اعلام حکم بدوی مهرشاد سهیلی/ پاسخ خبرگزاری اصولگرا به ادعای همتی/ توضیحات غریب‌آبادی درباره پرونده احمدرضا جلالی

گروه سیاسی الف،   4010220050 ۱۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

اعلام حکم بدوی مهرشاد سهیلی/ پاسخ خبرگزاری اصولگرا به ادعای همتی/ توضیحات غریب‌آبادی درباره پرونده احمدرضا جلالی

فوتی های روزانه کرونا در ایران به ۳ نفر رسید

بنابر اعلام وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴۶۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۸۲ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۲۶ هزار و ۲۱۹ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۱ هزار و ۱۹۲ نفر رسید.

در شبانه روز گذشته به جز تهران با ۲ مورد فوتی بیماران کووید۱۹ و البرز با یک مورد، همه استان‌های کشور، مرگ و میر ۰ داشته اند.

آخرین بار روز ۶ اسفند 98، تعداد مرگ و میر روزانه بیماران کووید۱۹ در کشور،۳ نفر بود.

آمار واکسیناسیون در ایران

بنابر اعلام وزارت بهداشت، تا کنون ۶۴ میلیون و ۳۹۸ هزار و ۵۷۷ نفر دُز اول، ۵۷ میلیون و ۶۴۸ هزار و ۳۸۰ نفر دُز دوم و ۲۷ میلیون و ۲۱۶ هزار و ۳۱۸ نفر نیز دُز سوم واکسن کرونا را در کشور تزریق کرده‌اند.

***

اعلام حکم مهرشاد سهیلی

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوال ایسنا درباره جزییات حکم صادره برای مهرشاد سهیلی گفت: این پرونده با کیفرخواست به دادگاه ارسال شد. حکم بدوی صادر و به سه سال نگهداری در کانون اصلاح و تربیت، جزای نقدی و رد مال محکوم شده است. حکم بدوی است و در صورت قطعیت اجرا می شود.

خدائیان در پاسخ به سوالی درباره شکایت رئیس مجلس از جعفرزاده نماینده سابق مجلس به علت ادعای خرید منزل توسط خانواده قالیباف در ترکیه و اینکه در چه مرحله‌ای است؟ گفت: در خصوص این موضوع با توجه به شکایت انجام شده پرونده‌ای در تهران تشکیل شده و مشتکی عنه احضار شده است‌. کسانی که با فوریت دست به انتشار مطالبی می‌زنند اگر نتوانند ادعای خود را ثبت کنند، تحت تعقیب قرار گرفته و محکوم خواهند شد. اگر دقت نکنند و به صرف شنیده‌ها مطالبی را منتشر کنند پرونده‌ای تشکیل شود،  قوه قضائیه ورود می‌کند.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی درباره  اظهارات اخیر فائزه هاشمی در رابطه با درخواست تحریم برخی نهادهای امنیتی و توهین به پیامبر، گفت: در رابطه با هر دو موضوع پرونده‌ای در دادسرای تهران تشکیل شده و دادستان به عنوان مدعی العموم پیگیر موضوع بوده است‌.

ذبیح الله خداییان سخنگوی قوه قضاییه همچنین در این نشست گفت که به زودی شخص دیگری جایگزین او در این سمت خواهد شد.

وی در این باره اظهار کرد: به دلیل تمرکزم در سازمان بازرسی تقاضا داشتم  که مسئولیت سخنگویی برعهده کسی دیگر باشد که رییس قوه قضاییه اخیرا موافقت کردند و از ایشان کمال تشکر را دارم و چند گزینه پیشنهاد شده است. ان‌شاءالله با انتخاب یکی از عزیزان به عنوان سخنگوی جدیدی انتخاب شود و اگر انتخاب صورت گیرد در نشست بعدی سخنگوی جدید در خدمت شما است.

***

پاسخ خبرگزاری فارس به ادعای همتی

به گزارش فارس، عبدالناصر همتی، اخیرا در پیامی، دولت سیزدهم را فوق سلطان چاپ پول نامید که نه تنها در محافل و رسانه‌های داخلی مورد نقد علمی قرار گرفت و بی‌اعتبار تشخیص داده شد، بلکه رسانه‌های معاند نیز آن را بی‌پایه و مردود دانستند.

همتی بار دیگر در سخنان خود در کلاب هاوس، مطالب سراسر اشتباهی را مطرح کرد و بر حجم اشتباهات خود افزود.

رئیس‌کل سابق بانک مرکزی در ادعای جدید خود در ابتدا گفت که «در سه سال گذشته مصرف مردم بیش از ۱۰ درصد کاهش یافته است.» 

جدا از اشتباه بودن رقم منفی ذکر شده باید گفت که مطابق آمار بانک مرکزی، مصرف خصوصی که در سال ۱۳۹۹، منفی ۰.۵ درصد رشد داشت، در 9 ماهه سال ۱۴۰۰ رشد مثبت ۳.۴ درصدی داشته است.

اشتباه همتی جایی بود که وی عنوان داشت که پایه پولی در سال گذشته، ۱۸۲ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است؛ در حالی که این رقم نه تنها غلط است، بلکه با ادعاهای همان روز همتی در پست ویدیویی‌اش در تناقض است.

همتی با ادامه اشتباهات علمی و آماری‌اش، در ادامه رشد پایه پولی در سال ۱۴۰۰ را ۴۱.۵ درصد عنوان کرده است، در حالی که طبق اعلام بانک مرکزی رشد پایه پولی که تا قبل از شروع فعالیت دولت سیزدهم رشد پایه پولی سالانه در مرداد 1400 در حدود 42.1 درصد تحقق یافته بود، در انتهای سال به رقم 31.4 درصد کاهش یافته است. 

همچنین همتی در ادعاهای بی‌اساس خود، اضافه برداشت بانک‌ها را ۲۰۰ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ عنوان کرده که آن هم از پایه و اساس غلط است.

***

توضیحات غریب‌آبادی درباره پرونده احمدرضا جلالی

کاظم غریب آبادی، معاون امور بین الملل قوه قضائیه در یک برنامه تلویزیونی درباره پرونده حمید نوری، گفت: پرونده حمید نوری یک پرونده ساده و صرفا یک پرونده محاکمه یک تبعه ایرانی نیست چراکه مبنای شکل گیری این پرونده در سوئد، یک مبنای قضایی، فنی و حقوقی نیست بلکه دارای ماهیتی کاملا سیاسی است.

معاون امور بین الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر ادامه داد: دولت سوئد قطعا با حمایت برخی دیگر از کشورهای اروپایی به ویژه دولت انگلیس، دنبال محاکمه جمهوری اسلامی ایران بودند، چون رویکرد سوئد چند سالی است که یک رویکرد مخاصمه ای در موضوعات امنیت ملی علیه جمهوری اسلامی ایران شده است.

وی با اشاره به پرونده احمدرضا جلالی اظهار داشت: چند سال قبل یک تبعه ایرانی به احمد رضا جلالی به دلیل اقدامات جاسوسی و مغایر با امنیت ملی دستگیر شد؛ اطلاعاتی که او به سرویس موساد داد، منجر به شهادت دو تن از دانشمندان هسته ای ما شد.

دبیر ستاد حقوق بشر با بیان اینکه چهار سال قبل پرونده کامل احمدرضا جلالی را مطالعه کرده ام، گفت: زمانی که بنده در ستاد حقوق بشر بودم، سفیر سوئد مرتب به دفتر من و وزارت خارجه می آمد و می گفت او یک استاد دانشگاه بیگناه است چرا او را دستگیر کردید، در حالیکه موقع دستگیری او حتی دو تابعیتی هم نبود و بعدا تابعیت سوئد را به او اهدا کردند.

معاون امور بین الملل قوه قضائیه ادامه داد: من هم در جواب به ایشان می گفتم که شاید سرویس اطلاعاتی شما به شما اطلاع نداده باشد و گفته که او یک استاد دانشگاه است ولی من به شما می گویم که او چه خیانت هایی در حق امنیت ملی ما کرده است و اگر بار دیگر شاهد حضور شما در وزارت خارجه و ستاد حقوق بشر باشیم، این اطلاعات را هم به رسانه ها خواهیم داد که سوئد علیه امنیت ملی ایران چه پایگاهی را ایجاد کرده است.

غریب آبادی افزود: ما مستندات پرونده احمدرضا جلالی را در سوئد داریم که در پایگاه های امنی که سرویس مخفی سوئد در اختیار موساد قرار داده بود با عوامل موساد ملاقات می کرد.

حکم احمدرضا جلالی قطعی است

ذبیح‌الله خداییان، سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری درباره اجرای حکم احمدرضا جلالی تا پایان اردیبهشت  گفت: آقای احمدرضا جلالی فرزند محمد از اتباع ایران و تابعیت ایران دارد و ایرانی است و در ۱۳۹۶ به اتهام جاسوسی و ارتباط با موساد و   اقدام علیه امنیت کشور و افشای اطلاعات طرح های سری و فوق سری و حتی اطلاعات مربوط به  دانشمندان هسته ای تحت تعقیب قرار گرفت و بازداشت شد و بعد از بازداشت  ایشان، کشور سوئد به او تابعیت و امتیازی به او داد. این شخص به لحاظ اتهامات متعدد به  اعدام‌محکوم شده و حکم قطعی است  و در دستور کار مقامات قضایی است و  نسبت به اجرای حکم اقدام خواهند کرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره مبادله احمدرضا جلالی و حمید نوری گفت: این دو ارتباطی با هم ندارند. آقای حمیدنوری بی گناه و محاکمات ایشان نامشروع است.  آقای جلالی دو سال قبل از ایشان بازداشت شده و حکم قطعی در موردش صادر شده است. بحث مبادله مطرح نیست و قوه قضاییه براساس حکم صادره اقدام خواهد کرد.

***

واریز یارانه‌ حمایتی برای ۷۲ میلیون نفر ایرانی

براساس قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و دستور رییس جمهور، یارانه ۴۰۰ هزار تومانی برای دهک‌های اول تا سوم و یارانه ۳۰۰ هزار تومانی برای دهک‌های چهارم تا نهم به ازای هر نفر، دوشنبه (۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱) به حساب سرپرستان خانوارها واریز شد.

واریز این مرحله در راستای اجرای سیاست‌های دولت در کاهش و رفع فقر مطلق، بهبود ضریب جینی، کاهش فاصله طبقاتی، تصمیم به هوشمندسازی و بازتوزیع یارانه کالاهای اساسی و همچنین  به موجب جزء یک بند «ص» تبصره یک قانون بودجه سال ۱۴۰۱ انجام شده است. 

در این نوبت، خانوارهای مشمول دریافت یارانه بر مبنای دهک بندی اعلام شده توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ۹ دهک تقسیم می‌شود که بر این اساس به مشمولان دهک‌های اول تا سوم به ازای هر نفر ماهانه مبلغ ۴۰۰ هزار تومان و به دهک‌های چهارم تا نهم  به ازای هر نفر ماهیانه مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به حساب سرپرستان پرداخت خواهد شد.

بر اساس فهرست اعلام شده، مشمولان دریافت یارانه توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیش از ۲۳ میلیون خانوار ایرانی هستند که ۷۲ میلیون نفر ایرانی را شامل می‌شود.

مبالغ اعلام شده برای دو ماه به‌صورت نقدی به حساب سرپرستان خانوار واریز شد و زمان برداشت آن تا اعلام رسمی دولت در حساب مردم غیر قابل برداشت خواهد بود. 

ثبت‌نام یارانه بگیران جدید بزودی آغاز می‌شود

حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با شبکه خبر درخصوص ثبت نام افراد واجد شرایط دریافت یارانه افزود: بعضا ممکن است افراد، متمول و از دهک دهم باشند که وضع مالی شان خوب است، آنها جواب مثبت دریافت نخواهند کرد ولی کارگران اگر یارانه بگیر نیستند، یارانه شان برقرار خواهد شد.

وی درخصوص ثبت نام افراد واجد شرایط دریافت یارانه گفت: به زودی سامانه سازمان هدفمندی یارانه‌ها کار خود را دوباره شروع می‌کند و همه به هر دلیلی که یارانه نمی‌گیرند می‌توانند در این سامانه ثبت نام کنند.

مردم مطمئن باشند که افزایش قیمت‌ها جبران می‌شود

غلامرضا مصباحی مقدم  در گفت‌وگو با فردا با تاکید بر اینکه «حذف ارز 4200 تومانی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است چون حاصلی غیر از فساد ندارد» گفت: «این کار باید با تدابیر کامل انجام شود تا آثار ناگواری بر زندگی خانواده‌ها به خصوص قشر کم‌درآمد نداشته باشد. خوشبختانه تدابیر دولت حاکی از این است که می‌خواهند غیر از اجرایی کردن این حکم قانونی یارانه متناسبی به حساب خانواده‌ها واریز کنند تا مردم مطمئن باشند که افزایش قیمت‌ها جبران می‌شود. این اقدام سبب می‌شود که عامل روانی در بازار کاهش یابد و آثار تورمی چندانی ایجاد نشود».

این عضو مجمع تشخیص افزود: «مساله مهم اما این است که این اقدام بر قیمت سایر کالاها اثر نگذارد و این نیازمند نظارات جدی دولت و وزارت صمت و تعزیرات حکومتی است که اجازه ندهند برخی کالاهایی که تحت تاثیر ارز 4200 تومانی نبوده‌اند هم به بهانه اجرایی شدن حذف ارز 4200 تومانی گران نشوند».

***

ستاد تنظیم بازار با حضور رئیس جمهوری تشکیل جلسه داد

به گزارش ایسنا، محمدمهدی رحیمی مدیرکل روابط عمومی دفتر رییس جمهوری در حساب کاربری خود در توییتر نوشت:

«‏ریاست جمهور در جلسه ستاد تنظیم ‎بازار حاضر شد که پیشتر بطور مداوم و منظم به ریاست معاون اول برگزار شده است.

حضور فعالانه اعضای دولت و نمایندگان سایر قوا و نهادها در جلسه، تحقق سخنان دیروز رهبر معظم انقلاب است که همگان را به کمک به دولت در کار اقتصادی مهم پیش رو فراخواندند.»

***

توضیحات امیرعبداللهیان به مجلس درباره آبهای مرزی با ترکیه و افغانستان

احمد علیرضابیگی نماینده تبریز در گفت‌وگو با تسنیم، در تشریح جزئیات جلسه غیرعلنی صبح امروز مجلس، گفت: مجلس صبح امروز پیش از آغاز جلسه علنی با حضور آقای حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جلسه غیرعلنی داشت.

وی افزود: ابهاماتی وجود دارد که وزارت امور خارجه در خصوص بهره‌مندی‌هایی که کشورهای همسایه از آب‌های مرزی دارد، اقدامات لازم را انجام نمی‌دهد که این جلسه غیرعلنی در همین راستا تشکیل شده بود.

نماینده تبریز در مجلس ادامه داد: توضیحات وزیر امور خارجه حکایت از این می‌کند که به دلیل اینکه نه ما و نه کشور ترکیه هیچ‌کدام عضو کنوانسیون‌های بین‌المللی در ارتباط با حق‌آبه‌ها نیستیم، از این جهت نمی‌توانیم علیه یکدیگر شکایتی داشته باشیم ، بلکه باید در چارچوب روابط 2 جانبه موضوعات خودمان را بر طرف کنیم.

علیرضابیگی در همین راستا ادامه داد: طی صحبت‌هایی که بین مسئولان 2 کشور انجام شده، دولت ترکیه به وزارت خارجه ما اطمینان خاطر داده که هدف ما از سدسازی‌ها، بیشتر بهره‌گیری از از انرژی برق‌آبی است و برای ذخیره‌سازی آب برنامه‌ای را نداریم؛ البته کاملا مشخص از که دولت ترکیه منافع خود را دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه در رابطه با آب‌های مرزی عراق و افغانستان پیمان 2 جانبه داریم، گفت: متاسفانه هیئت حاکمه افغانستان در این رابطه به تعهدات خود پایبند نبوده ، البته حق ما را به رسمیت می‌شناسد اما بهانه‌هایی را از جمله لایروبی نشدن مسیر رودخانه را مطرح و هزینه لایروبی را از ما طلب می‌کند که ما هم حاضر شدیم که این هزینه‌ها را خودمان تامین کنیم.

نماینده تبریز در مجلس اضافه کرد: در رابطه با آب‌های مرزی با عراق هم قرارداد 1975 بین ما و عراق حاکم است و ما در این چارچوب اقدام می‌کنیم.

علیرضا‌بیگی تاکید کرد: توضیحات وزیر امور خارجه در جلسه غیرعلنی پیرامون عملکرد و ابهامات مطرحه شده، قانع‌کننده و منطقی بود.

***

گوشی وزیر ورزش و جوانان دزدیده شد

تلفن همراه حمید سجادی، وزیر ورزش در مقابل مسجد بلال صداوسیما سرقت شد.

وزیر ورزش و جوانان که برای تشییع مرحوم نادر طالب زاده در مراسم تشییع وی از مقابل سازمان صداوسیما حضور پیدا کرده بود، گوشی تلفن همراهش توسط سارقان ناشناس، سرقت شد.

***

نادران برای انتخابات ریاست مجلس اعلام نامزدی کرد

به گزارش ایرنا، الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با انتشار نامه‌ای خطاب به نمایندگان و توزیع آن در صحن علنی مجلس،برای ریاست مجلس در انتخابات هیات رییسه اعلام نامزدی کرد.

وی در این نامه انتقاداتی را در مورد ریاست  قالیباف بر مجلس مطرح کرده و تعهداتی به نمایندگان در صورت انتخاب برای ریاست مجلس داده است.

***

مقامات رسمی درباره خوزستان اطلاع رسانی کنند

تابناک نوشت: «به گفته برخی از منابع رسانه ای، از ظهر روز جمعه اینترنت همراه (موبایل) در چند شهر خوزستان همراه با قطعی کامل یا اختلال شدید بوده است؛ البته هرچند اینترنت ثابت خانگی متصل بوده، سرعت آن نیز کمتر از سرعت همیشگی و کٌند بوده و قطعی اینترنت به گونه ای بوده است که حتی امکان دسترسی به اینترنت داخلی نیز وجود نداشته و برنامه‌هایی چون اسنپ یا سایت‌های داخلی در دسترس نبوده است و گویا روز گذشته، بالاخره اوضاع اینترنت در این استان به حالت پایدار درآمده ولی متاسفانه تاکنون هیچ مقام مسئولی در خصوص وضعیت اینترنت موبایل در خوزستان توضیحی نداده است.

متاسفانه در این اوضاع به مانند موارد مشابه پیشین ـ که اخباری مبنی بر ناآرامی یا اعتراض محلی به موضوعی از برخی نقاط کشور شنیده می شود ـ در فقدان یک روایت رسمی و موثق داخلی، شاهد روایات فراوان از این رخدادها در سایت های فارسی زبان خارج از کشور هستیم که هر یک بر اساس مقاصد و نیت خود این گونه امور را تبیین و تفسیر می کنند.

اینکه موضوعی ممکن است دارای جوانب امنیتی و یا غیرآشکار باشد، انکارناشدنی است؛ اما عدم بیان هیچ گونه روایتی از اوضاع مورد توجه افکار عمومی، قطعا عرصه را برای بیان روایات غیر موثق و پذیرش آن فراهم می کند. برای افکار عمومی پذیرفته نیست وقتی اخبار تحولات و اتفاقات کشور جنگ زده ای مانند اوکراین به لحظه قابل پیگیری است، بچطور برای پیگیری امور و اتفاقات یک استان داخلی نه تنها دسترسی وجود ندارد، بلکه هیچ گونه روایت رسمی هم در کرا نیست. حال در کنار این شرایط بحث مشکل همیشگی خوزستان هم وجود دارد که گرد و غبار در آسمان این استان، سال هاست امان مردم را بریده است و این مشکل را نباید معضلی محلی دانست.»

***

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۴۹۷۳۳۲۲۰:۵۱:۲۹ ۱۴۰۱/۲/۲۰
توهّمات و دروغ‌‌ها بین همتی و بیژن و اسحاق و جواد و نوبخت و نهاوندیان و حسن فریدون و حضرات در تبادل است
ناشناس۲۴۹۷۳۷۰۲۲:۰۲:۴۱ ۱۴۰۱/۲/۲۰
بیشتر به نظر می رسد دنبال بزرگ کردن مهرشاد سهیلی هستند تا تنبیه ایشان من هم حاظرم سه سال زندان باشم اما اینقدر معرفی شوم و فقط عین پول های اختلاسی را برگردانم
علی حیدری۲۴۹۷۴۰۱۲۲:۴۲:۱۱ ۱۴۰۱/۲/۲۰
واقعاً همتی با آن تعداد رای مفتضح چه می خواهد به گوید ؟؟!!.، برای چه کسی می گوید ؟ به تعداد زیر سه میلیون نفر ، حق دارد که عقده داشته باشد ، به نظر می رسد ساکت باشد آبرومند خواهد ماند.
ناشناس۲۴۹۷۴۱۴۲۲:۵۲:۳۹ ۱۴۰۱/۲/۲۰
شهریه بعضی از مدارس غیر انتفاعی در دوره متوسطه برای سال تحصیلی آتی، ۸۵ میلیون تومان اعلام شده‌ است. روز بروز این نظام آموزشی، فرزندان بیشتری از طبقات مردم را دور میریزد!!!!!!!!
ناشناس۲۴۹۷۹۴۱۱۲:۰۶:۵۴ ۱۴۰۱/۲/۲۱
مدارس غیر انتفاعی از دولت هاشمی تاسیس شد و در دولتهای خاتمی و روحانی توسعه یافت و مانع تحصیل فرزندان محرومان شد.
ناشناس۲۴۹۷۴۲۲۲۲:۵۹:۲۴ ۱۴۰۱/۲/۲۰
اینها می روند انگلیس پاسپورت می گیرند و بر می گردند می شوند ظریف..
ناشناس۲۴۹۷۷۸۰۱۰:۰۲:۳۲ ۱۴۰۱/۲/۲۱
هر تصمیم و اصلاح اقتصادی باید با همراهی و همدلی مردم باشد. تا مردم از چیزی قانع نشوند، همراهی در کار نخواهد بود.
ناشناس۲۴۹۷۷۸۳۱۰:۰۳:۵۱ ۱۴۰۱/۲/۲۱
اقتصاد کشور باید اصلاح شود و به مسیر صحیح برگردد. اما این راهش نیست.
ناشناس۲۴۹۷۴۳۴۲۳:۱۱:۰۵ ۱۴۰۱/۲/۲۰
همتی اگر بلد بود !!! چرا به روحانی نگفت چطور قیمت مرغ را کنترل بکند ؟!
ناشناس۲۴۹۷۴۳۷۲۳:۱۲:۱۴ ۱۴۰۱/۲/۲۰
همتی باید پاسخگو باشد چرا بانک مرکزی در دولت قبل 500 هزار میلیارد تومان پول بدون پشتوانه چاپ کرد ؟!
ناشناس۲۴۹۷۴۳۹۲۳:۱۳:۱۵ ۱۴۰۱/۲/۲۰
همتی دلار را با نرخ 11 هزار تومان تحویل گرفت و 30 هزار تومان تحویل داد لذا بهتره سکوت کند.
ناشناس۲۴۹۷۴۴۱۲۳:۱۶:۱۱ ۱۴۰۱/۲/۲۰
ارز 4200 تومانی فساد زا و تورم زا بود و باید در همان سال 97 متوقف می شد.
ناشناس۲۴۹۷۴۴۵۲۳:۲۰:۴۳ ۱۴۰۱/۲/۲۰
فائزه هاشمی به پیامبر(ص) توهین کرده بود و خواهان تحریم برخی نهادهای امنیتی شده از دستگاه قضایی تقاضا داریم برخورد جدی و قاطع داشته باشند.
ناشناس۲۴۹۷۹۴۴۱۲:۰۸:۳۴ ۱۴۰۱/۲/۲۱
از همنشین بهائیان و کاسبان تحریم انتظاری بیش از این نیست.
ناشناس۲۴۹۷۴۸۷۰۰:۳۰:۱۵ ۱۴۰۱/۲/۲۱
همتی پاسخگو باشد چرا دولت روحانی با نوسان گیری در بازار ارز و خلق پول بدون پشتوانه و ترغیب مردم به سرمایه گذاری در بورس کسری بودجه خود را جبران می کرد ؟!
ناشناس۲۴۹۷۵۰۱۰۰:۴۷:۱۲ ۱۴۰۱/۲/۲۱
سارق ناشناس دقیقا یعنی چی؟؟؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    2. این صدای اقتدار ایران است ...

    3. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    4. وحدت ملی با وعده صادق

    5. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    8. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    9. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    13. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    14. اسراییل چه باید بکند؟ 

    15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

    16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

    17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

    18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

    19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

    20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

    21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

    22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

    23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

    24. احتمال تشکیل استان تهران غربی

    25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    آخرین عناوین