راهنمای خرید دستگاه شیرینگ پک

گزارش بازرگانی،   4010224009

بسته بندی یک نیاز ضروری برای محصولات تولید شده است که وظیفه نگهداری آن را از مرحله تولید تا مصرف بر عهده دارد. بسته بندی محصولات در سهولت نقل و انتقال و انبار کردن تاثیرگذار است.

استفاده از ماشین آلات بسته بندی ثانویه به منظور انتقال محصولات از خط تولید به دپو انبار و یا حمل و نقل به بازار اهمیت بسیاری دارد. یکی از ماشین آلات مهم در این زمینه دستگاه شیرینگ پک (shrik pack) است. به دلیل یک سری از ویژگی ها این دستگاه محبوب بسیاری از تولید کنندگان، شرکت ها و صنایع شده است.

دستگاه شیرینگ چیست

شیرینگ یا شرینک دستگاهی است که اساس کار آن حرارت به نایلون بسته بندی و جمع شدن آن است. دارای کوره است که در این محفظه جریان هوای داغ به کمک فن های تعبه شده در بالای تونل در حال گردش است. عملیات بسته بندی به کمک پلاستیک های شفاف صورت می گیرد که دور کالا به اندازه اصولی انداخته شده است. با عبور کالا از داخل کوره، تا زمان خروج، این نایلون جمع شده و دور کالا را می پوشاند. این ویژگی نایلون شیرینگ است.

سرعت حرکت، درجه حرارت داخل کوره و ضخامت نایلون بسته بندی عواملی هستند که می بایست تنظیم شوند تا بسته بندی استانداردی صورت بگیرد.

انواع شیرینگ پک

شیرینگ رومیزی و شیرینگ پک تونلی دو نوع اصلی از این ماشین محسوب می شود. مدل رو میزی برای کاربردهای کوچک نظیر بسته بندی کتاب، بسته بندی جعبه غذا در رستوران ها، بسته بندی شیرینی جات و... استفاده می شود.

شیرینگ تونلی نوع صنعتی این دستگاه محسوب می شود. با توجه به شرایط کاری ابعاد و مکانیزم های مختلفی روی این ماشین پیاده سازی شده است. مثلا برای بسته بندی محصولات طویل مانند فرش از مکانیزم دوخت از بغل استفاده شده و برای بسته بندی باکس آب معدنی و یا نوشابه این ماشین را به جک پارویی شکل مجهز کرده اند. نیمه اتومات و تمام اتوماتیک بودن نیز از دیگر تغییراتی است که می توان روی ماشین اعمال نمود. در نمونه های اتومات معمولا برش و دوخت نایلون دور محصول بدون دخالت دست انجام می گیرد.

لیبل شرینک نیز نوع دیگری از دستگاه یاد شده است که به منظور نصب نایلون های تبلیغاتی به صورت موضعی در دور بطری و پلمپ نمودن درب ظروف استفاده می شود. برای این کار غلافی چاپ شده را دور ظرف انداخته که با عبور آن از تونل مخصوص لیبل، عملیات شرینک کردن صورت می گیرد تا در نهایت غلاف حلقوی به ظرف بچسبد.

شیرینگ دوگانه سوز

توان حرارتی این ماشین با استفاده از المنت میله ای شکل در دور محفظه به دست می آید. این المنت ها با برق سه فاز کار می کنند و به صورت همزمان روشن شده و کوره را به دمای دلخواه می رساند. با توجه به گران بودن بهای برق و تلفات زیاد تبدیل الکتریسیته به حرارت می توان از سوخت گاز نیز برای تامین حرارت استفاده کرد. بدین منظور burner های گازی را در دور تونل تعبیه کرده تا با وصل به گاز شهری بتوان در کنار برق حرارت کوره را تامین نمود. طبیعتا داشتن دستگاه شرینک پک دوگانه سوز به مرور زمان صرفه اقتصادی را به ارمغان می رساند.

نکات مهم در خرید دستگاه شیرینگ پک

طبیعتا هر دستگاهی دارای یک سری ویژگی در تولید و عملکرد است که مستقیما روی قیمت تمام شده آن تاثیر می گذارد. با دانستن برخی نکات در هنگام خرید می توان به بهترین انتخاب رسید؛

- سیستم برق کشی و تابلو برق را بررسی کنید. یک دستگاه استاندارد می بایست از تابلو برق در نقطه ایمن بهره مند باشد. دستگاه با کارکرد برق سه فاز بهترین گزینه است. دستگاه می بایست از سیم ارت بخوردار باشد. امکان تغییر سرعت نقاله و کنترل دمای کوره اهمیت دارد.

- برای جلوگیری از هدر رفت دمای داخل کوره و کوتاه تر شدن زمان آماده باش دستگاه، دور تا دور آن می بایست با پشم شیشه عایق کاری شده باشد. در دهانه ورودی و خروجی تونل نیز میبایست از برزنت و پارچه نسوز استفاده شده باشد.

- به منظور راحت تر شدن جابجایی دستگاه حتما زیر پایه های آن می بایست چرخ های قفل شونده نصب گردد.

- رنگ دستگاه برای ماندگاری و دوام و همچنین نظافت بهتر می بایست از نوع الکترواستاتیک باشد.

- داشتن نوار نقاله به متراژ کارامد در ابتدا و انتهای دستگاه به فراخور حجم و وزن محصول مورد بسته بندی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

- ابعاد کوره از فاکتورهای مهم این دستگاه محسوب می شود. طبیعتا طول، عرض و ارتفاع آن را متناسب با اندازه کالایی که قرار است بسته بندی شود سفارش دهید.

- تسمه نقاله داخل کوره را کنترل کنید. استفاده از تسمه توری و نصب صحیح آن به منظور گردش هوا در زیر کالا مهم است. همچنین رولیک های هرزگرد در انتها و ابتدای کوره نقش مهمی در کاربری دستگاه دارند.

- داخل کوره می بایست به تعداد کافی المنت جایگزاری شده باشد تا به سریع ترین زمان دما به حالت مطلوب برسد.

- مشعل یا برنر های تعبیه شده در مدل دوگانه سوز می بایست از نوع استاندارد باشند. برخی ها به صورت غیر اصولی اقدام به تولید مشعل با سوراخ های غیر اصولی می کنند که به مرور در تولید حرارت دچار مشکلات متعددی می شود.

مزیت بسته بندی با دستگاه شرینک

  • کارکرد ساده بدون نیاز به دانش
  • بسته بندی مقاوم به آب و رطوبت
  • سرعت انجام کار
  • وزن کم بسته بندی
  • نایلون بسته بندی ارزان
  • استهلاک کم دستگاه
  • امکان جابجایی ماشین

خرید شیرینگ پک

اگر برای کارخانه، شرکت و یا کارگاه تولیدی خود نیاز به دستگاه شیرینگ پک دارید و همچنین با توجه به محصول و شرایط کاری خود طراحی خاصی در تولید این دستگاه مد نظر دارید می توانید به وبسایت ماشین سازی پندار صنعت به نشانی https://pendarsanat.com مراجعه و یا با تلفن 09124624533 تماس حاصل فرمایید.

این مجموعه با مشاوره و ارائه نمونه ماشین آلات تولید شده به شما این اطمینان را می دهد که نیاز شما را بر طرف سازد. مهندسین طراح و ساخت پندار صنعت، ماشین آلات متعددی در بسته بندی صنایع غذایی تولید کرده اند که هم اکنون نمونه های آن در بسیاری از کارخانجات بزرگ و کوچک کشور نصب و در حال کار است. کافیست با ما تماس بگیرید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین