آشنایی با دستگاه کره‌گیر و نحوه عملکرد آن

گزارش بازرگانی،   4010302016

به‌طور کلی محصولات لبنی جایگاه ویژه و نقش مهمی در وعده‌های غذایی ما دارند. در این میان کره به‌عنوان منبع اصلی تأمین چربی موردنیاز بدن و ویتامین A از محبوبیت بالایی در بین مصرف‌کنندگان انواع مختلف لبنیات برخوردار است. بدین منظور تجهیزات و دستگاه‌های مختلفی برای تولید کره به‌صورت کاملاً پاستوریزه ساخته شده است. دستگاه کره گیر، یکی از محصولاتی است که با کارآیی منحصر‌به‌فرد خود می‌تواند انواع کره را به روش غیرارگانیک تولید کند. علاوه بر این دستگاه‌های کره ‌گیر با تسریع فرآیند تولید کره، موجب افزایش کیفیت آن نیز می‌شوند. در ادامه برای آشنایی بیشتر با دستگاه کره‌ گیر و نحوه عملکرد آن با ما همراه باشید.

 دستگاه کره گیر  چیست؟

همان‌طور که می‌دانید در گذشته تولید کره عمدتاً به روش‌های سنتی انجام می‌گردید. این کار علاوه بر صرف مدت زمان طولانی با مشقت و سختی فراوانی همراه بود. اما امروزه با طراحی و ساخت انواع گوناگان دستگاه‌های کره‌گیر و دستگاه ارده گیری، فرآیند تولید کره و روغن راحت‌تر و سریع‌تر انجام می‌شود. دستگاه کره گیر از طریق آسیاب کردن و پرس نمودن (اعمال فشار) مواد خوراکی مختلف، کره و روغن با کیفیت تولید می‌کند. شایان ذکر است که این دستگاه صرفاً برای تولید کره حیوانی طراحی نشده است؛ زیرا با استفاده از آن می‌توانید کره‌گیاهی، روغن کنجد، بادام‌زمینی، زیتون و غیره تولید کرد. مخترعین این محصول با استفاده از روش‌های نوین توانسته‌اند کیفیت و سرعت تولید انواع کره را بهبود ببخشند و یکی از نیازهای ضروری جامعه را در این زمینه برطرف سازند.

نحوه عملکرد دستگاه‌های کره‌گیر

در ابتدا باید گفت که طرز‌کار دستگاه کره گیر ر و دستگاه روغن گیری براساس مدل و ظرفیت آنها متفاوت است. بدین ترتیب که بعضی از دستگاه‌ها به واسطه آسیاب کردن مغز یا دانه، کره تولید می‌کنند. این روش معمولاً برای تولید کره‌های گیاهی، کره بادام‌زمینی، روغن بادام، روغن کنجد و سایر مغزیجات از این قبیل انجام می‌شود. اما در بعضی از دستگاه‌ها با وارد نمودن فشار و پرس کردن دانه‌ها، فرآیند تولید کره و استخراج آن صورت می‌گیرد. با این توصیف می‌توان گفت دو نوع عملکرد برای انواع  دستگاه کره گیر، ارده‌ گیر و روغن‌ گیر تعریف شده است. بنابراین در زمان خرید این محصول حتماً به نوع، مدل، ظرفیت و طرز کار آن دقت کنید و متناسب با نوع کره تولیدی، دستگاه موردنظرتان را خریداری نمایید.

انواع  دستگاه کره گیر 

دستگاه تولید کره براساس محل قرارگرفتن موتور الکتریکی به دو مدل پایین‌زن و بالا‌زن تقسیم‌بندی شده است. علاوه بر این دستگاه‌های کره‌گیر به‌صورت دستی (مکانیکی) و برقی تولید شده و روانه بازار می‌شود. هر یک از این دستگاه‌ها ویژگی و کارآیی منحصربه‌فردی دارند و متناسب با نحوه عملکرد، کره را با کیفیت‌های مختلف تولید می‌کنند. به‌عنوان مثال دستگاه‌های کره‌گیر دستی برای تولید میزان کم کره در محیط‌های خانگی مناسب است. در حالی‌که حجم زیاد مواد اولیه و نیاز بازار به کره، شرکت‌های فعال در این حوزه را مجبور به استفاده از دستگاه کره گیر برقی و تمام‌اتوماتیک کرده است.

  1. دستگاه‌های کره‌گیر برقی

این نوع از کره‌گیر با استفاده از موتور الکتریکی و انرژی برق فعالیت می‌کنید. بدین‌صورت که براساس ظرفیت مخزن مقدار مشخصی از مواد اولیه درون دستگاه ریخته می‌شود. سپس با حرکت موتور الکتریکی فرآیند آسیاب کردن یا اعمال فشار بر روی مواد اولیه و تولید کره انجام می‌شود. از مزایای  دستگاه کره گیر  برقی می‌توان به عملکرد با صدا و لرزش کم، دارای ظرفیت‌های مختلف، تولید کره با درصد چربی از پیش تنظیم شده، بدنه استیل مقاوم و ضدزنگ و قابلیت تولید کره و دوغ ارگانیک به‌صورت همزمان اشاره کرد. شایان ذکر است که نحوه عملکرد دستگاه ارده گیری و روغن‌گیری برقی نیز به همین شکل است و به لحاظ داشتن کیفیت و کارآیی مناسب، محصولی با مرغوبیت بالا را به شما عرضه می‌کند.  

۲. دستگاه‌های کره‌گیر دستی

برخلاف مدل قبل این نوع از دستگاه‌های تولید کره به‌صورت دستی و با چرخاندن اهرمی که روی بدنه آن قرار دارد؛ فرآیند آسیاب کردن، پرس کردن و در نهایت تولید انواع کره را انجام می‌دهد. این محصول معمولاً برای تولید ارده، روغن و کره در محیط‌های خانگی با حجم کم مورد استفده قرار می‌گیرد. کره‌گیرهای دستی به لحاظ نوع عملکرد و ظرفیت مخزن صدای بسیار اندکی تولید می‌کنند و تا حد بسزایی موجب صرفه‌جویی در مصرف برق می‌شوند.

۳. دستگاه کره گیر  پایین‌زن و بالا‌زن

این محصول از دسته کره‌گیرهای برقی است و تنها به دلیل محل قرارگیری موتور الکتریکی و همزن با نام‌های کره‌گیر پایین‌زن و بالا‌زن تولید و روانه بازار می‌شود. در کره‌گیر بالا‌زن، موتور الکتریکی و همزن در بخش بالایی دستگاه قرار دارد. بدین نحو که اعمال فشار و چرخاندن مواد اولیه درون دستگاه از بالا انجام می‌شود. اما بالکعس در دستگاه‌های کره‌گیر پایین‌زن، موتور الکتریکی و همزن در انتهای آن و کف دستگاه قرار دارد. این نحوه قرارگیری از ریختن هرگونه روغن، چربی و دوغاب روی موتور الکتریکی جلوگیری می‌کند و طول عمر دستگاه ارده گیری و کره‌گیری را تا حد قابل توجهی افزایش می‌دهد.

نکات مهم درباره خرید دستگاه‌های کره‌گیر خانگی و صنعتی

هنگام خرید  دستگاه کره گیر، ارده‌گیری و روغن‌گیری می‌بایست یک‌سری اصول و نکات را مدنظر قرار دهید و با توجه به آن محصول موردنظر و ایده‌آلتان را خریداری کنید. این امر موجب افزایش طول عمر و کارآیی دستگاه‌‌ها می‌شود و به‌وسیله آنها می‌توان کره با‌کیفیت با طعم عالی تولید کرد. بعضی از مهم‌ترین نکات درخصوص خرید انواع دستگاه تولید کره عبارت است از:

  • داشتن بدنه و تیغه‌های استیل؛ در زمان خرید دستگاه‌های کره‌گیر توجه داشته باشید که جنس بدنه و تیغه‌های آن حتماً از استیل باشد. این ویژگی علاوه بر افزایش طول عمر دستگاه، موجب بهبود عملکرد و کارآیی آن نیز می‌شود.
  • دارا بودن اینورتر در دستگاه‌های کره ‌گیر برقی؛ اینورتر در دستگاه کره گیر موجب کاهش مصرف انرژی، افزایش سرعت دستگاه و طول عمر آن می‌شود. بنابراین در زمان خرید دستگاه روغن گیری و کره‌گیری حتماً محصولات دارای اینورتر را انتخاب کنید.
  • داشتن سیستم خنک‌کننده؛ همان‌طور که می‌دانید عملکرد کلیه وسایل برقی با تولید گرما (حرارت) همراه است. بدین جهت برای کاهش دمای دستگاه و بهبود عملکرد آن، دستگاه‌های کره‌گیر مجهز به سیستم خنک‌کننده را خریداری نمایید.
  • ظرفیت دستگاه؛ با توجه به اینکه دستگاه‌های کره‌گیر در انواع و ظرفیت‌های مختلف تولید می شوند؛ هنگام خرید به ظرفیت و حجم مخزن آن توجه نمایید و متناسب به فعالیت خانگی یا صنعتی دستگاه موردنظرتان را تهیه کنید.

 برای تهیه و خرید انواع دستگاه کره گیر، دستگاه ارده گیری ، دستگاه روغن گیری و سایر ماشین‌آلات و تجهیزات آشپزخانه می‌توانید به وب‌سایت شرکت آتلانتیس به آدرس اینترنتی atlantismachinery.com مراجعه نمایید و از قیمت‌های مناسبف، مشاوره‌های تخصصی، خرید اقساطی و سایر خدمات این شرکت بهرمند شوید. 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین