دولت پایِ کار متروپل/ مقصران جنایت درس عبرت می شوند

گروه سیاسی الف،   4010316011

از ابتدای وقوع فاجعه متروپل در آبادان در روز دوم خرداد، مقامات مختلف دولت به آبادان رفته و در جریان اقدامات انجام شده، نحوه امدادرسانی به مصدومان، عملیات آوار برداری و خاکبرداری، اقدامات در راستای تسریع عملیات جست و جو، مشکلات و برخی نیازمندی ها برای پیشرفت عملیات آواربرداری قرار گرفتند و دستورات لازم را صادر کردند.

دولت پایِ کار متروپل/ مقصران جنایت درس عبرت می شوند

به گزارش ایسنا، رهبر معظم انقلاب در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی حضور رئیس جمهور، معاون اول و وزیر کشور در آبادان و پی گیری اقدامات انجام شده در متروپل را ارزشمند خواندند و اظهار کردند: از این مسئولان باید قدرشناسی شوند. ایشان همچنین تاکید کردند که مقصران هم باید مجازات شوند.

 احمد وحیدی وزیر کشور بلافاصله پس از ریزش متروپل به آبادان رفت و چندین روز در آبادان بود و گزارشی از روند آواربرداری در جلسه هیات دولت ارائه کرد. وحیدی در آبادان به خبرنگاران گفت:« متروپل یک جنایت اتفاق افتاد. کسانی که برای کسب درآمد بیشتر به راحتی با جان مردم بازی کردند، به هیچ وقت قابل گذشت نیستند و باید درس عبرت شوند.»

وی ادامه داد:«حتما باید سایر پرونده‌هایی که در این حوزه و شهر هستند را رسیدگی کنیم و همین الان نیز دستور آن صادر شده است و شکایت‌های موجود باید رسیدگی شوند.در حادثه متروپل، متاسفانه نه تنها تعلل بلکه جرم بزرگی اتفاق افتاده است و باید به آن رسیدگی شود. من فکر می کنم دستگاه قضا باید با اشد مجازات با مسببین و کسانی که غفلت کرده‌اند برخورد کند. مردم هم مطمئن باشند که دستگاه قضا در خصوص کسانی که عامل بروز فاجعه تلخی بوده‌اند، رسیدگی محکمی خواهد کرد.»

ششم خرداد محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور به آبادان رفت. او ضمن همدردی با خانواده های داغدار این فاجعه اعلام کرد :« در حادثه متروپل فساد گسترده‌ای میان سازنده، پیمانکار، مالک و دستگاه‌های مجوزدهنده وجود دارد که باید به سرعت به آن رسیدگی شود. این رسیدگی باید به شکلی باشد که بازدارنده باشد تا در هیچ جای کشور کسی جرات چنین کاری نداشته باشد.» معاون اول تاکید کرد که «با تمام مقصران این حادثه دلخراش بدون هیچ اغماضی و به طور قاطع برخورد خواهد شد.»

8 خرداد انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به آبادان رفت و نشستی با روانشناسان دانشگاه علوم پزشکی آبادان برگزار کرد. این نشست  به منظور اجرای برنامه‌های حمایتی روانی و اجتماعی از خانواده‌های آسیب‌دیده و بازماندگان حادثه متروپل آبادان برگزار شد. خزعلی به خبرنگاران گفت:« هماهنگی مناسبی را با روانشناسان و مشاوران داشتیم تا بتوانیم پوشش روحی و معنوی خوبی را در این فضا داشته باشیم... باید از خانواده‌هایی که سرپرست خود را در این مصیبت از دست دادند، حمایت معنوی و مادی لازم صورت گیرد.

13 خرداد نیز رئیس جمهور به آبادان رفت و به صورت مستقیم در جریان اقدامات انجام شده قرار گرفت. وی پس از بازدید از محل حادثه فروریختن ساختمان متروپل، در جلسه شورای اداری این شهرستان تاکید کرد:«به مطالبات همه افرادی که شاکی و مدعی هستند رسیدگی و تلاش می شود هیچ صاحب حقی احساس نکند حقش ضایع شده است...هر گونه فساد صورت گرفته در ساخت ساختمان متروپل به صورت جدی رسیدگی خواهد شد تا جایی که هیچ کسی جرات نکند با روابط ناسالم و سوداگری به اقدامات مشابه دست بزند و جان مردم را به خطر بیندازد. ..همه بهره برداران، همه صاحبان و همه مسئولانی که در این باره مسئولیت دارند باید پاسخگو باشند تا جایی که ثابت شود ما در کشور چنین سازه هایی نداریم.»

با توجه به تاکیدات رئیس جمهور و سایر مقامات دولتی و قضایی امید است که با مسببان و مقصران فاجعه متروپل برخورد شده تا دیگر کسی جرات نکند با زد و بند برای کسب درآمد بیشتر با جان مردم بازی کند. آنها باید درس عبرتی باشند تا دیگر کسی پا در این مسیر نگذارد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  15. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  16. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  17. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  18. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  19. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  20. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  21. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  22. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  23. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  24. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  25. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

آخرین عناوین