گاردین: خشونت نژادی در آمریکا روی منحنی صعودی

گروه جهان الف،   4010226104

روزنامه گاردین؛ مکان رشد جرائم و جنایت های دارای انگیزه نفرت نژادی را که در سال های اخیر در آمریکا به شدت افزایش یافته، تیره و تاریک ترین بخش های اینترنت دانسته است.

به گزارش ایرنا؛ این روزنامه چاپ لندن افزوده است که داستان این حادثه های کشتار گروهی از چارلستون تا الپاسو، از پیتسبورگ تا سان دیگو و از کرایست چرچ نیوزیلند تا تازه ترین مورد در بوفالو در ایالت نیویورک به صورت تهوع آوری همانند بوده و از تهدید مشترک برتری سفیدپوستان، تغذیه می شوند.   

مشکلی که در سال های گذشته تشدید شده، بیشتر در تیره وتارترین بخش های اینترنت ریشه داشته و تغذیه شده و مشتاقانه توسط همه افراد مایل به تبدیل این ایدئولوژی گمراه کننده به خشونت، جذب شده است.  

اداره آگاهی فدرال آمریکا سال گذشته (۲۰۲۱) اعلان کرد که نرخ ارتکاب جنایت های تنفرآمیز به بالاترین سطح در ۱۲ ساله پیش از آن رسیده که عمدتا به صورت اوج گیری حملات به شهروندان سیاهپوست و رنگین پوست و آسیایی تبار در این کشور بوده است.

مریک گارلند دادستان کل ایالات متحده در پی هزاران حمله خشونت بار مبتنی بر تنفر که هر سال صورت می گیرد و با وجود جلب شدن بیشترین توجه همگانی به کشتارهای گروهی در بوفالو و دیگر رخدادهای همانند، وادار شده که تروریسم داخلی و جنایت های مبتنی بر تنفر نژادی را اولویت نخست وزارت دادگستری اعلان کند.

هم زمان با آغاز تحقیق درباره جزئیات کشتار روز شنبه در مرکز خرید تاپس فریندلی مارکت که ۱۰ قربانی داشت، در انگیزه قاتل تقریبا هیچ شک و شبهه ای وجود ندارد.

به نظر می رسید مرتکب این جنایت پایتون گندرون ۱۸ ساله سفیدپوست مسلح که تحت تاثیر القائات تندروانه و رادیکال فرضیه های افراطی که به فراوانی در اینترنت پراکنده است، قرار داشته، به صورت کاملا مسلح و مصمم به کشتار هر چه بیشتر، وارد محله سیاهپوست نشین بوفالو در نیویورک شده است.

گفته می شود این مظنون پیش از شروع به پخش مستقیم حمله به مشتریان، کارکنان و نگهبان یک خواروبارفروشی، شعار توهین آمیز نژادپرستانه روی تفنگ هجومی خود نوشته بود.

مقام های محلی می گویند که او همچنین بیانیه ای در یک رسانه اجتماعی با اشاره های مکرر به یک فرضیه نژادپرستانه سفید پوستان منتشر کرده که توجیه آنچه که به گفته آنها جنایت از روی تنفر و افراط گرایی خشونت بار با انگیزه نژادپرستانه بوده است.

جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده به همراه ده ها سیاستمدار و مقام بلندپایه و رهبران جوامع اقلیت و حقوق مدنی به سرعت ضمن ابراز خشم از این رخداد، خواستار اقدامات بیشتر برای رویارویی و پایان دادن به روند افزایشی ارتکاب جرائم و جنایت های مبتنی بر تنفر نژادی در کشورشان شده اند.  

افزون بر حادثه روز شنبه در بوفالو و کشتار مسلحانه دیگری در سال ۲۰۱۹ با ۲۱ قربانی در الپاسو تگزاس، تیراندازی های منجر به قتل بی شمار دیگری با به دست مهاجمان تندروی بدون همدست، به وقوع پیوسته است. مهاجم حادثه حمله والمارت الپاسو، یک سفیدپوست ۲۱ ساله بوده که در پیامی در فضای مجازی این حمله را واکنشی به تهاجم اسپانیولی زبانان به ایالت تگزاس دانسته بود.

چهار سال پیش از آن هم در حمله یک برتری طلب سفیدپوست به کلیسای سیاهپوستان در چارلستون کارولینای جنوبی، ۹ تن جان باختند. یک سفیدپوست نیز در اکتبر ۲۰۱۸ در پیتسبورگ پنسیلوانیا ۱۱ تن را در یک پرستشگاه یهودیان به قتل رساند و ۶ تن را زخمی کرد.

بایرون براون شهردار بوفالو روز یکشنبه؛ این حمله را نقطه عطفی برای این شهر دانست و خواستار نظارت و مهار شدن سلاح گرم و توقف انتشار سخنان تنفرآمیز در اینترنت و شبکه های اجتماعی شد.  
 

 
 
  
  
 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین