گلایه رئیس پلیس از رسانه ملی! / پرونده سرقت از بانک ملی مفتوح است

گروه اجتماعی الف،   4010323037 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

فرمانده کل انتظامی کشور گفت که تحقیقات درباره سرقت از صندوق امانات شعبه دانشگاه بانک ملی ایران هنوز ادامه دارد و برخی ابعاد و زوایای دیگر این سرقت هنوز مشخص نشده اما می‌توان گفت که ۹۰درصد پرونده حل شده است.

گلایه رئیس پلیس از رسانه ملی! / پرونده سرقت از بانک ملی مفتوح است

سردار حسین اشتری فرمانده کل انتظامی کشور در مراسم آغاز عملیات اجرایی ساخت یک هزار و ۴۱۲ واحد خانه سازمانی در مقر پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار داشت: در این‌ برهه حساس کشور و منطقه، همکاران ما در اقصی نقاط کشور مشغول خدمت‌رسانی و تأمین نظم و امنیت بوده و با اینکه امنیت باثباتی در کشور حکمفرما ست دشمن به دنبال این است که واقعیت‌ها را بیان نکند و مردم را مأیوس کرده و نقاط ضعف را بزرگ کند.

به گزارش فارس سردار اشتری به ماجرای سرقت از بانک ملی اشاره و بیان داشت: صندوق امانات یکی از بانک‌ها سرقت شد؛ پس از مخابره این خبر در تمام کشور و بعضاً دنیا، همه نگران شدند؛ در هفته‌های گذشته نیز مساله متروپل آبادان و همچنین خارج شدن قطار از ریل و فوت تعدادی از مردم عزیز را داشتیم، خبر سرقت از بانک نیز همه را نگران کرد که البته قبل از سانحه قطار بود.

وی با بیان اینکه افرادی که قصد داشتند اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را زیر سؤال ببرند از موضوع سرقت بانک ملی خوشحال شدند ادامه داد: به سرعت بعد از این سرقت، همکاران بنده در پلیس آگاهی فراجا و تهران موضوع را دنبال کردند بطوریکه کار پلیس از همان ساعت اولیه شروع شد و پس از مشخص شدن زوایای مختلف این موضوع، همکاران بنده کار را شروع کرده و خداوند کمک کرد که در کمتر از ۴۸ ساعت سارقان را شناسایی کردند.

سردار اشتری به حرفه‌ای و پیچیده بودن این سرقت پرداخت و گفت: سارقان تجربه سرقت را داشته و از قبل هم کار کرده بودند، متأسفانه خلاءهای ایمنی بانک نیز منجر به این شد سارقان بهتر اهداف شوم خود را پیاده کنند اما همکاران بنده با هوشمندی، استفاده از داده‌ها و فناوری روز با کمترین اطلاعات به موضوع واقف شدند.

فرمانده کل انتظامی کشور افزود: تأکید داشتیم که موضوع با طبقه‌بندی بالا دنبال شود تا بتوانیم به پرونده رسیدگی‌کنیم‌ زیرا در این موارد اگر اطلاع‌رسانی زود انجام‌ می‌شد شاید افسران نمی توانستند به اهداف خود برسند؛ این پرونده هنوز مفتوح است؛ باید اقدامات بیشتری روی متهمان صورت گیرد، امکان دارد زوایای دیگر داشته باشد اما حدس ما این است‌ که بیش از ۹۰ درصد کار در این پرونده پیش رفته است.

فرمانده فراجا گفت: این اتفاق خیلی به ما فشار وارد کرد؛ هر چند افرادی که قصور داشتند، دیگران‌ بودند اما ما به عنوان حافظ جان و مال مردم خیلی نگران‌ بودیم‌، رقم این پرونده خیلی بالا و حدس ما در این پرونده حدس کارشناسی است اما اعلام رقم سرقت را برعهده مسئولان بانک مرکزی گذاشتیم‌ تا کار کارشناسی انجام شود.

وی گفت: اموال مکشوفه ضمن بسته‌بندی دقیق، تحویل بانک‌ مرکزی شد تا تحویل مالباختگان شود.

فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به ابراز لطف و محبت مردم به پلیس در جریان کشف این پرونده گفت: یک مراسم ویژه و خاص این موضوع خواهیم داشت و از افرادی که در این پرونده زحمت کشیده و کارآگاهانی که کار میدانی انجام دادند، تقدیر به عمل خواهد آمد.

وی ضمن گلایه جدی از رسانه ملی در عدم پرداخت به این دستاورد بزرگ گفت: کشف این پرونده مربوط به آگاهی فراجا و تهران نبود و مربوط به کل نظام جمهوری اسلامی ایران بود؛ این‌ گلایه را به دوستان در رسانه ملی اعلام می‌کنم که در برنامه جمعه شب دوستان به جای پرداختن به اصل موضوع به حاشیه پرداخته و می‌خواستند ضعفی پیدا کنند؛ به هر صورت امیدواریم این مباحث اصلاح شود؛ یک اتفاق مثبت افتاده و دشمن نمی‌خواهد آن بزرگ شود و خود‌ ما نیز حواسمان‌ نیست که به این‌ دستاورد بپردازیم.

فرمانده کل انتظامی کشور  در ادامه با اشاره به اینکه خانه‌های سازمانی همیشه از اولویت‌های فراجا بوده است، خاطرنشان کرد: سعی داریم با یک برنامه ریزی طرح خانه‌های سازمانی کامل شود.

سردار. اشتری با اشاره به ضرورت پرداخت به موضوع جهاد تبیین تصریح کرد: به لطف و عنایت الهی، علی‌رغم مشکلات موجود همچون تحریم‌ها، گام‌های مختلفی در کشور در حوزه‌های مختلف برداشته شده است؛در حوزه کرونا با لطف و عنایت الهی ابتلا به کرونا به کمترین حد رسیده و نباید روزهایی را فراموش کنیم که ۷۰۰ نفر از هموطنان به خاطر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده و کمتر خانواده‌ای بود که به این بیماری مبتلا نشده یا یکی از عزیزان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست نداده باشد اما با تلاش دانشمندان کشور به واکسن دست پیدا کردیم؛ اگرچه باید شیوه‌نامه‌‌های بهداشتی رعایت شود.

وی به پیشرفت‌های کشور در سایر حوزه‌ها همچون صنایع دفاعی پرداخت و گفت: هر ساله با تکیه بر نیروهای کارآزموده و حرفه‌ای در فراجا، پیشرفت‌های زیادی داشتیم اما در کشور به این پیشرفت‌ها کمتر پرداخته و ضعف‌ها بزرگ‌نمایی می‌شود.

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: اگر ناامیدی در جایی غالب شود، اثرات آن‌ را خواهیم دید و باید روحیه امید را در همه جا ارتقاء دهیم.

 

دیدگاه کاربران

بهروز۲۵۴۰۸۶۹۱۱:۳۳:۲۶ ۱۴۰۱/۳/۲۳
برخی از زوایا مشخص نشده و هرگز هم‌مشخص نخواهد شد . بیخود منتظر نباشید .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین