کارگرانی که هفت ماه حقوق نگرفته‌اند

گروه اقتصادی الف،   4010303021

کارگرانی که در شهرداری‌ها به‌عنوان نیروی خدماتی برای نظافت معابر، جمع‌آوری زباله و ... به‌صورت شرکتی به‌کار گرفته می‌شوند، جزو ضعیف‌ترین اقشار از نظر درآمدی در جامعه محسوب می‌شوند و قطعا در این شرایط اقتصادی وضعیت زندگی آن‌ها تعریفی ندارد.

کارگرانی که هفت ماه حقوق نگرفته‌اند

به گزارش ایسنا، حال اگر این حقوق و مزایای اندک با کمی تاخیر نیز به کارگران شهرداری پرداخت شود، قطعا برای تامین هزینه‌های زندگی با چالش مواجه خواهند شد، قطعا کارفرمایان باید بدانند که بی‌توجهی به نظم در پرداخت حقوق و مزایا می‌تواند کارگر را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کند.

طبق اخبار واصله کارگران شهرداری صمصامی در شهرستان کوهرنگ هفت ماه حقوق معوقه دارند و پیگیری‌های متعدد آن‌ها تاکنون نتیجه نداده است، شاید تعداد این کارگران زیاد نباشد، اما همین تعداد اندک نیز چشم انتظار رسیدگی مسئولان استانی و شهرستانی برای حل مشکلشان هستند.

کارگران شهرداری صمصامی حدود هفت ماه حقوق معوق دارند

یکی از کارگران شهرداری صمصامی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه کارگران این شهرداری حدود هفت ماه حقوق معوق دارند، اظهار کرد: بنده و همکارانم از حدود هفت ماه گذشته هیچ گونه دریافتی از سوی شرکت پیمانکار طرف قرارداد با شهرداری نداشتیم.

وی با بیان اینکه پرداخت حقوق از سوی شرکت طرف قرارداد با شهرداری صمصامی ثابت نیست، گفت: طبق قانون اداره کار باید این شرکت ماهیانه حدود ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به کارگران پرداخت کند، اما این مبلغ عموما پرداخت نمی‌شود، برای مثال یک‌ماه دو میلیون تومان و ماه دیگر سه میلیون تومان پرداخت می‌شود.

این کارگر توضیح داد: باتوجه به شرایط اقتصادی این تاخیر هفت ماهه در پرداخت حقوق زندگی بنده را دچار مشکلات متعدد کرده است، دو فرزند دارم که یکی از آن‌ها بیمار است و توان پرداخت هزینه‌های درمان فرزندم را ندارم.

وی تاکید کرد: این تخلف شرکت را طی نامه‌نگاری‌های متعدد به اطلاع شهردار، دادستان شهرستان کوهرنگ، فرماندار و استاندار رسانده‌ایم، اما تاکنون نتیجه‌ای نداده است.

کارگران شهرداری صمصامی با مشکلات بسیاری برای تامین هزینه‌های زندگی مواجه شده‌اند

یکی دیگر از کارگران شهرداری صمصامی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه از حدود هفت ماه قبل هیچ گونه پرداختی از سوی شرکت به کارگران شهرداری این شهر صورت نگرفته است، اظهار کرد: این تاخیر زندگی کارگران را مختل کرده است.

وی بیان کرد: کارگران شهرداری صمصامی با مشکلات بسیاری برای تامین هزینه‌های زندگی مواجه شده‌اند.

این کارگر خاطرنشان کرد: پیگیری از مسئولان شهرستان کوهرنگ و استان برای پرداخت حق و حقوق کارگران شهرداری صمصامی تاکنون نتیجه نداده است.

شهرداری صمصامی بدهی خود را با پیمانکار تا پایان بهمن‌ماه تسویه کرده است/ یک کارگر تهدید به اخراج شده

نظرپور- شهردار صمصامی در گفت‌وگو با ایسنا با تائید خبر تاخیر هفت ماهه در پرداخت حقوق کارگران این شهرداری توسط پیمانکار، اظهار کرد: شهرداری تمام بدهی خود را با شرکت مذکور تا پایان بهمن‌ماه تسویه کرده است، اما این مبلغ به حساب کارگران توسط شرکت پرداخت نشده است.

وی بیان کرد: شرکت طرف قرارداد با شهرداری صمصامی از عملکرد کارگران خود رضایت ندارد، شاید یکی از دلایل بی‌انگیزگی کارگران این تاخیر چندین ماهه در پرداخت حقوق و مزایای کارگران باشد، شرکت یکی از کارگران را نیز تهدید به اخراج کرده است، اما مابقی مشغول به‌کار هستند.

نظرپور توضیح داد: شهرداری صمصامی قصد پرداخت معوقات دوماهه ابتدایی سال جاری را به شرکت داشت، اما کارگران درخواست داشتند تا زمانی‌که شرکت حقوق معوق و عیدی پایان سال آن‌ها را پرداخت نکرده است، این کار صورت نگیرد.

شهردار صمصامی بیان کرد: اعتبار لازم برای پرداخت معوقات به شرکت تامین شده است، شهرداری از حقوق کارگران دفاع می‌کند، تا زمانی که شرکت معوقات را به کارگر پرداخت نکند، این مبلغ برای استفاده شرکت آزاد نمی‌شود.

پول به حساب کارگران شهرداری صمصامی واریز شده است

شهباز اکبری- فرماندار شهرستان کوهرنگ نیز در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه تعداد کارگران شهرداری صمصامی هشت نفر است، اظهار کرد: هر کدام از کارگران حدود ۲۴ تا ۳۰ میلیون تومان از پیمانکار طرف قرارداد با شهرداری طلب دارند.

وی تاکید کرد: دستور پرداخت حقوق کارگران را داده‌ام، پول به حساب آن‌ها واریز شده است.

فرماندار شهرستان کوهرنگ معتقد است که حقوق کارگران به حساب آن‌ها واریز شده است، اما کارگران معتقدند هیچ‌گونه پرداختی به آن‌ها تا این لحظه انجام نشده است، منتظر مستندات این پرداخت هستیم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  15. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  16. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  17. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  18. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  19. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  20. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  21. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  22. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  23. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  24. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  25. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

آخرین عناوین