بررسی مشاعات آبی در پروژه ستین

گزارش بازرگانی،   4010303079

در این مطلب قصد بررسی امکانات پروژه های ساختمانی در حال ساخت را داریم که در طرح های مختلف فروش برای جذب مشتری از انواع و اقسام امکانات استفاده میشود . اما وجود این امکانات در آینده میتواند معایب و مزایایی داشته باشد که گاهی خریداران از آن اطلاعی ندارند و تنها با تصور اینکه پروژه دارای همه امکانات است اقدام به خرید از آن مینمایند . در این مطلب ضمن بررسی مشاعات آبی در پروژه ستین و دیگر امکانات معرفی شده به هزینه های نگهداری و مزایا و معایب وجود آنها در پروژه هایی با تعداد زیاد واحد ها و نحوه بهره برداری صحیح از آنها اشاره خواهیم کرد در ادامه با ما همراه باشید.

بررسی مشاعات آبی در پروژه ستین

چه امکاناتی برای پروژه ستین ضروری است؟

برج هایی مانند پروژه ستین که بصورت انبوه ساخته میشوند میبایست دارای امکانات رفاهی در حد استانداردی باشند که مسئله بهره برداری توسط کلیه واحدها در آن در نظر گرفته شده باشد . به عنوان مثال امکاناتی نظیر سالن بدنسازی میبایست طوری طراحی گردد که بتوان از آن حداقل هم رده یک باشگاه بدنسازی متوسط که در بیرون از ساختمان خدمات ارائه میدهد استفاده نمود .

در مورد مشاعات آبی نیز وضعیت به همین منوال است ، در ساختمانهایی که تعداد واحدها زیاد میشود کنترل مشاعات آبی مانند استخر ، سونا جکوزی و نجوه استفاده از آن میتواند مشکل ساز باشد . در نظر داشته باشید که تمیز نگه داشتن آب با رعایت نکات بهداشتی از قبیل استحمام قبل از ورود به آب و دیگر موارد باید توسط تمامی افرادی که قصد استفاده از آنرا دارند رعایت شود و از آنجایی که نمیتوان برای مشاعات آبی و دیگر امکانات واقع در یک مجموعه فردی بصورت دائم برای مراقبت و نظارت قرارداد همیشه این مشکل برای استفاده صحیح از اینگونه امکانات در برج های مسکونی وجود دارد .

امکاناتی که بصورت استاندارد برای برج های ساختمانی میبایست در نظر گرفت باید در حد و اندازه ای باشد که قابل استفاده برای تمامی اعضا و در واقع برای رفاه حال ساکنین باشد .

امکانات لوکس روی کاغذ

زمانیکه یک پروژه در حال ساخت است و برای جذب سرمایه گذار اقدام به ارائه طرح های مختلفی میکند برای رقابت با دیگر پروژه ها مجبور به معرفی امکانات جدیدتر و به روز تر است . اما مشکل اینجاست که به دلیل در حال ساخت بودن پروژه امکانات آن قابل روئیت نمیباشد و زمانیکه پروژه به اتمام میرسد مشاهده میشود که برخی امکانات بر روی کاغذ بهتر از مدل واقعی شان از آب در می آیند . به همین دلیل است پروژه هایی نظیر پروژه پدافند ارتش دارای مشاعات آبی نمیباشند .

به عنوان مثال یک باشگاه بدنسازی میتواند یک سالن 70 متری با چند دستگاه همه کاره باشد و قطعا با یک باشگاه بدنسازی در بیرون از ساختمان متفاوت است ، باشگاه بدنسازی نیاز به فضا دارد و همچنین دستگاه و تجهیزات نقش مهمی در بهره برداری از آن ایفا مینماید . در مورد مشاعات آبی نیز بحث به همین شکل پیش میرود . یک استخر که ابعاد و عمق آن در حد استاندارد نباشد صرفا یک حوض آب بزرگ است و اگر هم باشد قطعا باید شخصی به عنوان ناجی در آنجا حضور داشته باشد که در مجموع اگر بخواهید همه این موارد را جمع بندی نمایید مشاهده خواهید کرد که برخی امکانات یا نباید وجود داشته باشند و اگر هم وجود دارند باید برای نگهداری و استفاده از آنها هزینه کرد آن هم هزینه های زیاد .

پروژه ستین

هزینه ماهانه برج هایی مانند پروژه ستین

اگر پروژه دارای مشاعات آبی باشد ، چه استفاده بشود و چه نشود تصفیه خانه دائما باید روشن باشد در غیر اینصورت آب حالت اسیدی پیدا میکند و بصورت ماهانه باید توسط فردی خدمات دهنده از بیرون بررسی شود . در نظر داشته باشید اگر ساختمان مانند پروژه ستین دارای مشاعات آبی باشند با نرخ امروز در سال 1401 باید متری 10 هزار تومان را جزو هزینه شارژ ساختمان در نظر بگیرید . این رقم با در نظر گرفتن هزینه سرایدار ، فضای سبز و دیگر امکانات استاندارد در یک برج مسکونی میباشد و البته هزینه هایی هم برای خرابی ها نیز در نظر گرفته شده است .

یعنی برای یک واحد 100 متری 1 میلیون تومان بصورت ماهانه شارژ میبایست پرداخت شود و این به شرطی است که خرابی هایی که پیش میاید در حد نرمال یک ساختمان باشد در اتفاق های غیر منتظره که ممکن است بسیار هزینه بر باشد . در نظر داشته باشید برخی امکانات مانند روف گاردن باید در هنگام اجرا بصورت اصولی اجرا شوند در غیر اینصورت بلای جان ساکنین مخصوصا طبقه آخر خواهد شد که هزینه های هنگفتی بر گردن ساختمان می اندازد و این یکی از امکاناتی است که میتواند به خود ساختمان آسیب وارد کند .

در انتخاب خود واقع بین باشید

اگر سایت های آگهی املاک را مشاهده کرده و عباراتی نظیر پیش خرید آپارتمان در تهران را جستجو نمایید قطعا به تعداد زیاد آگهی بر خواهید خورد که با انواع و اقسام امکانات قصد معرفی پروژه را دارند . برای مثال هلی پد را به تحت عنوان امکانات پروژه معرفی مینمایند مگر در تهران میتوان هلیکوپتر شخصی داشت که به دنبال فضای فرود آوردن آن در ساختمان بود ؟  برای برج هایی با تعداد طبقات بالا این جزو امکانات نیست در واقع این یکی از الزامات است که توسط شهرداری اعلام شده و برج هایی با طبقات بالا میبایست این فضا را ایجاد نمایند تا در مواقع بروز حادثه خدمات امدادی برای آنها میسر شود .

پروژه پدافند ارتش

توجه داشته باشید برای تمامی امکاناتی که در پروژه معرفی میشود قطعا پول بیشتری از پروژه ای که این امکانات را اعلام نکرده از شما دریافت میشود پس بدانید هنگام تحویل پروژه اگر با تصوراتتان یکی نبود هزینه نگهداری آن مادامی که در آن ساختمان مالک هستید بر عهده همه ساکنین خواهد بود . پس بهتر است واقع بین بوده و پروژه هایی را در حد امکانات استاندارد انتخاب نمایید و یا اگر پولتان میرسد سازه هایی وجود دارند که امکانات آنها حتی از خدمات دهنده های لوکس در بیرون از ساختمان نیز بهتر است و البته قیمت خرید و هزینه نگهداری شان نیز سرسام آور است .

منطقه را نیز در نظر داشته باشید

بهتر است در نظر داشته باشید که در برخی مناطق وجود برخی امکانات بیش از حد منطقه میتواند قیمت را به نحوی بالا ببرد که فروش ملک سخت باشد و همچنین بر عکس این موضوع نیز صادق است یعنی در برخی مناطق نداشتن برخی امکانات برای یک پروژه نقطه ضعف به حساب می آید . در نظر داشته باشید با توجه به منطقه ای که قصد خرید آپارتمان در آنرا دارید امکانات مورد نیاز ساختمان را بسنجید و سپس اقدام به خرید نمایید .

برخی از افراد ترجیح میدهند بجای خرید یک آپارتمان لوکس در یک منطقه خاص ، آپارتمانی با امکانات استاندارد در منطقه ی بهتر خریداری نمایند پس لازم است این موضوع را نیز در نظر داشته باشید و بدانید در مورد متریال استفاده شده در یک سازه نیز همین موضوع صادق است یعنی باید بر اساس سطح منطقه مورد استفاده شود البته منظور ما متریال خاص است که شاید در یک آپارتمان لوکس در مناطق مرفه نشین وجود آنها ضروریست اما در دیگر مناطق اگر وجود داشته باشد تنها قیمت سازه را نسبت به منطقه بالا میبرد که این امر باعث سخت شدن خرید و فروش و یا اجاره آن نیز میشود .

کلام آخر

در این مطلب به بهانه بررسی مشاعات آبی در پروژه ستین به معرفی امکانات پروژه های ساختمانی پرداختیم و شما را از هزینه های نگهداری و قابلیت بهره برداری از آنها آشنا کردیم . توجه داشته باشید که یکی دیگر از مشکلاتی که در استفاده از امکانات ساختمان وجود دارد نوع استفاده توسط مستاجران میباشد زیرا مالکان با علم به اینکه در صورت بروز خرابی در هر یک از امکانات هزینه تعمییر آن پای خودشان است در نگهداری و استفاده دقت بیشتری دارند .

اما بر روی نحوه استفاده و بهره برداری واحدی که شاید 1 سال مستاجر ساختمان باشد نمیتوان نظارت داشت و اگر هم خرابی پیش بیاید نمیتوان هزینه را از وی دریافت کرد پس بهتر است اگر قصد اجاره دادن ملک خود را دارید سعی نمایید واحدی را خریداری نمایید که درگیر مشکلات این چنینی نشوید و دردسرهای مربوط به مسائل مالک و مستاجر را به حداقل برسانید .

 



yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. و ناگهان اخلاق!

  4. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  5. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  6. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  7. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  8. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  9. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  10. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  11. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  12. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  13. دبی؛ چند روز پس از سیل

  14. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  15. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

  16. فریب نخوریم! 

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین