فرصت طلایی اقتصاد کشاورزی از زبان معاون رییس جمهور

گروه اقتصادی الف،   4010220077

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری حذف یارانه ها در بخش کشاورزی را فرصت طلایی برای شرکت های فعال در این زمینه دانست و گفت: پول نفتی و یارانه ابتکار و نوآوری را از بین می برد.

فرصت طلایی اقتصاد کشاورزی از زبان معاون رییس جمهور

به گزارش ایسنا، سورنا ستاری امروز در افتتاحیه یازدهمین دوره نمایشگاه فناوری و نوآوری (اینوتکس) که در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد، با اشاره به برگزاری دهمین دوره این رویداد با بیان اینکه بعد از ابتلا به کرونا در این رویداد شرکت کردم، افزود: می‌توان گفت برگزاری این رویداد به این صورت و در فضای باز مدیون شیوع کرونا است.

وی با بیان اینکه اپیدمی کرونا اکنون در حال به پایان رسیدن است، اظهار کرد: ما در مقابله با این اپیدمی در انتهای تونل هستیم، ولی هرگز دست از ما بر نمی‌دارد.

ستاری با اشاره به توانمندی شرکت‌های دانش بنیان در زمان شیوع کرونا، خاطر نشان کرد: در آن زمان ۵ شرکت دانش بنیان ایرانی توانستند به تولید واکسن کرونا ورود کنند، ضمن آنکه ۲ تا ۳ شرکت دیگر در نوبت هستند که با روش‌های جدید وارد عرصه تولید واکسن کرونا شوند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه ما داخل یک مبارزه هستیم، خاطر نشان کرد: بحث دانش‌بنیان‌ها با تاکیدات مقام معظم رهبری همواره بر حرکت دولت و حکومت پایه‌ریزی شده است. این پایه‌ریزی دارای یک محور فرهنگی است تا اقتصادی.

وی، فناوران را سیمرغ‌های حوزه فناوری توصیف کرد و ادامه داد:  متأسفانه فرهنگ اقتصاد نفتی طی صد سال گذشته به کشور تحمیل شده است، در حالی که ایران دارای فرهنگ ۶ هزار ساله تاریخ، فرهنگ و دانش و کارآفرینی بوده است و وضعیت امروز ما ناشی از پول نفت است.

ستاری در تشبیه، پول نفت بی حساب کشور را همانند حقوق کارمندی دانست که اگر نباشد فرد تصور می‌کند از گرسنگی می‌میرد، یادآور شد: این اتفاقاتی که در سال‌های اخیر رخ داده، به دلیل زحمات شما فناوران بوده است. 

وی با تاکید بر اینکه در سال جاری یکی از اهداف معاونت علمی اقتصادهای بزرگ است، گفت: نمونه آن حوزه کشاورزی است که یک بحث جدی است و اقدام برای حذف یارانه در این بخش بزرگترین خدمت خواهد بود؛ چرا که دلیل توسعه نیافتگی کشاورزی اختصاص یارانه بوده است. پول نفتی نوآوری و ابتکار را از بین می برد.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه هم اکنون فرصت طلایی برای فناوران فعال در حوزه کشاورزی ایجاد شده است، یادآور شد: علاوه بر آن  چیادمان می رود که برای مس و فولاد چه وضعیتی رخ داده است.

ستاری گفت: این شرکت‌های فعال در حوزه صنایع و معادن هستند که توانستند سودآوری زیادی داشته باشند؛ تاکنون برخی از شرکت‌های دانش بنیان به این حوزه‌ها ورود پیدا کردند و ۴۰-۵۰ هزار میلیارد سودآوری کردند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در خصوص اقتصاد دانش بنیان، تأکید کرد: ما از اقتصاد ۳۰۰ هزار میلیاردی در سال ۹۹ باید به عدد قابل توجهی برسیم.

وی ابراز امیدواری کرد که در آینده با جهت گیری‌های جدید و درست، منویات رهبری در خصوص اقتصاد دانش بنیان محقق شود و بدین واسطه آینده خوبی در انتظار ما باشد.

ستاری با بیان اینکه ما همه در یک جبهه می‌جنگیم، تصریح کرد: این جنگ علیه اقتصاد سنتی بخش خصوصی و بوروکراسی‌های فوق وحشتناک اقتصاد نفتی در دولت‌ها و غیره است. این حرکت جمعی در قالب یک مبارزه است که می‌تواند باعث شود جهت گیری های ما سمت و سوی بهتری پیدا کند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری اظهار کرد: اگر ۳۰ نماینده مجلس از زیست بوم فناوری آمده، نیاز به تصویب قانون جهش دانش‌بنیان است و همچنین از ۴۳ عضو اتاق بازرگانی، ۱۸ شرکت دانش بنیان حضور دارند که این مهم نشان از توسعه این اکوسیستم دارد. 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  11. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  12. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  13. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  14. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  15. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  16. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  17. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  18. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  19. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  20. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  21. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  22. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

  23. با انواع شیوه‌های اعدام در دنیا آشنا شوید

  24. رئیسی: همه بخش‌های تولیدی مخاطب شعار سال هستند

  25. همکاری شریفی‌نیا با رهبری درارتباط با موسیقی و قرآن

آخرین عناوین