راهنمای خرید گل خواستگار لاکچری و نکاتی پیرامون آن

گزارش بازرگانی،   4010218021

گل‌ها هرجایی که باشند زبان احساس آدم‌ها هستند و بیانگر عواطف و احساساتی که در قلب‌ها آن‌ها نهفته است. یکی از موقعیت‌هایی که گل در آن حرف اول را می‌زند و نشانی از عواطف و احساسات دارد، مجلس خواستگاری است و اتفاقا یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید برای این مراسم هم انجام بدهید، انتخاب گل است. ازاین‌جهت ما در این مقاله قصد داریم نکاتی را پیرامون گل خواستگاری به شما بگوییم؛ نکاتی که هم هنگام سفارش جعبه گل به صورت آنلاین هم موقع خرید از فروشگاه گل و گیاه به‌کارتان خواهد آمد. پس اگر قصد خرید گل خواستگاری لاکچری و زیبا برای مراسم خواستگاری خود را دارید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

اولین قدم در خرید گل خواستگاری چیست؟!

اولین قدم در انتخاب و خرید گل خواستگاری این است که اگر از سلیقه فرد مورد نظر و ‌خانواده ایشان آگاهی کامل دارید، سعی کنید در هنگام خرید، نوع و رنگ گل را با توجه به سلیقه ایشان انتخاب کنید، اما اگر در این باره اطلاعات کاملی ندارید شما باید به فصل، رنگ، نوع تزیین و سایر عوامل موثر توجه کنید، ازاین‌رو در بخش ابتدایی در مورد انتخاب گل در فصل‌های مختلف به شما خواهیم گفت.

خرید گل خواستگاری لاکچری در بهار و تابستان

بهار که در کوچه‌های زندگی قدم می‌گذارد گل‌های زیبایی را تا پایان فصل تابستان به دست زندگی می‌دهد، به‌همین‌دلیل در فصل بهار و تابستان تنوع گل‌ها در گلفروشی نسبت به سایر فصول بیش‌تر است. برای خرید گل خواستگاری در فصل بهار و تابستان گل‌هایی مثل لیسیانتوس، رز هلندی یا مینیاتوری، ارکیده، فرزیا و پیونی همگی می‌توانند در کنار سایر گل‌های تزیینی مثل گل عروس گزینه‌هایی عالی باشند و ترکیب جذاب و دوست داشتنی خلق کنند.

خرید گل خواستگاری لاکچری در پاییز و زمستان

اگر مراسم خواستگاری شما در فصل پاییز و زمستان است باید سراغ گل‌هایی مثل آلسترومریا، گل شیپوری، گل رز در رنگبندی‌های مختلف و گل نرگس که زاده‌ی خاک سرد زمستان است رفته و آن‌ها را با سایر گل‌های تزیینی که تم رنگی پاییز دارند ترکیب کنید.

چه رنگ‌هایی مناسب برای انتخاب گل خواستگاری هستند ؟

در بخش قبلی انتخاب رنگ را با توجه به نوع فصل توضیح دادیم، اما اگر فاکتور فصل برای شما مهم نیست، بهتر است در انتخاب دسته گل خواستگاری از رنگ‌های ترکیبی مثل سفید، صورتی، زرد، قرمز، یاسی، نارنجی و سایر رنگ‌های پرانرژی در کنار رنگ‌ سفید استفاده کنید.

نکاتی پیرامون انتخاب گل خواستگاری

با گل‌های پژمرده در روز خواستگاری خداحافظی کنید

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که به‌علت عجله یا کمبود وقت با ورود به گلفروشی ناچار به انتخاب گل‌های کمی پژمرده شده باشید. به شما توصیه می‌کنیم که اصلا چنین کاری نکرده و از چند روز قبل از خواستگاری، سفارش خود را در گلفروشی محله خودتان یا به صورت آنلاین در سایت‌های فروش آنلاین گل و گیاه ثبت کنید، چراکه یکی از ویژگی اصلی دسته گل خواستگاری خاص شادابی و طراوت و تازگی گل‌هاست و پژمردگی گل‌ها کیفیت دسته گل شما را کم می‌کند.

هر گل سمبلی از احساس شما به فرد مورد نظر است

قبل از اقدام به خرید گل مراسم خواستگاری سعی کنید با نماد گل‌ها آشنا شوید، چرا که انتخاب هرگلی می‌تواند سمبلی بیرونی از عواطف و احساسات درونی شما باشد؛ در ادامه به بررسی ویژگی‌ها و نماد چند گل مناسب خواستگاری خواهیم پرداخت:

  1. گل پیونی: نماد افتخار، احترام زیاد و ثروت و عشق
  2. گل عروس: نماد خلوص، معصومیت، عشق و بی گناهی
  3. گل ارکیده: نماد عشق، کمال، صبر، ثروت و تجمل گرایی
  4. گل ادریسی: نماد تشکر، رحمت و زیبایی
  5. گل رز قرمز: نماد عشق و دوست داشتن
  6. گل نرگس: نماد زیبایی، غرور و احترام
  7. گل لیلیوم: نماد پاکی، زیبایی، فروتنی، نجابت و اعتماد

دسته گل یا جعبه گل مسئله این است؟!

با توجه به افزایش تولید انواع باکس گل خواستگاری در سال‌های اخیر، باکس‌ گل‌های لاکچری بیش‌تر مورد انتخاب دامادهای خوش سلیقه قرار گرفته‌اند. بنابراین باکس یا سبد گل از محبوب‌ترین‌هاست، اما اگر به‌هردلیل قصد خرید باکس گل را نداشتید از فروشنده بخواهید دسته گل خواستگاری را به زیباترین حالت ممکن بپیچد. گفتنی است دسته گل‌ها حالت صمیمی‌تر و باکس یا سبد گل‌ها حالت رسمی‌تر و لاکچری‌تری دارند.

از دسته گل‌های مینیمال برای خواستگاری چشم پوشی کنید

مجلس خواستگاری یک مجلس بسیار مهم است؛ با توجه به حساسیتی که خانواده‌های ایرانی جهت برپایی این مجلس دارند، بهتر است از انتخاب دسته ساده و مینیمال چشم پوشی کنید، مگر اینکه طرف مقابل شما به مینیمالیسم علاقه‌مند باشد.

براین‌اساس پیشنهاد ما این است که باکس، سبد یا دسته گلی را انتخاب کنید که حجمی متوسط داشته و در عین زیبایی به گونه‌ای نباشد که حمل آن برای شما دشوار باشد.

آیا گل آفتابگردان مناسب مجلس خواستگاری است؟!

این مسئله کاملا بستگی به سلیقه شخصی دارد نه فرهنگ عمومی؛ در فرهنگ عمومی معمولا از گل آفتابگردان جهت شرکت در مجلس خواستگاری استفاده نمی‌شود، درحالی‌که این گل در کمال زیبایی می‌تواند در مراسم‌هایی همچون خواستگاری و ازدواج در کنار دیگر گل‌های ریز و دوست داشتنی مورد استفاده قرار بگیرد.

مصنوعی یا طبیعی بودن گل در مجلس خواستگاری مهم است؟!

بسیاری از عروس خانم‌ها علاقمند هستند تا گل مجلس خواستگاری آن‌ها برای همیشه باقی بماند. پس اگر از قبل با عروس خانم در ارتباط هستید، حتما نظر شخصی ایشان را بپرسید و بسته به‌نظر او دسته گل مصنوعی یا طبیعی خریداری کنید، درغیر این‌صورت گل‌های طبیعی انتخاب مناسب‌تری هستند، چراکه ضمن زیبایی، با عطر خوش و رنگ‌های دلبرانه‌شان حتما رضایت عروس خانم را جلب کرده و احساسات شما را به‌خوبی منتقل کنند.

سخن پایانی

امیدواریم که مطالب جمع‌آوری شده برای شما مفید و کاربردی باشد و با بهره‌گیری از موارد یاد شده بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. اگر شما هم نکته‌ای درباره خرید گل خواستگاری می‌دانید یا خاطره و تجربه شیرینی از خرید گل در روز خواستگاری دارید، آن‌ها را ما و سایر کاربران نیز به‌اشتراک بگذارید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین