واکنش مخبر به شایعه افزایش قیمت بنزین/ امیدواری خاندوزی به کنترل تورم در چند ماه آینده

گروه سیاسی الف،   4010311076

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

واکنش مخبر به شایعه افزایش قیمت بنزین/ امیدواری خاندوزی به کنترل تورم در چند ماه آینده

آمار کرونا در ایران

بنابر اعلام وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ۱۱ خردادماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۴۳ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۳۲ هزار و ۲۶۸ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۱ هزار و ۳۱۸ نفر رسید.

آمار واکسیناسیون در ایران

براساس اعلام وزارت بهداشت، تا کنون ۶۴ میلیون و ۵۴۵ هزار و ۲۰۹ نفر دُز اول، ۵۷ میلیون و ۸۶۰ هزار و ۳۷۹ نفر دُز دوم و ۲۷ میلیون و ۵۵۲ هزار و ۱۶۳ نفر نیز دُز سوم واکسن کرونا را در کشور تزریق کرده‌اند.

مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۴۹ میلیون و ۹۵۷ هزار و ۷۵۱ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۲۹ هزار و ۴۰۶ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

***

قطعنامه جدیدی در آژانس انرژی اتمی بر علیه ایران صادر می‌شود؟

رحمان قهرمان‌پور، کارشناس مسائل بین‌الملل درباره دو گزارش جدید دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره فعالیت های هسته ایران به صبح‌نوگفت: متن کامل گزارش آژانس منتشر نشده و رویترز کلیات آن را منتشر کرده است.

وی تاکید کرد: چیزی که الان در فضای رسانه‌ای مطرح شده، کلیات است و به مسائل ریز فنی نیاز داریم تا ببینیم به چه شکلی گزارش داده شده است؛ باید صبر کنیم تا گزارش پادمانی آژانس منتشر شود و براساس آن صحبت کنیم اما اگر بخواهیم به کلیات نگاه کنیم با توجه به فضایی که در برجام حاکم شده است احتمال دارد که این‌بار هم اجلاس فصلی آژانس به محل تنش تبدیل شود؛ ایران توافقی که با آژانس در اسفندماه کرد قرار شد که بخشی از مسائل حل شود اما آقای گروسی مدعی شده که این موضوعات حل نشده است.

 قهرمان‌پور تاکید کرد: بحث بر سر این است که آیا قطعنامه یا بیانیه صادر خواهد شد یا خیر؟ معتقدم قطعنامه علیه ایران صادر نخواهد شد اما ممکن است براساس فشار آمریکا و اروپا بیانیه‌ای صادر و از ایران خواسته شود که با آژانس همکاری کند ولی قاعدتا اجلاس بعدی آژانس که در سپتامبر است بسیار بحث‌برانگیز خواهد بود.

وی ادامه داد: فعلا به‌خاطر بحث جنگ اوکراین و فضایی که مبنی بر پیشبرد دیپلماسی وجود دارد، آمریکا و اروپا دنبال صدور قطعنامه در آژانس نیستند اما ممکن است اگر این روند ادامه پیدا کند در اجلاس بعدی یعنی سپتامبر این موضوع محقق شود.  

این کارشناس مسائل بین‌الملل خاطرنشان کرد: براساس گفته‌های امیرعبداللهیان در مصاحبه با فرید زکریا، هنوز امکان توافق وجود دارد؛ اگر سیاست رسمی جمهوری اسلامی ایران این باشد، ممکن است در مذاکرات فضای مثبتی شکل بگیرد اما واقعیت این است که هنوز کامل نمی‌دانیم که پاسخ رسمی ایران به موضع واشنگتن درخصوص خارج نکردن سپاه از فهرست گروه‌های تروریستی چیست؟ آیا این را ایران پایان راه دیپلماسی می‌داند یا اینکه می‌تواند باز هم ادامه دهد؟ شاید سفر آقای باقری هم در همین راستا باشد که تلاش کند مسیر دیپلماسی را احیا کند.

***

واکنش مخبر به شایعه افزایش قیمت بنزین

به گزارش ایسنا، محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره اصلاح نظام یارانه‌ها گفت: یارانه ماه اول واریز شد و مردم آن را برداشت کردند. ماه دوم هم در حساب مردم است و به موقع اجازه برداشت داده خواهد شد. اضافه هزینه‌ای که برای بعضی مردم اتفاق افتاده است، جبران می‌شود. 

معاون اول رئیس جمهور درباره تأثیر گرانی‌ها روی کالاهای دیگر تاکید کرد: گرانی‌ها آثاری روی همه کالاها دارد که داریم روی آن کار می‌کنیم. در عین حال مردم باید بدانند که حتی اگر ارز ترجیحی حذف هم نمی‌شد، به لحاظ تغییرات بین المللی و منطقه‌ای، یک موج گرانی داشتیم. وضعیت در حال مدیریت است. تنها یکی از پازل های نقشه راه ما حذف ارز ترجیحی بود. مردم در این ماجرا بسیار همکاری کردند و از آنها تشکر می‌کنم. خواهش بنده اما این است که عسر قبل از فرج را تحمل کنند؛ ان‌شاءالله یسر اتفاق می‌افتد. 

مخبر درباه سرنوشت کالابرگ اساسی گفت: به لحاظ قانونی موظف بودیم که اصلاح را از ابتدای فروردین انجام دهیم. از آنجا که هنوز کالابرگ آماده نشده است، یارانه می‌دهیم. دستگاه‌های مسئول در حال تلاش و کار هستند.

معاون اول رئیس جمهور همچنین درباره اجرای آزمایشی توزیع یارانه آرد در زنجان و قزوین گفت: تا مطمئن نشویم که این کار بدون مشکل در حال انجام است، به همه کشور آن را تسری نخواهیم داد. نان و دارو جزء خط قرمز دولت است؛ تا یک قران هم گران نشود. قیمت نان نباید برای مردم تغییر کند. با تغییرات منطقه ای و مشکل آرد، ارزانی آرد در ایران اتفاق افتاده بود و این موضوع قاچاق را به صرفه می‌کرد. در کشورهای هم جوار ما قیمت کالاها چند برابر شد. اما امروز می‌بینیم که نان برای مردم گران نشده است. 

وی در پاسخ به پرسی درباره احتمال گرانی بنزین گفت: اصلا گرانی بنزین مطرح نیست.

***

درخواست وزیر نیرو از مردم برای صرفه‌جویی در مصرف برق

علی‌اکبر محرابیان در گفت‌وگو با تسنیم راجع به چگونگی قطعی‌های برق در تابستان امسال اظهار داشت: پیش‌بینی ما این است که به‌لطف خدا مردم در مصرف برق مدیریت کنند تا صرفه‌جویی خوبی در میزان استفاده برق داشته باشیم و نیازی به قطعی برق نباشد.

وی با بیان اینکه اگر مردم صرفه‌جویی خوبی در مصرف برق داشته باشند مشکلات برق در تابستان امسال به حداقل می‌رسد، عنوان کرد: قطعی‌های برق بستگی به رفتار مشترکین برق دارد.

وزیر نیرو با اشاره به کاهش ورودی آب سدهای کشور گفت: مطمئناً اگر صرفه‌جویی خوبی در استفاده از برق نداشته باشیم، قطعی‌های برق محتمل است.

***

امیدواری خاندوزی به کنترل تورم در چند ماه آینده

سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در گفت‌وگو با صداوسیما، دست کردن دولت‌ها در جیب بانک مرکزی و بی‌انضباطی شدید شبکه بانکی در طول تصدی دولت‌های گذشته را به‌عنوان عوامل بلندمدت تورم مورد اشاره قرار داد و گفت: با سیاست‌های دولت، این موارد بسیار کنترل‌شده و امیدوار هستیم این سیاست‌ها در کنار سایر تصمیمات کوتاه‌مدت دولت، به نحوی پیش برود که در ماه‌های آینده، شاهد کاهش در سرعت افزایش سطح عمومی قیمت‌ها باشیم و هدف‌گذاری‌های بانک مرکزی برای کاهش تورم، محقق شود.

خاندوزی اظهار داشت: مسئله خیلی مهم این است که با توجه به سیاست‌های کاملاً شفاف دولت برای ماه‌های آینده اقتصاد کشور و بنای آن برای کنترل صریح و جدی بازار ارز و نیز ابلاغ رسمی قانون بودجه ۱۴۰۱، باید انتظارات تورمی ماه‌های آینده را کاملاً مدیریت کنیم.

وی تصریح کرد: بنابراین نباید به هراس مردم و فعالان اقتصادی از مواجهه احتمالی با شوک‌های جدید تورمی در ماه‌های آینده، دامن زده شود، کما اینکه اعتقاد داریم، پس از گذر از افزایش‌های ماه‌های اول سال، از این به بعد، با مدیریت بهتری قیمت‌ها تحت کنترل در خواهد آمد.

خاندوزی با بیان اینکه ما هم‌اکنون صرفاً نگران مسئله خارجی و تورم وارداتی هستیم، گفت: اگر بتوانیم اثر این عوامل خارجی را کمتر کنیم و وابستگی تولید داخل و سفره مردم به ارز را کاهش دهیم امیدواریم در ماه‌های آینده، شاهد کنترل بهتر سطح عمومی قیمت‌ها باشیم.

***

وعده سخنگوی دولت درباره برخورد با مقصران حادثه متروپل

به گزارش ایسنا، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت  در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران با تسلیت حادثه متروپل آبادان اظهار کرد: دولت با جدیت با هرگونه کوتاهی از سوی هر یک از مقامات محلی و با هرگونه فسادی درباره تخلفات متروپل صورت گرفته باشد، برخورد خواهد کرد. امکان رسیدگی به این تخلفات وجود دارد و دستگاه قضایی هم با رسیدگی لازم را خواهد کرد و حتماً دستگاه‌های مربوطه باید پاسخگویی لازم را داشته باشند.

سخنگوی دولت افزود: امروز در هیأت دولت مصوبه‌ای در خصوص حادثه متروپل داشتیم و اعتباری را بنا به پیشنهاد وزارت کشور و موافقت سازمان برنامه و بودجه برای پوشش بخشی از هزینه‌های‌این حادثه در نظر گرفته شد. البته هزینه اصلی باید از مسببان یا همان مالکان دریافت شود.

وی افزود: در خصوص واحدهای صنعتی و صنفی اطراف تهران مشکلاتی از چندین سال گذشته وجود داشته و بسیاری از این واحدها ساماندهی نشده بودند و برخی ممکن بود با حوادثی مانند متروپل برای کارگرانشان مواجه شوند و بعضاً نظارت کافی روی اقدامات آنها نبود و در عین حال از حمایت کافی هم نمی‌توانستند برخوردار شوند.

بهادری جهرمی یادآور شد: از حدود سه ماه پیش موضوعی در دستور کار هیئت وزیران مطرح شد که بخش‌های مرتبط با این مسئله بحث‌های لازم را درباره‌اش انجام دادند و بر همین اساس امروز آیین نامه ساماندهی واحدهای صنفی صنعتی کارگاهی اطراف تهران به تصویب رسید.

بهادری جهرمی ادامه داد: بانیان وضع موجود آنقدر مشکل پیش پای مردم و دولت گذاشته‌اند که هر روز چندین کار جدی و مهم و در سطح ملی داریم که واقعاً نمی‌شود در پیگیری آنها وقفه انداخت. یکی از این مسائل همین ساختمان‌هایی است که با نظارت ضعیف در سطح شهرداری‌ها و نهادهای متولی در این حوزه، مجوز گرفته‌اند یا بدون مجوز پیش رفته‌اند.

وی افزود: در جلسه اخیر دولت گزارش مشروحی از سوی وزیر کشور ارائه شد و یکی از موارد تأکیدی رییس جمهوری ماموریتی بود که به وزارت کشور با همکاری سایر نهادهای مربوطه دادند که تمامی ساختمان‌های مشابهی که ممکن است آسیب‌های مشابهی از آنها شاهد باشیم هم شناسایی شوند و هم راهکاری برای حل بحرانش ارائه شود که امیدواریم با جدیت آقای وحیدی این امر پیگیری شود.

***

میرکاظمی: اصلاح ساختار بودجه تصویب می‌شود

به گزارش ایرنا، مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت اصلاح ساختار بودجه، اظهار داشت: در کوتاه مدت خروج نفت از بودجه امکان‌پذیر نیست و اصلاح ساختار بودجه هم فقط از طریق خروج نفت نیست و اصلاحات دیگری نیز لازم است؛ مانند این‌که بودجه ساده، قابل فهم و قابل رصد باشد و دستگاه‌ها و استان‌ها در قبال بودجه پاسخگو باشند. 

وی با اشاره به آغاز جلسات مشترک اصلاح بودجه، افزود: یکی از مأموریت‌های جلسه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا طبق مأموریت‌های ابلاغی مقام معظم رهبری همین اصلاح ساختار بودجه است و مراحل اولیه کار هم به‌صورت جدی در سازمان‌ برنامه و بودجه شروع شده است.

میرکاظمی خاطرنشان کرد: امیدواریم با کمک مجلس و دست اندرکاران مسئول بتوانیم اصلاح ساختار بودجه را در صحن شورای عالی اقتصادی سران تصویب کنیم و بعد به مجلس برود. 

***

رایزنی با کشورهای منطقه برای حل مشکل ریزگردها

به گزارش فارس، علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره سفر اخیر وی به عراق و سوریه برای پیگیری معضل ریزگردها، اظهار داشت: در کشور عراق نشست بسیار مفصلی با وزیر امور خارجه، وزیر کشور، وزیر کشاورزی، وزیر منابع آبی، وزیر محیط زیست و نهایتا نخست‌وزیر این کشور داشتیم که همه درباره بحث ابتکار منطقه ای جمهوری اسلامی ایران و اینکه بتوانیم یک همسویی و همگرایی در این زمینه ایجاد کنیم، نظر واحد داشتند. 

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: قرار شد در ٢١ تیرماه تفاهم‌نامه ای امضا شود و ظرفیت خوبی ایجاد و همچنین مقرر شد که جلسات کارشناسی برای مباحث عملیاتی برگزار شود. 

سلاجقه گفت: در کشور سوریه هم خوشبختانه تفاهم‌نامه‌ای امضا شد و برنامه بسیار خوب و رو به جلویی بود و بصورت پایلوت در شهر دیرالزور اجرایی خواهد شد.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: نتایج خوبی به دست آمده و من پیش بینی میکنم اقدامات خوبی صورت می‌گیرد که در آینده سفر به کشورهای دیگر هم داشته باشیم.

***

روایت شمخانی از دو آواری که بر سر مردم آبادان خراب شد

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در مراسم یادبود جانباختگان متروپل آبادان طی سخنانی ضمن بیان تسلیت به داغدیدگان این حادثه گفت: خانواده‌های داغدار و مردم آبادانی در این حادثه دهشتناک به زیر دو آوار کشیده شدند، آوار ریزش ساختمان که همه را مات و مبهوت کرد که چه شد؟ چرا شد؟ و آوار روانی هدایت شده توسط رکس‌سازان سلطنت‌طلب خارج‌نشین و امتداد داخلی آن‌ها دو آواری بود که به شکل همزمان بر مردم آبادان و داغدیدگان آبادانی و ساکنان آبادان وارد شد.

وی گفت: در حالیکه مسئولان محلی و ملی با حداکثر توان خویش مسئول و مشغول آواربرداری فیزیکی بودند و در بررسی ابعاد فنی موثر در این حادثه دهشتناک ساختار اداری متعارف در کشور را به منظور شناخت خطاهای کمی و کیفی و تنبیه قاصر و مقصر دنبال می‌کردند، خوب است اینجا توضیح مختصری بدهم.

شمخانی عنوان کرد: ساختار صدور یک پروانه ساختمانی در کشور دارای انسجام است، اگر روابط سالم بر آن حاکم باشد، اگر افراد متخصص در آن تصمیم بگیرند و اگر تصمیم تخصصی و مهارتی گرفته شود. یعنی صدور پروانه ساختمان برای یک ساختمان در کشور ما از یک نظام سلسله مراتبی کاملا مشخصی برخوردار است. صاحب ملک، پیمانکار، مهندس ناظر، شهرداری، شهرسازی، اعضای کمیسیون ماده صد، سازمان نظام مهندسی شورای شهر در سطح شهرستان، استان و ملی این‌ها را چه کسی انتخاب می‌کند؟  سازمان نظام مهندسی را چه کسی انتخاب می‌کند؟ شورای شهر را چه کسی انتخاب می‌کند؟ شهردار را چه کسی انتخاب می‌کند؟ همه این‌ها توسط مردم انتخاب می‌شوند و اگر روابط حاکم بر این‌ها همانطور که عرض کردم رعایت مسائل مهندسی و اصول ساختار سازمانی فنی بدون اعمال نظر رعایت شود، حتماً چنین حادثه‌ای رخ نمی‌دهد.

***

واکنش رئیس بانک مرکزی به افزایش قیمت دلار

به گزارش ایرنا، علی صالح‌آبادی، رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران گفت: تلاش خواهیم کرد آنهایی که در بخش حواله و اسکناس تقاضای واقعی در بازار دارند پوشش کامل عرضه در بازارهای نیما و بازارهای متشکل ارزی را داشته باشیم.

رئیس کل بانک مرکزی خاطرنشان کرد: پوشش کامل عرضه و تقاضا در بازار می‌تواند آرامش را در بازار ایجاد کند.

صالح‌آبادی درباره افزایش قیمت دلار در بازار گفت: با پوشش کاملی که در این بازارها انجام می‌دهیم قطعاً آرامش در بازار ایجاد می‌شود؛ البته بانک مرکزی از ظرفیت قوانین موجود استفاده می‌کند و به‌زودی اختیارات ویژه‌ای هم برای بانک مرکزی اضافه می‌شود و می‌تواند به تعادل در بازار کمک زیادی کند.

وی در پاسخ به سؤالی درباره پیش‌بینی‌ها برای قیمت دلار با ارائه گزارشی آماری گفت: وضعیت منابع ارزی کشور امسال نسبت به سال گذشته در تمام حوزه‌ها به مراتب بهتر شده است.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: در دو ماهه ابتدایی امسال نسبت به دو ماهه ابتدایی سال گذشته، حدود ۷.۵ میلیارد دلار نفت، فرآورده، میعانات، گاز و پتروشیمی داشتیم که سال گذشته در همین مدت حدود ۴.۵ میلیارد دلار بوده؛ یعنی بیش از ۶۰ درصد رشد در وصولی‌ها و نه فقط درآمد داشتیم چون درآمد به معنای فروش نیست بلکه به معنای وصول است.

صالح‌آبادی بر همین اساس خاطرنشان کرد: در بانک مرکزی و در حوزه صادرات غیرنفتی با توجه به توان خوبی که داریم و عرضه خوبی که در بازار انجام می‌دهیم تعادل را در بازار ایجاد می‌کنیم.

 

 
 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  3. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  4. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  5. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

  12.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  13.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  14. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  15. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  5. جلاد، به پایان سلام کن!

  6. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  7. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  8. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  11. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  12. انتقام از پوتین؟

  13. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  17. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  18. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  19. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  20. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  21. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  22. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  4. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  5. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  6. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  7. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  8. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  9. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  10. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  11. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  12. رئیسی: همه بخش‌های تولیدی مخاطب شعار سال هستند

  13. فضائلی: اختلاف سلیقه‌ها در کشور نباید نفرت ایجاد کند

  14. ادعای حسنی و رفتار اموی!

  15.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  16. درگذشت معاون امور زنان در دولت اصلاحات

  17. چرا شبکه آشوب به سراغ براندازان داخلی رفته است؟ / با اپوزیسیون داخل کشور آشنا شوید!

  18. حاجی‌دلیگانی: فساد نتیجه بی‌توجهی و عدم رعایت قانون است

  19. جوابیه پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی به حواشی اخیر

  20. یک دیدار معنادار

  21. جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد

  22. صلح امام حسن(ع)؛ چرا؟!

  23. نامگذاری شعار سال تعیین نقشه راه است/ مسوولان موانع را از سر راه تولید بردارند

  24. شهادت یکی از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه

  25. سرلشکر رشید: آمریکا شریک جرم اسرائیل است

آخرین عناوین