رییس سازمان محیط زیست: افزایش گرد و خاک جزای عملکرد خودمان است

گروه اجتماعی الف،   4010228089

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با انتقاد از فعالیت صنایع پیر و فرسوده در کشور گفت: صنایع و معادن در سال دانش بنیان خود را بازسازی کنند و برای این کار از ظرفیت شرکت های دانش بنیان بهره بگیرند.

رییس سازمان محیط زیست: افزایش گرد و خاک جزای عملکرد خودمان است

به گزارش ایسنا علی سلاجقه در نخستین کنفرانس چالش‌های محیط زیست، صنعت و معدن سبز که صبح امروز در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، اظهار کرد: چالش‌های زیست‌محیطی که امروز با آن دست به گریبان هستیم، جزای عملکرد گذشته خودمان است. نمونه آن همین گرد و خاکی است که پایتخت را تعطیل کرد و ۲۵ استان کشور را تحت تاثیر قرار داد.

وی افزود: گسترش صنایع در سده بیستم به جای آنکه برای انسان‌ها شرایط بهتری به وجود بیاورد، باعث تخریب منابع طبیعی و بر هم خوردن طبیعت شد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به فرمان سال مقام معظم رهبری، گفت: تفسیر ما از نامگذاری امسال به نام «تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین» این است که وقتی دانش می آید، جهالت زدوده می شود و این به نفع محیط زیست است چراکه رویکرد دانش بنیان را در محیط زیست حاکم می کند.

سلاجقه با اشاره به عزم مجموعه دولت برای ساماندهی ۴۶ لکه صنعتی در اطراف شهر تهران تصریح کرد: مصارف آب و انرژی توسط این صنایع و خروجی پسماند و پساب آن‌ها و آلودگی‌هایی که در زمینه امواج و اصوات به وجود می آورد، شرایط نامطلوبی را رقم زده است که باید اصلاح شود.

معاون رییس جمهوری تولید قطعات خودرو با تکنولوژی ۳۰ سال قبل شرق آسیا را از دیگر عوامل آلودگی‌های زیست محیطی دانست و گفت: دیگر اجازه نخواهیم داد که صنایع پیر و فرسوده با این شرایط به تولید خود ادامه دهند.

وی با تاکید بر لزوم استانداردسازی سوخت خودروها، خاطرنشان کرد: حتما شیوه‌نامه‌ها و آیین‌نامه‌های زیست‌محیطی مبتنی بر قوانین هوای پاک و پسماند و... منطبق با شرایط امروز دنیا و کشور به‌روزرسانی خواهند شد.

سلاجقه با بیان اینکه در بحث ضوابط استقرار صنایع مشکلات زیادی داریم و این ضوابط مربوط به چندین دهه قبل است، تاکید کرد: در حال کار روی این ضوابط هستیم و برنامه ما این است که در شعاع قانونی حریم شهرها تنها صنایع غذایی، فناورانه و دانش بنیان مستقر شوند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: متاسفانه قانون ما در بحث معادن وضعیت مناسبی ندارد. ماده ۲۴ مکرر، سازمان محیط زیست را از جایی وارد کار می کند که معادن باعث آلودگی محیط زیست شوند. اما اعتقاد ما در دولت سیزدهم این است که فرآیندها از قبل، حین و بعد از انجام عملیات باید کنترل شوند. 

وی با انتقاد از آتش زدن گازهای فلر (مشعل) به عنوان سرمایه کشور، گفت: ما در بحث سوزاندن گازهای فلر ورود کردیم و خوشبختانه همکاری وزارت نفت هم عالی بود و در چند نقطه، جلوی این کار را گرفت.

سلاجقه با اشاره به لزوم اشتغال فارغ التحصیلان منابع طبیعی و محیط زیست در صنایع و معادن کشور در قالب HSE، بر استفاده از ظرفیت‌های قانونی در این زمینه تاکید کرد.

معاون رییس جمهوری در ادامه تصریح کرد: در بحث مهار ریزگردها با تعاملات بین المللی و دیپلماسی محیط زیست که حتی می‌تواند تقویت‌کننده دیپلماسی سیاسی کشور باشد، به دنبال ساماندهی منشاهای ریزگردها هستیم. بر این اساس در تیرماه امسال نشستی با ۱۵ وزیر محیط زیست کشورهای منطقه برگزار خواهیم کرد و امیدواریم که دستاوردهای خوبی برای محیط زیست منطقه به دنبال داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست سلاجقه در پایان تاکید کرد: از صنایع و معادن می‌خواهیم در سال دانش بنیان خود را بازسازی کنند و برای این کار از ظرفیت شرکت های دانش بنیان بهره بگیرند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین