جبلی: جمله «در صداوسیما برای همه باز است» شعار نیست، اعلام نیاز است/ ماجرای فردوسی پور در زمان من نبود

گروه فرهنگی الف،   4010303106 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

رییس صداوسیما در دانشگاه صنعتی شریف گفت: در طرح تحول رویکرد صداوسیما به دنبال تبدیل خطوط قرمز به خطوط سبز هستیم و بردار محتوا، جذابیت، کمیت جایگزین بردار کمیت، جذابیت و محتوا خواهد شد.

جبلی: جمله «در صداوسیما برای همه باز است» شعار نیست، اعلام نیاز است/ ماجرای فردوسی پور در زمان من نبود

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، پیمان جبلی رییس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، در نشستی دانشجویی که امروز به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شده بود، ضمن گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد و استقبال از طرح تحول دانشجویان این دانشگاه گفت: حضور در دانشگاه شریف تفاوت هایی با دیگر دانشگاه ها دارد. این دانشگاه با بیش از صد و ده شتاب دهنده و شرکت نوآور رتبه اول در میان دانشگاه‌های داخلی در هشت ساله گذشته را دارد. 

رییس رسانه ملی در ادامه ضمن اشاره به امانتداری از هویت و تاریخ مردم در صداوسیما افزود: بیش از دو دهه است که درگیر جنگ نرم هستیم و یکی از اهداف آن جلوگیری از پیشرفت واقعی کشور است. بسیاری از دستگاه‌های ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ما در  حوزه‌‌هایی همچون هنر و سینما درگیر در این جنگ نرم هستند. همچنین در پوشش به جریانات علمی و تلاش‌های اساتید و جوانان نخبه و شرکت های دانش بنیان وظیفه سنگینی بر عهده ما هست. باید پرسید که در این سال‌ها چقدر از سهم دستاوردهای دانشگاه ما در رسانه ملی  پرداخت شده است؟ صداوسیما امانتدار هویت، تاریخ و افتخارات همه اقشار مردم و تک تک هشتاد میلیون ایرانی است.

جبلی در رابطه با بکارگیری سند تحول در صداوسیما اظهار داشت: علت تاخیر در ارایه سند تحول، استفاده و بکارکیری نظرات صاحبنظران ، نخبگان و کارشناسان بوده است. انتظار داریم دانشگاه برای ارایه و انجام سند تحول در کنار صداوسیما باشد. به طور کلی سه رویکرد درباره تحول داریم. اصل با محتوا است در این مسیر. نیاز به صبر و تحمل دارد و زمان. چرخه تولید به تدریج متحول می‌شود. محتوا جایگزین کمیت خواهد شد. در طرح تحول رویکرد صداوسیما به دنبال تبدیل خطوط قرمز به خطوط سبز هستیم و بردار محتوا، جذابیت، کمیت جایگزین بردار کمیت، جذابیت و محتوا خواهد شد. برای ما اصالت با محتواست و در این مسیر تحول به صورت تدریجی رخ خواهد داد و لازمه آن صبر، تحمل و زمان کافی است.

واکنش رئیس صدا و سیما به بازگشت عادل فردوسی پور/ سرمربی و بازیکن هر دو باید قواعد بازی را بپذیرند

رییس رسانه ملی در ادامه ضمن پاسخ به پرسشی در خصوص همکاری با عادل فردوسی پور گفت: موضوع عدم حضور عادل فردوسی‌پور در دوره مسئولیت بنده در سازمان رخ نداده است. در حالی که اگر بنده در آن شرایط حضور داشتم سعی می‌کردم از تمام ظرفیت‌های او استفاده شود و کار به عدم همکاری با او نرسد. در حال حاضر این مسئله کاملا دوطرفه است و هر دو طرف برای همکاری باید قوائد مورد نظر همدیگر را رعایت کنند. عادل فردوسی پور از سرمایه‌های سازمان صداوسیما ست. بنده یک گفتگوی شخصی با آقای فردوسی پور داشته ام و تمام تلاشم را می‌کنم تا از چنین سرمایه‌‌ای استفاده شود.
 
به گزارش خبرگزاری فارس، پیمان جبلی درباره آخرین وضعیت بازگشت عادل فردوسی پور به صدا و سیما، اظهار داشت: برای یک بازی باید همه عوامل با هم همراه و هماهنگ باشند. موضوع فردوسی پور در دوره بنده اتفاق نیفتاد. اگر در دوره من اتفاق می‌افتاد تمام تلاش خود را می‌کردم تا اتفاقی نیفتد تا او برود. البته ضمانت نمی‌دهم که موفق می شدم. نمی‌خواهم بگویم معجزه می‌کردم اما اگر الان چنین اتفاقی می‌افتاد تمام تلاش خود را می‌کردم تا از ظرفیت فردوسی پور حداکثر استفاده شود و تمام استفاده را از توانایی، ظرفیت و محبوبیت او انجام دهیم.

وی افزود: از آن داستان سه سال گذشته است و من هم پس از سه سال مسئولیت صدا و سیما را برعهده گرفتم. الان میر‌اث‌دار وضعیتی هستم که این اتفاق افتاده و همه می‌گویند آن را درست کنید. همه هم فکر می‌کنند با امضاء طلایی جبلی مسئله حل می‌شود و می‌گویند تو بگو، فردوسی پور می‌آید. مسئله تمام می‌شود و می‌رود پی کارش!

رئیس سازمان صدا و سیما عنوان کرد: بارها گفته‌ام و باز هم می‌گویم باید قدر سرمایه‌های خود را بدانیم. باید تمام تلاش خود را بکنیم اما مسئله دو طرفه است و فقط اراده ما نیست. آن فردی که با او کار می‌کنیم هم باید بخواهد. آن هم باید اراده داشته باشد، قواعد بازی را بپذیرد، بازی تیمی را قبول کند. سرمربی تیم هم باید ارزش داشته‌هایش را بداند. بازیکن به همین راحتی گیر نیامده است. کسی که سرمایه شده به همین راحتی گیر ما نیامده و باید ارزش و قدرش را بدانیم. 

جبلی افزود: در این مسئله خاص هم فردوسی پور، برادر عزیز ما نظرات خاص خودش را دارد و هم اصول مدیریتی اقتضاء می‌کند که با تدبیر تصمیم‌گیری شود تا شیرازه مدیریتی به هم نخورد. فارغ از اشخاص عرض کرده و نمی‌گویم این آدم و آن آدم. باید به تجربه‌های آینده نگاه کنیم. باید جوری تصمیم بگیریم که در آینده چنین تجربه‌هایی تکرار نشود و چنین اتفاقاتی نیفتد. نمی‌خواهم پاسخ دیپلماتیک، سربسته و دربسته بدهم. با فردوسی‌پور هم صحبت کردم و وقتی آمدم، در جریان ماجرا قرار گرفتم.

وی ادامه داد: تمام تلاش خود را می کنم هیچ سرمایه‌ای را از دست ندهیم و همه سرمایه‌ ای که از گذشته داشتیم، با ملاحظه تمام مسائلی که گفتم حفظ کنیم.  امیدواریم خدا کمک کند بتوانیم این کار را انجام بدهیم. البته مسئله یک طرفه نیست و دوطرفه است. نمی‌خواهم به فردوسی پور تعریض شود اما وقتی آنتن به صورت مثال در اختیار یک هنرمند قرار می گیرد، دو روز در اختیارش است و نباید فکر کند چیزی شده که پشت سرش هم نگاه نکند. صدا و سیما می‌گوید بیا اما می‌گوید 10 برابر پولی که به من می‌دادید بدهید تا بیایم.

رئیس سازمان صدا و سیما خاطرنشان کرد: اگر بگویم برای یک برنامه در صدا و سیما یک سلبریتی بسیار عزیزی که هم اکنون در اختیارش هستیم چند ده و چند صد میلیون تومان می‌گیرد، چه قضاوتی در مورد من خواهید کرد. شما در آن صورت می‌گویید چرا پول ملت را به فلان سلبریتی می‌دهی اما او این پول را می‌گیرد.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۵۱۴۱۹۲۰۸:۱۳:۳۶ ۱۴۰۱/۳/۴
این چه جور درب بازی هست که فردوسی پور ازش رد نمیشه؟؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  21. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  22. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  23. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. مجلس مقابل این اقدام بایستد

آخرین عناوین