وزیر رفاه مطرح کرد؛ پیگیری اجرای بیمه فراگیر و بیمه اقشار کم درآمد

گروه اقتصادی الف،   4010311115

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پیگیری اجرای بیمه فراگیر و بیمه اقشار کم درآمد خبر داد و گفت: بیمه فراگیر مشمول صندوق بیمه روستاییان و عشایر نیز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الله عبدالملکی گفت: صندوق روستاییان، عشایر و کشاورزان برای ما بسیار مهم است، زیرا در چارچوب سیاستهای کلی تأمین اجتماعی و بیمه فراگیر افراد، به ویژه با جهت گیری اقشار کم درآمد، اهمیت مضاعفی دارد.

وی گفت: قول دادیم موضوع بیمه فراگیر و بیمه اقشار کم درآمد را پیگیری کنیم که صندوق بیمه روستاییان و عشایر را نیز مشمول می‌شود.

وزیر رفاه با اشاره به افزایش سطوح حقوق بیمه شدگان این صندوق گفت: این افزایش نسبت به سالهای قبل کم نظیر یا بی نظیر بود و امیدواریم برای سال ۱۴۰۱ سطوح حقوق عدد قابل پرداختی باشد و همچنین بیمه قابل پذیرش را بتوانیم گسترش دهیم که در این صورت طبیعتاً با استقبال بیشتری از سوی روستاییان و عشایر مواجه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی برای پذیرش یک میلیون بیمه شده در سال جدید انجام شده که هدف گذاری خوبی است، گفت: امیدواریم محقق شود. ما از طریق دولت و سازمان برنامه و بودجه پیگیر هستیم تا منابع بیشتری را تأمین کنیم لذا منعی برای پذیرش این تعداد وجود نخواهد داشت. همچنین با نمایندگان دستگاه‌ها صحبت کردیم تا اگر بتوانیم بیمه شدگان بیشتری را جذب کنیم و نگرانی از بابت سهم آورده دولت نخواهیم داشت.