۱۰ کتاب برتر دیجیتال مارکتینگ که در نمایشگاه کتاب امسال پیدا می‌کنید

گزارش بازرگانی،   4010227027

معرفی کتاب در زمینه دیجیتال مارکتینگ کار آسانی نیست. دیجیتال مارکتینگ یک صنعت بسیار فرار است که در آن روندهای داغ فعلی به سرعت به نفع یک ستاره آینده منسوخ می‌شوند. بنابراین، همواره باید با خواندن کتاب‌ها و مقالات، همچنین شرکت در دوره جامع دیجیتال مارکتینگ اطلاعات در این زمینه را به روز کرد.

مزایای بازاریابی دیجیتال 

اینترنت واقعاً زمانی تکامل یافت که در عصر یک صنعت کاملاً جدید شکل گرفت که در نهایت به انقلابی در تجارت بازاریابی ادامه داد. ما در اینجا در مورد بازاریابی دیجیتال صحبت می‌کنیم، مفهومی که نحوه ارتباط کسب و کارها با مشتریان خود را تغییر داده است و اغلب فناوری و خلاقیت خام را برای ارائه نتایج سودآور ترکیب می‌کند.

بازاریابی دیجیتال ما را با بسیاری از تاکتیک‌های مؤثر مانند سئو، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، وبلاگ‌نویسی و غیره آشنا کرده است که در کنار هم باعث شده بسیاری به این فکر کنند که چگونه از اینترنت به بهترین نحو استفاده کنند تا به نفع خود عمل کنند.

دیجیتال مارکتینگ از ابتدای پیدایش تا حد زیادی سودمند بوده است:

  • کاهش هزینه‌های بازاریابی
  • کمک به رونق کسب و کارهای کوچک
  • دستیابی به پایگاه گسترده‌ای از چشم‌انداز استفاده نشده
  • ایجاد فرصت‌های شغلی جدید
  • باز کردن اقتصاد بزرگ
  • تقویت صنعت تجارت الکترونیک
  • ترکیب هنر با تجارت

فهرست بهترین کتاب‌های دیجیتال مارکتینگ

در اینجا فهرستی از کتاب‌هایی را تهیه کرده‌ایم که جنبه‌های مختلف بازاریابی دیجیتال را به طور جامع پوشش دهند. بسیاری از کتاب‌هایی که در اینجا به آنها اشاره می‌شود به عنوان پرفروش‌ترین کتاب‌ها شناخته شده‌اند و اغلب توسط متخصصان حوزه دیجیتال مارکتینگ توصیه می‌شوند.

  1. کتاب بازاریابی محتوایی نوشته جو پولیتزی  
  2. کتاب جاب، جاب، جاب، رایت هوک نوشته گری واینرچوک
  3. کتاب دیجیتال مارکتینگ به زبان آدمیزاد نوشته شده توسط رایان دیس و راس هنبری
  4. کتاب جوانی نوشته جای بییر
  5. کتاب موفق سازها نوشته درک تامپسون
  6. کتاب قوانین جدید بازاریابی و روابط‌عمومی
  7. کتاب بازاریابی اجازه‌ای نوشته ست گودین
  8. کتاب هنر سئو
  9. کتاب دیجیتال مارکتینگ 2020 نوشته دنی استار
  10. کتاب بازاریابی رسانه‌های اجتماعی

کتاب بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوایی کتابی است نوشته جو پولیتزی که به بازاریابان می‌گوید چگونه داستان‌هایی را بسازند که هم سرگرم‌کننده و متقاعدکننده باشند و هم داستان‌هایی که مشتریان را وادار می‌کنند بدون دستور بیهوده عمل کنند. این کتاب بسیار علاقه‌مند به کاوش در محتوایی است که آنلاین می‌بینیم، مصرف می‌کنیم و به اشتراک می‌گذاریم. کتاب بازاریابی محتوایی نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید محتوایی را توسعه دهید که توجه بیشتری را به خود جلب کند، بدون اینکه در واقع کسی را مجبور به خواندن یا اشتراک‌گذاری محتوای خود کنید. این زیبایی بازاریابی است که شما پتانسیل ایجاد یک پایگاه مشتری وفادار را دارید.

جاب، جاب، جاب، رایت هوک

جاب، جاب، جاب، رایت هوک (Jab, Jab, Jab, Right Hook) نوشته گری واینرچوک است. این کتاب هنر به‌دست‌آوردن قلب مشتریان با افزایش توانایی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی را نشان می‌دهد. این کتاب صرفاً بر بازاریابی رسانه‌های اجتماعی و راه‌هایی تمرکز دارد که بازاریابان می‌توانند کاربران رسانه‌های اجتماعی را به سمت خود جذب کنند. نویسنده گری واینرچوک مدت زیادی است که بخشی از این صنعت بوده است.

دیجیتال مارکتینگ به زبان آدمیزاد

بازاریابی دیجیتال به زبان آدمیزاد (Digital Marketing For Dummies) نوشته شده توسط رایان دیس و راس هنبری، یک رویکرد ساده برای آموزش بازاریابی دیجیتال برای خوانندگان است. کتاب دیجیتال مارکتینگ توضیحاتی را در مورد برخی از اساسی‌ترین مفاهیم دوره جامع دیجیتال مارکتینگ به ساده‌ترین شکل ممکن ارائه می‌دهد. این کتاب در مورد همه چیز از بهترین شیوه‌های فعلی سئو گرفته تا استفاده مؤثر از بازاریابی محتوا برای جلب توجه صحبت می‌کند و هر اینچ از دنیای بازاریابی دیجیتال را به جامع‌ترین شکل ممکن پوشش می‌دهد. هدف این کتاب این است که به بازاریابان تازه‌کار آموزش دهد که چگونه یک برنامه بازاریابی دیجیتالی را ارائه دهند که برای کسب و کار آنها کارآمد باشد.

جوانی

کتاب جوانی (Youtility) نوشته جای بییر (Jay Baer) یک درس طولانی در مورد چگونگی ایجاد روابط سودآور با مشتری است که در آن اعتماد قابل لمس آنها در هر دو جهت جریان داشته باشد. مهم‌ترین رابطه‌ای که کسب و کار شما در دوران شکوفایی خود برقرار می‌کند، رابطه‌ای است که با مشتریان خود برقرار می‌کند. مشتریان ستون فقرات و سوخت هر کسب و کاری هستند که بدون آنها یک تجارت به سادگی وجود ندارد. بنابراین بازاریابان باید یاد بگیرند که چگونه بین آنها و مشتریانشان اعتماد ایجاد کنند.

کتاب موفق سازها

این کتاب مورد علاقه طرف‌داران بازاریابی دیجیتال در سراسر جهان است. درک تامپسون، در کتاب فوق‌العاده موفق سازها توضیح می‌دهد که چرا ما در نهایت چیزی را که دوست داریم به دست می آوریم و فرهنگ ما بر رفتار خرید ما تأثیر می‌گذارد. این کتاب همچنین به ظهور پدیده‌های فرهنگی مانند فیس‌بوک می‌پردازد و سعی می‌کند توضیح دهد که غول رسانه‌های اجتماعی چه کار درستی کرد تا غول امروزی باشد.

برخلاف سایر نویسندگان این فهرست، درک در نثر خود بسیار شخصی می‌شود. بیشتر گزیده‌های کتاب تجربیات زنده‌شده او به‌عنوان فردی است که تلاش می‌کند در دنیای بازاریابی دیجیتال نفوذ کند. این کتاب بر بسیاری از کمپین‌های تبلیغاتی محبوب تمرکز دارد و تجزیه و تحلیل می‌کند که آیا آنها شکست خورده اند یا موفق شده‌اند.

قوانین جدید برای بازاریابی و روابط‌عمومی

کتاب قوانین جدید بازاریابی و روابط‌عمومی (New Rules for Marketing and PR) به خوانندگان خود یک استراتژی پیچیده گام به گام برای بهبود فروش و دیده‌شدن آنلاین خود با ارتباط مستقیم با مشتریان بالقوه ارائه می‌دهد. توضیح می‌دهد که چگونه می‌توانید از تاکتیک‌های بازاریابی سنتی مانند روابط‌عمومی استفاده کنید و حضور خود را در فضای دیجیتال گسترش دهید. این کتاب نوشته شده توسط دیوید میرمن اسکات است.

اگر شما کسی هستید که در تلاش برای یافتن پایگاه مشتری خود هستید، این کتاب مانند یک هدیه است. کتاب قوانین جدید بازاریابی و روابط‌عمومی نه تنها به نثر جامع نوشته شده است، بلکه نگارش آن نیز به طور خاص برای اهداف آکادمیک طراحی شده است. 

بازاریابی اجازه‌ای

ست گودین نامی شناخته شده در صنعت بازاریابی دیجیتال است. اگر به دنبال متن خلاصه شده از تمام دانشی که این مرد ارائه می‌دهد بودید، پس خوش‌شانس هستید. کتاب بازاریابی اجازه‌ای توسط بسیاری از خوانندگان به عنوان یک راه‌حل یک‌مرحله‌ای برای همه چیز در بازاریابی دیجیتال توصیف شده است. ست گودین حتی یک قدم فراتر می‌رود تا به ما تمرین آنچه را که "بازاریابی اجازه‌ای" می‌نامد آموزش دهد.

بازاریابی اجازه‌ای به شما کمک می‌کند خارج از چارچوب فکر کنید و استراتژی‌هایی را ارائه دهید که کمپین‌های بازاریابی بهتری ایجاد می‌کنند که فوراً به نتیجه می‌رسند. این به شما کمک می‌کند پیام‌های برند جذابی ایجاد کنید که مشتریان شما بی‌وقفه مصرف کنند و به اشتراک بگذارند. این کتاب یک راهنمای عالی برای افرادی است که می‌خواهند با مشتریان آنلاین خود روابط قوی برقرار کنند. این کتاب امروزه به 35 زبان ترجمه شده است و توسط بسیاری به عنوان بهترین کتاب دیجیتال مارکتینگ موجود در قفسه‌ها معرفی شده است.

هنر سئو

کتاب هنر سئو (The Art of SEO) اغلب به عنوان یکی از بهترین کتاب‌های سئو نوشته شده است، در اینجا دلیل این امر را توضیح خواهیم داد. کتاب هنر سئو توسط اریک انج، استفان اسپنسر و جسی استریچیولا نوشته شده‌ است. این سه نفر سال‌ها را صرف مطالعه ماهیت دقیق موتورهای جستجو کرده‌اند در نتیجه یکی از بصری‌ترین کتاب‌هایی است که در مورد سئو نوشته شده است. این راهنمای 1000 صفحه‌ای، بینش‌ها، دستورالعمل‌ها و تکنیک‌های خلاقانه ارزشمندی را برای خوانندگانی که به دنبال اجرای یک استراتژی جامع سئو هستند، ارائه می‌دهد. این کتاب چندین بار تجدیدنظر شده است تا با زمان‌های در حال تغییر همگام شود.

بازاریابی دیجیتال 2020

کتاب بازاریابی دیجیتال 2020 (Digital Marketing 2020) دنی استار وارد دوره جدیدی از بازاریابی دیجیتال می‌شود، زیرا دهه جدید با ابزارها و تاکتیک‌های جدید و هیجان‌انگیز در پیدایش است. از طریق این کتاب، دنی استار ما را دوباره با بسیاری از مفاهیم آشنا در لنز 2020 آشنا می‌کند. البته این مفاهیم شامل سئو، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی، تبلیغات آنلاین و موارد دیگر می‌شود. در این کتاب هر فصل بینش ارزشمندی است در مورد اینکه چگونه مفاهیمی که می‌دانیم با گذشت سال‌ها تغییر کرده‌اند، امروز چه روش‌هایی بهتر هستند. 

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی یک امر تجملی نیست، یک ضرورت است. بدون رسانه‌های اجتماعی، شما یک استراتژی بازاریابی دیجیتال خوب ندارید و کسب و کار شما به خوبی مرده است. کتاب بازاریابی رسانه‌های اجتماعی نوشتة توسط جان زیمرمن این را درک می‌کند و استراتژی‌ها و راهنمای عملی در مورد نحوه استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای ایجاد کمپین‌های جذاب و پایگاه مشتری وفادار ارائه می‌دهد.

سخن پایانی

کتاب‌هایی که در بالا به آنها اشاره کردیم، همه به صورت جذاب و جامع نوشته شده‌اند. هر یک از این کتابها به نوعی یک دوره جامع دیجیتال مارکتینگ هستند. حالا توصیه ما به شما این است، اگر فردی هستید که فقط به دنبال یک تحقیق کلی در مورد موضوع بازاریابی دیجیتالی هستید، » کتاب بازاریابی دیجیتال 2020 » با سرعت شما مطابقت خواهد داشت. اگر علایق خاصی دارید، به سراغ «هنر سئو» یا «بازاریابی رسانه‌های اجتماعی» بروید. همچنین می‌توانید موارد دلخواه شخصی ما مانند "بازاریابی اجازه‌ای" یا "جوانی" را برای مطالعه جذاب و آموزنده بررسی کنید. اگر به این حوزه علاقه دارید سایت منتوریکس یکی از برترین ها در حوزه آموزش دیجیتال مارکتینگ هم می تواند به عنوان یکی از گزینه های شما باشد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین