شهادت خبرنگار فلسطینی_بین‌المللی

گروه فرهنگی الف،   4010226079

برنامه نقش جهان با موضوع شهادت "شیرین ابوعاقله" خبرنگار الجزیره در سرزمین‌های اشغالی بر آنتن شبکه افق قرار گرفت.

شهادت خبرنگار فلسطینی_بین‌المللی

به گزارش روابط عمومی شبکه افق سیما، چند روزی است که لکه ننگی جدید بر پیشانی صهیونیست‌های غاصب و آدم کش نقش بسته است. آنها با بیرحمی تمام "شیرین ابوعاقله" خبرنگار الجزیره در سرزمین‌های اشغالی را با ضرب گلوله به شهادت رساند و حتی به همین اندازه نیز اکتفا نکردند و با بیرحمی بر تشییع جنازه این شهید نیز تاختند و مانع از برگزاری آرام مراسم اون شدند. 
با توجه به گستردگی فاجعه و تاثیر بسیار زیادی که کشته شدن یک خبرنگار بر پیکره‌ی فضای آزادی بیان در جهان می‌گذارد، شبکه افق سیما شب گذشته(یکشنبه) در برنامه نقش جهان با حضور عبدالقادر فايز، مدير دفتر شبكه الجزيره در ايران به این موضوع و بررسی ابعاد بین‌المللی آن پرداخت.
در برنامه شب گذشته موضوعات مهمی طرح شد که خلاصه‌ای از آن را در زیر با هم میخوانیم.
عبدالقادر فايز، مدير دفتر شبكه الجزيره در ایران گفت: این موضوع بسیار دردناک را ابتدا به خودمان و سپس به تمام جامعه خبری جهان تسلیت عرض میکنم. ما انتظار نداشتیم که به عنوان شبکه عربی که خود فلسطینی نیز هستیم اینقدر واکنش گسترده در جهان داشته باشد. زیرا که هر روز در فلسطین افرادی کسته می‌شوند. 
وی افزود: در جهان عرب واکنش به کشته شدن این خبرنگار بسیار گسترده بود و در عین حال که واکنش‌های رسمی به این موضوع داشتیم تمام موسسات و مردم که فعال در حوزه حقوق بشر هستند برای این موضوع به میدان آمدند و واکنش نشان دادند. 
فایز تاکید کرد: عکس العمل روزنامه‌نگاران در جهان غرب مهمتر بود که روزنامه‌نگاران غربی هم این موضوع را محکوم کردند. اینکه فلسطینیان و اعراب واکنش نشان دهند عادی است ولی واکنش غربی‌ها بسیار مهم است. 
وی خاطرنشان کرد: امروز صهیونیست‌ها میگویند که ما این خبرنگار را نکشته‌ایم که درباره این موضوع باید گفت که اگر نکشته‌اید چرا به تشییع جنازه او حمله کردید. مردم جهان اگر هم صحنه قتل را ندیده باشند حتما حمله به تشییع این خبرنگار را دیده‌اند. در باب رسانه‌ای این اولین بار است که صهیونیست‌ها در تمام جهان محکوم‌اند. تشییع خبرنگار ما باعث شد که یک روز قدس شریف آزاد باشد زیرا همه فلسطینیان در قدس جمع شدند.
مدیر شبکه الجزیره در ایران ادامه داد: خانم عاقله، از مسیحیان قدس هستند. یک روز به او گفتم تو که مسیحی هستی چرا از این کشور نمیروی و اون در جواب گفت نگاه من به فلسطین و قدس همچون هتل نیست. من از تک ستاره بودن آن نیز دفاع میکنم و در آن میمانم. 
وی در ادامه گفت: شیرین ابوعاقله یک شهید فلسطینی واقعی بود که وابسته به هیج جناحی نداشت. الجزیره در سه روز این موضوع را پوشش داد. در این موضوع قطر هم گام به گام پیش رفت و بیانیه خوبی را صادر کرد. بعضی کشورهای عربی در این موضوع بسیار خوب پیش رفتند. 

فایز تاکید کرد: آمریکایی‌ها امروز می‌گویند که باید تحقیق کنیم تا حقیقت روشن شود ولی این را می‌توان به نوعی لاپوشانی دانست. بسیاری از افراد سنای آمریکا به این موضوع واکنش نشان دادند. البته این موضوع اخیرا توسط اسرائیل هم مورد تایید قرار گرفت. 
وی در پایان گفت: آمریکایی‌ها همچون اوکراین برای فلسطین و این شهید به میدان نیامدند که خب البته این موضوع برای ما عادی است زیرا وقتی کسی از جهان اسلام به آمریکا می‌رود در آنجا شهروند هم بشود همچنان صد در صد نیست. مردم فلسطین حق بسیاری بر گردن الجزیره دارند. الجزیره فضای رسانه‌ای را شکست. امروز الجزیره از دادن هزینه برای فلسطین نمیترسد زیرا تمام فلسطینیان در الجزیره هستند و 6 شهید فلسطینی را نیز در این مسیر داده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. بازی با کلمات

    2. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

    3. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

    4. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    5. وحدت ملی با وعده صادق

    6. کمی دیر نیست؟

    7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    12. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    13. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

    14. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    15. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    16. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    17. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    18. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

    19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    21. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    22. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    23. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    24. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    25. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    آخرین عناوین