سخنگوی دولت: فروش نفت در دولت سیزدهم بالا بوده / دولت هیچ قصدی برای افزایش قیمت بنزین، نان و دارو ندارد

گروه سیاسی الف،   4010319058

علی بهادری سخنگوی دولت گفت: نرخ رسمی ارز کشور، نرخ نیمایی است و عرضه ارز در این بازار زیاد است و وقتی ارز نیمایی به وارد کننده تخصیص پیدا می‌کند قیمت ها بر اساس قیمت نیمایی است نه بازار غیررسمی ارز و هیچ واردکننده و تولید کننده حق ندارد طبق بازار غیر رسمی نرخ گذاری کند.

 سخنگوی دولت: فروش نفت در دولت سیزدهم بالا بوده / دولت هیچ قصدی برای افزایش قیمت بنزین، نان و دارو ندارد

به گزارش «انتخاب»، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در برنامه «صف اول» که با موضوع « ریل گذاری اقتصادی دولت برای ارتقای معیشت مردم» روی آنتن شبکه ۶ سیما رفت، اظهار داشت: شعار اساسی دولت سیزدهم عدالت محوری است که نمونه آن را در حوزه سلامت دیدیم که حدود ۶ میلیون نفر در کشور فاقد بیمه بودند و با همت دولت ۵۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه اکنون باید جشن گرفته شود که بیمه‌ همگانی در کشور محقق شده است، افزود: برای آن کسانی که جا مانده اند دولت این تدبیر را کرده که وقتی افراد به بیمارستان مراجعه می‌کنند با ثبت کد ملی، تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.

سخنگوی دولت گفت: وظیفه دولت اجرای قانون است که در اجرای قانون در گذشته تعلل ایجاد شده بود.

وی افزود: بیان می کنند آزادسازی سواحل چگونه محقق شد که باید بگویم اراده بود و این اراده باعث تحقق آزاد سازی سواحل شد و تحقق بیمه سلامت نیز جزو این دست اراده هاست.

بهادری جهرمی با اشاره به موضوع حقوق بازنشستگان، تصریح کرد: در هر حوزه‌ای عدالت محوری دولت را می‌توان دید، مثلا در بیمه یا حتی حقوق بازنشستگان این مورد قابل مشاهده است و دولت سعی کرد افزایش حقوق ها به سمت عدالت پیش برود امروز سعی شد بازنشستگان حداقل حقوق ۶ میلیون دریافت کنند که قبلا این عدد بسیار کم بود.

وی در بخش دیگر با اشاره به سیاست‌های خارجی دولت سیزدهم، بیان داشت: سیاست خارجی دولت سیزدهم متوازن است یعنی قصد دارد از ظرفیت همه کشورها استفاده کند.

بهادری جهرمی اضافه کرد: در گذشته متاسفانه سیاست خارجی کشور معطوف به یک طرف بود اما این دولت قصد دارد به صورت متوازن برخورد کند مثلا امسال در کشور دچار قطعی گاز نشدیم زیرا با تعاملات با کشورهای ترکمنستان و جمهوری آذربایجان و انعقاد سوآپ گازی؛ مشکل را حل کردیم.

سخنگوی دولت تاکید کرد: حجم مبادلات تجاری ایران در سال گذشته شکسته شد و ما توانستیم از مرز ۱۰۰ میلیارد دلار عبور کنیم که این نشان دهنده آن است سیاست متوازن بسیار کارگشاست و باید به سمت همه کشورها برویم.

بهادری جهرمی گفت: اساسا سیاست خارجی دولت سیزدهم ارتباط متوازن با همه کشورهاست و برای دولت سیزدهم همه کشورها در اولویت ارتباط هستند و معاون سیاسی وزیر امور خارجه مسئول این ارتباط است.

 وی با اشاره به فروش نفت، بیان داشت: امروز مطرح می‌شود که اگر فروش نفت در دولت سیزدهم بالاست چرا در سفره ها نمایان نیست باید گفت فروش نفت در دولت سیزدهم بالا بوده اما متاسفانه با به وجود آمدن مشکلاتی در جهان شاهد افزایش قیمت ها در کشورها بودیم از این رو درآمد وقتی بیشتر شد، مخارج نیز هم افزایش پیدا کرد.

سخنگوی دولت تاکید کرد: نرخ رسمی ارز کشور، نرخ نیمایی است و عرضه ارز در این بازار زیاد است و وقتی ارز نیمایی به وارد کننده تخصیص پیدا می‌کند قیمت ها بر اساس قیمت نیمایی است نه بازار غیررسمی ارز و هیچ واردکننده و تولید کننده حق ندارد طبق بازار غیر رسمی نرخ گذاری کند.

نرخ رسمی ارز کشور، نرخ نیمایی است

بهادری جهرمی در بخش دیگر درباره بیان واژه تصمیم سخت توسط رئیس جمهور، تصریح کرد: تصمیم سخت به معنای مبارزه با فساد بود و دولت قصد دارد در مبارزه با فساد با هیچ کسی مماشات نکند و این تصمیم سخت به این اقدام تلقی می شود.

وی افزود: ابتدا از همراهی مردم در اصلاحات اقتصادی تشکر می‌کنم. باید سعی شود همواره خبرهای خوب را در جامعه نشر دهیم و با توجه به فشارهای فعلی و تورم در جامعه به دنبال حال خوب مردم باشیم.

سخنگوی دولت با اشاره به بحث عادلانه‌سازی یارانه‌ها، بیان داشت: چندین سال بود که در توزیع یارانه ها بی مدیریتی و بی برنامگی وجود داشت و دولت سعی کرد تا این اصلاحات را انجام دهد تا توزیع یارانه ها به صورت عادلانه پرداخت شود و تاکید می‌کنم ارز دارو و نان حذف نخواهد شد و دولت هیچ قصدی برای افزایش بنزین، نان و دارو ندارد.

بهادری جهرمی گفت: کالا برگ به صورت غیر رسمی در چند استان کشور درحال اجرایی شدن است و تا نهایی نشود یارانه‌ها به همین صورت پرداخت خواهد شد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین