آیا استفاده از ضدآفتاب رنگی ضرر دارد؟

گزارش بازرگانی،   4010217019

علت اصلی استفاده از کرم های ضدآفتاب، محافظت از پوست در برابر تابش مستقیم اشعه های مضر نور خورشید یعنی UVA و UVB است. اما در میان محصولات برندهای مختلف، برخی از مدل های ضدآفتاب رنگی عرضه شده اند که علاوه بر خاصیت محافظت از پوست، دارای عملکرد شبیه به کرم پودر نیز هستند. در اینجا سوالی مطرح می شود که آیا استفاده از ضدآفتاب رنگی ضرر داشته یا می توان با اطمینان خاطر این کرم ها را با هر دو کارایی آن، در روتین مراقبتی پوست جای داد.

با ما همراه باشید تا بهتر ببینیم به طور کلی ضدآفتاب رنگی چیست و تا چه اندازه می توند مضر باشد.

ضدآفتاب رنگی

کرم ضدآفتاب رنگی در حقیقت از همان فرمولاسیون معمولی کرم های ضدآفتاب برای محافظت از پوست در برابر نور خورشید برخوردار است. این کرم ها تنها دارای رنگدانه های مخصوص به خود هستند که باعث می شود تا کرم ضدآفتاب رنگی، دارای عملکردی شبیه به کرم پودر باشد.

به این صورت زمانی که شما از یک کرم ضدآفتاب رنگی برای پوشش دادن به پوست خود استفاده کنید، هم پوست شما در برابر تابش نور خورشید حفاظت شده و هم دیگر نیازی به استفاده از کرم پودر به صورت جداگانه ندارید.

از این روی ضرر داشتن ضدآفتاب های رنگی، یک تصور کاملا غلط است. رنگدانه های اضافه شده به کرم های ضدآفتاب به هیچ وج تاثیری در فرمولاسیون کلی محصول نداشته و اثرگذاری منفی روی پوست ندارند. شما می توانید همچنان همان خاصیت محافظت از پوست در برابر تابش های مضر نور خورشید را تجربه کرده و در عین حال پوستی یکدست و به رنگ دلخواه خود داشته باشید.

به طور مثال انواع ضدآفتاب اوسرین، بدون هیچ عارضه ای در پوست، مورد اقبال مخاطبان قرار داشته و از پرفروش ترین ضدآفتاب ها در بازار به شمار می آیند.

چطور بهترین کرم ضدآفتاب رنگی را خریداری کنیم؟

حال که مطمئن شدیم کرم های ضدآفتاب رنگی، هیچ گونه ضرری نسبت به کرم های ضدآفتاب معمولی ندارند؛ باید دید که چطور می توان بهترین کرم ضدآفتاب رنگی را خریداری کرد.

به برند سازنده توجه داشته باشید

در میان مدل های مختلف کرم های ضدآفتاب رنگی نیز محصولات مرغوب و ضعیف وجود دارند. برای آن که هم خاصیت محافظت از پوست بالا بوده و هم پوشش دهی آن روی پوست صورت شما به اندازه رضایت بخشی باشد؛ حتما به برند سازنده محصول دقت داشته باشید. برندهای کلینیکی و تخصصی، کرم های ضدآفتاب رنگی قوی تر و موثرتری عرضه کرده و ضمن مراقبت از پوست خود در برابر اشعه های UVA و UVB؛ می توانید زیبایی پوست خود را نیز دو چندان کنید. به این شکل دیگر نیازی به استفاده از کرم پودر یا پنکیک آرایشی نیز نخواهید داشت.

کرم های ضدآفتاب الارو دارای کیفیت فرمولاسیون بسیار قوی بوده و بهترین مراقبت و محافظت از پوست افراد را به عمل می آورند.

رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید

کرم های ضدآفتاب رنگی نیز درست شبیه به کرم پودرها، دارای رنگ بندی هستند. به این ترتیب شما می توانید پس از شناسایی درست رنگ پایه پوست خود، بهترین کرم ضدآفتاب رنگی مطابق با آن را انتخاب کنید. حتما مقداری از کرم را روی پوست مچ خود امتحان کرده و اطمینان خاطر حاصل کنید که رنگ آن با رنگ زمینه پوست شما سازگاری لازم را داشته باشد.

برندهای برتر عرضه کننده انواع کرم های ضدآفتاب، رنگ بندی متنوعی در توناژهای مختلف پوستی داشته و این فرصت را دارید که رنگ متناسب با رنگ پایه پوست خود را از میان آن ها انتخاب و خریداری کنید. به همین شکل دقت داشته باشید که کرم ضدآفتاب با جنس پوست شما نیز سازگاری داشته باشد.

به سراغ کرم های ضدآفتاب رنگی با قدرت پوشش دهی بالا بروید

با توجه به این که قرار است به جای استفاده از کرم پودر و پنکیک روی ضدآفتابی که به پوست خود زده اید، از همین خاصیت رنگی بودن کرم ضدآفتاب بهره ببرید؛ بهتر است به دنبال محصولات با قدرت پوشش دهی بالا باشید. این موضوع به ویژه برای افرادی که مشکلات پوستی مختلفی داشته و مایل هستند این موارد پس از آرایش روزانه به طور کلی محو شده باشند؛ بسیار حائز اهمیت خواهد بود. از جمله کرم های دارای پوشش دهی بالا در این گروه کالایی، می توان به ضدآفتاب پریم اشاره کرد. تنوع بالا و قدرت پوشش دهی عالی پوست از جمله مشخصات کرم های ضدآفتاب برند پریم هستند.

مراقبت از پوست بعد از استفاده ضدآفتاب رنگی

همان طور که در بالا اشاره کردیم؛ استفاده از کرم ضدآفتاب رنگی دارای هیچ عارضه ای نخواهد بود. اما از یاد نبرید که مراقبت های پوست پس از استفاده از کرم ضدآفتاب رنگی یا معمولی نیز در جای خود نقش پررنگی در این آسیب ندیدن پوست خواهد داشت.

لازم است که حتما پیش از خواب، صورت خود را به خوبی تمیز کرده و هر گونه کرم بهداشتی و آرایشی، از جمله کرم ضدآفتاب رنگی را از روی آن پاک کنید. شما می توانید از محصولات پاک کننده آرایش یا شستشو با آب ولرم و شوینده ملایم استفاده کرده و پوست خود را به خوبی از تمام لایه کرم ضدآفتاب پاک کنید.

پس از آن که مطمئن شدید صورت شما به خوبی پاکسازی شده و اثری از کرم ضدآفتاب یا هر کرم دیگری روی آن نیست، از کرم ها یا لوسیون آب رسان بدون چربی روی پوست خود استفاده کنید.

برای خرید انواع کرم ضدآفتاب رنگی، می توانید جستجوی ساده ای در فروشگاه اینترنتی مو تن رو انجام داده و به سادگی محصول مورد نظر خود را از بهترین برندهای موجود در بازار انتخاب کنید.

سخن پایانی

در بالا دیدیم که نه تنها استفاده از ضدآفتاب رنگی هیچ گونه ضرری ندارد، بلکه می توان از این محصولات به عنوان جایگزین کرم پودر یا پنکیک نیز استفاده کرد. شما معمولا برای خرید کرم ضدآفتاب، به سراغ کدام مدل ها رفته و چه تجربه ای از استفاده کرم ضدآفتاب رنگی دارید؟ تجربیات خود در استفاده از ضدآفتاب های رنگی یا معمولی و تفاوت تاثیرگذاری آن ها را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین