نظرات برگزیده مخاطبان الف: چرا هیچ سلبریتی به تحریم‌ها علیه ایران اعتراض نمی‌کند؟/ اوضاع کنونی کشور نتیجه عملکرد هر دو جریان سیاسی است/ اختلاسگران در کشور ما از دین سوءاستفاده می‌کنند

گروه سیاسی الف،   4010303137 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

بینندگان «الف» هر روز با ارائه نظرات خود در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت می کنند. بسیاری از این نظرات گویای دقت و توجه مخاطبان و داوری عمومی آن ها نسبت به وقایع روز است. گزیده‌ای از نظرات مخاطبان «الف» را ذیل سه مطلب پر بحث هفته به انتخاب تحریریه «الف» بخوانید.

نظرات برگزیده مخاطبان الف: چرا هیچ سلبریتی به تحریم‌ها علیه ایران اعتراض نمی‌کند؟/ اوضاع کنونی کشور نتیجه عملکرد هر دو جریان سیاسی است/ اختلاسگران در کشور ما از دین سوءاستفاده می‌کنند

مطلبی با عنوان «سلبریتی های مجنون غرب و مسابقه فوتبال ایران و کانادا !» با نظرات متعدد کاربران الف همراه شد که تعدادی از آنها را می خوانید:

*خبرنگار از وریا غفوری در خصوص مسابقه سوال میکند او جواب سیاسی می دهد و افکار عقب مانده سیاسی خودش را بیان میکند. غفوری در این فصل و فصل گذشته چند تا پاس گل و گل زده است؟

*تقریبا هیچ سلبریتی ایرانی در مورد ترور دانشمندان و فرماندهان کشورش موضع نمیگیره. تقریبا هیچ سلبریتی ایرانی از ظالمانه بودن تحریم حتی نسبت به بیماران پروانه‌ای حرف نمیزنه. چون.... نونشون در سیاه نمایی خلاصه میشه.

*نویسنده محترم بازاریابی یک علم است هرچند که ما در ایران نگاهی علمی به مسائل نداریم در زمان کنونی غرب سردمدار علم است چنانچه دنیای اسلام در قرون وسطی چنین نقشی را داشت غربیان با علم و دانش در جهت همراه سازی و اغناء افکار هستند ولی ما چی ؟ متاسفانه کار ما شده فراری دادن دانشمندان و نخبه ها کار بنیادی و اساسی نمی کنیم انتظار چه نتیجه ای را دارید چرا این سئوال را نمیفرماید که کشوری اینچنین پر از منابع معدنی ، فسیلی و انسانی چرا در چنین وضعیتی روزگار سپری می کند آیا اینها هم تقصیر غرب است ؟

*(پاسخ به کامنت بالا)بله تقصیر غرب است که ۱۰۰سال پیش مهره خود را بر این کشور حاکم کرد و ۷۰سال پیش با کودتا اجازه نداد اراده مردم بر کشور حاکم شود و وقتی مردم با فداکاری اراده خود را حاکم کردند با ایجاد جنگ و ترور تحریم و ... مانع پیشرفت این کشور می‌شود اما ...

*اگر به نظر شما باشه ورزش و دولت روسیه هم نباید تحریم باشه چون ورزش از سیاست جداست! به نظر شما اصلا روسیه هم کار اشتباهی نکرده و می گویید روسیه حق داشته که به اکراین حمله کند چون اکراین حق نداره که عضو ناتو بشود و روسیه را معذب کند. خوب اگر اینجوری هست چرا ایران به ترکیه حمله نمی کند. ترکیه هم عضو ناتو هست دیگر.

*(پاسخ به کامنت بالا)داداش یه عمر گفتی چرا ایران با اسرائیل مسابقه نمیده، «ورزش از سیاست جداست»، حالا که به روسیه رسید می‌گی این نظر شماست که «ورزش از سیاست جداست»!!! کلا یه عمر دارین در تناقض زندگی می‌کنین اصلا هم قصد ندارین ده دقیقه تفکر کنین!!!! درمورد ورزش روسیه شما باید جواب بدین که اگه به مسابقه ندادن ما با اسرائیل اعتراض داشتین چرا حالا از تحریم ورزش روسیه حمایت می‌کنین!؟!؟

*وقتی نماینده مخالف در پارلمان کانادا به خاطر این بازی به دولت و حزب او در پارلمان اعتراض کرد و به شدت با تشویق سایر نماینده های هم حزبی روبرو شد بر خلاف تمام سنت این مجادلات حزبی حتی یک نفر از حزب حاکم حاضر نشد در برابر این نماینده منتقد از تصمیم میزبانی این بازی دوستانه دفاع کند. اگر فدراسیون فوتبال و وزارت خارجه ایران هوشیار باشد الان که یکشنبه هست و در کانادا تعطیل هست تا دیر نشده از انجام این بازی اعلام انصراف میدهد چون قطع بدانید که در نهایت این بازی و سفر تبدیل می شود به حربه بسیار قوی برای تحریک افکار عمومی کانادا و دنیا علیه کشور و در نهایت هم انها قطعا این بازی را لغو خواهند کرد و یا حداقل به چندین نفر از هیئت اعزامی همراه ویزا نخواهند داد که بدتر از لغو بازی خواهد بود.

*واقعا این داستان اصرار سفر تیم ملی ایران به کشوری که در تمام مجامع جهانی علیه دولت ایران بیانیه محکومیت نقض حقوق بشر را می دهد و عملا و بارها ایران را مسئول مستقیم سقوط هواپیمای اکراینی اعلام می کند و با وجود چند صد هزار ایرانی مهاجر حاضر نیست که بعد از ده سال حتی سفارتش را در تهران باز گشایی کند خیلی خیلی مایه تاسف هست.

*سفر تیم ملی برای بازی تدارکاتی به کانادا و وانکوور بیشتر شبیه گردش و ارزیابی برای سرمایه گذاری ازسوی مدیران و مربیان و سرپرستان تیم ملی هست. مگر نه همه میدانند که 35 ساعت پرواز و تغییر زمان و.... همه برای یک بازی تدارکاتی انهم با تیم نه چندان مطرح کانادا فقط برای سیرو ساحت هست و هرگز هیچ کارشناسی ان را توصیه نمی کند. تازه خیلی هم اصرار دارند که یک دیدار تدارکاتی هم در تورنتو برگزار شود تا تور دور کانادا تکمیل شود. درحالی که همین مربی و سرپرستان تیم ملی با بازی با نیوزلند در قطر مخالفت کردند. خوب. قطر که زیاد رفتند و چیزی ندارد. ولی قطر میزبان جام جهانی است و بهترین فرصت برای بازی واقعی تدارگاتی در شرایط و محیط میزبان جام جهانی است و انهم با نیوزلند که برخلاف کانادا بیشتر بازیکنان ان در باشگاههای انگلیس بازی می کنند.

*(پاسخ به کامنت بالا)سبک بازی کانادا بخاطر شباهتش به امریکا انتخاب شد. این تیم به عنوان تیم اول منطقه کونکاکاف به جام جهانی صعود کرد نیوزیلند هم دوسه بازیکن تو تیمای انتهای جدول انگلیس داره اون نظر دلسوزان هم ادعای بدون دلیل شماس. ما که هرچی کارشناس دیدیم عکسشو گفتن

***

مخاطبین الف درباره مطلبی با عنوان «مدینه فاضله موهوم؟!» نظرات متعددی ارسال کردند که تعدادی از آنها را می‌خوانید:

*ما دوجریان سیاسی بیشتر نداریم که از آغاز انقلاب دولتها را به تناوب در دست داشتند. بپذیرند اوضاع امروز معلول عملکرد آنهاست، ولاغیر. الان هم تا دیر نشده دست به دست هم بدهند و مملکت را از باتلاق در بیاورند. راه دیگری نیست.

*دوران خاتمی بهترین دوران و آرامش اقتصادی مملکت بود

*مدینه فاضله نبود ولی با کمترین درآمد نفتی کمترین نرخ تورم .بالاترین نرخ رشد اقتصادی و بالاترین نرخ اشتغال در دولت خاتمی رقم خورد

*(پاسخ به کامنت بالا)عه پس چرا نتیجه اش احمدی نژاد شد؟؟؟

*فیلم تبلیغاتی حجت الاسلام هاشمی در رقابت انتخاباتی سال 84 بیانگر اوضاع اسف بار دولت خاتمی بود.

*اول اینکه در همون دوره هم احمدی نژاد در دور دوم و در سایه رفسنجانی هراسی پیروز شد،دوم اینکه کسی نمی دونست احمدی‌نژاد میشه و چه طیفی هست.

*عملکرد ضعیف دولت خاتمی باعث شد تا در انتخابات سال 84 کاندیداهای اصلاحات یعنی معین و مهرعلیزاده شکست بخورند.

*انحراف در انقلاب توسط خاتمی اتفاق افتاد

*در این مملکت هر کس می گوید تنها ماست من شیرین است! چرا؟ در کدام کشور دیگری منافع ملی این چنین نادیده گرفته می شود؟

*مدینه فاضله شماها را هم مردم دیده اند! اصولگرا و اصلاح طلب دو روی یک سکه هستند که برای هدفی واحد فعالیت می کنند.

***

مطلبی با عنوان «فرماندهِ «سلام فرمانده» کیست؟! » از مطالب پربحث این هفته الف بود. تعدادی از نظرات مخاطبین درباره این مطلب را می‌خوانید:

*خواندن سرود خوب است ولی سعی کنید بدعتگذاری نشود و بعدا به مراسم مذهبی واجب یا مستحب اضافه شود.

*ائمه هميشه مظلوم بوده اند از جمله در همين زمان كه هرچه كارورفتار غلط وبي محتوا است به نام آنان ميشود

*دهه 60و 70 که نیروهای فعال اجتماع هستند را پا در هوا رها کرده اید و چسبیدید به نو نهالان دهد90

*یه جوری میگی انگار بانک مرکزی و وزارت اقتصاد اینکارو کردن داداش یه مداح خونده بچه هام تکرار میکنن مشکل چیه اینهمه نفرت

*بله شاید بتوان گفت آنچه در متن این سرود است بیشتر از جنس فرهنگ شیعی چند صد ساله ایرانی است اما سوال مهم این است که چرا و چطور این فرهنگ طولانی در عرض ۴۰ سال امروز فقطبه صورت شعارهایی ایدئولوژیک فهم می شود؟!

*آیا پذیرفتن ایدئولوژی جزو الزامات زندگی در ایران است ؟ آیا یک شخص نمیتواند تصمیم بگیرد که طرز فکری متفاوت از ایده حاکم داشته باشد ؟

*(پاسخ به کامنت بالا)قطعا میتواند اما بازنشر و توهین به عقیده حاکم همه جای دنیا وجود دارد . شما برو در المان به مسیحیت در یک جمع عمومی ورسانه ای توهین کن ببین چه بلایی سرت میارن . پس الکی خودتحقیری و بیچاره بودن رو با روشنفکری قاطی نکنید .

*با امام زمان كسي مشكل ندارد مشكل سو استفاده از دين است كه يك مورد آن كليه اختلاسگران ابزارشان چفيه انگشتر وريش انبوه واينگونه رفتارها بوده

*اگر تبعیض و بیکاری و ریا و رانتخواری و احتکار را ریشه کن کنیم و در وظایف و کارها بیشتر دقت کنیم که حق الناس خدشه دار نشود و با هم مهربان باشیم آنگاه به فرمان امام(ع) عمل کرده ایم و باعث خشنودی حق تعالی خواهد بود.

*شعار تنها بیان آرزو است. اگر زیاد تکرار شود تبدیل به باور می شود.

*اگر حضور مربیان پرورشی در مدارس تاثیری بر بچه های مردم داشت، اجرای چنین سرودهایی هم تاثیر گذار خواهند بود!

*من موندم اینهمه تحلیل برای یک سرود مردمی یعنی چی دولت که اینارو راه نیانداخته یک گروه خودجوشن پس اقای محترم به ظاهر دلسوز این سرود رو بپذیر وبرای بهتر و کامل شدن شعارهای هویت بخش کاری ارائه بده

*دین، مرام و ایدئولوژی که آزادانه و از روی مطالعه پذیرفته نشده باشد، مانند دیواری که پی و پایه نداشته، عاقبت فرو می ریزد.

*بله فرمانده امام زمان است اما سعی شده حمایت وپیروی از امام را در مسیر یک خط فکری خاص تایید کند .

 

دیدگاه کاربران

معلم۲۵۱۷۳۷۹۱۸:۳۹:۴۲ ۱۴۰۱/۳/۶
خیانت سلبریتی ها کمتر از خیانت تروریست های منافقین نیست،خیانت خیانته
ناشناس۲۵۱۷۳۹۱۱۸:۵۷:۵۸ ۱۴۰۱/۳/۶
بیشتر سلبریتی ها کم سواد و یا بیسواد هستن
ناشناس۲۵۱۷۳۹۸۱۹:۰۴:۱۴ ۱۴۰۱/۳/۶
سلبریتی ها از ترس اینکه بهشون بگن حکومتی جرات گفتن اینکه تحریم ها چقدر به ضرر کشوره ندارن
ناشناس۲۵۱۷۴۷۹۲۰:۳۸:۳۵ ۱۴۰۱/۳/۶
اگه نمیدونی بدون الف خان. فرهادی چند سال پیش به خاطر تحریمها در امریکا نرفت جایزشو بگیررره زمانی که از ورود ایرانیها ممانعت شددد
ناشناس۲۵۱۷۷۱۳۰۰:۵۵:۵۴ ۱۴۰۱/۳/۷
درود بر فرهادی
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین