اسپیس ایکس برنده مناقصات بین المللی ارسال فضانوردان به کره ماه

گزارش بازرگانی،   4010225020

قول و قرارهای سال 2022 برای ارسال فضانوردان به کره ماه باعث شد سازمان ملی هوا فضای آمریکا (ناسا) مناقصاتی را برگزار کند تا در سال 2024 فضانوردان را به کمک یک تیم حرفه ای به کره ماه بفرستد. خبر شروع تلاشهای ناسا برای پیدا کردن یک پیمانکار ماهر که بتواند از یکسو مسئولیت همه چیز را بپذیرد و از سوی دیگر توانمندی مالی و جبران خسارتهای احتمالی را داشته باشد همه جا پیچید.

گرچه این قرارداد می توانست آورده مالی زیادی برای تیم برنده داشته باشد، اما مسئولیت های انجامش، کار را سخت تر می کرد. با وجود همه پیچیدگی ها هنوز داوطلبانی برای فرستادن سفینه فضایی به ماه وجود داشتند اما هزینه های سرسام آور شکست خوردن چنین عملیاتی، ریسک برون سپاری آن را برای ناسا و قبول آن برای پیمانکار را چندین برابر می کرد.

از اهمیت این مناقصه میتوان به سخنی از رئیس سابق ناسا، استیو جورجیک، اشاره کرد. او از این پروژه به عنوان گامی بزرگ در اجرای پروژه های بعدی مثل انتقال از ماه به مشتری، یاد کرد. هرچه عظمت کار بیشتر مشخص میشد، هیاهوی معرفی برنده چنین مناقصه ای در جهان بازتاب بیشتری پیدا می کرد تا اینکه ناسا برنده مناقصه را رسما در سایت خود به عنوان پیمانکار برنده معرفی کرد.



اولین برنده مناقصه برگشت به ماه، اسپیس ایکس

در سال 1972 ناسا آخرین آپولو را به فضا فرستاد. منتقدان زیادی طی سالها فرود آپولو بر ماه را ساختگی خواندند اما ناسا همیشه رویای دوباره فرود آمدن بر ماه را در سر می پروراند تا هم پاسخ محکمی به منتقدان بدهد و هم ماه را پله جدیدی برای تحقیقات بعدی خود قرار دهد.

در همین اوضاع شرکت اسپیس ایکس (به انگلیسی : Space Exploration Technologies) به دنبال فرصتی برای رشد بیشتر بود. جرقه ی کوچکی که می توانست روشنگر باقیِ راه فضانوردان باشد، شکل گرفت. بنابراین همین که ناسا مناقصه ارسال فضانوردان به کره ماه را اعلان کرد، شرکت اسپیس ایکس اعلام آمادگی نمود.

با همه شبهه هایی که منتقدان در مورد آپولو 1972 داشتند، ناسا مسئولیت این عملیات مهم را به اسپیس ایکس داد. بهتر است بگوییم ناسا بیشتر از سرمایه اسپیس ایکس روی مدیریت آن شرکت حساب باز کرد. مدیر اسپیس ایکس کسی نبود جز ایلان ماسک!



ارزش مالی مناقصه بازگشت دوباره به ماه

روزانه تعداد زیادی مناقصه در جهان برگزار می شود که از نظر اهمیت با یکدیگر برابر نیستند. مناقصه ناسا برای فرود دوباره به ماه، یکی از پر اهمیت ترین آنان است چون نتیجه آن می تواند همه دنیا و کل دانش بشری در خصوص فضا را تحت تاثیر قرار دهد. ارزش معامله شکل گرفته بین اسپیس ایکس و ناسا 2.9 بیلیون دلار اعلام شد، شاید این رقم در نگاه اول بسیار بزرگ به نظر بیاید اما جالب است بدانید در مقابل سرمایه هنگفت اسپیس ایکس که ایلان ماسک در آن به جریان انداخته است، مبلغ ناچیزیست.

در همین بین عده زیادی بیش از پیش علاقه مند شدند که در شرکت اسپیس ایکس سرمایه گذاری کنند. این شرکت که همچنان مالکیت خصوصی دارد امکان سرمایه گذاری مستقیم به صورت خرید سهام را برای متقاضیان امکان پذیر نکرده است. با این حال برخی صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله ( به انگلیسی: ETF ) که مشابه بازار سهام کار می کنند مثلِ (DFEN)، (ARKX)، (ITA)، (XAR)، (ROKT) و (UFO) به داد و ستد سرمایه اسپیس ایکس پرداخته اند.

اهمیت برنده شدن در این مناقصه برای ایلان ماسک

اهمیت این مناقصه برای ایلان ماسک بیشتر از قدم گذاشتن روی ماه بود. ویژگی های خاص این فرود، آن را از سایر تلاش های بشر برای کشف فضا متمایز می کرد. اما این ویژگی ها چه بودند و چرا برای ایلان ماسک اهمیت داشتند؟

وجود زنان در تیم فضانوردی ناسا برای فضانوردان نقطه عطف بزرگی بود اما ایده خلاقانه ناسا بیشتر از قبل نظر همه را به خود جلب کرد. ایده جدید این بود که افراد می توانند هر نژادی داشته باشند.

به کار گیری این ایده ها در کنار اعلام مبالغ هزینه شده برای چنین پروژه ای توانست برندسازی عظیمی برای اسپیس ایکس به همراه داشته باشد. برخی معتقدند مهمترین انگیزه ایلان ماسک برای برنده شدن در مناقصه، همین موضوع بوده است.

 

اطلاعات به روز، کامل و جامع مناقصات

با خواندن مطلب بالا در مورد پروژه ناسا و اسپیس ایکس، دیگر تاثیر شرکت در مناقصه، بر کسی پوشیده نیست. همانطور که اشاره کردیم افزایش گردش مالی در شرکت، بالا بردن بعد اعتباری سازمان، برندسازی و همچنین ایجاد فرصت های جدید برای رشد از عواملیست که نشان می دهد اهمیت شرکت در مناقصات بسیار بیشتر از چیزیست که به چشم می خورد.

میدانیم که گردآوری و ارائه اطلاعات در خصوص مناقصات زمان گیر و هزینه بر است. بی شک شرکت اسپیس ایکس پیش از شرکت در این مناقصه اطلاعات دقیق، جامع و به روزی را در خصوص آن به دست آورده است. در ایران نیز شرکت پارس نماد داده ها با اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذی صلاح توانسته اطلاعات کاملی در خصوص مناقصات و مزایدات سراسر ایران گردآوری کند و به صورت تفکیک شده و آنلاین در اختیار مشترکین قرار دهد.

این شرکت با به کار گرفتن کارشناسان مناقصه و مزایده، فرایند اطلاع از اخبار اقتصادی را برایتان هموارتر کرده است. هر کسب و کار و تجارتی که دارید می توانید بدون اتلاف وقت با اطلاع لحظه ای از مناقصات کشور یا استعلام های حوزه کاری خود زمینه های رشد کسب و کارتان را فراهم کنید.

در عین حال اطلاعات مزایده های سراسر ایران نیز برای متقاضیان اخبار مزایدات گردآوری شده است. برای دریافت مناقصات و مزایدات حوزه کاری خود به صورت دسته بندی شده کافیست تا با کارشناسان مناقصه در پارس نماد داده ها روی خط 02188349670 الی 5 تماس بگیرید.

سخن پایانی:

توجه به بازارهای کسب و کار و همچنین شرکت در مناقصات داخلی و بین المللی در سراسر جهان موجب رونق اقتصادی می شود. غفلت از این فرصت می تواند موجب کاهش رشد و یا حتی تعویق در پیشرفت شود. ما در شرکت پارس نماد داده ها با هدف کمک به رونق اقتصادی راحت ترین روش برای اطلاع رسانی آنلاین مناقصات و مزایدات کشور را برای شما فعالان کسب و کار تدارک دیده ایم. با امید به روزی برای تمام ایرانیان عزیز

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  23. اسراییل چه باید بکند؟ 

  24. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  25. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

آخرین عناوین