وزیر کار: ۲۷۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در اختیار کارفرمایان قرار می‌گیرد

گروه اقتصادی الف،   4010319071

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: افزایش منابع مالی به عنوان یک کمک برای تولید یکی از آیتم‌های مورد نظر این وزارتخانه است که در سال جاری بیش از ۲۷۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در اختیار کارفرمایان قرار می‌گیرد که این رقم کم‌سابقه است.

حجت‌الله عبدالملکی ۱۹ خردادماه در سفر به شهرستان کیار با حضور در شورای اداری این شهرستان با اشاره به سفرهای استانی دولت سیزدهم، اظهار کرد: دولت مردمی تلاش دارد اقتصاد را نیز مردمی کند و دو بُعد بسیار مهم اقتصاد مردمی ناظر بر مسئله کار برای مردم و دیگری مربوط به مسئله تولید است.

وی با ذکر اینکه سیاست دولت در حوزه کار تلاش می‌کند که رفاه حداکثری را برای مردم با تاکید بیشتر بر اقشار کم‌درآمد فراهم کند، ادامه داد: مصوبه شورای عالی کار در خصوص افزایش ۵۳ درصدی حقوق کارگران یکی از اتفاقات اخیر برای نیل به این هدف بوده است و این افزایش قابل ملاحظه بعد از ۲۳ سال اعمال شد و بی‌سابقه بود و شکاف طبقاتی را کاهش داد.

عبدالملکی بیان کرد: مهم‌ترین اقدام در خصوص رفاه مردم، مردمی‌سازی یارانه‌ها بود؛ تا پیش از این اقدام از پنج بخش یارانه‌ها تنها یک بخش به توده مردم می‌رسد و چهار بخش دیگر نصیب قاچاقچیان، دلالان، مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان خارجی می‌شد اما در رویکرد جدید، هر پنج بخش به مردم می‌رسد و طبقات پایین‌تر سهم بیشتری دریافت می‌کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سومین اقدام دولت در راستای رفاه مردم را افزایش ۵۷ درصدی حداقل حقوق بازنشستگان دانست و توضیح داد: واریزها به حساب بازنشستگان از ماه جاری آغاز می‌شود و تمام تلاش این بوده است که اقشار کم‌درآمد و متوسط رفاه بیشتری شامل حالشان شود.

عبدالملکی در خصوص اقدامات در راستای تولید، تصریح کرد: افزایش منابع مالی به عنوان یک کمک برای تولید یکی از آیتم‌های مورد نظر این وزارتخانه است که در سال جاری بیش از ۲۷۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با نرخ بهره پایین در اختیار کارفرمایان قرار می‌گیرد که این رقم کم‌سابقه است.

وی تسهیل و بهبود فضای کسب و کار و از جمله در چارچوب اعطای مجوزها را یادآور شد و گفت: حدود ۱۲۰۰ فقره از مجوزها الکترونیکی شده است و مابقی فرایند نیز با سرعت بسیار خوبی انجام می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: تقویت بازار برای کالاهای ایرانی یکی دیگر از اقدامات در حوزه تولید بوده است که یک دیپلماسی اقتصادی قوی و فعال شکل گرفته و میزان تجارت با کشورهای همسایه از جمله تاجیکستان به بیش از چهار برابر رسیده است، با دیگر کشورها نیز تعاملات خوبی شکل گرفته و صادرات غیر نفتی به رشد خوبی رسیده است.

عبدالملکی تخفیف‌های مالیاتی در بودجه ۱۴۰۱ را نیز مورد تأکید قرار داد و گفت: پنج درصد تخفیف در مالیات در نظر گرفته شد و مالیات از ۲۵ درصد به ۲۰ درصد کاهش یافته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: یکی از برکات سفرهای استانی این است که طرح‌های نیمه‌تمام تکمیل و احیا شده‌اند و حضور رئیس‌جمهور و وزرا سبب حل مشکلات می‌شود لذا مصوبات سفر در مورد شهرستان کیار به صورت ویژه پیگیری خواهد شد و مابقی مصوبات نیز در قالب نامه کتبی به دولت پیگیری می‌شوند.

عبدالملکی تزریق روحیه و انگیزه کار به مسئولان محلی را یکی دیگر از رویکردهای دولت در سفرهای استانی دانست و توضیح داد: مصوبه و برنامه‌ریزی ۲۰ درصد کل کار است و مابقی منوط به پیگیری کار می‌شود که این امر بر عهده مسئولان محلی هر استان و منطقه است که متن و اصل کار را حفظ و پیگیری می‌کنند تا مشکلات حتی‌المکان کاهش یابد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

    4. این صدای اقتدار ایران است ...

    5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    7. وحدت ملی با وعده صادق

    8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    11. کمی دیر نیست؟

    12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    13. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    14. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    15. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    16. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    21. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

    23. اسراییل چه باید بکند؟ 

    24. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

    25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    آخرین عناوین