اظهارات وزیر صمت درباره واگذاری سهام خودروسازان

گروه اقتصادی الف،   4010307108

وزیر صنعت، معدن و تجارت در دیدار با اعضای هیئت‌مدیره انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان کشور گفت: برای واگذاری سهام دو خودروساز کشور برنامه‌ریزی‌ها انجام‌شده و سندی در دست تدوین است که بر اساس آن اهلیت خریداران این سهام به‌عنوان مهم‌ترین شروط در نظر گرفته خواهد شد.

اظهارات وزیر صمت درباره واگذاری سهام خودروسازان

به گزارش شاتا، سیدرضا فاطمی امین افزود: موضوع دیگری در این موردتوجه قرارگرفته، تمهیداتی است که برای دوران گذار در تغییر سهامداران شرکت‌های خودروساز اندیشیده خواهد شد.

وی درباره وضعیت صنعت خودروسازی نیز توضیح داد: علاوه بر آگاهی بخشی به جامعه پیرامون اتفاقات مثبتی که در صنعت خودرو افتاده و می‌افتد، اصلاح ایرادها و کاستی‌های این صنعت نیز ضروری است.

وزیر صمت بیان کرد: برای صنعت خودرو یک برنامه دو ساله داریم که از مهرماه سال ۱۴۰۰ شروع‌شده و اطمینان داریم که با همراهی و همکاری وزارت صمت، خودروسازان، قطعه سازان و دیگر بخش‌های مرتبط این صنعت به جایگاهی که قابل‌قبول باشد، خواهند رسید.

فاطمی امین تصریح کرد: در چند ماه اخیر شرایط بحرانی صنعت خودرو به‌ویژه در بخش خودروهای ناقص موجود در پارکینگ‌ها و همچنین معوقات خودروسازان، مدیریت‌شده و به شرایط بسیار بهتری رسید. همچنین، تیراژ تولید نیز در دو خودروساز بزرگ کشور به هدف‌گذاری صورت گرفته بسیار نزدیک شده است که همین موارد می‌تواند نقاط امیدبخشی برای اجرای برنامه دو ساله وزارت صمت در صنعت خودرو باشد.

وی بابیان این‌که انتظار داریم اقدامات مثبت صورت گرفته نیز موردتوجه افکار عمومی و رسانه‌ها قرار گیرد، عنوان کرد: چندی پیش در تشریح برنامه‌های وزارت صمت برای صنعت خودرو اعلام کردیم که تیراژ تولید را افزایش می‌دهیم و قیمت تمام‌شده خودرو با نرخ ثابت را نیز کاهش خواهیم داد؛ به این معنا که قیمت تمام‌شده تولید خودرو در کشور ۱۵ درصد کمتر از افزایش نرخ تورم خواهد بود اما برداشت درستی از این صحبت انجام نشد و گاهی مورد بازخواست قرار می‌گیریم که کاهش ۱۵ درصدی قیمت خودرو چه شد؟!

در این دیدار، اعضای هیئت‌مدیره انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان کشور نیز نظرات و پیشنهادهای خود در خصوص وضعیت فعلی صنعت خودرو به‌ویژه الزامات و پیش‌نیازهای واگذاری سهام خودروسازان و تحقق برنامه تولید یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال ۱۴۰۱ را مطرح کردند.

همچنین گزارشی از وضعیت صنعت خودرو ارائه و آمار تولید خودروسازان کشور در سال‌های ۱۳۹۰ و ۱۳۹۶ ارائه و بیان شد که توان و ظرفیت واقعی زنجیره تأمین خودرو ایران، مشروط بر رفع موانع و چالش‌ها، برای تولید دو میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال است.

 
 
  
  
 

یکتانتتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. وقتی دولت می خواهد از سوراخ سوزن رد شود!

  2. حذف ارز ترجیحی ضرورت بود، اما...

  3. معمای تورم خرداد ماه !

  4. آواز خواندن عجیب یک خروس!

  5. کیفیت فاجعه‌بار سقف و شاسی محصولات ایران‌خودرو

  6. پیشنهادهایی بر احوالات این روزهای اجاره

  7. چگونه با نقد جمهوری اسلامی به آن وفادار مانده ایم؟!

  8. رعیتی با زندگی شاهانه !

  9. بن سلمان در ترکیه؛ هدف از بازگشت به صحنه جرم چیست؟

  10. واردات برخی کالاهای اساسی همیشه در انحصار چند نفر بوده است 

  11. چرا ائتلاف‌ صهیونیستی علیه ایران شکست می خورد؟

  12. بخشش‌های خاک ایران بدون جنگ در دوران پهلوی

  13. چمران اگر می‌ماند هم عزیز از دنیا می رفت

  14. واکنش مقام آمریکایی به توییت زینب سلیمانی؛ تهدیدهای ایران علیه پمپئو را جدی می‌گیریم

  15. دزدی از کامیون در حال حرکت

  16. دولت سیزدهم «نولیبرال» نیست !

  17. قطع انگشتان دزد وهن اسلام نیست، عمل نکردن به احکام اسلام وهن دین است

  18. توصیه مصباحی‌مقدم به رئیسی / روایت خاندوزی از کاهش تورم / ماجرای تعمیر تاسیسات برق ونزوئلا با دستور سردار سلیمانی

  19. ترس اسراییل از آغاز یک جنگ منطقه‌ای

  20. افشاگری همتی از تصمیمات بی‌ضابطه و تورم‌ساز در دولت روحانی

  21. واکنش دادستان کل کشور به تجمع دختران بی‌حجاب در شیراز/ نظر کوثری درباره احتمال تجمیع نهادهای اطلاعاتی

  22.  ریشه‌ها را بخشکانید !

  23. واکنش به طرفداری برخی اصلاح طلبان از بازمانده‌های رژیم پهلوی

  24. گفت‌وگوی تلویزیونی رئیس‌جمهور با مردم/ رئیسی: بنزین، دارو و نان گران نمی‌شود

  25. ازغدی: بی‌تفاوت شدن جامعه نسبت به مسأله ازدواج خط قرمز قرآن است

ابر آروان

آخرین عناوین

بلیط هواپیما