربه سفر با دیگر افراد و ثبت سفر در بستر اینترنت است. این سفرنامه‌ها باعث می‌شوند کسانی که قصد ماجراجویی در یک شهر یا کشور را دارند با استفاده از تجربیات دیگران، مقصد خود را بهتر بشناسند و سفری بهتر را تجربه کنند. در تمام دوره‌های مسابقات سفرنامه نویسی لست سکند، افراد زیادی شرکت کردند و با اینکه برنده نشدند، سفرنامه آن‌ها در لست سکند، یک وبسایت موفق و پرمخاطب حوزه گردشگری، با نام خودشان ثبت شد و البته استقبال زیادی نیز توسط کاربران از سفرنامه‌های آن‌ها صورت گرفت.

یکی از ویژگی‌های مسابقه سفرنامه نویسی لست سکند این است که تمام شرکت‌کنندگان در یک سطح مقایسه نمی‌شوند. این مسابقه بخش‌های مختلفی دارد که شرکت‌کنندگان سطوح مختلف در آن با هم رقابت می‌کنند. برای عدالت بیشتر در داوری، سخت‌گیری‌ها در قسمت سفرنامه‌نویسان حرفه‌ای بیشتر است و البته لذت رقابت با حرفه‌ای‌های سفرنامه‌نویسی نیز برای این افراد بیشتر خواهد بود و در مقابل جایزه متمایزی به برندگان آن تعلق خواهد گرفت.

همچنین در این دوره بخش سفرنامه‌های داخلی از سفرنامه‌های خارجی جدا شده و شرکت‌کنندگان در دسته‌بندی متفاوتی با هم به رقابت خواهند پرداخت. به دلیل تفاوت سفرهای خارجی و داخلی، این موضوع بسیار عادلانه به نظر می‌آید. پس به طور مثال اگر با تور آنتالیا به کشور ترکیه سفر کردید، باید سفرنامه خود را برای بخش سفرنامه‌های خارجی سایت لست سکند ارسال کنید. بنابراین این دوره از مسابقه سفرنامه نویسی لست سکند در بخش‌ها و سطوح مختلف تقسیم‌بندی می‌شود تا شما با بررسی مهارت خود بتوانید در یکی از آن‌ها شرکت کنید:

  • سفرنامه نویسی مبتدی (مقصد داخلی): این بخش شامل سفرنامه‌هایی است که به سفرهای داخلی ایران می‌پردازند و توسط سفرنامه‌نویسان مبتدی نوشته شده است (مانند سفر به کیش، یزد و ...).

  • سفرنامه نویسی حرفه‌ای (مقصد داخلی): این قسمت شامل سفرنامه‌های داخلی است که توسط افراد حرفه‌ای نوشته شده‌اند.

  • سفرنامه نویسی مبتدی (مقصد خارجی): این بخش شامل سفرنامه‌های خارجی است که افراد مبتدی علاقه‌مند به سفر، در سایت ثبت خواهند کرد.

  • سفرنامه نویسی حرفه‌ای (مقصد خارجی): این بخش مختص سفرنامه‌نویسان حرفه‌ای و با تجربه‌ای است که قصد نگارش یک سفرنامه خارجی را دارند.

  • سفرنامه صوتی: این بخش یک نوآوری در عرصه سفرنامه است که شرکت‌کنندگان آن می‌توانند اثری جدید و جذاب را از سفر خود به صورت پادکستی خلق کنند.

جوایز مسابقه بزرگ سفرنامه نویسی لست سکند

همانطور که در ابتدای همین متن اشاره کردیم در این مسابقه جوایز ارزنده‌ای به برندگان و تمامی شرکت کنندگان تعلق خواهد گرفت، زیرا لست سکند اهمیت زیادی برای ترویج فرهنگ سفرنامه‌نویسی قائل است و معتقد است صرف وقت برای به اشتراک‌گذاری تجربه سفر توسط سفرنامه‌نویسان بسیار ارزشمند است. علاوه بر جوایزی که به برندگان مسابقه سفرنامه نویسی در بخش‌های مختلف اهدا می‌شود، تعدادی تور لوکس رایگان هم قرار است توسط اسپانسرهای لست سکند به شرکت کنندگان تعلق بگیرد. همچنین علاوه بر برندگان مسابقه، به تمامی کسانی که در این دوره شرکت می‌کنند کد تخفیف 250 هزار تومانی اعتبار خرید از لست سکند تعلق خواهد گرفت.

همانطور که می‌دانید سفرنامه‌نویسی فقط نوشتن خاطرات سفر نیست، بلکه تجربیات ارزشمندی که طی نگارش آن به مخاطب منتقل می‌شود، اهمیت بالاتری دارد. این متون ارزشمند، سفر را ماندگار می‌کنند. در این راستا لست سکند برای افرادی که سفرنامه کامل و خواندنی ارسال می‌کنند جوایز متعددی را در نظر گرفته که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

جوایز بخش سفرنامه نویسی حرفه‌ای

این جوایز به شکل زیر اهدا خواهند شد:

  • نفر اول سفرنامه حرفه‌ای (خارجی): 50 میلیون تومان

  • نفر اول سفرنامه حرفه‌ای (داخلی): 25 میلیون تومان

  • نفر دوم سفرنامه حرفه‌ای (خارجی): 35 میلیون تومان

  • نفر دوم سفرنامه حرفه‌ای (داخلی): 20 میلیون تومان

  • نفر سوم سفرنامه حرفه‌ای (خارجی): 25 میلیون تومان

  • نفر سوم سفرنامه حرفه‌ای (داخلی): 15 میلیون تومان



جوایز بخش سفرنامه‌نویسی مبتدی

  • نفر اول سفرنامه مبتدی (خارجی): 10 میلیون تومان

  • نفر اول سفرنامه مبتدی (داخلی): 6 میلیون تومان

  • نفر دوم سفرنامه مبتدی (خارجی): 8 میلیون تومان

  • نفر دوم سفرنامه مبتدی (داخلی): 4.500 هزار تومان

  • نفر سوم سفرنامه مبتدی (خارجی): 6 میلیون تومان

  • نفر سوم سفرنامه مبتدی (داخلی): 3 میلیون تومان

جوایز سفرنامه نویسی صوتی

  • نفر اول: 5 میلیون تومان

  • نفر دوم: 4 میلیون تومان

  • نفر سوم: 3میلیون تومان



تاریخ‌های مهم مسابقه سفرنامه نویسی لست سکند

یکی از موارد مهم برای شرکت در مسابقه بزرگ سفرنامه نویسی لست سکند، اطلاع از تاریخ‌های مهم این مسابقه است، زیرا این تاریخ‌ها امکان آن را به شما می‌دهند که برنامه ریزی خوبی برای شرکت در این رقابت داشته باشید، طبق برنامه جلو بروید و شانس برنده شدن خود را افزایش دهید. مسابقه سفرنامه نویسی لست سکند در دوره چند ماهه برگزار می‌شود تا شرکت کنندگانی که قصد دارند برای نگارش یک سفرنامه سفر کنند، فرصت کافی را در اختیار داشته باشند. در ادامه این تاریخ‌های مهم را به اطلاعتان خواهیم رساند.

  1. شروع مسابقه:  ۴ خرداد

  2. پایان مسابقه: ۳۰ مهر

  3. مهلت ارسال: تا ۳۰ مهر

  4. پایان داوری: دهه دوم آبان

  5. اعلام نتایج : تا پایان آبان



قوانین شرکت در مسابقه بزرگ سفرنامه نویسی لست سکند

مانند تمامی مسابقات برای حفظ نظم و ایجاد فضای سالم رقابت، پیروی از قوانین الزامی است. در مسابقه سفرنامه نویسی لست سکند نیز قوانینی برای ارسال سفرنامه در نظر گرفته شده که باعث می‌شود حق کسی پایمال نشود و رقابت کنندگان در فضای عادلانه‌تری به رقابت بپردازند. رعایت این قوانین برای بررسی سفرنامه‌ها در دوره مسابقات یک امر ضروریست. سفرنامه‌هایی که این قوانین را رعایت کنند به مرحله بررسی و انتشار می‌رسند و اگر در رقابت‌ها پیروز هم نشوند، جایزه به آن‌ها تعلق خواهد گرفت. این قوانین شامل موارد زیر هستند:

  1. سفرنامه باید متعلق به شخص کاربر باشد و افراد دیگری آن را ننوشته باشند.

  1. یکی از موارد مهم برای لست سکند حفظ اصالت اثر است. بنابراین متون کپی شده بررسی نخواهند شد.

  2. کیفیت متن و عکس در سفرنامه باید مناسب باشد.

  1. پیش از اعلام نتایج، سفرنامه نباید در هیچ سایت و بستر دیگری منتشر شده باشد.

داوری مسابقه بزرگ سفرنامه نویسی لست سکند

لست سکند با داوری حرفه‌ای سعی دارد فضای مناسبی را برای ترویج فرهنگ سفرنامه‌نویسی فراهم کند، زیرا برای گردشگری و توسعه آن، سفرنامه یک محصول با ارزش محسوب می‌شود و در این دوره از مسابقات سفرنامه نویسی لست سکند داوری بخش حرفه‌ای از مبتدی جداشده تا متون حرفه‌ای با دقت و ظرافت بیشتری بررسی شود و مشکلات برای بهبود آن با سفرنامه‌نویس مطرح شود. این کار باعث می‌شود کار برای مبتدیان هم آسان‌تر شود.

داوری حرفه‌ای در این دوره باعث می‌شود آن دسته از سفرنویسان که با دقت و ظرافت سفرنامه خود را می‌نویسند از دوره‌های دیگر بیشتر مورد توجه قرار گیرند. قرار است در این دوره با وسواس بیشتری به بررسی متون ارسال شده بپردازند تا برندگان واقعی سفرنامه نویسی بیشتر بدرخشند.

سخن آخر

در این مطلب تمام نکات مسابقه سفرنامه نویسی را بررسی کرده و اطلاعات جامعی را در اختیار شما قرار دادیم تا بتوانید با دید بهتری در این مسابقه شرکت کنید. علاوه بر جوایز و ماهیت رقابتی مسابقه سفرنامه نویسی لست سکند، افرادی که در آن شرکت می‌کنند می‌توانند مهارت خود را در سفرنامه نویسی بسنجند و علاوه بر آن سفرهای خود را در بستر اینترنت و فضای مجازی برندهای پرمخاطبی چون لست سکند ماندگار کنند تا دیگران هم بتوانند از تجربیات با ارزش آن‌ها استفاده کنند. همچنین با رعایت قوانین و سعی در بهتر نویسی در این دوره از مسابقات جایگاه اول تا سوم را کسب کنند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  21. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  22. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  23. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  24. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  25. اسراییل چه باید بکند؟ 

آخرین عناوین