سردار سلامی: سلاح کشتار جمعی مورد پذیرش اسلام نیست

گروه سیاسی الف،   4010216009

 فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، سلاح کشتار جمعی در منطق اسلام جایگاه ندارد. این عبارت یک تاکتیک نیست؛ بلکه حکم اسلام است.  

به گزارش فارس، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی عصر امروز در مراسم اختتامیه مسابقات سراسری قرآن کریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، سلاح کشتار جمعی در منطق اسلام جایگاه ندارد. این عبارت یک تاکتیک نیست؛ بلکه حکم اسلام است.

وی تاکید کرد: سلاح هسته‌ای نیز به عنوان وسیله کشتار جایگاهی ندارد. این نشان از تربیت یافتگی در محضر قرآن است که ولی فقیه در مواجهه با قدرتهای بزرگ و صاحبان سلاح های هسته ای، موضع می گیرد و سلاح های کشتار جمعی را منع می کند.

قلوب پاسداران تجلی‌گاه وحی الهی و خانه‌هایشان بازتاب دهنده وعده الهی است

سردار سلامی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: سپاه باید تجلی‌گاه قرآن و حافظ آن باشد.

وی افزود: پاسداران از خطوط الهی حمایت می کنند، بنابراین سپاه باید قرآن را خوب بشناسد و  سپاه باید عامل و آگاه به انفاق، جهاد، احکام، عبادات و معاملات باشد که همه در قرآن است. مطمئن هستم قلوب پاسداران ما تجلی‌گاه وحی الهی و خانه‌هایشان بازتاب دهنده و جاری کننده وعده الهی است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه گفت: قرآن آن حقیقت روشنی است که ما را از ظلمت و تاریکی، جهل، ناآگاهی، جهالت،بردگی و تیرگی ستم به وادی نور و ایمان هدایت می‌کند. قرآن زیباترین و با قوام‌ترین شکل و مستحکم‌ترین بیان است و تمام اسرار هدایت و سعادت انسان در قرآن کریم متجلی است.

وی افزود: نوجوانان و جوانانی که اهل قرآن هستند، معصومیت و طراواتی در رخسارشان وجود دارد، یک حیای معنوی کاملا آشکار و قابل مقایسه و یک نجابت قوی و یک طراوت و نشاط معنوی دارند. کسانی که اهل قرآن هستند از آرامش و اطمینان قلب خاصی برخوردار می‌باشند که  این اثر طبیعی قرآن است، چون کسی که قرآن می خواند، رنگ الهی می پذیرد و می داند رنگ الهی بهترین رنگ است.

سردار ستلامی افزود: وقتی شما نماز و قرآن می خوانید به تقوا هدایت می شوید، این حقیقت قرآن است، همان گونه که امیر مومنان سیمای مردانه قران و حضرت فاطمه سیمای زنانه قرآن است.