رییس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت: ذخیره ۴۵ میلیون دز واکسن کرونا/ تلاش تولیدکنندگان برای صادرات

گروه اجتماعی الف،   4010224030

رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۴۵ میلیون دز واکسن کرونا ذخیره شده در کشور وجود دارد و افراد واجد شرایط باید دز چهارم تزریق کنند.

ذخیره ۴۵ میلیون دز واکسن کرونا/ تلاش تولیدکنندگان برای صادرات

محسن زهرایی در  گفت و گو با ایرنا افزود: اکنون واکسن کرونا به مقدار مناسب و کافی در دانشگاه های علوم پزشکی و مراکز واکسیناسیون به صورت دپو شده وجود دارد و تاریخ انقضای آنها تمام نشده و در هر زمانی قابل مصرف هستند.

وی اظهار داشت: واکسن به معنای استفاده از بخشی از میکرو ارگانیسم عامل بیماری زا به عنوان محرک سیستم ایمنی بدن است که فرد سالم دریافت می‌کند تا در آینده همچنان سالم بماند و اگر در آینده مواجهه پیدا کرد، قبل از  اینکه میکرو ارگانیسم تکثیر پیدا کند و علائم بیماری کرونا ظاهر شود، سیستم ایمنی بدن جلوی آن را خواهد گرفت و این کار عملا بسیار ارزشمند، به عنوان پیشگیری سطح اولیه در نظر گرفته می‌شود.

زهرایی ادامه داد: اکنون مشکل کمبود واکسن کرونا نداریم و اخیرا در فضای مجازی مطالبی مبنی بر تاریخ انقضای واکسن‌های دپو شده کرونا در انبارها منتشر شده بود که این موضوع صحت ندارد و موجودی ما اکنون ۴۵ میلیون دز واکسن در انبارها است و آن هم باید افراد واجد شرایط یک دُز دیگر را بزنند.

وی در مورد صادرات واکسن کرونا گفت: صادرات واکسن کرونا مستلزم اقداماتی است که باید تولیدکنندگان انجام دهند و مستندات تاییدیه سازمان جهانی بهداشت را برای این امر بگیرند و بازاریابی کنند.

زهرایی تصریح کرد: وزارت بهداشت همراه تولیدکنندگان واکسن کرونا برای صادرات است و همه همکاری‌ها را برای تاییدیه از سازمان غذا و دارو و بخش‌های ذیربط انجام می‌دهد تا مسیر صادرات زودتر هموارتر شود.

وی خاطرنشان کرد: تکنولوژی و توان تولیدی که برای واکسن کرونا به کار گرفته شده خوب بود و سرعت ارائه خدمات واکسیناسیون هم مطلوب بود که اینها نشان دهنده مشارکت بسیار خوب مردم در برنامه واکسیناسیون است و توانایی ارائه نظام سلامت در این زمینه هم بالا بود.

زهرایی گفت: دریافت دُز سوم و چهارم واکسن کرونا در اولویت قرار دارد، از سویی دیگر نباید تصور شود که اگر واکسن دریافت کردیم خیالمان راحت باشد و در تجمعات شرکت کنیم و نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی‌توجه باشیم زیرا ممکن است با پیک دیگری مواجه شویم.

وی افزود: ویروس کرونا به گونه‌ای غافلگیر کننده است؛ ما از همه ابزارها مانند واکسن که می‌تواند به ما کمک کند استفاده می‌کنیم و رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی نیز ضرورت دارد.

به گزارش ایرنا، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز گذشته اعلام کرد: با فوت هشت بیمار دیگر مبتلا به کووید۱۹ ، مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۴۱ هزار و ۲۰۹ نفر رسید.

بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۸۵ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور شناسایی که ۶۷ نفر از آنها بستری شدند؛ در حال حاضر ۷۶۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

همچنین طبق اعلام روز جمعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در حال حاضر شهر قرمز و نارنجی نداریم؛ اکنون شهرهای ایران در وضعیت آبی و زرد در شرایط کرونایی قرار دارد. براساس آخرین به روز رسانی‌ها، وضعیت هیچ یک از شهرهای کشور، قرمز نیست

و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از ۴ به صفر رسید. تعداد شهرهای با وضعیت زرد از ۳۱۹ به ۲۵۹ شهر رسیده است و شهرهای با وضعیت آبی از ۱۲۵ به ۱۸۹ شهر افزایش یافت.

 ویروس کرونا تاکنون چهار جهش ژنتیکی خطرناک شامل آلفا، بتا، گاما و دلتا داشته و اُمیکرون جدیدترین نسخه جهش یافته این ویروس است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین