چگونه ارزان به استانبول سفر کنیم؟

گزارش بازرگانی،   4010321015

آیا برای مقصد بعدی سفر خود استانبول را انتخاب کرده‌اید؟ شهری زیبا با آب‌وهوای عالی که نزدیک به ایران در کشور ترکیه قرار گرفته است و هر ساله تعداد زیادی از ایرانی‌ها را به خود جذب کرده و جز اهداف اول سفر خارج از کشور برای آن‌ها شده است. اما در اینجا سفرمارکت قصد دارد به شما این پیشنهاد را بدهد که به سفر ارزان به مقصد استانبول هم فکر کنید. راه‌های زیادی وجود دارد که هزینه مسافرت شما را پایین آورده و در کنار آن تجربه عالی از سفر را به وجود آورده است. در این مقاله قصد داریم راه‌های سفر ارزان به استانبول را بیان کنیم. پس با ما همراه باشید.



با چه وسیله ای ارزان به استانبول سفر کنیم؟

بسیاری از افراد بر این عقیده هستند که چون استانبول به ایران نزدیک است، اگر با اتومبیل شخصی به این شهر سفر کنند، هزینه کمتری را خواهند پرداخت. این عقیده درست است. زمان سفر زمینی از ایران به ترکیه و شهر استانبول تقریبا ۳ روز است که این ۳ روز از شهر تبریز تا استانبول محاسبه شده است. این بدان معناست که شما باید زمان سفر از شهر محل زندگی خود را نیز به تبریز محاسبه کنید.

اما یک چالش در این جا مطرح است. شما برای سفر زمینی به استانبول تمام توان خود را برای رانندگی خواهید گذاشت و وقتی به مقصد برسید بسیار خسته هستید، اگر اتوبوس را انتخاب کنید نیز باز هم شرایط به همین منوال است. از طرفی ارز مسافرتی فقط برای بلیط هواپیما وجود دارد و در صورت سفر زمینی، شما باید ارز را خودتان پرداخت کنید.

گاهی عده‌ای به سفر کردن با قطار علاقه دارند. قطار برای سفر به استانبول معقولانه تر از اتومبیل و اتوبوس برای سفر زمینی است. چون شما هم هزینه کمتری را پرداخت خواهید کرد، هم رانندگی نداشته بنابراین خسته نخواهید شد و هم از مناظر لذت برده و سفر زیبایی را خواهید داشت. اما این موضوع را نیز باید بدانید که برای سفر با قطار باید به تهران بروید و اینکه زمان سفر برای شما طولانی‌تر خواهد شد. پس به گزینه قطار هم فکر کنید.

به همین دلیل سفرمارکت به شما پیشنهاد خواهد داد که ایده سفر زمینی را از ذهن خود دور کنید و یک بلیط هواپیمای مناسب با بودجه خود خریداری کنید. برای اطلاع بیشتر از بلیط ارزان استانبول به سایت سفرمارکت مراجعه کنید. این سایت بهترین قیمت‌ها و بلیط‌های لحظه آخری عالی را برای شما ارائه داده است.

چه زمانی برای سفر به استانبول مناسب است؟

اگر دقت کرده باشید، بیشتر افراد هر ساله فصل‌های بهار و تابستان را برای سفر خود به ترکیه انتخاب خواهند کرد. پس در این فصل‌ها هزینه‌های سفر نیز باید به صورت معمول افزایش داشته باشد. مخصوصا در ماه‌های ابتدایی فصل بهار که برنامه‌های زیادی در استانبول برای ایرانی‌ها در جریان است و یا ماه‌های ابتدایی تابستان که هوا بسیار مناسب سفر به یک شهر ساحلی است.

پس اگر قصد دارید سفر ارزانی را داشته باشید، سفرمارکت به شما ماه‌های دیگر سال را پیشنهاد داده است. اگر به سایت سفرمارکت مراجعه کنید مشاهده خواهید کرد که تور لحظه آخری استانبول با قیمتی بسیار ارزان در ماه‌های بهمن یا آبان و آذر و بلیط‌های هواپیما با قیمت‌های به صرفه برای این زمان‌ها وجود دارد. همه این‌ها باعث شده است که شما یک سفر ارزان را در پیش رو داشته باشید‌ و اقتصادی بودن را در سفر نیز تجربه کنید.

 

کدام هتل ها در استانبول ارزان هستند؟

در تمام شهرهای توریستی دنیا، علاوه بر اینکه هتل‌های گران‌قمیت برای عده‌ای خاص از مسافران وجود دارد، تعداد بسیار زیادی هتل ارزان قیمت و سوییت نیز برای افرادی که قصد دارند با هزینه کم مسافرت کنند نیز موجود است. در استانبول هم این شرایط برای هتل‌ها وجود دارد. تعداد زیادی هتل‌های دو ستاره یا سوییت در این شهر هست که تقریبا تمام امکانات هتل‌های گران‌قیمت را دارند، اما سطح کیفی آن‌ها متفاوت است. این هتل‌ها برای کسانی که سفر ارزان درخواست کرده‌اند بسیار مناسب است. برای اطلاع از هتل ‌های ارزان در استانبول به قسمت هتل در سایت سفرمارکت مراجعه کنید. این سایت جامع، اطلاعات کامل درباره هتل‌ های استانبول را در بر دارد و پیشنهاد‌های عالی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

 

از وسائل حمل‌ و ‌نقل عمومی در استانبول استفاده کنید

برای اینکه به راحتی در شهر استانبول جابه‌جا شوید و هزینه کمتری نیز پرداخت کنید، از وسائل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنید. اما این موضوع یک استثنا دارد! حتما تا به حال آوازه تاکسی‌های گران‌قیمت استانبول را شنیده‌اید. تاکسی‌های زردی که در سطح شهر رفت‌‌وآمد دارند. تا حد امکان از تاکسی استفاده نکنید، زیرا هزینه زیاد آن نسبت به تاکسی‌های ایران شما را متعجب خواهد کرد.

برای سهولت کار استانبول کارت تهیه کنید. توسط این کارت می‌توانید هم سوار اتوبوس و مترو شوید و هم از مراکز دیدنی و تاریخی دیدن کنید. این کارت‌ها قابل خرید در کیوسک‌ها است و در بسیاری از مکان‌ها نیز شارژ خواهد شد. دلموش نیز از وسایل حمل‌ونقل آسان است که شبیه به اتوبوس است و رنگ قرمز دارد. سایت یا اپلیکیشن سفرمارکت نیز در این زمینه به سوال‌های شما پاسخ خواهد داد و کمک بسیاری را ارائه داده است. فقط کافی است که به آن مراجعه کنید.

به رستوران ‌های ارزان در استانبول بروید

برای اینکه سفری ارزان به استانبول داشته باشید، باید روی هزینه خورد‌ و خوراک خود نیز برنامه‌ریزی داشته باشید. عده‌ای از افراد معمولا این عقیده را دارند که اگر از ایران با خود غذای کنسرو شده و آماده به استانبول ببرند، ممکن است هزینه خوراک خود را کم کنند.

البته که این ایده گاهی اوقات درست است، اما کنسرو‌ها و غذای آماده جای بسیاری را در چمدان شما خواهد گرفت و ممکن است برای بار شما را اذیت کند. پس بهتر است به رستوران‌ های ارزان در استانبول مراجعه کنید. تعداد بسیار زیادی رستوران وجود دارد که قیمت‌های بسیار مقرون به صرفه‌تری حتی نسبت به ایران دارند. شما با پیدا کردن لیست این رستوران‌ها یک غذای ارزان را خواهید خورد و سختی‌های حمل کنسرو را نخواهید داشت. به این نکته هم توجه کنید که قیمت کنسرو این روز‌ها بالا رفته است و ممکن است قیمت یک کنسرو با یک وعده غذایی در استانبول برابر باشد. برای اطلاع از رستوران‌ های ارزان در این شهر توریستی از سفرمارکت کمک بخواهید. این سایت و اپلیکیشن جامع، اطلاعات کاملی را از سفر به شما ارائه داده و پشتیبانی آن کمک‌ها و مشاوره‌های عالی را به شما خواهد کرد.

خرید ارزان در استانبول

اگر قصد دارید از استانبول برای عزیزان خود سوغاتی بخرید و یا اینکه برای خودتان خرید انجام دهید، باید این موضوع را بیان کنیم که این هم ارزان انجام خواهد شد. این درست است که در استانبول مراکز خرید بسیار گران و مارک وجود دارد، اما در مقابل فروشگاه‌هایی نیز هستند که اجناس ارزان قیمت و یا با قیمت متوسط را ارائه داده و برای هر مسافر این شرایط ایده آل است.

هم‌چنین حراجی‌هایی نیز همه روزه در استانبول اتفاق خواهد افتاد که این موارد نیز برای خرید بسیار عالی است. از زمان حراجی‌ها و فروشگاه‌های ارزان، از هتل خود اطلاعات بگیرید و یا قبل از اینکه به سفر بیایید، به سایت سفرمارکت مراجعه کرده و از پشتیبانی‌های این سایت و اپلیکیشین استفاده کنید. سفرمارکت به بهترین شکل شما را راهنمایی خواهد کرد و تجربه خریدی شیرین را به شما هدیه خواهد داد.

 

سخن آخر

بر خلاف تصوری که از سفر گران‌قیمت خارجی در ذهن دارید، برای سفر به استانبول گران‌قیمت بودن سفر معنی ندارد. در این مقاله بررسی کردیم که به راحتی با انجام چند عمل ساده و کمک گرفتن از سایت سفرمارکت، ارزان به ترکیه و استانبول سفر کنید.

این کار ملزم به این است که وارد سایت سفرمارکت شده، به قسمت بلیط‌ها بروند و ارزان‌ترین بلیط هواپیما از سفرمارکت را پیدا کنند، سپس به قسمت تورها بروند تا بتوانند بهترین و مناسب‌ترین تور را پیدا کرده و از بهترین زمان رفتن به استانبول اطلاع پیدا کنند. هم‌چنین اگر به قسمت هتل‌ها بروند نیز، با توجه به اطلاعات سفر ارزان‌ترین هتل برای آن‌ها مشخص خواهد شد.

مشاوران و کارشناسان سفرمارکت در سایت و اپلیکیشن، اطلاعات گرانبهایی را درباره رستوران‌های ارزان، حمل‌ونقل درون شهری ارزان و مراکز خرید که حراجی دارند و فروش کالاها با قیمت مناسب را به شما ارائه خواهند داد.

گاهی سفر به تنهایی و بدون تور ارزان است و گاهی سفر با تور و گروهی. مهم این است در چه زمانی مسافرت انجام خواهد شد و شما چه انتخابی دارید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین