بهترین کاغذ و مرکب برای چاپ سابلیمیشن

گزارش بازرگانی،   4010218088

امروزه چاپ سابلیمیشن به یک کسب و کار محبوب و سودمند در بین انواع روش های چاپ تبدیل شده است. سفارشی سازی محصولات نظیر تیشرت، چاپ لیوان و ماگ، قاب گوشی، کیف و انواع منسوجات به لطف انواع دستگاه چاپ روی پارچه فراهم شده است.

 ازآنجایی که شاخصه های اصلی کاغذ و مرکب سابلیمیشن به صورت مستقیم تعیین کننده کیفیت چاپ سابلیمیشن است، برآنیم که با اطلاعاتی دقیق به متقاضیان و علاقمندان راهنمایی های لازم در خصوص این دو نوع ابزار ارائه نموده و ویژگی های لازم آن ها را برشماریم.

کاغذ سابلیمیشن چیست؟

کاغذ سابلیمیشن کاغذی مخصوص جهت چاپ سابلیمیشن است. این کاغذ تشکیل شده از لایه محافظ به نام کوتینگ که بر روی کاغذ معمولی اعمال می‌ شود تا خواص ویژه مورد نیاز چاپ تصعید را به آن ببخشد. کوتینگ اجازه می‌ دهد که کاغذ در حرارت بالای دستگاه پرس حرارتی نسوزد و به علاوه اجازه ندهد مرکب جذب کاغذ شود. بدین صورت پس از اعمال جوهر بر روی کاغذ باقی مانده و خشک می شود تا برای مراحل بعدی آماده باشد.

کاغذ سابلیمیشن در گرماژ و ابعاد استاندارد توسط شرکت های تولید کننده عرضه می شود. برای انتخاب بهترین کاغذ سابلیمیشن لازم است ویژگی های این نوع از کاغذ بشناسید.

ویژگی بهترین کاغذ سابلیمیشن

لازمه انتخاب بهترین کاغذ ترانسفر برای چاپ تصاویر با کیفیت دانستن فاکتورهایی که با بررسی آن ها می توان کیفیت کاغذ را تعیین کرد ویژگی ‌های بهترین کاغذ ترانسفر را دنبال کنید تا ببینید چه عواملی باعث می شود یک کاغذ جزو بهترین ها باشد:

  • سرعت انتقال

نرخ انتقال یکی از مشخصه‌ های اصلی کاغذ انتقال است. یعنی سرعتی که با آن کاغذ، مرکب را به بستر چاپ منتقل می کند. کاغذ برتر در بالاترین سرعت چاپ توانایی جذب مرکب و انتقال رنگ بالا و صرفه جویی در مرکب را داراست. به علاوه لازمه  چاپ سریع کاغذی با وزن سبک است در حالیکه چاپ کندتر نیازمند کاغذی با گرماژ بالا تر است، نکته ‌ای که در هنگام چاپ باید به آن توجه کرد.

  • سازگاری با مرکب

 بسیار مهم است که کاغذ ترانسفر با مرکب و برند آن سازگار باشد. تناسب کاغذ با مرکب  سبب می ‌شود چاپی با وضوح بالا داشته باشید.

  • ظرفیت پذیرش مرکب

هر کاغذی بسته به وزن تعریف شده دارای توانایی و ظرفیت پذیرش مرکب خاصی است، این در صورتی است که خود کاغذ نیز دارای مقداری رطوبت است. چنانچه میزان جوهر که بر پایه آب است بیشتر از ظرفیت کاغذ باشد سبب تاب برداشتن آن خواهد شد. بنابراین کاغذ باید دارای ظرفیتی بیش از رطوبت جوهر را داشته باشد تا بدون هیچگونه اختلالی همچون پیچ و تاب برداشتن آن را بپذیرد.

  • سرعت خشک شدن

سرعت در روند چاپ در گرو توانایی کاغذ در خشک شدن سریع جوهر بر روی آن است. این ویژگی کاغذ سبب می شود به میزان قابل توجهی سرعت فرآیند چاپ بهبود یابد و از صرف زمان بیشتر و تأخیر در روند کار جلوگیری شود.

  • میزان پیچ و تاب

درجه تاب برداشتن از ویژگی های کاغذ کوتینگ دار است. پوشش کوتینگ برای عدم تاب برداشتن به هنگام اعمال حرارت و عوامل دیگر به کاغذ اضافه می شود نیاز به ثبات دارد.  لایه کوتینگ در صورت ناسازگاری و عدم ثبات در تمام رول کاغذ باعث می شود یک طرف در دمای بالا به سرعت خشک شود و باعث تاب برداشتن ناحیه خشک شده و همچنین شکست انتقال تصویر شود.

  • وجود لکه ناخالصی

یکی از راه های تشخیص کاغذ با کیفیت میزان وجود لکه های ناخالص بر روی آن است. به طور کلی در فرآیند تولید این لکه ها ممکن است در کاغذ پایه رخ دهد و یا در فرآیند اعمال پوشش به وجود بیاید اما وجود نقاط و لکه های جامد بیش از حد و یا در اندازه بزرگ به چاپ آسیب جدی وارد می کند. به خصوص برای چاپ تک زنگ بیشتر از چاپ تمام رنگی مشکل ساز هستند. بنابراین برای یک چاپ با کیفیت به دنبال کاغذی با کمترین تعداد لکه باشید.

  • ثبات کیفیت

 کیفیت ثابت باید مهمترین ویژگی یک کاغذ انتقال خوب باشد. کیفیت پایدار یک شاخصه مهم در کاغذ سابلیمیشن است چرا که عدم هماهنگی و یکنواختی پوشش کوتینگ سبب می‌ شود تصویر چاپی در یک قسمت به طور کامل اعمال شده و در یک سمت دیگر به صورت تکه تکه انجام شود.

عدم توجه به هر کدام از موارد ذکر شده سبب  شکست در چاپ می شود که همین امر با صرف هزینه و زمان زیاد بدون نتیجه عالی همراه است.

 یکی دیگر از الزامات چاپ سابلیمیشن، مرکب سابلیمیشن است که نقش تعیین کننده ای در کیفیت چاپ دارد. ابتدا باید بررسی کنیم که چیست و چگونه می توان یک  مرکب با ویژگی های خوب را برگزید.

مرکب سابلیمیشن چیست؟

جوهر تصعید مرکبی است که تحت گرما و فشار پرس حرارتی بدون عبور از فاز مایع مستقیماً از حالت جامد به گاز تبدیل می شود. یک خاصیت دیگر آن سرعت خشک شدن آن است که بلافاصله پس از اعمال بر روی کاغذ خشک شده و به جامد تبدیل می شود. درجه حرارت بالا به مرکب اجازه می ‌دهد تا بدون جابجایی، ترک کردن و یا لکه بر روی بستر منتقل شده و به بخش جدایی ناپذیر از محصول تبدیل شود.

 با گذشت زمان از بین نرفته و محو نمی ‌شود. مرکب سابلیمیشن بسیار بادوام و قابل اعتماد است و با آن ها به وضوح چاپ بالا و با رنگ های پر جنب و جوش می توان دست یافت.

ویژگی بهترین مرکب سابلیمیشن

همچون کاغذ مناسب مرکب نیز نقش مؤثری در فرآیند چاپ و به علاوه سلامت چاپگر دارد. بنابراین دانستن چند نکته ای که در زیر بیان می شود بسیار ضروری است.

  • سازگاری

میزان سازگاری جوهر با چاپگر اولین ویژگی است که باید به آن دقت کرد. هنگام خرید این نوع جوهر احتمالاً محصولات متنوعی از برندهای مختلف پیدا خواهید کرد. اما توجه کنید که اکثر تولیدکنندگان چاپگرها توصیه می ‌کنند که تنها از مرکب های طراحی شده و سازگار با محصولاتشان استفاده شود. بنابراین برند ها مهم هستند که با نام تجاری چاپگر یکسان باشد. به علاوه با رعایت این نکته نیز سبب ضمانت سلامت چاپگر می شود. برندهای متفرقه و بدون کیفیت باعث گرفتگی کارتریج ها و هد چاپگر خواهند شد.

  • کیفیت رنگ

در چاپ سابلیمیشن قدرت رنگ ها بسیار مهم است. جنب و جوش رنگ ها را دست کم نگیرید زیرا سبب جذب مشتری و رونق کسب و کار خواهد شد. باید سعی کنید از رنگ های زنده با غلظت مناسب استفاده کنید.

  • مقاوم در برابر محو شدن

از خواص مهم مرکب سابلیمیشن عدم محو شدن در طول زمان است. بهتر است از جوهری استفاده کنید که ضد آب باشد. سازنده اغلب به وضوح این موضوع را مشخص می‌کند که مرکب مقاوم در برابر محو شدن است. نکته ای که هنگام خرید باید به آن توجه کرد.

  • انعطاف پذیری

هرچه از مرکب بتوانید بر روی سطوح بیشتری استفاده کنید آن برند انعطاف پذیرتر است، برندی را برگزینید که توانایی چاپ بر روی هر نوع ماده و سطحی از پارچه، سرامیک، چرم، کلاه، کفش، پلی استر را داشته باشد.

  • نمایه ICC

نمایه ICC مجموعه ای از داده هایی است که یک دستگاه ورودی و خروجی رنگ را مشخص میکند. این نمایه از مشخصات چاپگر و مرکب است. به زبان ساده تر تصاویر گرافیکی دارای نمایه مشخص هستند که تعریف می کند رنگ با چه الگویی نمایش دارد.

 نمایه ICC در مرکب تعیین می‌کند رنگ ها در هنگام چاپ برروی بستر دقیقاً سازگار و همرنگ با تصویر گرافیکی چاپگر است یا خیر! بنابراین باید دقت کرد مرکبی که استفاده می کنید دارای نمایه ICC قابل دانلود باشد.

به طور خلاصه گزینه های زیادی برای ملزومات چاپ خود دارید اما برای انتخاب بهتر کاغذ و مرکب برای چاپ سابلیمیشن توجه به نقاط ذکر شده و استفاده از مشاوره کارشناسان می ‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

 شرکت فبتاک با تیم حرفه ای و کارشناسان برجسته خود در حوزه چاپ سابلیمیشن کمک می کند که برای یک تکنیک چاپ عالی به مجموعه ای از ملزومات با کیفیت از جمله کاغذ سابلیمیشن هانسول کره و مرکب سابلیمیشن مارس که هر دو از برترین برند های چاپ سابلیمیشن موجود در دنیا هستند و همچنین بهترین دستگاه های چاپ پارچه دست یابید. جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت رسمی این شرکت به ادرس اینترنتی https://fabtalkco.com/ مراجعه نمایید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. و ناگهان اخلاق!

  4. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  5. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  6. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  7. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  8. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  9. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  10. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  11. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  12. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  13. دبی؛ چند روز پس از سیل

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  16. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  17. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

  18. فریب نخوریم! 

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین