رئیس کل دادگستری استان تهران: احیاء و بازگشت به تولید ۴۵ شرکت تعطیل و نیمه‌تعطیل/ امنیت غذایی پایدار مصداق حقوق عامه است

گروه اجتماعی الف،   4010311080

رئیس‌کل دادگستری استان تهران از احیاء و بازگشت به تولید ۴۵ شرکت تعطیل و نیمه‌تعطیل خبر داد و گفت: اشتغال چهارهزار و ۴۷۲ کارگر در این شرکت‌ها با ورود اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری استان تهران حفظ و تثبیت شد.

احیاء و بازگشت به تولید ۴۵ شرکت تعطیل و نیمه‌تعطیل/ امنیت غذایی پایدار مصداق حقوق عامه است

به گزارش ایرنا از دادگستری کل استان تهران، علی القاصی مهر در نشست اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری استان تهران با موضوع «بررسی آخرین وضعیت تقویت و ارتقای مرغ لاین داخلی» افزود: دستگاه قضایی به‌ویژه در دوره «تحول و تعالی» نسبت به مقوله تولید و ایجاد اشتغال دغدغه دوچندانی پیدا کرده است.

وی ادامه داد: مجموعه قضایی استان تهران نیز از شرکت‌ها و واحدهای تولیدی که در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف اعم از صنعتی، کشاورزی و خدماتی نیازمند حمایت حقوقی و قضایی هستند با استفاده از ظرفیت‌های قانونی حمایت می‌کند.

القاصی مهر با اشاره به استمرار حمایت‌های قضایی و حقوقی از چرخه تولید در بخش‌های مختلف گفت: اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری استان تهران متولی شرکت‌های زیادی است که یا در تولید آن‌ها وقفه ایجاد شده و یا برای حکم ورشکستگی اقدام می‌کند و تلاش بر این است تا زمینه بازگشت به چرخه تولید و احیاء این واحدهای تولیدی فراهم شود.

رئیس‌کل دادگستری استان تهران از احیاء و بازگشت به تولید ۴۵ شرکت تولیدی تعطیل و نیمه‌تعطیل توسط اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری استان تهران خبر داد و افزود: بسیاری از این شرکت‌ها مربوط به استان تهران نیست؛ بلکه مربوط به سایر استان‌ها است اما چون مرکزیت و دفتر اصلی آن‌ها در تهران واقع شده یا موضوع ورشکستگی آن‌ها در تهران دنبال شده، تحت نظارت اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری استان تهران قرار دارند.

حفظ و تثبیت اشتغال ۴۴۷۲ کارگر با ورود مجموعه قضایی استان تهران
القاصی مهر با اشاره به حفظ و تثبیت اشتغال چهارهزار و ۴۷۲ کارگر با ورود مجموعه قضایی استان تهران در ۴۵ شرکت تولیدی یاد شده گفت: رویکرد دستگاه قضایی نسبت به مقوله تولید، اشتغال و فعالیت‌های اقتصادی مشروع، رویکردی حمایتی و صیانتی است درعین‌حال برخورد قاطع با عوامل فساد و جریانات فسادزا در عرصه تولید به‌عنوان یک سیاست و راهبرد اساسی دنبال خواهد شد.

وی درباره آخرین وضعیت تقویت و ارتقای مرغ لاین داخلی اظهار داشت: احیای تولید و تقویت مرغ لاین داخلی به دلیل بروز برخی مسائل و موانع در سال‌های اخیر با وقفه مواجه شد و باتوجه‌به نیاز ضروری کشور به تولید مرغ اجداد گوشتی، این موضوع به ستاد مرکزی پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در قوه قضاییه انعکاس یافت.

القاصی مهر هدف‌گذاری وزارت جهاد کشاورزی برای دست‌یابی به ظرفیت صددرصدی تولید مرغ لاین داخلی در کشور تا سال ۱۴۰۸ را مورد اشاره قرار داد و درعین‌حال گفت: ابتدا ضرورت دارد که مشخص شود، برنامه اجرایی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص تولید و تقویت مرغ لاین داخلی چیست و سپس در صورت بروز موانع حقوقی و قضایی در این مسیر، دستگاه قضایی چه اقداماتی را می‌تواند به‌منظور حل این موانع عملیاتی کند.

رئیس‌کل دادگستری استان تهران تاکید کرد: مجموعه قضایی استان تهران آمادگی دارد تا به‌منظور تأمین امنیت غذایی پایدار و از حیث حقوق عامه نسبت به رفع موانع حقوقی احتمالی برای احیای تولید و تقویت مرغ لاین داخلی اقدام کند و در این مسیر از هیچ اقدامی در چارچوب قانون دریغ نخواهد کرد.

علت اصلی بخشی از مشکلات موجود نه تنها ناشی از تحریم‌ها نیست بلکه ناشی از خودتحریمی‌هاست
وی با اشاره به تحریم‌های همه‌جانبه دشمن به‌منظور ایراد ضربه به ملت شریف ایران اسلامی افزود: شکی نیست که امروز در یک جنگ اقتصادی همه‌جانبه به سر می‌بریم و فشارهای اقتصادی و معیشتی بسیاری متوجه آحاد جامعه است؛ اما علت اصلی بخشی از مشکلات موجود نه‌تنها ناشی از تحریم‌ها نیست بلکه ناشی از خود تحریمی‌ها و واردات محصولات و کالاهایی است که ظرفیت تولید آن‌ها در کشور فراهم بوده و هست.

امنیت غذایی پایدار یکی از مصادیق حقوق عامه است
رئیس‌کل دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: امنیت غذایی پایدار به‌عنوان یکی از مصادیق حقوق عامه است و ایجاد خدشه در آن از خطوط قرمز دستگاه قضایی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت تغییر در نگرش‌ها برای احیای تولید و تقویت مرغ لاین داخلی گفت: اگر صرفاً بنابر این باشد که به صرفه و صلاح اقتصادی کوتاه‌مدت توجه شود، ممکن است تمایلات نسبت به تولید و تقویت مرغ لاین داخلی در شرایط فعلی کاهش یابد اما اگر نگرش‌ها به سمت ایجاد خودکفایی، قطع وابستگی‌ها به خارج از کشور، استقلال اقتصادی و ایجاد امنیت پایدار غذایی باشد، قطعاً مسئله تولید و تقویت مرغ لاین داخلی یک ضرورت انکارناپذیر محسوب می‌شود.

القاصی مهر هم‌افزایی و همکاری دستگاه‌های مختلف مسئول در زمینه احیای تولید و تقویت مرغ لاین داخلی را یک «فرصت طلایی» برشمرد و گفت: همه دستگاه‌ها بر این موضوع وحدت رأی دارند که باید سهم مرغ لاین داخلی در بازار مشخص و تثبیت شود و بدون شک این مهم باید اجرایی شود.

وی ورود دستگاه قضایی و پیگیری عدلیه در این عرصه را از منظر «حمایت قضایی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی»، «دفاع از حقوق عامه» و «مطالبه‌گری از دستگاه‌های مسئول» اعلام کرد.

رئیس‌کل دادگستری استان تهران گفت: در اینکه سیاست و برنامه احیای تولید و تقویت مرغ لاین داخلی باید در کشور دنبال شود، هیچ تردیدی وجود ندارد و در این حوزه، وزارت جهاد کشاورزی وظیفه دارد تا در راستای تکالیف قانونی خود و مقررات مربوطه، برنامه عملیاتی برای تولید و تقویت مرغ لاین داخلی اعلام کند و این امر به‌عنوان یک مطالبه عمومی، مورد پیگیری دستگاه قضایی قرار دارد.

القاصی مهر با اشاره به وظایف نظارتی سازمان بازرسی کل کشور بر «اجرای صحیح قوانین» و «حسن انجام امور در دستگاه‌ها» گفت: از سازمان بازرسی نیز خواسته می‌شود تا پیشنهادهای خود برای احیای تولید و تقویت مرغ لاین داخلی به‌منظور پیگیری از سوی دستگاه‌های متولی تدوین و به دادگستری کل استان تهران ارائه کند.

پیشنهادهای سازمان بازرسی کل کشور ضمانت اجرا دارد
رئیس‌کل دادگستری استان تهران تاکید کرد: ضمانت عدم اجرای پیشنهادهای سازمان بازرسی کل کشور از سوی دستگاه‌های متولی، پیگیری قضایی در پی دارد و از منظر ترک فعل و یا گاهی تعقیب کیفری موردتوجه است.

وی در این زمینه به تعقیب مدیران مستنکف با عنوان ترک فعل در اواخر سال ۹۹ اشاره کرد و درعین‌حال از صدور حکم بدوی در این پرونده خبر داد.

القاصی مهر گفت: در مورد عدم راه‌اندازی سامانه جامع تجارت، علی‌رغم اینکه پیشنهادهای سازمان بازرسی اعلام شده بود؛ اما اجرایی نشد که در نهایت نسبت به این موضوع رسیدگی قضایی شد و پرونده یکی از مدیران دستگاه‌های اصلی و مسئول پس از صدور حکم بدوی در دادگاه تجدیدنظر در حال رسیدگی است بنابراین پیشنهادهای سازمان بازرسی ضمانت اجرای قانونی دارد و در صورت عدم اجرا، در دستگاه قضایی قابل‌پیگیری و رسیدگی است.

وی از سازمان بازرسی کل کشور خواست تا نقش هر یک از دستگاه‌ها در فرایند تولید و تقویت مرغ لاین داخلی را به دادگستری کل استان تهران جهت پیگیری اعلام کند.

رئیس کل دادگستری استان تهران به سازمان برنامه‌وبودجه مأموریت داد تا پیشنهادها و اقدامات خود را در جهت حمایت مالی و پشتیبانی از برنامه تولید و تقویت مرغ لاین داخلی ارائه دهد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

آخرین عناوین