هیچ گزارشی از ساختمان متروپل به سازمان منطقه آزاد اروند ارجاع نشده است

گروه اجتماعی الف،   4010308036

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: تمام اتفاقاتی که در رابطه با ساختمان متروپل افتاده همچون مجوزها، نظارت‌ها و حتی گزارش‌هایی که به دستگاه‌های مختلف داده‌اند هیچکدام به منطقه آزاد اروند ارجاع نشده و حتی رونوشتی تحویل نشده است.

هیچ گزارشی از ساختمان متروپل به سازمان منطقه آزاد اروند ارجاع نشده است

محمدرضا اسکندری رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در پاسخ به این سوال که آیا سازمان منطقه آزاد اروند تخلفات «متروپل» را گزارش کرده بوده یا خیر، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: یکی از گرفتاری‌های مناطق‌آزاد به‌ویژه منطقه آزاد اروند، عدم اعمال حاکمیت مناطق‌آزاد است.

وی افزود: قانون مناطق‌آزاد را به‌عنوان حاکم دانسته اما دستگاه‌های اجرایی از قانون حاکمیت مناطق‌آزاد تا به امروز تبعیت نکرده‌اند، تمام اتفاقاتی که در رابطه با این ساختمان(متروپل) افتاده همچون مجوزها، نظارت‌ها و حتی گزارش‌هایی که به دستگاه‌های مختلف داده‌اند هیچکدام به منطقه آزاد اروند ارجاع نشده و حتی رونوشتی تحویل نشده است.

رئیس هیأت‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به ماده ۶۵ احکام دائمی در خصوص اعمال حاکمیت در مناطق‌آزاد، گفت: چنانچه قانون اعمال شود، دستگاه منطقه‌ آزاد باید نظارت کند.

وی همچنین در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه ورود منطقه آزاد اروند به موضوع حتماً نیازمند نامه و گزارش است یا خیر، ادامه داد: اصلاً منطقه آزاد در حال حاضر اختیار نظارت ندارد و دستگاه‌های مستقر در منطقه پاسخگوی منطقه آزاد نیستند. منطقه آزاد فاقد نیروی قهری است و دستگاه‌های اداری کشور نپذیرفته‌اند که قانون تبعیت از مناطق‌آزاد را اجرا کنند.

محمدرضا اسکندری تصریح کرد: در چنین شرایطی دستگاه‌ ناظر یعنی قانون‌گذار باید دستگاه‌ها را به دلیل عدم اجرای قانون بازخواست کند، قانون به صراحت قید کرده اما در مواردی که مکاتبه می‌شود در موضوع تخلفات با دستگاه‌های منطقه اما پاسخی داده نمی‌شود در یکی از موارد با شهرداری آبادان درباره برخی تخلفات مکاتباتی انجام شد که به دلیل بی‌پاسخ ماندن مکاتبات، موضوع به مرجع قضایی گزارش شد.

وی مجدداً با تأکید بر اینکه دستگاه‌ها تا کنون قانون حاکمیت مناطق‌آزاد را نپذیرفته‌اند، بیان کرد: در دولت جدید کارگروه ویژه‌ای برای تعیین تکلیف ماده ۶۵ احکام دائمی تشکیل شده است. مسئولیت حال حاضر ما در شرایط عدم تمکین دستگاه‌های اجرایی، گزارش موارد به مراجع ذیصلاح است. در این دوره چندماهه، دستگاه‌هایی که تمکین نکرده‌اند گزارش ارسال شده که بعضاً برای دستگاه‌های متخلف معرفی به دستگاه قضایی نیز انجام گرفته است.

رئیس هیأت‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به سوابق مکاتبات ناظرین ساختمان متروپل به دستگاه‌های مختلف، گفت: هیچ‌یک از این مکاتبات به سازمان منطقه آزاد اروند به‌عنوان مدیر منطقه ارسال نشده که دلیل آن عدم پذیرش قانون این سازمان در منطقه است. در حال حاضر احکام مدیران دستگاه‌های اجرایی منطقه توسط این سازمان صادر نمی‌شود.

وی اذعان کرد: در حال حاضر آن بخش از قانون که به منطقه آزاد اروند، به ویژه‌ در موضوعات اقتصادی تفویض شده در حال اجرا است.

اسکندری درباره طرح شکایت این سازمان علیه هلدینگ عبدالباقی (مالک ساختمان متروپل) طی سال گذشته، اظهار کرد: این هلدینگ در دوره مدیریت قبلی این سازمان توافقاتی داشته که بر همان مبنی مقرر بوده سازمان منطقه آزاد اروند با ارائه زمین به‌عنوان سهم مشارکت در پروژه‌های آن مشارکت کند، از آن‌جایی که مراحل قانونی در خصوص این واگذاری‌ها در دوره قبلی انجام نشده بود در دوره جدید ضمن صدور دستور توقف هرگونه مشارکت با این هلدینگ، در خصوص توقف غیرقانونی در اراضی دولتی، سازمان منطقه آزاد اروند به نمایندگی از دولت علیه آن مجموعه طرح شکایت کرد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  5. این صدای اقتدار ایران است ...

  6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  8. وحدت ملی با وعده صادق

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. کمی دیر نیست؟

  16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

آخرین عناوین