تکمیل خطوط ناقص مترو تهران تا ۱۴۰۲

گروه اجتماعی الف،   4010315006
تکمیل خطوط ناقص مترو تهران تا ۱۴۰۲

مدیرعامل متروی تهران در مورد اعتبار مورد نیاز تکمیل خطوط فعلی مترو و احداث خطوط جدید توضیحاتی را ارائه کرد.

مسعود درستی در گفت وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه شبکه خطوط متروی تهران که با ۷ خط در حال سرویس دهی به شهروندان پایتخت است، دارای نواقصی است که در صوت رفع آنها، کیفیت سرویس دهی چندبرابر می شود، گفت:‌ در حال حاضر قطارهای مترو در مسیر خطوط احداث شده شبکه متروی پایتخت مشغول خدمت رسانی به شهروندان هستند؛ اما تکمیل شبکه موجود مشتمل برخطوط یک تا هفت و طرح های توسعه ای ، نیازمند افتتاح ۳۳ ایستگاه دیگر است تا طول مسیر بهره برداری از تونل‌های ساخته شده به ۲۹۸ کیلومتر برسد.

وی با تاکید بر اینکه بحث احداث و تکمیل پایانه های مترو و نیز ساخت پست های برق باقی مانده نیز مهم  است، افزود: نیاز ما برای تحقق تکمیل خطوط در حال بهره برداری، تأمین اعتبار  ۷۰ هزار میلیارد تومانی است و این در حالی است که در کنار توسعه سخت افزاری شبکه مترو، باید حدود ۱۵۰۰ واگن نیز به ناوگان حمل و نقل ریلی پایتخت افزوده شود تا بتوان سرفاصله حرکتی قطارها در تمام خطوط موجود را به میزان قابل قبول کاهش داد.

نیاز ۳۰هزار میلیاردی برای توسعه خطوط هفتگانه مترو

درستنی با بیان اینکه توسعه خطوط هفتگانه که در قالب افزایش طول خطوط یک ، ۲ ،  ۳ ، ۴ ، ۶ و ۷ برنامه ریزی شده است ، به اعتباری حدودا  ۳۰ هزار میلیارد تومان نیاز دارد، ادامه داد: می‌توانیم  بخش عمده ای از این منابع مالی مورد نیاز را از طریق تهاتر املاک و نیز بارگذاری مجتمع های ایستگاهی تأمین کرد.

وی افزود: اگر منابع و اعتبارات مورد نیاز تکمیل خطوط در حال بهره برداری مترو تامین شود می توانیم تا پایان سال ۱۴۰۲ پرونده تکمیل خطوط در حال بهره برداری را ببندیم.

نیاز ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی برای احداث خطوط جدید ۸ تا ۱۱ مترو

وی در مورد سرانجام تامین مالی ساخت خطوط جدید نیز گفت: برای ساخت ۱۵۲ کیلومتر خطوط جدید که خط ۸ تا ۱۱ است به ۲۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز داریم، البته دقت داشته باشید که این عدد با احتساب قیمت امروز کالا و خدمات محاسبه شده  است و به هر میزان که تامین اعتبار به تعویق بیفتد باید براساس ضریب تورم  قیمت ها را محاسبه کرد که قاعدتاً سال به سال بیشتر خواهد شد.

بایدظرفیت های جدیدی برای تأمین منابع مالی مترو پیدا کنیم

وی در مورد روش های تامین مالی نیز با تاکید بر اینکه با تداوم روش‌های متداول و جاری تأمین پول  راه به جایی نمی بریم، افزود: قطعا باید حمایت ها و کمک های بسیار پررنگ تری از سوی دولت به سمت متروی تهران روانه شود تا بتوانیم در یک افق زمانی مشخص خطوط جدید مترو را به سرانجام برسانیم، البته اعتبار مورد نیاز برای خطوط جدید الاحداث بسیار زیاد است و بایدظرفیت های جدیدی برای تأمین منابع مالی مترو پیدا کنیم که شخص شهردار تهران نیز به صورت جدی و مستمر پیگیر این موضوع است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین