رقص پرچم صهیونیست‌ها، تکاپویی برای بقا !

گروه جهان الف،   4010308055 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

زمان بندی راهپیمایی پرچم به خوبی می‌تواند میزان ترس و نگرانی صهیونیست‌ها را منعکس کند. تشدید عملیات‌های انفرادی و تهدیدات رئیس حماس در نوار غزه اسرائیلی‌ها را بر آن داشته تا برای احیای بازدارندگی از دست رفته خود به تکاپو بیفتند، آن هم در شرایطی که بر اساس نظرسنجی‌ها تقریبا همه اسرائیلی‌ها به دنبال پاسپورت دوم هستند!

رقص پرچم صهیونیست‌ها، تکاپویی برای بقا !

به گزارش الف، امروز یکشنبه 29 مه ساعت 16 به وقت محلی قدس اشغالی (17:30 به وقت تهران) قرار است شهرک نشینان صهیونیست در قدس و اطراف مسجدالاقصی تظاهراتی موسوم به «راهپیمایی پرچم» برگزار کنند. «راهپیمایی پرچم» یا «رقص پرچم» در تقویم عبری برابر است با سالروز اشغال قدس شرقی به دست رژیم صهیونیستی. البته این رژیم در هفتم جولای ۱۹۶۷ قدس شرقی را اشغال کرد اما این راهپیمایی بنا به اهداف و انگیزه‌های خاص امروز برگزار می‌گردد.

به همین منظور شهرک‌نشینان صهیونیست برای آماده‌سازی برگزاری راهپیمایی تحریک‌آمیز خود از ساعات اولیه صبح تحت حمایت نیروهای پلیس رژیم اسرائیل به مسجدالاقصی یورش برده و با فلسطینیان درگیر شدند.

این راهپیمایی قرار بود سال گذشته برگزار شود اما بعد از وقوع نبرد شمشیر قدس و سپس هشدارها و تهدیدهای گروه‌های مقاومت فلسطین لغو شد. اما راهپیمایی پرچم صهیونیست‌ها که عصر امروز برگزار می‌گردد هم‌زمان است با تنش‌های بی‌شمار و التهاب بالای فضای عمومی فلسطین اشغالی. بعد از پایان جنگ 12 روزه مه سال گذشته میان ارتش رژیم صهیونیستی و فلسطینیان بارها نشانه‌های احتمال ورود به یک جنگ دیگر میان دو طرف پدیدار شده بود. 

این فرضیه بعد از تجاوزات گسترده صهیونیست‌ها به قدس و مسجدالاقصی از ابتدای ماه مبارک رمضان تقویت شد؛ آن هم در شرایطی که عملیات‌های استشهادی فلسطینیان از اراضی اشغالی 1948 تا مناطق مختلف کرانه باختری و قدس ادامه داشت و به مرکز تل‌آویو یعنی پایتخت صهیونیست‌ها نیز رسیده و امنیت را از شهرک‌نشینان اسرائیلی سلب کرد.

پیش از این مقامات صهیونیست چندین بار درباره برگزاری راهپیمایی پرچم صحبت کرده بودند اما این راهپیمایی به دلیل ترس از تبعات آن همواره لغو می‌شد یا به تعویق می‌افتاد. پنجشنبه هفته گذشته بعد از اینکه رژیم صهیونیستی تصمیم قطعی خود برای برگزاری راهپیمایی مذکور را اعلام کرد، گروه‌های مقاومت فلسطین و اتاق عملیات مشترک بر لزوم مقابله با این توطئه صهیونیست‌ها تاکید کرده و از همه فلسطینیان خواستند تا با تجمع گسترده در مسجدالاقصی مانع تحقق اهداف شوم دشمن از برگزاری راهپیمایی موسوم به پرچم شوند.

علاوه بر آن اتحادیه پارلمان عربی و نهادهای اسلامی نیز درباره تبعات برگزاری این راهپیمایی به رژیم صهیونیستی هشدار داده و آن را محکوم کردند. حتی منابع گزارش دادند که آمریکا نیز به دلیل نگرانی از پیامدهای امنیتی این اقدام اسرائیل، صهیونیست‌ها را تحت فشار قرار داده است. اما چرا با همه این وجود رژیم صهیونیستی همچنان برای برگزاری این راهپیمایی تاکید دارد؟ شاید بتوان با نگاهی به تحرکات اخیر اسرائیل، جواب این سوال را تا حدی دریافت. حدود دو هفته قبل بود که رسانه‌های اسرائیلی از برگزاری بزرگترین مانور نظامی تاریخ جعلی این رژیم خبر دادند؛ مانوری که در آن رژیم صهیونیستی یک جنگ همه جانبه با گروه‌های مقاومت در داخل و خارج از فلسطین اشغالی را شبیه‌سازی می‌کند. 

اما زمان بندی این مانور و همچنین راهپیمایی پرچم به خوبی می‌تواند میزان ترس و نگرانی صهیونیست‌ها را منعکس کند. در عرصه داخلی فلسطین، تشدید عملیات‌های انفرادی و تهدیدات «یحیی السنوار» رئیس حماس در نوار غزه جهت ورود به نبردی جامع برای دفاع از قدس و مسجدالاقصی، اسرائیلی‌ها را بر آن داشته تا برای احیای بازدارندگی از دست رفته خود به تکاپو بیفتند.

طبق نظرسنجی‌هایی که در جامعه اسرائیل انجام شده درصد بالایی از آنها به ارتش اعتماد ندارند و حتی کارشناسان می‌گویند که تقریبا همه اسرائیلی‌ها به دنبال پاسپورت دوم هستند؛ زیرا نمی‌دانند حتی تا 10 سال دیگر اصلا اسرائیل وجود خواهد داشت!

همین مسئله موجب شده تا محافل نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی در تلاش برای تقویت روحیه شهرک‌ نشینان باشند و با برگزاری مانور نظامی یا مراسمی همچون راهپیمایی پرچم اعتماد آنها را جلب کنند. اما به نظر می‌رسد که مقامات اسرائیلی همانند سال گذشته در محاسبات خود دچار اشتباه شده باشند؛ همان چیزی که روزنامه صهیونیستی هاآرتص درباره آن هشدار داده و برگزاری راهپیمایی پرچم را یک حماقت از جانب مقامات این رژیم دانست. 

گروه‌های مقاومت فلسطین در هشدار به صهیونیست‌ها درباره برگزاری راهپیمایی مذکور و رفتارهای تحریک‌آمیز علیه فلسطینیان در مسجدالاقصی از عباراتی مشابه تهدیدهای سال گذشته هنگام وقوع نبرد شمشیر قدس استفاده و تاکید کردند که قدس خط قرمز ماست.

از طرف دیگر سید «حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان علاوه بر 2 معادله‌ای که قبلا برای دفاع از قدس ترسیم کرده بود در سخنرانی خود در شامگاه چهارشنبه به مناسبت عید مقاومت اعلام کرد که «هرگونه خدشه به مسجد الاقصی و مقدسات شهر قدس، منجر به انفجاری بزرگ در منطقه خواهد شد و نتایج ناخوشایندی در پی خواهد داشت».

بنابراین صهیونیست‌ها این پیام را به خوبی دریافته‌اند که هرگونه اقدام تحریک‌آمیز علیه قدس و مقدسات آن به معنای ورود به جنگی منطقه‌ای است که عواقب نامعلومی برای اسرائیل خواهد داشت و حتی شاید پایان موجودیت آن را رقم بزند؛ آن هم در شرایطی که کارشناسان اسرائیلی اعتراف می‌کنند این رژیم حتی شرایط ورود به جنگ با گروه‌های فلسطینی در نوار غزه را نیز ندارد.

البته برخی پیش‌بینی می‌کنند حتی اگر راهپیمایی پرچم در ساعت مقرر برگزار گردد نیز صهیونیست‌ها تلاش خواهند کرد برای کاهش تبعات فاجعه‌بار آن، از انجام رفتارهای تحریک‌آمیز بپرهیزند. اما در هرصورت نمی‌توان انتظار داشت که این راهپیمایی بدون تنش و درگیری به پایان برسد.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۵۲۰۱۰۵۱۴:۴۴:۵۲ ۱۴۰۱/۳/۸
رقصِ وحشت رقصِ وداع نابودی زامبی‌ها نزدیک است انشاءالله
ناشناس۲۵۲۰۱۴۹۱۵:۰۷:۳۶ ۱۴۰۱/۳/۸
هیچ ربطی به ما نداره ما خودمون به اندازه کافی گرفتاری داریم فلسطینی ها واسرائیلی ها خودشون از پس هم بر میان .
ناشناس۲۵۲۰۲۳۳۱۵:۳۸:۳۰ ۱۴۰۱/۳/۸
اسرائیل غده سرطانی و سگ هار منطقه است و به زودی نابود خواهد شد.
ناشناس۲۵۲۰۴۵۵۱۷:۴۰:۴۱ ۱۴۰۱/۳/۸
خودشان هم می‌دانند رفتنی هستند
ناشناس۲۵۲۰۵۵۷۱۹:۰۱:۲۵ ۱۴۰۱/۳/۸
پولدارهاشون دوتابعیتی هستند به موقع جیم می زنند بقیه را هم اروپایی های مهربون پناهندگی بدهند
ناشناس۲۵۲۰۶۲۸۲۰:۰۸:۱۵ ۱۴۰۱/۳/۸
خودشونم میدونن 10 سال آینده رو نخواهند دید
ناشناس۲۵۲۱۰۸۴۰۷:۳۳:۵۷ ۱۴۰۱/۳/۹
منطقه بدون این رژیم کودک کش بی ریشه و لامذهب و منشا تمام مشکلات امنیتی و سیاسی منطقه بسیار جای بهتری خواهد بود
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین